Jump to content

Filtru diesel de particule - DPF


Paul_L
 Share

Postare recomandată

Poti incerca dar sincer nu cred ca vei reusi mare lucru. DPF, este considerat piesa de uzura, ca un ambreiaj ( la cutia manuala ), discuri/placute, etc.

Cand cumperi diesel pentru oras, unele lucruri trebuie asumate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca idee: de unde iti poate demonstra tie ca ai circulat "prea mult" in oras??? Sau scrie in prezentarea masinii ca este masina de 80% autostrada si 20% in oras? Daca scrie asta atunci pot sa sustina ca nu trebuia mers exclusiv in oras. Dar daca am chef sa merg cu ea doar in oras => trebuie sa remedieze pe garantie problemele aparute.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sigur scrie pe undeva pe acolo ca daca mergi cu precadere pe drumuri scurte cu motorul rece, se poate ca DPF-ul sa nu se poata regenera. La fel cum scrie si ca un consum normal de ulei este pana la 1l/1000 km. Sansele de reusita sunt mici, dar merita incercat. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 2/12/2023 at 10:47 AM, vp44 said:

 

Motorina de calitate,

salut,te rog,detaliaza ,ce trebuie sa intelegem prin" motorina de calitate" sau unde este de gasit,mersi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt la fel de curios despre "motorina de calitate"! Personal as zice ca orice carburant din Romania este aproape tot acolo dpdv calitativ. Diferenta o face statia de vanzare - daca este mai noua sau daca este mai veche (iar in rezervoarele de carburant sunt "adunate" o gramada de mizerii, apa/condens, etc). In rest iarna toate sortimentele de motorina sunt aditivate (la OMV am vazut ca au motorina aditivata "extra" - evident cea scumpa - si care nu contine biocarburant - ceea ce cred ca este mai sanatos pentru motor, dar nu pentru mediu 🙂

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am alimentat doar cu motorina premium de la OMV, si mai putin de la Mol si Rompetrol. E greu de crezut ca nu a fost ,,de calitate", desi au cam strambat din nas cand am zis de OMV. Probabil se refereau sa nu alimentezi pe la statii locale, din sate si comune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@RZF ce vrei sa detaliez?Voi stiti mai bine care motorina este considerata de calitate in RO,eu de unde tastez nu am aceasta informatie,dar lucrind in domeniu,stiu care sint cauzele colmatarii unui filtru,si sa nu crezi ca pe afara nu se intimpla acelasi fenomen cu combustibilul.

 

@Xman-ghio si prin alte tari,benzinariile primesc motorina din acelasi loc,fara exceptii,dar benzinariile mari,de renume,nu dau probleme,in schimb,benzinariile de Carefour,Alcampo,LIDL,CA DIN ASTEA AVETI SI IN TARA, sint foarte cunoscute in aceasta privinta,cel putin aici la mine.Eu le multumesc din suflet ca imi dau de munca,si am un servici,si in acelasi timp avertizez clientii mei,ca sa alimenteze din alte parti,cel putin pina expira garantia pe care le-o dau,apoi sa faca ce vrea ca trebuie sa mai mincam si noi o paine.

 

Mai in gluma mai in serios,toata motorina vine de la rusi,si fiecare benzinarie pune aditivii care vrea,in cantitatea dorita,asta am vazut-o la tv intr-un reportaj.

 

Revenim un pic la topic,decit sa va pierdeti timpul si banii cu curatatul filtrului,mai bine preveniti,asa cum spuneam mai inainte...ulei de motor,combustibil,filtre,aer,mantenanta.

Ne pierdem in detalii,meseriasii stiu ca filtrul a fost prevazut doar ca sa poata fabricantul sa isi vinda masina,cica pentru combaterea poluarii...hai sa fim seriosi.Asa ca trebuie sa gindim constructiv,sa prevenim,nu sa stam toata ziua cu vcds-ul conectat sa vedem cita cenusa mai are filtrul,asta nu ne ajuta cu nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 15.12.2017 at 15:00, sergiu18 a scris:

Buna ziua,am un VW Touareg 2008 3.0 TDI cod motor BKS,avand eroarea de mai jos si nici nu reusesc sa ii fac regenerare la filtru de particule prin VCDS,ma poate ajuta cineva cu idei pentru rezolvare?

