Jump to content

Filtru diesel de particule - DPF


Paul_L
 Share

Postare recomandată

Finalele spun cat o mie de cuvinte legat de DPF ... s-au inegrit ? Banuiesc ca vrei sa il cureti pe cel vechi/original ? Daca imi aduc bine aminte, parca l-ai curatat deja o data pe ala vechi.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Finalele au inceput sa se inegreasca de cand am pus AM, nu sunt negre negre, dar incep, cu cel OE nu era nici o negreala.

 

Si da, ai o memorie buna, cel OE a fost curatat odata la Odorhei. 
 

Cel OE vreau sa il curat, dar si galeria de admisie, clapeta EGR + acceleratie, tubulatura, racitor de gaze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 03.04.2023 at 11:23, Adria_n a scris:

       @Dan.MDLL Din ce ne spui eu trag concluzia ca filtrul AM e net inferior celui OE. Macar sa tina cat mai multi km.

 

            N-a fost sa fie 😐

 

în urmă cu 8 ore, Dan.MDLL a scris:

dar si galeria de admisie, clapeta EGR + acceleratie, tubulatura, racitor de gaze.

  

             Asa imi spunea si mie un mecanic, atunci cand il dai jos, curata tot :).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

13 hours ago, Dan.MDLL said:

 .....2 accelerari pana la aproximativ 1800rpm:

 


 

acelea nu sunt accelerari

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ideea e ca eu nu am vazut fum :cheers:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin aici pentru ca problema inca nu e rezolvata si nu stiu ce sa mai fac in afara de un downgrade de soft care nu stiu exact cu ce m-ar ajuta (poate ma lamuriti voi).

Am schimbat senzorul de EGT care parea ca e pe duca in speranta ca lucrurile vor reveni la normal dar fara succes.

Dupa cum puteti vedea si in scrrenshot-ul de mai jos, am observat ca postinjectia o activeaza cand procentul in bara de sus ajunge la 75% si din acel moment o activeaza constant cand criteriile necesare regenerarii sunt atinse (temp antigel/ulei si cel putin 1/4 din rezervor)

Ceea ce ma depaseste e faptul ca, cu toate ca Soot Mass Measured scade cand postinjectia e activa si temperatura inainte de dpf sta in jur de 600C, soot mass calculated continua sa creasca, in a doua casuta (durata regenerarii) arata mereu 0 (ca si cum nu sesizeaza ca regenerarea a inceput sau e in desfasurare) iar in momentul cand soot mass calculated ajunge inevitabil la 25 masina intra in limp mode.

1156976499_Screenshot_20230620_233045_VAGDPF.thumb.jpg.0a2dadb6ab1e757a7f86cf9e73197b62.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 18.06.2023 at 21:20, sasalucy a scris:

știe cineva pasii pt resetare DPF după curățare/schimbare pt euro 6 ?

Am VCDS 19.6 m-am uitat dar nu găsesc ...nu e ca la golf 5 Passat B6 

DACA a umblat careva și îmi poate spune pașii ar fi minunat.

Mulțumesc  

Motor,setari de baza si alegi din lista resetare valori dpf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, nu înțeleg cine dă comanda să înceapă regenerare, dacă soot și măsurat și calculat sunt mici. Nu mai înțeleg nimic, de ce începe regenerarea, cu dpf curățat la Odorhei, senzori schimbați pe original, sonde la fel, motoru merge bine, injectoare verificate, pe admisie nu am ulei, este curata. Ce să mai verific că nu mai am idei 

Screenshot_20230616_114749_VAG DPF.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, sunt în mers, la relanti după regenerare am 5 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu prima regenerare dupa downgrade la sw 3316 :635 km mers in regim mixt si durata regenerarii 6 min in regim de autostrada.Cu 9977 ajungeam la max. 200 km

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@lvio la cine ai făcut și cât a costat treaba?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 20 ore, lvio a scris:

Revin cu prima regenerare dupa downgrade la sw 3316 :635 km mers in regim mixt si durata regenerarii 6 min in regim de autostrada.Cu 9977 ajungeam la max. 200 km

Sa inteleg ca e mai bine mai rar? 

