Jump to content

Filtru diesel de particule - DPF


Paul_L

Recommended Posts

Pentru cei care au motorul TDI 170cp DPF o intrebare. Apar aceleasi probleme cu curatirea DPF ca la Skoda RS cu acelasi motor ?

Link to post
Share on other sites
  • Replies 5.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • EEXCALADE

    619

  • powershot

    280

  • F l o r i n

    236

  • iahimmihai

    168

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Rolul sondei lambda pe motoarele diesel EURO5 si EURO6 este foarte important. Am citit pe documentele producatorilor de sonde ca se recomanda verificarea lor dupa 150.000 km si schimbare la 250.000 km

off topic : pt cel care sterge postarile... de ce se sterg postarile unde spunem ca egr si dpf anulat este INFRACTIUNE? cumva din asta se traieste si noi trebuie sa respiran acele gaze toxice???

salutare! Am renuntat azi la dbf la baietii din iasi de la completechip! Sa le dea Dumnezeu sanatate! O porcarie de filtru,am vazut si eu cu ochii mei ce contine acel filtru! Cum naiba sa mearga masin

Posted Images

Nu. Si chiar am mai scris asta. Daca ai grija ce motorina bagi, adica numai Euro 5, nu ai. Sau cel putin nu am avut eu pana acum. Am 9000 de km.

Link to post
Share on other sites

S-ar putea sa fie o diferenta la felul de gestionare al motorului intre Rs si Passat. Cert este ca si pentru Rs daca alternezi mersul urban cu cel extra martorul de le DPF nu se mai aprinde. in cazul meu DFP-ul s-a aprins o singura data la 300 km dupa ce ridicasem masina de la dealer. Mersesem acesti 300 km numai in oras si dand si cateva talpi masinii intre semafoare ca de, nu de multe ori in viata iti iei masina noua! :D

Cert este ca de atunci martorul DFP nu s-a mai aprins iar masina a inceput sa vada intre timp si drumurile dintre localitati! Acum am la bord 2100 km.

Am vazut pe aici pe undeva ca si la Passat s-a intamplat sa se infunde filtrul de particule, iar din punctul de vedere am calitatii motorinei intr-adevar trebuie avuta mare grija!

Orice ar crede oricine cel putin pentru mine Rs-ul este o masina buna.! :lol:

Link to post
Share on other sites
  • 9 months later...
alexandrugrg

Am passat 2.0 TDI 170 CP...nou noutz...o luna are.....am probleme cu filtrul de particule...dupa cum am citit pe forumuri...exista, sau a existat aceeasi problema si la Octavia RS....daca merg 100-200 km prin bucuresti se aprinde martorul....stie cineva daca se poate rezolva problema si cum?....a mai patit cineva asta la noul passat?

Link to post
Share on other sites

Mai fa o plimbare la 1-2 saptamani extraurban cca 50 km la turatie/viteza constanta in tr a V a sau a VI a pe la vreo 120. Regenerarea dureaza maxim 15 minute. Nu esti nici tu nici masina de vina ci traficul de bucuresti si motorina slaba calitativ.

Link to post
Share on other sites

am pus de la petrom de 2 ori euro 4 ca nu mai aveam mai deloc si nu a fost nici o problema. atentie, am facut plinul nu am pus doar un pic si a fost ok.

Link to post
Share on other sites

eu am masina de un an si ii pun doar EURO 5 de la rompetrol. nici nu am vazut becul de la dpf aprins vreodata

Link to post
Share on other sites

Cu aceeasi masina, 2600km. Nu am avut probleme, pun Euro 4 de la OMV. E drept ca mai tot timpul schimb la 3.000 de turatii in oras, asa sunt obisnuit.

Link to post
Share on other sites

3100km si nici o problema cu dpf - petrom(euro 4)+petromv(premium sau sprint diesel)

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Salutare.

sunt nou pe vw forum. trebuie sa imi ajunga masina in nov (b6 170 cp dsg). deja m-am speriat cand am citit ca se aprind diversi martori gen dpf cand masina este noua. in general am o parere buna despre vw, mai ales ca am mai avut passat si acum am un golf, dar nu pot sa cred ca la o masina de peste 30.000 e apar atat de repede aceste probleme...ar fi pacat sa fie intr-adevar defecte, poate ca sunt doar erori de bc.

Link to post
Share on other sites

@Radu_Andrei: felicitari pentru masina achizitionata, si stai linistit, e o masina foarte buna, dar stii cum sunt oamenii... eu am masina de 5 luni si nu am nici o problema cu ea.....si dpf ul se aprinde pentru ca asa e normal, se aprinde cand e plin cu particule in proportie de 40%, si te anunta sa ii faci procedura de ardere a lor, dar daca nu mergi ff mult in oras nu ai sanse sa vezi martorul dpf aprins....oricum asta e rolul dpf ului, sa arda particulele, deci e normal sa te atentioneze....

Link to post
Share on other sites

multumesc...abia astept sa vina...

poti sa-mi dai mai multe detalii legate de aceasta procedura de ardere a particulelor? ce fac daca se aprinde acel martor?

