Jump to content

Filtru diesel de particule - DPF


Paul_L
 Share

Postare recomandată

La 250 km in oraș este ok, zic eu. Acum depinde de oraș ca una e București și alta e Calafat...

Ca fapt divers, uite acum câteva minute cum era la mine:

75F21B69-374C-49B6-8B11-40F09BF60D39.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am prins că-i momentul regenerării fix când parcasem și doream să opresc motorul. Pe maxidot a apărut semnul cu SS dezactivat, ventilatoarele externe urlau de nebune, vreo 2 cetățeni s-au uitat speriați la mașină și s-au îndepărtat rapid de ea iar turometrul indica aproape 1000 rotații. În oraș, cu toate că nu era aglomerat, n-am simțit nimic.  Până am găsit testerul, până am pornit ”telefonul mașinii” și aplicația, până am ieșit din oraș să-i dau peste 2000 rotații s-a dus ceva timp... Pentru cine-i interesat:Regenerare.thumb.jpg.11d4fd1bc0ad8ff2b8b1dffaa22e1be7.jpg

Regenerări între 550-600 km cu soft dieselgate, eu zic că nu-i deloc rău...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca iti regenereaza la distantele astea (500-600km) este foarte ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, având în vedere că mașina are peste 10 ani și 311k km rulați...  Consider că VW putea să pună în bord un martor, ceva, care să te anunțe că face regenerare și ai ști ce să faci. Cred că ar lungi viața filtrului. Dacă era nevastă-mea sau fi-miu cu ea, ciuciu regenerare, că nu-și dădeau seama.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti s ii pui tu un led avertizor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foloseste produsele MANNOL fara frica. Sunt bune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Presiunea diferentiala la Cffb- ul meu cu motorul oprit arata -5. Ma gândesc ca nu este ok aceasta valoare. Ar trebui schimbat senzorul? Dacă continui sa merg cu ea asa ce se poate întâmpla? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe bosch e ok? Este o procedura de adaptare? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare tuturor. La recomandarea grupului, revin si eu, povestitorul, cu problema si rezolvarea mea, dupa 10 luni si 6000km mai tarziu, de chin investitii financiare si timp, cu al meu A4 B8.5 2015 CNHA 2.0 190cp stoc. 
Problema a aparut anul trecut prin Mai, cu eroarea P200200 - Particulate Trap Bank 1 Efficency Below Threshold si P245800 - Particulate Filter Regeneration Duration Bank 1.Masina in momentul in care voia sa isi faca regenerarea, nu reusea, si intra in limp mode. Dupa "lupte" cu diferiti "experti", am rezolvat problema, iar masina e in regula acuma. Dupa verificari multiple la senzori, regenerari fortate, curatat DPF-ul etc, am ajuns sa cumpar EGR+Racitor de gaze noi pe original, dar problema tot nu sa rezolvat. Ca ultima solutie (inainte de anulare), am cumparat un DPF din dezmembrari, de pe un A4-B9 din Anglia, o "revizie" mai noua de DPF, iar acum masina isi face singura regenerarile.
Ce am inteles/invatat eu:

  • Ai nevoie de un electronist calumea sa stie ce citeste
  • Ai nevoie de un mecanic bun sa iti scoata dpf-ul, si sa nu te trezesti cu clame/furtunuri rupte
  • Manopera pentru a scoate dpf-ul te ustura la buzunar. Pe mine ma costat 800ron fiecare "scoatere" de DPF(am facut vreo 4-5)
  • Ca sa inlocuiesti EGR/Racitor de gaze, DPF-ul trebuie dat jos
  • Daca Racitorul de Gaze scapa antigel in DPF, s-a dus DPF-ul
  • Conteasza unde iti faci curatarea de DPF. Cei din Odorhei sunt foarte laudati(am aflat prea tarziu)
  • Faptul ca nu se regenereaza, nu e neaparat vina DPF-ului, desi la mine sa rezolvat dupa ce am shcimbat DPF-ul.
  • Un DPF nou pe CNHA pe original e undeva la 3000e, After Market e 1500e, iar in dezmembrari e pe la 2500ron
  • DPF after market NU se pune (nu se curata, crapa mai repede)
  • Ceramica din DPF este tratat cu "metale pretioase" care ii faciliteaza capacitatea/proprietatea de incalzire/racire necesar pt regenerare
  • Seriile de DPF in fct de an/generatie/revizie, in ordinea lor -> 04L131601TX, 04L131669HX, 04L131670SX

Atasez poze cu al meu DPF dupa curatare, si cu cel din dezmemrari, unde se vad clar diferentele la faguri (si de serie, prima ne avand seria inscriptionata)
Toate de mai sus sunt din experienta proprie, pareri personale, si lucruri pe care le-am inteles/invatat eu din toata experienta asta, deci se pot dezbate, dar nu dati cu parul va rog.

P.S. luand in vedere ca am mai fost contactat de multa lume cu aceeasi problema (de pe grupul de Audi/VWforum/grupuri de Audi pe FB), am sa incerc sa continui sa urmaresc threat-urile, dar in caz ca nu raspund sau ratez, scrieti linistit un mesaj pe privat, si ajut cu drag pe oricine cine trece prin aceleasi chinuri ca si mine, si nu vor sa aleaga varianta usoara/rapida/ieftina de a anula DPF-ul.
Multumesc grupului/forumului si oamenilor de aici pt parerile constructive.

dpf1.jpg

dpf2.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cati km avea DPF-ul tau si cati are asta din dezmembrari?