Sau e din cauza incovenientului ca facandu-si mai des regenerarea cresc sansele sa fie intrerupta si sa nu-si duca la capat procesul de ardere a cenusei?

Mie mi s-ar parea logic ca atunci cand are regenerari mai dese se mentine "in forma" filtrul de particule.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

         Regenerari dese inseamna si stres mai mare pe filtru => durata de viata mai mica, dupa mintea mea. 

 

         

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 4/3/2023 at 11:05 AM, mitzza87 said:

Skoda octavia 3 FL 2018, 103k km, cod motor DDYA soft 4122, cutie 5 trepte.

 

Dupa o monitorizare mai strica a DPF-ului am observat ca masina face regenerari pana in 200 km in oras, intre 200 si 250 mers mixt , intre 250-300 km extraurban.

 

Ce ma framanta pe mine este ca regenerarea este pornita de soot mass calculated care ajunge destul de repede la 24, atat de repede incat atunci cand incepe regenerarea presiunea diferentiala la relanti este de 6-7. Dupa regenerare presiunea diferentiala este 2.

 

Filtrul de particule este in stare excelenta, 23.9 g oil ash residue la 103k .km, filtrul nu se incarca mai deloc intre regenerari conform presiunii diferentiale, deci nu am problema la motor ca sa dea fum de la vreo alta componenta dar totusi ECU porneste regenerarea. Nu pierd antigel, nu am motorina in ulei, nu pierd ulei.

 

Am mai apucat sa pun testerul pe o alta masina automata tot 1.6 unde in istoric am gasit ca media regenerarilor este de 310km, la mine media apare a fi la 297 km.

 

Am fost la reprezentanta sa intreb ce pot face ca ECU sa nu imi mai porneasca asa des regenerarea sau sa intreb daca asa e normal la varianta asta, fiind masina euro6 fara adblue ma gandesc ca asa a fost gandita dar cand am inceput sa dau detalii despre soot mass calcualted si etc i-am bagat in ceata si au inceput cu clasicele sfaturi, mers mai turat, mers pe distante scurte etc, deci nimic concludent si la obiect.

 

Stie cineva ce pot face ca sa scad acel soot mass calculated? Resoftare, uptade de soft? Ceva injectoare bulite, solda lambda, amestec aiurea unde ECU declanseaza regenerarea?

 

Nu am erori pe nicaieri, sondele de temepratura toate sunt in parametrii, nicio valoare negativa.

 

 

FIltru dupa regenerare:

Valori injectoare relanti: https://prnt.sc/VX7QQqbfN5p5

Valori postinjectie: https://prnt.sc/vkPVEASQIVGP

 

Ce sa mai verific?

 

 

 

 

 

Dupa mai multi km am observat urmatoarele:

 

  • Mers pe autostrada, filtrul de particule abia se incarca, am cam 2g la soot mass calculated de la Ploiesti la Bucuresti, cu cat merg mai tare (150-160km\h) si mai turat DPF-ul isi incepe si regenerarea pasiva. ( mers numai autostrada filtrul face rengenerare pe la 450-500km)
  • Mers pe DN1,filtrul de particule are o incarca mai mare Ploiesti -> Bucuresti pune cam 4g la soot mass calculated, mers regulamentar nu apauca sa intre in regenerare pasiva. ( mers numai pe DN1 filtrul face rengenerare pe la 350-400 km)
  • Mers in oras, incarcarea filtrului este dezastruoasa, imi pune 2g daca ma opresc la magazin si cumpar ceva si las motorul pornit, face regenerare la 150km, km facuti doar urban. Daca fac o iesire extraurbana de 15 -20 km nu are niciun efect, incarcarea este la fel ca cea urbana.

 

Am mai observat  ca:

  •  daca prind o regenerare a filtrului apoi ies pe autostrada cat timp filtrul este incalzit practic are loc o ardere continua a sootului si pot ajunge de la PL la BUC fara nicio incarcare pe el.
  • daca ma prinde regenerarea in oras sau o fac pe loc ( ca am ajuns la servici si nu ma pot plimba)  regenerarea se termina undeva la 10g soot mass calculated, ca sa scada de la 10g la 4-5 grame este necesat sa se mearga cu masina chiar daca procesul de regenerare s-a terminat ( scade turatia). Daca ramane o icnarcare de 10g pana la 24g nr de km parcuri e destul de mic, dar de la 5g la 24 g nr de km este mai mare.

 

Nuj daca are legatura, am observat ca cu motorul pornit daca scot joja de ulei am destul de multe gaze ( sau abur ce o fi acolo), stiu ca este normal sa iasa dar parca e prea mult, la fel si la busonul de ulei ( testul este facut cu masina la relanti)

 

Ca si concluzie: Mi se pare absurd ca la 150 km facut in oras sa stau sa pierd 15 minute sa faca regenerare si asta de 3 ori pe saptamana aproape ( la iarna cred ca face si al 100 km), daca producatorul zice ca trb schimbat uleiul la 20k km, la km astia o sa prind 1000 de regenerari, nu distruge uleiul ala de tot? ( de cand am masina am schimbat uleiul la 6 luni).

 

VAGDPF: https://prnt.sc/ignc5y07_Ha6 ( 100mg/km incarcare e cam mult, la extern am 17mg/km)

 

Daca la mine regenerarea este pornita de ECU ( soot mass calculated) este necesar sa verific ceva, injectoare debitmetre si altele? NU am nicio eroare pe masina.

 

@EEXCALADE  ma primesti la o verificare?:D

 

 

 

 

Modificat de mitzza87
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 29.06.2023 at 23:50, _R_A_D_U a scris:

@lvio la cine ai făcut și cât a costat treaba?

Linga Pitesti in Geamanai( cauta ca nu pot sa scriu firma) ,250 lei au acces la orice versiune de soft.

On 30.06.2023 at 8:50, qaz123 a scris:

Sa inteleg ca e mai bine mai rar? 

Sau e din cauza incovenientului ca facandu-si mai des regenerarea cresc sansele sa fie intrerupta si sa nu-si duca la capat procesul de ardere a cenusei?

Mie mi s-ar parea logic ca atunci cand are regenerari mai dese se mentine "in forma" filtrul de particule.

Eu cred ca e mai bine.Tot la 22 incarcare calculat a inceput regenerarea dar cu vechiul soft faceam trei in 600 km.Pentru cine merge drumuri lungi nu ar fi o problema regenerarile dese doar faptul ca exista risc mai mare sa se contamineze uleiul cu motorina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 30.06.2023 at 9:35, mitzza87 a scris:

 

Dupa mai multi km am observat urmatoarele:

 

  • Mers pe autostrada, filtrul de particule abia se incarca, am cam 2g la soot mass calculated de la Ploiesti la Bucuresti, cu cat merg mai tare (150-160km\h) si mai turat DPF-ul isi incepe si regenerarea pasiva. ( mers numai autostrada filtrul face rengenerare pe la 450-500km)
  • Mers pe DN1,filtrul de particule are o incarca mai mare Ploiesti -> Bucuresti pune cam 4g la soot mass calculated, mers regulamentar nu apauca sa intre in regenerare pasiva. ( mers numai pe DN1 filtrul face rengenerare pe la 350-400 km)
  • Mers in oras, incarcarea filtrului este dezastruoasa, imi pune 2g daca ma opresc la magazin si cumpar ceva si las motorul pornit, face regenerare la 150km, km facuti doar urban. Daca fac o iesire extraurbana de 15 -20 km nu are niciun efect, incarcarea este la fel ca cea urbana.

 

Am mai observat  ca:

  •  daca prind o regenerare a filtrului apoi ies pe autostrada cat timp filtrul este incalzit practic are loc o ardere continua a sootului si pot ajunge de la PL la BUC fara nicio incarcare pe el.
  • daca ma prinde regenerarea in oras sau o fac pe loc ( ca am ajuns la servici si nu ma pot plimba)  regenerarea se termina undeva la 10g soot mass calculated, ca sa scada de la 10g la 4-5 grame este necesat sa se mearga cu masina chiar daca procesul de regenerare s-a terminat ( scade turatia). Daca ramane o icnarcare de 10g pana la 24g nr de km parcuri e destul de mic, dar de la 5g la 24 g nr de km este mai mare.

