Jump to content

Filtru diesel de particule - DPF


Paul_L
 Share

Postare recomandată

@vp44 Nu te criticam, laudam decizia ta de curatare cu ultrasunete. Si eu folosesc cu succes metoda pentru aparatura de laborator (o baie de 20 litri si putere reglabila de la 1 la 3kW) si e singura care da rezultate maxime la orice componente cu conditia sa aleg solutia adecvata. Nici eu nu am stricat nimic niciodata. In domeniul auto am curatat doar injectoarele proprii. Cei 3 pasi sunt extrapolarea recomandarii fabricantului baii cu ultrasunete (generator de concept american made in China) la caracteristicile DPF. Suflarea finala cu aer cald/fierbinte pana la uscare a materialelor poroase este mai mult decat recomandata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu iti cer scuze daca am interpretat gresit intrebarea ta,lipsa comunicarii,si mai ales cind scrii repede,intelegi la ce ma refer.De obicei eu evit sa critic,iar daca o fac incep prin ,,eu folosesc x metoda si da rezultatele xyz" pe care incerc sa le documentez cit de cit,si evit sa afirm ca celelalte metode nu sint bune,e posibil ca eu sa nu le fi probat suficient,sau deloc,ori sa nu fi obtinut aceleasi rezultate ca ceilalti.Critica nu este buna pentru nimeni,fiecare din noi am trait experiente diferite,si abordam lucrurile diferit,dar cel mai important lucru ramine rezultatul final.

Toate cele bune,scuze de offtopic!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, vp44 said:

 

Nu vreau sa dau prea multe detalii,nu isi au rostul pe acest forum,cine este interesat,exista google,dar ultrasunetele se folosesc in curatirea de electronica,domeniu medical,tehnica foarte avansata in domenii rare,etc,cu alte cuvinte este imposibil sa distruga ceva,dupa cum afirma ei.

 

 

Ultrasunetele se folosesc si in stomatologie, la detartrajul danturii (curatarea de piatra dintre dinti), fara sa afecteze dintii. E putin probabil sa strice un filtru de particule, proiectat sa reziste la temperaturi de sute de grade, din moment ce nu strica dintii (care se pot sparge la 100 grade).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut băieți! Ce părere aveți de următoarele valori?

Valori.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa curatarea la Odorhei filtrul meu a inceput sa scape funingine in sensul ca imi afuma tevile. Acum am montat pe masina un DPF din dezmembrari curatat chimic, dar cu catalizatorul taiat/demontat in timpul curatarii si este mult mai ok. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut ...deranjez cu inca o intrebare

masina nu mai are erori stocate, g6 cffb...incerc sa determin si sa elimin toate cauzele care duc la o incrasare al dpf ului

valoarea cantitatii injectate e cam mare zic eu...banuiesc ca tre sa fie undeva la 4...5 mg

multumesc

20230119_174845.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu ma inseala memoria,masinile care au fap,in timpul regenerarii,introduc o cantitate mai mare de combustibil in motor,altele direct in evacuare/filtru,pentru ca arderea acestuia sa produca ridicarea temperaturii in fap.

Curios cum sint,ma intreb cum lucreaza un cuptor in care arzi un fap,in asa fel incit sa arzi resturile depuse in celulele cartusului,si in asa fel incit sa nu topesti filtrul.

Daca s-ar introduce aer cald,in permanenta miscare,prin fap,as intelege ca este un proces care reproduce regenerarea filtrului pe masina,ceva asemanator,dar dupa mintea mea,asta inseamna sa ai gaz gratis de la rusi,ca sa iti poti permite un astfel de lux.

Nu am gasit nimic pe internet despre procedeul folosit de baietii astia,are cineva un link ceva?Daca se poate pe PM ca sa nu facem publicitate.Prin sudul Europei,se foloseste sistemul ultrasunete,si un altul,care introcuce si recircula prin fap,un lichid(poate fi orice).Va las un link youtube sa vedeti la ce ma refer.

 

 

@ionut10a se pare ca ai o problema cu injectorul de pe cilindrul 4,dar asta o poate interpreta mai bine un specialist in diagnoza,eu doar imi dau cu parerea.Despre cantitatea normala de injectie nu pot sa te ajut decit daca imi spui care este numarul de referinta al injectorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asta este ce am gasit pe un site cu privire la metodele de curatare...nu stiu ce sa cred....

 

Metode de curățare DPF / FAP / KAT :

O metodă eficientă de curățare a filtrelor trebuie să curățe intrările și ieșirile filtrului de funingine, cenușă, depozite de carbon, particule de oxid de ceriu și, în același timp, să fie sigură pentru însuși miezul filtrului.

1. Curățare hidrodinamică.
Metoda de curățare care folosește o mașină specializată care produce un flux de lichid de lucru direcționat direct în interiorul filtrului. Necesită utilizare unui agent de curățare - detergent.