            
1 Fault Found:

009263 - Diesel Particulate Filter (Bank 1)
               P242F - 001 - Restricted/Clogged - MIL ON
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 11110001
                    Fault Priority: 0
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 255
                    Mileage: 337245 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2017.12.14
                    Time: 22:48:58

             Freeze Frame:
                    RPM: 0 /min
                    (no units): 0.0
                    (no units): 34.0
                    (no units): 15.5
                    Temperature: 106.2°C
                    Absolute Pres.: 10.2 mbar
                    Pressure: 21 mbar


Readiness: 0 0 1 1 1

Salut cu aceeași problema m-a confrunt și eu cum ai reușit sa scapi de problema ? Ms

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact.

eu asta fac, previn, motorul functioneaza f bine.

am trimis dpf la curatat, pt ca avea oil ash, teoretic pe 86grame, valoare maxima, dar nu am avut regenerari la km putin8 sau martori de filtru infundat.

am curatat admisia, egr, racitor, motorul se comporta alfel, respira mult mai bine.

Intamplator am descoperit ca, daca scot mufa de la pompa electrica, cea care circula apa prin egr, egr se inchide si ajung la 750 km intre regenerari, un lucru f bun pt un motor cu 300000 km.

am procedat la a scoate mufa din pompa, ca sa ajunga apa la 90 grade, find stiuta problema la modelul facelift.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@powershot ti-a explicat cristi pe forumul audi ca nu e bine ce ai facut.

Aici nu exista acelasi management ca altfel ti-ar fi sters postul.

Poate se apuca si altii sa faca ce ai facut tu in speranta ca o sa-i tina dpf-ul 1 milion de km.

 

Daca apa nu sta la 90 grade cand stai pe loc si scade putin, care este problema ?
Nu locuim in masina sa tinem apa la 90 de grade constant. Ne punem in miscare si temperatura urca.

Daca imi aduc bine aminte de prin manual, producatorul spunea sa evitam turatiile ridicate pana cand temperatura apei ajunge pe la 60-70 grade.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-au mai șters din postări sau doar mi se pare mie? Sau este din cauza a ceea ce zice voinea în ultima postare aici: 

 

Modificat de _R_A_D_U
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutari tuturor.

In voi ultima speranta !

Pe scurt...

Masina veche (2005) Passat B6 TDI 2.0 170 CP, ~270,000 km, automata. 

Problema Particulate Trap Bank 1 P2002 - 000 - Efficiency Below Threshold - MIL ON, in capat dreapta Short to Plus.

 

Pe lung:

Luata de 1 an (prima masina, tot patitul invata... eu inca invat).

In Mai anul trecut, curatat DPF ca nu am stiut exact de ce mi se aprinde martorul de dpf. Mers la un service modern, maricel, dau facturi si bonuri, am zis ca astia-s seriosi (DPF Doctor Iasi).

Relativ, toate bune si frumoase pana weekend-ul trecut, desi sunt sigur 90% ca din cauza lor am avut probleme cu alte piese: egr, actuator schimbat de 2 ori, tot la ei.

 

Merg cam in fiecare weekend 600-800 de km. Doar in modul sport (asa mi-a zis mecanicul, sa fug de Drive ca de necuratul). 

Cam la 1-2 drumuri aparea martorul DPF, comutam pe manual sau foloseam tempomatul sa o tin ~3000 turatii, 60-80/h, intre 15 si 45 de minute se stingea martorul. Simteam spre final cum parca trage/franeaza si imi dadeam seama ca face regenerarea. Erau si cazuri cand doar o tineam in Sport pentru ca era drum drept sau autostrada si puteam sa ii dau.

 

Weekend-ul trecut, aproape de Cluj (dinspre Iasi), la 10-15 km de oras apare martorul. Nu putea sa lungesc drumul pentru regenerare, trebuia sa ajung undeva la o ora anume. Am mers foarte putin prin oras, 2 zile, 4 drumuri scurte rau (nimic diferit fata de alte situatii din trecut pentru ca apoi ieseam la drum lung).

