Jump to content

Aditiv Pentru Curatarea Filtrului Dpf


dan_61
 Share

Postare recomandată

Se pot obtine detalii despre tipul de aditiv necesat pentru curatirea filtrului DPF la un PASSAT 2.0 TDI? Aditivul se afla intr-un rezervor de 4.5 litri plasat sub portbagaj. Nu am obtinut prea multe informatii de la service-ul autorizat, mi-au spus doar ca se poate comanda si costa 2.2 mil./litru, fara TVA. Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

spre rusinea mea, nici macar nu am auzit de aditivul asta...de fapt, ce e? :frigbaitata:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Codul pentru acest aditiv este G 052 143 A2. Teoretic il poti comanda si de la firmele care au de vanzare piese originale VW.

O sa revin mai tarziu si cu niste detalii tehnice.

Modificat de hyper
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai incercat metoda de curatare descrisa in manualul de utilizare? Salutari!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te referi la mersul cu viteza constanta? Cred ca functioneaza doar la cei cu filtru DPF cu regenerare activa... la cei cu aditiv nu.

Modificat de hyper
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai si la care e cu aditiv si la care nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa cum am promis revin cu detalii tehnice despre filtrul DPF cu aditiv.

dpf.jpg Asa arata inauntru filtrul de particule. ;)

Acest sistem este utilizat in autovehicule in care filtrul de particule ce se afla mai departe de motor. Datorita distantei mai lungi parcurse de gazele evacuate din motor pana la filtrul de particule, temperatura necesara arderi particulelor poate fi obtinuta doar prin utilizarea aditivului.

Filtrul DPF se umple de funingine si acesta trebuie curatat periodic, altfel se infunda. Acesta procedura de curatare se cheama regenerare.

Regenerarea se efectueaza prin arderea lor. In mod normal aceste particule se ard la 500 grade celsius, dar de fapt temperatura de aprindere al lor este la 600-650 grade. Gazele de esapament ajung la temperatura asta doar cand motoruld diesel este la incarcare maxima.

Ca totusi sa fie posibila regenerarea filtrului DPF in toate conditiile de operare, temperatura de aprindere a funinginelor este redusa prin aplicarea aditivului , iar tremperatura gazelor evacuate este marita prin controlul electronic al motorului.

Regenerarea se produce odata la 500-700km (in functie si de stilul de condus) si dureaza 5-10 minute.

Aditivul este dozat dupa fiecare alimentare cu combustibil. In functie de cantitatea de motorina, ECU adauga in combustibil cu ajutorul pompei de aditiv cantitatea potrivita. Acesta este de cam 1 litru de aditiv la 2800 litri de motorina.

Rezervorul de aditiv este astfel dimensionat incat continutul lui sa ajunga pentru o distanta de aproximativ 120.000 km. Cand aditivul ajunge la 0.3 litri pe bord se aprinde martorul de bujie si este afisat un mesaj de eroare prin care se cere vizitarea unui service. Aditivul e stabil timp de 4 ani, dupa asta sau dupa 120.000 de km parcursi, trebuie mers la service unde se scoate lichidul vechi din rezervor si se reumple rezervorul.

Modificat de hyper
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe Passat s-a folosit sistemul DPF cu aditiv pana in mai 2005, dupa care s-a trecut pe sistemul fara. Deci tu nu ai aditiv.

Filtrul de particule de pe masina ta este plasat mai aproape de motor, impreuna cu catalizatorul, unde gazul evacuat e suficient de fierbinte sa arda particulele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci pentru cod, am gasit aditivul la un distribuitor de piese VW. Cam scump, dar merge. :icon_geek:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu placere. A fost mai ieftin decat la reprezentanta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

preturile sint sensibil egale

preturile sint sensibil egale 2.2 mil la reprezentanta, 2.3 mil la distribuitor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...

Stie cineva cum se poate vedea nivelul aditivului respctiv?

Aditivul este același sau sunt mai multe tipuri, separat pentru tipurile de motorizari?

Cum se poate completa aditivul respectiv?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

cum pot afla daca am DPF? pt ca l-am cumparat fara sa stiu si fara sa intreb. sincer as prefera sa nu am, mi se par foarte mari diferentele de consum si nu vreau sa salvez eu planeta pe banii mei.

fara - cu

6,9 - 7,8 urban

4,5 - 5,1 extraurban

5,4 - 6,1 mediu

acum pe toledo sunt disponibile 1.9 TDI 77 kW atat EU IV cat si EU IV+DPF. tipul motorului meu este BXE. unde sa ma uit daca are sau nu?

mersi

Modificat de lautrec
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In cartea de service ai un autocolant cu tot feluri de coduri formate din 3 litere.

Introdu-le in http://bitnet.ro/vw/prdecoder si o sa vezi ce echipare are masina ta, inclusiv daca ai DPF sau nu.

Cred ca totusi ar fi trebuit sa te informeze daca ai.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mersi de link

cred totusi ca nu am. mai apoi am vazut ca DPF la toledo de 1,9 si 105 CP are cutia DSG Tiptronic, 6 tr. (probail de acolo consumul si nu de la DPF)

a mea e manuala in 5 trepte deci presupun ca nu are nici DPF.

http://www.porscheromania.ro/resurse/TOLED...15,0&extra=

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 years later...

Acesta este aditivul corect, costa cca. 400 lei/litru. Unul dintre fostii proprietari ai masinii mele bagase AdBlue in micul rezervor. A fost vai si-amar. Regenerari foarte dese, consum marit cu cca. 2l/100km si mult fum gri deschis. Acum, dupa ce am golit rezervorasul si am pus aditivul corect, totul e perfect, inclusiv consumul ;)

aditiv dpf vw.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

La seat alhambra an 2007  brt 140 cai am rezervor s-au trebuie sa bag undeva aditiv de regenerare.multumesc!

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!