Avantaje : Sigură pentru stratul catalitic filtrului. Eficiență ridicată, randament de până la 98%.
Una din puține care are capacitatea de a curăța eficient canalele de filtrare de toate particulele solide: funingine, cenușă, depozit de carbon, oxid de ceriu.
Nu este nevoie să scoateți prin tăiere insertul ceramic.
Timp de curățare rapid - aproximativ 30 min.

Dezavantaje : Eficiența depinde de un detergent bine ales.

2. Tratament termic
Arderea de funingine într-un cuptor cu inducție. Introducere miezului ceramic filtrului în cuptor pentru aproximativ 12 ore.

Avantaje : Îndepărtează eficient (arde) funingine.

Dezavantaje : Nu îndepărtează particulele solide rămase, de exemplu cenușă, care nu poate fi arsă.
Riscul ridicat de deteriorare a cartușului cu filtru ceramic, sensibil la schimbări prea rapide de temperatură.
Necesitatea tăierii filtrului, scoaterea cartușului, sudarea.

3. Prelucrare cu ultrasunete
Metoda constă în imersiune completă a filtrului într-o cadă cu soluție. Ultrasunetele din soluția de spălare generează unde de presiune sub formă de bășicuțe care sunt supuse unei implozii, care la rândul lor detașează murdăria de suprafața filtrelor spălate.

Avantaje : Permite o curățare bună a canalelor de filtrare, atât timp cât apa ajunge în toate locurile.
Nu este necesară tăierea filtrului.

Dezavantaje : În cazul canalelor de filtru foarte blocate (fripte), apa cu ultrasunete are posibilități limitate de acces și penetrare lăsând aceste locuri neafectate.
Necesită suflare de aer comprimat.

4. Prelucrare pneumatică
Filtrul de particule solide este plasat într-o mașină specializată, în care este supus suflării de aer comprimat.

Avantaje : Fiecare canal de filtrare este adresat individual în timpul epurării. Relativ puțin invazive pentru cartușul filtrului.
Curățarea fără folosirea detergentului.

Dezavantaje : Necesită tăierea filtrului, scoaterea cartușului, sudarea.
Nu este eficient pentru elementul de filtru umplut cu ulei.
Eficiența generală la un nivel de 70%.

5. Ardere în modul de serviciu.
Calculatorul de diagnostic activează modul în care motorul funcționează cu viteză mare.
Un amestec de combustibil mult mai bogat ridică temperatura gazelor de eșapament chiar și la 600 de grade! În astfel de condiții este posibilă arderea funinginilor.

Avantaje : Arde eficient funingine în unități cu kilometraj redus până la 50.000 km.
Procedura fără scoaterea filtrului.

Dezavantaje : Nu îndepărtează cenușa. Arde doar funingine.
Foarte ineficient pentru mașinile cu kilometraj mare, unde nivelul de cenușă
constituie majoritatea filtrului înfundat.
Modul de serviciu de regenerare pune o încărcătură grea pe motor (distrugerea motorului).
Necesitatea schimbarea uleiului.

6. Curățare chimica.
Această operație presupune introducerea de substanțe chimice speciale în filtru pentru a dizolva funingine. Curățarea chimică a depozitelor de cărbune cu un preparat și clătirea ulterioară cu altul. Apoi, mecanicul conectează computerul de service la mașină și începe procedura de serviciu de regenerare a filtrului.
Avantaje : Nu necesită tăierea filtrului. Aplicarea chimiei fără demontarea filtrului.

Dezavantaje : Se elimină doar cele mai mici particule din conductele de admisie ale filtrului.
Curăță eficient numai conductele de evacuare ale filtrului, lăsând în conducte
de admisie a filtrului depozite dizolvate (astupat de partea de ieșire).
Metoda foarte invazivă pentru cartușul filtrului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Destul de completa informatia,un pic partinitoare in anumite cazuri,ma refer la dezavantaje metoda ultrasunete,si deduc ca cine a scris toate astea nu a luat toti factorii in calcul.Acolo unde nu patrunde lichidul,cum zice la dezavantaje ultrasunete,nu patrunde nimic,nici aer si nici altceva.

Realitatea este undeva la mijloc,curatirea cu ultrasunete este o curatire chimic in realitate.depinde 100% de solutia folosita pentru spalare,iar ultrasunetele nu fac decit sa o puna in miscare prin ,,cavitation" cum o numesc astia in engleza,mici implozii pe suprafetele expuse.

De fapt,toata smecheria pentru cei care comercializeaza masini de ultrasunete,consta in faptul ca dupa ce cumperi masina,iti vind produse ,,speciale" pentru curatat la niste preturi astronomice.

Unde lucrez eu,astfel de masini se inchiriaza,daca esti atelier,iti aduc o masina noua,apoi prin contract te obligi sa cumperi solutii de curatire numai de la ei,iar cireasa de pe tort,iti spun ca de obicei solutia se schimba odata la 6 luni,si nu este adevarat,decit daca speli lucruri mici,si putin murdare.