 

Nuj daca are legatura, am observat ca cu motorul pornit daca scot joja de ulei am destul de multe gaze ( sau abur ce o fi acolo), stiu ca este normal sa iasa dar parca e prea mult, la fel si la busonul de ulei ( testul este facut cu masina la relanti)

 

Ca si concluzie: Mi se pare absurd ca la 150 km facut in oras sa stau sa pierd 15 minute sa faca regenerare si asta de 3 ori pe saptamana aproape ( la iarna cred ca face si al 100 km), daca producatorul zice ca trb schimbat uleiul la 20k km, la km astia o sa prind 1000 de regenerari, nu distruge uleiul ala de tot? ( de cand am masina am schimbat uleiul la 6 luni).

 

VAGDPF: https://prnt.sc/ignc5y07_Ha6 ( 100mg/km incarcare e cam mult, la extern am 17mg/km)

 

Daca la mine regenerarea este pornita de ECU ( soot mass calculated) este necesar sa verific ceva, injectoare debitmetre si altele? NU am nicio eroare pe masina.

 

@EEXCALADE  ma primesti la o verificare?:D

 

 

 

 

Depinde ce soft ai.Asa era si la mine inainte de downgrade

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@mitzza87al meu b8 2.0 crbl are acelasi comportament. Eu zic sa lasi masina in pace,din punctul meu de vedere enperfect normal comportamentul descris de tine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, detin  o Skoda Octavia 3 facelift din 2017, motor DDYA 1.6 tdi  116 cp. Pe langa faptul ca nu pot vedea valorile de pe injectoare  in VCDS (Injection quantity deviation) observ ca nici in VAGDPF grupurile nu sunt aceleasi cu ale celorlalti utilizatori si anume:

-dreapta jos, in loc de differential pressure am post injection 3

-soot mass measured este inlocuit cu nox sulfur charge. Este aceeasi treaba ?

-oil ash residue este in grame(asta nu ma deranjeaza).

Exista vreo setare prin VagDPF pe care o omit eu, desi ma indoiesc sau vreo particularitate a motorului asta DDYA?

Mentionez ca am folosit Car Scaner ca sa aflu presiunea diferentiala care era 8 dupa 11 km de la regenerare. Regenerare care se face cam la 250-280 km in conditii de mers 50/50 oras/DN . E de bine?

Screenshot_20230703-171323.png

Modificat de iam8av
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru ca motorul tau are sistemul de mangement al motorului de la Delphi, majoritatea celor care posteaza aici au 2.0 TDI-uri care vin cu ECU-uri de la Bosch. In principiu, in VCDS ar trebui sa vezi tot ce te intereseaza, doar ca posibil ca denumirile si parametrii sa nu fie 1:1 cu sistemul Bosch EDC.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ieri la un drum de 300 km am surprins-o că a început regenerarea. Am circulat pe manual(dsg) la 2k 2,5k de ture(drum european, menționez ca numai aveam mai mult de sfert de rezervor..tocmai când am intrat în peco, am vazut ca stă turată la relantii) pana când s a oprit... iar ulterior am mers autostradă 60 de km(am și alimentat)...

Din ce se vede și în poze.. deși a început de 3 ori regenerarea..nu înregistrează niciuna ca fiind reușite....  care ar fi problema..erori.nu sunt înregistrate....

Screenshot_20230703-233234_Gallery.jpg

Screenshot_20230703-233239_Gallery.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, am revenit cu noi informații, mers constant 130, pe autostrada a început regenerare, foarte puțini km de la ultima. Menționez că filtru este curățat la Odorhei, fără ulei admisie, injectoare în parametri 

Screenshot_20230706_141508_VAG DPF.jpg

Screenshot_20230706_141028_VAG DPF.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, 

Am un audi A4, cod motor BRD, si am o problema, cand se face regenerarea, masina intra in limp mode cu presiune prea mica la turbina. 

Teoretic filtrul a fost curatat in Odorhei in decembrie, EGR admisie curatate, turbo schimbate internele si reglat pe stand.

 

Ce am observat este ca in momentul in care masina intra in regenerare, actuatorul de turbo ramane deschis la 82.5% si practic nu se misca de acolo., motorul se tureaza greu si nu are putere, apoi intra in limp mode.

 

Sa fie de la DPF problema?

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   1 membru

    • parcalabuv
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!