Am plecat duminica inapoi spre Iasi, am incercat sa fac regenerarea. Am incercat iar ca de obicei ~3000 turatii, 60-80/h . Dupa 20 de minute limp mode, martor bujii intermitent. Dupa vreo jumate de ora apare si martorul motor.

 

Pe drum nici un service deschis, am trecut pe manual si am mers pana la Iasi. Am mers pe manual ca sa pot ajunge in treapta a 3-a, a 4-a, 70-80km/h.

Mers de graba la mecanic azi, VCDS eroare de genul asta:

 

Particulate Trap Bank 1 P2002 - 000 - Efficiency Below Threshold - MIL ON, in capat dreapta Short to Plus.

DIn pacate nu am o poza, dar stiu sigur ca asta scria (in toate 3 locatiile descrise mai jos.)

M-a trimis la "baietii" ce s-au ocupat de spalare etc, sa vada ei mai bine ca sa nu fie discutii dupa.

 

Astia de la DPF Doctor... pus iar tester, aceeasi eroare cu tot cu Short To Plus (la astia aparea dedesubt)

Mi-au zis ca e partea electrica ca apare short to plus, sa schimb senzorul, m-au trimis la electrician.

 

M-am dus la electrician, schimbat senzorul G450 (am dat 400+ lei, a zis ca e original, cel putin asa mi-a aratat in programul lor cu care cumpara), din ce am inteles a facut si adaptarea senzorului (eu nu am inteles daca a reusit sau nu sa o faca. El a zis ca da)

Nu se stergeau martorii aia deloc. A tot incercat si incercat... nimic. Efectiv exact aceleasi simptome ca mai inainte.

 

A sunat pe altcineva. A zis sa ies la drum lung.

Am mers fix 40 de km (dus intors) cu treapta a 3-a, ~2800 de rotatii ca nu trecea de 3000 (limp mode), 60-70km/h . Pe plan drept se simtea ca trage, franeaza (smucea).

Nu s-a rezolvat nimic.

 

Intors la electrician, sunat pe altcineva.

Sfat primit : inlocuieste DPF sau anuleaza-l ! (ilegal si merg foarte mult cu masina in tara cat si in afara, si e de ajuns sa ma prinda o data si nu am chef sa ma plimb 1000 de km cu platforma si inca 3 oameni din masina cu mine)

 

Ce mai tin minte :

1. la diagnoza, dadea ca ultima regenerarea a fost acum ~400 km (probabil a inceput-o cand intram in Cluj si a fost intrerupta sau inainte de a intra in limp mode)

2. la filtru, presiunea stiu ca mi-a zis electricianul ca trebuie sa fie intre 3 si 7 psi la relanti , in uz intre 30 si 70, si in forta ~300, dar la relanti era in 30 si 70 deja (cu senzorul schimbat)

3. dupa cei 40 de km facuti pentru "regenerare" incarcarea filtrului a urcat de la 20% la 60%.

 

Chiar nici un service/mecanic (in total cred ca au fost vreo 15 persoane) nu poate sa ii dea de capat?

Faza e ca schimbarea senzorului nu a adus efectiv nici o imbunatatire.

Adica am schimbat piesa degeaba. Nu stiu ce sa mai fac. Parca nimeni nu isi da interesul macar sa se uite in plus la un cablu, un furtun ceva.

 

Nu vreau sa ma avant sa iau DPF aftermarket si sa il iau degeaba (cu manopera ma ajunge 3000 de lei). Am citit aici pe forum ca si asa e la ghici cu aftermarket-ul ca poate sa tina 2 luni, sau 2 ani, iar original ma usuca de bani.

 

Aveti un sfat, o idee? 

A mai patit cineva exact asa? 

Am citit toate posturile asemanatoare, majoritatea se rezolvau cu senzorul sau cu o regenerare. La mine nu a mers nici cu senzorul, nici cu iesitul la drum exterior.

 

Daca mai aveti nevoie de informatii, va pot da tot ce stiu.

Multumesc anticipat.

 

 

 

 

Modificat de LaurB6
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

20230223_170139.thumb.jpg.9ff4cec8517be2a318e089ffc8b7361d.jpg20230223_170139.thumb.jpg.9ff4cec8517be2a318e089ffc8b7361d.jpg20230223_170139.thumb.jpg.9ff4cec8517be2a318e089ffc8b7361d.jpgSalut, va rog dacă ma poate ajuta cineva cu o interpretare la codul din imagine! 