In decursul anilor eu am probat o singura solutie sa zicem excelenta,20litri la 320 eur bidonul,nu poti cumpara cu litrul.dar in ciuda eficientei,nu confera un profit suficient ca sa merite ca afacere,apoi am mai probat alte citeva solutii,zeci,poate sute,pina am reusit sa gasesc ceva decent si nu prea scump.

Pe scurt,ultrasunetele fara partea chimica,nu fac treaba buna.Este ca in mecanica,poti avea cele mai moderne si mai sofisticate echipamente,daca nu stii sa le exploatezi la maxim,nu iti servesc decit pentru publicitate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o intrebare

a4 cu 2.0 tdi cr, cod cjca, 143 cp, an 2013.05, faceliftul, soft dieselgate.

In incercarile mele de a rezolva binecunoscuta prbl, ca astea nu mentin iarna apa la 90 grade, datorita circuitului de racire egr f agresiv, am ajuns la concluzia ca, daca scot mufa la pompa electrica, care recircula apa prin racitor EGR, motorul mentine apa la 85..90 grade, chiar la temp scazute, cu clima pe Hi.

 Se observa ca, egr trece pe off, cu mufa scoasa de la pompa.

Lucru bun, asa vad eu, e ca, incarcare dpf cu soot in timp, urca f f incet.

km adunati intre regenerari se tripleaza, lucru f f bun.

Acuma, ma intreb, va mai intra pe regenerare cand ajunge la 24 soot mass ?

 In conditii normale, cu pompa electrica , deci, egr activ, nu trec de 280 km parcursi, intre regenerari.

 Ce se intampla, de creste asa mult distanta intre regenerari ?

5DC49AAA-EFF3-4D67-AA25-6C77CB2F3239.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna intrebare, legat de faptul daca mai porneste sau nu regenerearea activa, cred ca la intrebarea asta va trebui sa ne raspunzi chiar tu dupa ce mai aduni KM. Eu zic ca va functiona, dar e doar o supozitie. Distanta intre regenerari creste cel mai probabil datorita faptului ca stand cu EGR-ul inchis tot timpul, masina produce mai mult NOx, dar mai putin soot. NOx si soot-ul se bat cap in cap si sunt un compromis ingineresc cu care proiectantii se pot juca in mare parte din cantitatea de gaze recirculate.  

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dintre cei care au schimbat senzorii de presiune diferentiala, îmi pot spune dacă e vreo diferența între cei care se termina cu litera B și cei care se termina cu D? am intrebat pe la depozite și spun că ar fi la fel, dar nu știu ce sa zic... mulțumesc anticipat pentru răspuns

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pune codurile intregi si caut eu caracteristicile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

03L906051B sunt cele de pe mașină (golf 7 variant 2.0 tdi 150 CP din 2014, cod motor CRLB), iar cel care apare acum este identic, mai puțin ultima litera, care este D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

03L906051B nu se mai fabrica. 03L906051D este noul reper. Au caracteristici identice, senzorul piezo pe varianta D este de generatie noua, mai robust.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am transmis informațiile către service(am dpf ul la curățat și o întreagă poveste cu senzorii ăștia). sper să le fie utile și pentru viitor. mulțumesc mult pentru ajutor 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ieri am montatat DPF NOU aftermaket firma JMJ. 
sa vezi tu acum presiune diferentiala, 1mbar, da 1mbar! Senzorul a fost schimbat.

 

pret 1800, manopera moka, am facut eu transferul. 
 

daca aveti vreo intrebare va ascult 😅

 

 

:icon_thumleft:

** presiunea diferentiala a fost citita cu motorul pornit si apa la 90*

Modificat de Dan.MDLL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai verifica dupa cateva mii km.

Vezi si teava de esapament daca ramane curata.

Ai identificat cauza colmatarii dpf-ului masinii ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Catalin nu am verificat, batranetea cel mai probabil, garnituri injectoare vechi, probabil axul cu came, galeria murdara.. chestii de batranete :bom:

 

Am montat, ce o fi o sa vad pe parcurs.. deocamdata motorul suna mai ok 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cat a costat DPF-ul si cat senzorul? Ambele impreuna au fost 1800 lei? Presiunea cum arata cu motorul oprit (si doar contactul pus)?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doar DPF 1800, senzor Bosch 120, presiunea cu motorul pornit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Dan.MDLL Citisem un articol anul trecut, tradus din poloneza, ca un cumparator din Polonia a mers cu un filtrul JMJ pentru constatarea defectului la fabrica si a constatat cu surprindere ca e fals. Cred ca daca ai noroc ca al tau sa fie intr-adevar JMJ si ai arderea ok nu este o problema. Sa ne tii la curent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am primit certificat de provenienta, pe el scria JMJ. Restul om vedea :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!