 

Ochiometric, pentru ca nu se vede bine din poza, DPF-ul tau nu pare curatat ok - inca se vad anumite canale infundate 😞 Sau s-a colmatat iremediabil cu antigel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"Curatatul" nu e curatat. Poti sa ne spui la ce firma l-ai "curatat"?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"Conteasza unde iti faci curatarea de DPF. Cei din Odorhei sunt foarte laudati(am aflat prea tarziu)"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am am curatat de 2x filtru la Odorhei, a doua oara a murit săracu :icon_cry:. Asadar am optat pentru unul AM nou, l-am montat de 6 luni si deja are ~5000km. Regenerari scurte (maxim 5 minute) la aproximativ 180km, mers mixt. 
Per total sunt multumit, avand in vedere ca am platit doar filtrul, manopera find moka (am facut eu) :icon_cheesygrin:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Actualizare: 

astazi am verificat presiunea diferentiala si era 11,5 mbar la relanti, filtru find aproape de regenerare 36%. 
 

Eu sunt de parere ca e destul de ok :rolleyes:


180km de la ultima regenerare-regim mixt. Masina are 356.000, motor PD-BMR

Modificat de Dan.MDLL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Skoda octavia 3 FL 2018, 103k km, cod motor DDYA soft 4122, cutie 5 trepte.

 

Dupa o monitorizare mai strica a DPF-ului am observat ca masina face regenerari pana in 200 km in oras, intre 200 si 250 mers mixt , intre 250-300 km extraurban.

 

Ce ma framanta pe mine este ca regenerarea este pornita de soot mass calculated care ajunge destul de repede la 24, atat de repede incat atunci cand incepe regenerarea presiunea diferentiala la relanti este de 6-7. Dupa regenerare presiunea diferentiala este 2.

 

Filtrul de particule este in stare excelenta, 23.9 g oil ash residue la 103k .km, filtrul nu se incarca mai deloc intre regenerari conform presiunii diferentiale, deci nu am problema la motor ca sa dea fum de la vreo alta componenta dar totusi ECU porneste regenerarea. Nu pierd antigel, nu am motorina in ulei, nu pierd ulei.

 

Am mai apucat sa pun testerul pe o alta masina automata tot 1.6 unde in istoric am gasit ca media regenerarilor este de 310km, la mine media apare a fi la 297 km.

 

Am fost la reprezentanta sa intreb ce pot face ca ECU sa nu imi mai porneasca asa des regenerarea sau sa intreb daca asa e normal la varianta asta, fiind masina euro6 fara adblue ma gandesc ca asa a fost gandita dar cand am inceput sa dau detalii despre soot mass calcualted si etc i-am bagat in ceata si au inceput cu clasicele sfaturi, mers mai turat, mers pe distante scurte etc, deci nimic concludent si la obiect.

 

Stie cineva ce pot face ca sa scad acel soot mass calculated? Resoftare, uptade de soft? Ceva injectoare bulite, solda lambda, amestec aiurea unde ECU declanseaza regenerarea?

 

Nu am erori pe nicaieri, sondele de temepratura toate sunt in parametrii, nicio valoare negativa.

 

 

FIltru dupa regenerare: https://prnt.sc/EYbCrpOlvmXi

Valori injectoare relanti: https://prnt.sc/VX7QQqbfN5p5

Valori postinjectie: https://prnt.sc/vkPVEASQIVGP

 

Ce sa mai verific?

 

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

       @Dan.MDLL Din ce ne spui eu trag concluzia ca filtrul AM e net inferior celui OE. Macar sa tina cat mai multi km.

             

        @mitzza87 Eu stau o idee mai bine decat tine, sub 200 km inca nu face, dar anul trecut saream de 300km, acum sunt mai mereu sub 300km (am zis ca e de la frig), regim majoritar urban. 

                               Motor similar (cxxb cu inj delphi), cam dublu incarcare filtru si dublu km rulati.

                               Nu stiu daca sunt relevante deviatiile alea ( ale mele sunt mai mici, maxim 20-22 us, cu plusul mare tot pe injectorul 4 ).  

 

                              Poate iti faci probleme inutil :) 

                              

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Adria_n filtrul vechi, OE, isi facea regenerarea la 90-100km. Cand am luat masina avea regenerarile la aprox 250km, atunci avea 245.000km

Eu cred ca e mai bun acesta AM, decat un OE obosit. Unul nou OE face mai mult decat masina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Adria_n majoritatea datilor cand am verificat corectiile, injectorul 1 era cu valoarea cea mai mare, acum nu cred ca are importanta.

 

Si vreau sa gasesc o explicatie logica de ce ECU porneste regenerarea chiar daca filtrul este aproape gol, am eu o problema la masina si inca nu am depistat-o sau asa fac toate masinile de generatia asta. Prin paginile astea eu gasesc doar regenerari la peste 400km pe la scode doar ca sunt motorizari 2.0.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, mitzza87 said:

explicatie logica de ce ECU porneste regenerarea

E6 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

16 minutes ago, EEXCALADE said:

E6 

Este o posibilitate.

 

Am mai primit un raspuns de la cineva ca ECU isi face o harta in functie de modul de functionare si daca asa a fost invatat asa va face regenerarile. Ca sa ii schimb aceea harta trb reset la ECU sau schimbat modul de functionare ( doar drumuri foarte lungi facute intr-un interval mare de timp).

 

Sper ca masina sa nu ajunga non euro:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam toate E6 ,fara adblue, isi fac regenerarile la fiecare 100/200 km ,de noi.

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dpf ul meu e destul de obosit,dupa regenerare are 3-5 mbar presiune diferentiala,dupa 80 km ajunge la 10 mbar,iar inainte de regenerare ajunge lejer la 25 mbar.Cu toate astea,regenerarea o face la 350-400 km la mers extern.Nu mi s a aprins niciodata martorul dpf,masina merge foarte bine.Nici nu-mi bat capul atat timp cat merge fara probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!