20230223_170410.jpg

20230223_170212.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce observ aveți mai mulți varianta vag dpf (pro) pe care aș dori s-o achizitionez și eu. Până una-alta, ce informații în plus oferă aceasta în comparație cu varianta lite? Azi mi-a venit din china jucăria cu care mă voi conecta  (KW902 portocaliu).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 20.02.2023 at 22:41, LaurB6 a scris:

Salutari tuturor.

In voi ultima speranta !

Pe scurt...

Masina veche (2005) Passat B6 TDI 2.0 170 CP, ~270,000 km, automata. 

Problema Particulate Trap Bank 1 P2002 - 000 - Efficiency Below Threshold - MIL ON, in capat dreapta Short to Plus.

 

Pe lung:

Luata de 1 an (prima masina, tot patitul invata... eu inca invat).

In Mai anul trecut, curatat DPF ca nu am stiut exact de ce mi se aprinde martorul de dpf. Mers la un service modern, maricel, dau facturi si bonuri, am zis ca astia-s seriosi (DPF Doctor Iasi).

Relativ, toate bune si frumoase pana weekend-ul trecut, desi sunt sigur 90% ca din cauza lor am avut probleme cu alte piese: egr, actuator schimbat de 2 ori, tot la ei.

 

Merg cam in fiecare weekend 600-800 de km. Doar in modul sport (asa mi-a zis mecanicul, sa fug de Drive ca de necuratul). 

Cam la 1-2 drumuri aparea martorul DPF, comutam pe manual sau foloseam tempomatul sa o tin ~3000 turatii, 60-80/h, intre 15 si 45 de minute se stingea martorul. Simteam spre final cum parca trage/franeaza si imi dadeam seama ca face regenerarea. Erau si cazuri cand doar o tineam in Sport pentru ca era drum drept sau autostrada si puteam sa ii dau.

 

Weekend-ul trecut, aproape de Cluj (dinspre Iasi), la 10-15 km de oras apare martorul. Nu putea sa lungesc drumul pentru regenerare, trebuia sa ajung undeva la o ora anume. Am mers foarte putin prin oras, 2 zile, 4 drumuri scurte rau (nimic diferit fata de alte situatii din trecut pentru ca apoi ieseam la drum lung)

 

Particulate Trap Bank 1 P2002 - 000 - Efficiency Below Threshold - MIL ON, in capat dreapta Short to Plus.

 

 

 

 

 

Dacă apare eroarea cu short to plus după înlocuirea senzorului (pe care este posibil să îl fi schimbat degeaba), ai scurt pe traseul dintre ECU și mufă ori în ECU. Îți spun din ce cred eu, nefiind de meserie.

 

Și încearcă să scrii cât mai puțin când vrei ajutor, este foarte lungă povestea ta, nefericită dealtfel, și cei care te pot ajuta se pot plictisi de citit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutari, o interpretare vă rog la sonda lambda, am înțeles că poate influența dpf. Valorile sunt citite la relanti, motor cald. Mașina este un Passat B 8 tdi 2.0. Mulțumesc 

Screenshot_20230225_175716_Gallery.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

21 minute în urmă, powershot a scris:

Ai soft dieselgate ?

Nu, este euro 6, cod motor crlb 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare! Ma poate ajuta cineva cu interpretarea acestor valori ale dpf-ului. Tin sa mentionez ca egr-ul l-am schimbat pe original acum la 270.000km. Este vorba de o jetta 2013 1.6 tdi. Masina face regenerare in jur de aprox 350km iar daca a fost scoasa afara la 500km+ . 
 

Va multumesc ptr ajutor! 

1669F455-420A-416E-9828-1E4EEF1DF407.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Testul si poza sunt facute in septembrie anul trecut, se vede dupa comparatia valorilor. Atunci egr-ul era cel vechi.

544A88F2-5CAC-4463-A4F4-1A2D1BE43A20.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pune soft non dg, si regenereaza la 750, afara si 500 in oras.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E mai bine sa nu-si mai faca regenerare asa des? Cum pot scoate dieselgate-ul? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!