...am o vaga impresie ca cei de la pbv nu-mi vor spune nimik cand o sa iau masina si nu vreau sa ma trezesc cine stie pe unde ca se aprinde si nu stiu ce trebuie sa-i fac...

Link to post
Share on other sites

@Radu_Andrei: pai scrie si in carte... :lol: , dar uite cum faci: cand se aprinde martorul dpf, trebuie sa rulezi cu masina timp de 15 minute, la peste 80km/h, si peste 2000rpm, cat de cat constant...dar nu trebuie sa faci asta imediat, el se aprinde cand e plin la 40%. oricum sa pui euro 5, si nu cred ca o sa ai probleme. mie mi s-a aprins dupa ce chinuisem motorul vreo 10 zile prin oras, doar prin centru, am iesit pe autostrada intr-un weekend si totul a fos ok... deci nu-ti mai face griji DEGEABA. asta nu e o problema! :lol:

Link to post
Share on other sites

ms, m-am mai linistit.

o sa revin cu impresii dupa ce vine masina; sper sa ajung si pe la intalniri.

Link to post
Share on other sites

stie cineva care este modul si intervalul in care se face (auto) curatarea DPF? la masina din semnatira se intampla periodic ceva ciudat: brusc incepe sa scoata mult fum alb, urat mirositor si sa scada in putere pentru cateva minute dupa care totul revine la normal.

acesta sa fie procesul de autocuratare al DPF? sau alte probleme....

Link to post
Share on other sites

Problema ta nu are legatura cu DPF-ul in nici un caz...fa o scanare cu Vag-ul sau mergi imediat in service cu ea.

Bafta :D

Link to post
Share on other sites

@Rzf:Vrei sa fii sigur ca are DPF...acum mi-am dat seama ca e 1.9..din cate stiam eu exista cu DPF nu? :D

Link to post
Share on other sites

@4abc. 1.9 au DPF sigur sigur (modele noi evident). Uite-te pe site-ul skoda/vw pentru lamuriri. Poti alege cu (daca tu crezi in mitul incalzirii globale provocate de excesul de CO2) sau fara DPF. :D

Link to post
Share on other sites

masina este din 2007 si are sigur DPF (este import germania)

o sa fac o scanare

Link to post
Share on other sites

Atunci cand incepe sa se comporte ciudat, se aprinde si martorul de filtru de particule pe bord. Inseamna ca calculatorul de motor a adoptat un program de regenerare a filtrului. Acest program se declanseaza atunci cand filtrul de particule este colmatat peste 30% si incearca sa faca regenerarea pana cand filtrul ajunge la 80%. Peste 80% calculatorul nu mai induce starea de regenerare pentru ca este pericol de incendiu. Atunci va ramane martorul de filtru de particule permanent aprins pe bord si trebuie sa mergi la un dealer pentru a efectua controlat acea regenerare a filtrului.

Bun: de ce merge motorul ciudat cand se face regenerarea DPF-ului. ECU modifica avansul distributiei pentru a creste temperatura gazelor de evacuare. Catalizatorul (care are DPF incorporat) are temperatura de regim ~500grade. Funinginea (care se aduna in DPF) are temperatura de autoaprindere de aprox. 600-650grade. Deci, prin modificarea fazelor distributiei ECU creste temperatura catalizatorului pana pe la 600-650grade si atunci funinginea se autoaprinde.

Bun, ce faci cand incepe regenerarea? De obicei ECU induce o stare de regenerare in conditiile in care mergi la turatii si viteze relativ constante cu auto. Daca incepe regenerarea cand tu esti in mers, incearca sa tii cat de cat turatia constanta (peste 2000rpm, indiferent de viteza) pentru a beneficia de o regenerare cat mai completa a filtrului. Nu accelera brusc, nu forta motorul.

Link to post
Share on other sites

mutumesc pentru amanunte , se pare ca despre regenerare este vorba deoarece la scanare nu am gasit erori stocate si intradevar cand au aparut fenomenele rulam cu 50km constant (cu tempomatul) in localitati lungi

si fara trafic

oricum orice informatii sunt binevenite deoarece numarul masinilor cu DPF va creste constant

Link to post
Share on other sites

Intr-adevar creste numarul dieselurilor de la VAG echipate cu DPF (se pare ca asta este trendul inainte de trecerea la motoarele commonrail dezvoltate de Audi). Din pacate nici dealerii si nici utilizatorii nu au cunostinte clare despre ce inseamna DPF si stilul de mers cu acestea. Eu unul am incercat sa fac putina lumina pe-aici. Mai este un topic despre DPF si la Skoda->Octavia2. Acolo e postata si o imagine a catalizatorului cu DPF integrat. O sa sintetizez mai multe informatii si am sa rog un moderator sa faca un sticky.

Cheerz.

Link to post
Share on other sites

Si cand te gandesti ca sunt Dieseluri care trec normele de poluare fara DPFuri :eek: ...

Personal cred ca toate Dieselurile vor fi obligatoriu cu DPF din cauza ca in anumite regimuri de functionare emit particule...

Link to post
Share on other sites
  • loghy locked this topic

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   1 member

    • DeyDoNN
×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri