Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

Recircularea ok

1339164554_7-9-20194-34-42PM.jpg.d47debf9141e3ec8ef325a4a7719c160.jpg

La turbină cel mai probabil ai probleme de vacuum, am marcat cu roşu  şi posibil şi ceva probleme cu geometria, marcat cu săgeţi albastre.

1719711472_7-9-20194-41-28PM.jpg.2a75679765ad3f3e67231afed8eef9d7.jpg

Dacă nu ai sunete ciudate la accelerare scoase de turbină, gen fluierat, etc., nu scapă ulei pe la axul turbinei, nu ai joc în axul turbinei,  poţi face şi log în mers.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

catalin_332004

Multumesc frumos pt informatii.

La accelerare se aude un fluierat dar nu foarte puternic.

O sa fac log in mers zilele astea si o sa revin pt. interpretare.

Multumesc frumos inca odata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 6/29/2019 at 12:09 AM, lupo_bv said:

Nu este bine făcut logul (pedala de acceleraţie trebuie să fie apăsată la maxim în intervalul 1800-3500 rpm). Citeşte AICI şi vino cu toate logurile de care se pomeneşte acolo.

Salut din nou. 

Revin cu loguri, asa cum ai cerut. Sper sa fie ok. Am facut unul in mers in treapta a treia si a patra. In treapta a patra nu am ajuns chiar la 3800 de ture ca nu am mai avut unde, deh, traficul. Am facut si 2 log-uri in BS03 si BS11.

Multumesc anticipat

LOG-01-003-010-012.xls LOG-01-011-xxx-xxx.xls LOG-01-003-xxx-xxx.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

BS003 recircularea

1664045185_7-9-201911-26-03PM.jpg.35acbad30fbdc735b352fff50de45542.jpg

Atât valoarea maximă cât şi cea minimă sunt prea mari. Cea maximă este prea mare (prin debitmetru trece mai mult aer decât ar putea intra în motor) pentru că probabil ai pe undeva scăpări de presiune între  debitmetru şi motor.

Valoarea minimă este prea mare pentru că sunt prea puţine gaze recirculate. Cauza posibilă: probleme vacuum (vacuum insuficient, furtunaşe crăpate, N18, membrană EGR) sau EGR murdar

BS011

685254038_7-9-201911-27-20PM.jpg.441e7773d5383919ac6cc7286715fe0f.jpg

Aici sunt mai multe problem: ce este marcat cu roşu indică probleme de vacuum şi/sau geometrie ancrasată, ce este marcat cu albastru geometrie ancrasată, arc actuator tasat, pârghie acţionare geometrie gripată.

Logurile în mers: marea problemă cu ele nu este că nu le-ai făcut până la turaţii mai mari ci că nu le-ai făcut de la turaţii mai mici. trebuiau începute pe la 1700-1800rpm

748528048_7-9-201911-32-38PM.jpg.5d834357275f0c87f6585d71fa37028d.jpg

826229480_7-9-201911-41-48PM.jpg.b45c02b7e7caa249281cbc19998c923d.jpg

Se observă pe ele întârzirea asigurării presiunii (probabil problema de vacuum şi/sau ceva pierderi cum am mai spus) şi revenirea cu întârziere a presiunii către cea prescrisă (probabil problema de geometrie). MAF OK.

Ce trebuie să verifici? Dacă citeşti câteva pagini în urmă o să te edifici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

catalin_332004

Buna seara.

Asa cum am promis, revin cu log-urile pentru treapta 3 si treapta 4.

Va rog, daca se poate, un grafic si interpretarea acestora deoarece nu ma pricep.

Sper ca din toate log-urile atasate sa elucidam problema si sa ii dau de cap in ceea ce priveste lipsa de putere (MAF, MAP, Geometrie variabila, Vacum lipsa, etc).

Multumesc frumos.

 

LOG-01-003-010-011 tr3 test.CSV LOG-01-003-010-011tr4 test.CSV LOG-01-003-test 1.CSV LOG-01-011-test 1.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca formă graficele arată foarte bine, mai rar vezi o formă aşa de regulată. Se observă în treapta a 3-a o întârziere a asigurării presiunii care ar putea fi din cauza vacuum-ului, probabil că dacă îl începeai mai de jos de pe la 1700 s-ar fi observat mai bine. În treapta a 4-a se asigură presiunea necesară ceva mai  repede. MAF dă semne de oboseală după 3700 rpm.

În treapta a 3-a îţi face 2163-3948 rpm în 7,75 secunde, iar în tr. a 4-a 2037-3969 rpm în 18,91sec. Nu-mi dau seama dacă este puţin pentru un motor de 105cp pus pe un variant.

TR3.jpg.a5ed6f10b94f94c03b1e273bef21b1b5.jpg

TR4.jpg.db2d73443fec26a6898b972c7b071d85.jpg

Din punctul meu de vedere ar trebui să faci o verificare a părţii de vacuum, cu un vacuumetru şi cam atât. Dacă ăla este ok cred că nu din zona turbinei este lipsa de putere, mai sunt şi alte cauze legate de motor, injectoare, etc.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

catalin_332004

Multumesc frumos.

O sa merg la mecanic sa verifice partea de vacum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc mult lupo_bv.

Egr-ul este nou schimbat de 2 saptamani. Am pus Wahler. Deci aici ramane partea cu vacuumul. Am verificat si face vacuum pe furtunul de actionare EGR. S-a putea sa nu faca suficient. 

Geometria a fost curatata acum 2 ani. Cred ca turbina se cam cere reconditionata sau schimbata.

In ceea ce priveste scaparile intre debitmetru si motor ,nu imi pot da seama pe unde ar putea. La o singura imbinatura intre turbina si intercooler mai apare ceva ulei dar nu mult. La cum fasaie la mine pe accelerare, ar trebui sa am mai mult ulei acolo cred. Oricum o sa schimb si garnitura de acolo.

Oricum, o chestie comuna la toate problemele este lipsa de vacuum. Asta imi da de gandit.

Off, numai batai de cap...

Modificat de catalist
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 7/2/2019 at 6:49 PM, bunelu69 said:

Salutare!
Detin un Passat B6 BMR si intampin o problema in ceea ce priveste cum trage motorul, nu da impresia ca este un motor de 170cp si 350NM. Turbina a fost reconditionata si echilibrata dinamometric in urma cu ~1800 km. Motorul trage relativ ok fara intreruperi; dupa 3000rpm se simte cum nu mai are asa vlaga in el (testa cu atat cu motorina standard cat si premium).  Atasez un log in speranta ca ma veti putea ajuta sa elucidez misterul. 

Multumesc anticipat.

LOG-01-003-010-011 BMR.CSV 2.79 kB · 11 downloads

Ai reușit sa ii dai de cap? Eu ieri am reușit sa o fac sa îmi arate "emission Workshop Fault". Azi o sa știu ce problema are. Cum am reușit? Am accelerat, am lăsat, am accelerat, am lăsat. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On ‎08‎.‎07‎.‎2019 at 23:05, lupo_bv a scris:

Înainte de a ajunge la turbină mai ai o problemă cu EGR: este rămas permanent pe închis, nu recirculă nimic, ca şi cum ar fi anulat. Probabil că ai sesizat că de la un timp ai consumul mai mare.

bs003.jpg.f0bdad80d93d996bcf4d66fee49ccb0e.jpg

Dacă te uiţi mai în urmă la cum arată un grafic BS003  o să-ţi dai seama.

Cauze posibile:

  • membrană actuator EGR spartă. Este întâlnită destul de frecvent, cum se zice este boala lor:icon_cheesygrin:. Se verifică cu o bucată de furtun de combustibil cu diametru corespunzător, îl pui în locul celui care vine de la N18 şi tragi aer cu gura: dacă rămâne limba lipită de furtun actuatorul este ok, dacă nu trebuie înlocuit EGR. Dacă mermbrana este spartă astupă furtunaşul de vacuum cu un şurub care să intre forţat şi un colier de plastic peste el ca să nu mai piardă vacuum pe acolo.
  • furtunaş vacuum crăpat
  • N18 cu probleme

La turbo după eroare şi logul în mers pare a fi geometria cu probleme. Câte ceva se observă şi în BS011: probleme vacuum marcate cu săgeţi roşii (probabil că de la pierderea pe care o are EGR) şi geometrie cu săgeţi albastre. Din logul în mers se vede că este suprapresiune tot timpul. Poate fi şi N75 cu probleme dar după cum arată BS011 nu cred. Încearcă să separi actuatorul de geometrie şi să vezi dacă geometria se mişcă liber.

bs011.jpg.d6934b7a09ed7a3af0f464c205fce499.jpg

3-10-11.jpg.480dd8c4e1bb87b094689e652b5f6d46.jpg

@catalin_332004

Logurile se fac în condiţii normale de exploatare, doar nu o să stingi farurile dacă le faci noaptea. Poţi încerca să le faci în ambele variante. În situaţia că ai AC pornit este firească o oarecare pierdere de putere, dar ea nu este din cauza turbinei, atât poate motorul.

Am urmat sfaturile si am inceput prin schimbarea EGR acesta avand membrana actuator sparta. Am facut din nou loguri relanti si in mers : Tin sa mentionez ca stutul de vacuum de la pompa Tandem se cam misca binisor  , desigur intra in limp mode pentru ca aici nu am remediat nimic dar dupa trei teste in mers am observant o deviatie ciudata a curbei lui N75 in primele doua teste in al treilea avand alta forma         

si multumesc din nou

 

LOG-BS003.jpg

LOG-BS011.jpg

LOG-01-003-010-011- TR 3 TEST 1-TURBO.jpg

LOG-01-003-010-011 TR 3 TEST 2-TURBO.jpg

LOG-01-003-010-011 TR3 TEST 3-TURBO.jpg

LOG-BS003.CSV LOG-BS011.CSV LOG-01-003-010-011 TR 3 TEST 2.CSV LOG-01-003-010-011 TR3 TEST 3.CSV

LOG-01-003-010-011- TR 3 TEST 1-TURBO.jpg

LOG-01-003-010-011- TR 3 TEST 1.CSV

Modificat de georgelchila
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Curba lui N75 este în funcţie de presiunea măsurată pe care încearcă să o aducă cât mai aproape de cea prescrisă, deci cauza este că în al treilea log presiunea măsurată s-a modificat altfel (cauze sunt destule: schimbări de temperatură - de asta am mai recomandat să se facă două perechi de loguri, una cu turbina mai rece şi alta cu turbina bine încinsă, vibraţii, etc). Ideea este că chiar puţin schimbată este tot pe acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 5/20/2019 at 10:36 PM, Iulyan13 said:

Salut, din martie detin un Passat B7 1.6 TDI CAYC si de cand l-am luat am mici intreruperi/smucituri/mers in suturi la accelerari normale cam intre 1000-2500 nu face doar la o anumita turatie, daca accelerez foarte lin sau calc acceleratia in blana nu se mai simt.  Nu am stocata nicio eroare. Am facut un log pe MAF si EGR.

debitmetru.png

egr.png

LOG.png

Salut, revin cu noutati la problema mea.

In mare parte am rezolvat problema smuciturilor, masina mea are ultimul update dieselgate si atunci cand s-a facut update-ul au mai adaugat un tub de plastic inainte de debitmetru, daca scot acel tub masina nu mai are acele smucituri si regenerarile le face peste 400 de km, inainte isi facea regenarari la 200 de km, dar acum am alta problema si primesc o eroare pe debitmetru.

O sa atases cateva poze.

Poza cu datele despre filtru de particule a fost facuta cam dupa 60 de km dupa ce am primit prima eroare pe debitmetru, cea din poza.

Debitmetru ia eroare doar cand reduc in frana de motor la o viteza mai mare.

IMG_20190617_201209.jpg

IMG_20190617_202650.jpg

IMG_20190714_130551.jpg

IMG_20190714_130540.jpg

IMG_20190714_130558.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pune tubul inapoi sau fa downgrade de soft motor la o versiune pre dieselgate.- pentru eroarea de la debitmetru.

Modificat de bysus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare , 

 Am un prieten cu un Golf 4 ALH  se plange ca masina nu prea trage daca ma puteti ajuta cu o interpretare a graficelor pe loguri si BS-uri . 

Multumesc ! 

EGR BS03.JPG

Log debitmetru Tr III.JPG

Log turbina Tr III.JPG

Turbina BS11.JPG

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 11.07.2019 at 11:46, DomaniG a scris:

Ai reușit sa ii dai de cap? Eu ieri am reușit sa o fac sa îmi arate "emission Workshop Fault". Azi o sa știu ce problema are. Cum am reușit? Am accelerat, am lăsat, am accelerat, am lăsat. 

Nu i-am dat de cap. Ii dau foc și așa scap de o grijă. Sunt curios ce o să găsești. 

Am făcut și BS011 o să revin cu log-ul dacă are vreo relevanță. După BS011 am impresia că pedala de accelerație s-a mai întărit ( mă refer că ar răspunde mai ok motorul) dar tot după 3000 rpm nu mai trage.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu respect,
Am si eu doua loguri de interpretat, la 2 masini diferite, dar care au aceeasi motorizare, 1.9tdi ALH, 90cp. Ca sa le puteti diferentia,  una este galbena, alta rosie.
La cea galbena s-a curatit turbo, s-a schimbat debitmetrul cu unul functional de pe alta masina, s-a lipit stutul de la pompa de vacuum, s-a schimbat senzorul MAP cu unul functional de pe alta masina, s-a schimbat N75, tot la fel. 
Masina ia limp mode aleator, eroare deviatie pozitiva, presiune prea mare.

La cea rosie nu s-a umblat la nimic, doar s-a verificat vacuumul, ok, s-a verificat geometria de la turbo cu mana, nu agata. actuatorul functioneaza ok, fara intreruperi.

Nici una dintre ele nu are probleme pe partea de injectie, avans, distributie, EGR, etc.

La ambele masini ma duce in eroare valoarea pe care o cere debitmetrul de aer, valoare aproximativa la ambele masini dupa cum se observa in loguri. De ce nu cere si ea 850 ca la celelalte...nu imi dau seama. Poate ma ajutati voi!
Va multumesc anticipat!
 

LOG-01-003-010-011 golf4 ALH galben.csv LOG-01-003-010-011golf4 ALH rosu.csv

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Nelsson

- recircularea în BS003 relativ ok, poate puţin cam mare  pe EGR on,

- la logul în mers: după 3000 rpm MAF se cam duce la vale în condiţiile în care presiunea este ok. Pe partea de presiune în secveta a doua se vede că presiunea este asigurată cu ceva întârziere. Dacă îl începeai mai de jos de pe la 1700 s-ar fi văzut mai bine lag-ul ăsta. Cauză posibilă: probleme de vacuum.

- la BS011: probleme de vacuum. Probabil că din cauza asta diferenţa dintre min/max este aşa de mică, doar vreo 70mbari.

Deci astea ar fi: în primul rând de verificat vacuum-ul, după asta repetate logurile şi eventual schimbat MAF

@bunelu69

Când după ceva gimnastică a geometriei în BS011 răspunsul maşinii este mai bun este semn că geometria poate fi gripată

@vladinsky

Poate că atunci când calculează  cantitatea de aer necesară ECU ţine cont şi de temperatura aerului (temperatura influenţează densitatea şi prin urmare şi masa). Oricum m-am uitat în urmă pe unele loguri de ALH şi am mai văzut care nu cer 850.

hai şi cu BS la cele două maşini poate se observă ceva acolo. Aşa cu logul în mers vedem doar efectul nu şi cauza

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@lupo_bv Turbina e recondiționată de vreo 3 luni ( vreo 2000 km parcurși de atunci).Teoretic ar trebui ca geometria să fie bună (totuși nu bag mâna în foc). Am găsit un log postat de mine undeva in toamna anului trecut în acest topic, din ce văd eu ( nu sunt expert) problema era încă de pe atunci când turbina fluiera ca o sirenă de poliție/ambulanță.

După postarea mea cu log-ul recent mi-ai sugerat să încerc un reglaj nou al turbinei, ceea ce am să și fac pentru că nu știu ce naiba ar avea. 

Nu știu dacă are vreo implicație în această problemă dar parcă s-ar auzi ceva șuierat de gaze care scapă pe undeva. Ar putea fi răcitorul de gaze? 

Și încă o precizare, N75 a fost schimbat cu unul SH anul trecut prin vară se poate să nu funcționeze acesta corect și sa fie o cauza a problemei cu turbina?

Mulțumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sfatul meu este să nu te bagi la reglaj până nu eşti sigur că nu sunt alte probleme. Îţi dai seama că dacă ai scăpări de gaze pe undeva nu are nici o valoare reglajul ăla.

Din ce văd între cele două loguri se vede o mică îmbunătăţire, dar per ansamblu forma presiunii este asemănătoare, deci problema a cam rămas

vechi.jpg.a2a37c8406b6945ab9960f91c6c25fee.jpg

nou.jpg.a99426dd810c89c33617ed2264507561.jpg

Sfatul meu este să cauţi un service care are sculă de verificarea etanşeităţii şi a vacuum-ului şi ştii o treabă

Dacă vrei tu  să remediezi, pentru verificarea N75 şi a traseului de vacuum ai nevoie de aşa ceva

https://www.magazinulcuscule.ro/scule/scule-auto/pt-atelier/yato/yt-0674-pompa-de-vidare-cu-accesorii-22buc-13bar

Iar pentru tubulaturi de aşa ceva

https://www.amazon.co.uk/Standard-Intercooler-Impression-Pressure-Compressor/dp/B00B81GTS2/ref=pd_lpo_sbs_60_t_0/260-2110522-7725138?_encoding=UTF8&psc=1&refRID=2Z2QPMMDK5956SCP8W5R

Dacă ai pe cineva care lucrează la strung poată să-ţi facă adaptoarele pentru tubulaturi din aluminiu. Practic îţi trebuie unul într-un capăt al tubulaturii unde să bagi o presiune de 0.5 bari, iar în capătul celălalt unul la care să conectezi manometrul de presiune. Sau dacă ai pistol care face presiune cu manometrul pe el (unele pistoale de vacuum pot comuta pe presiune) atunci în capătul celălalt trebuie un adaptor care să închidă tubulatura. Regula de bază este că circuitele de vacuum se verifică cu vacuum, cele de presiune cu presiune.

Despre sunetul de sirenă scrie aici ceva

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare grup , cu ocazia promisiuni de a-mi vinde masina I-am propus nepotului meu sa facem un test doar in mers 3-10-11 la o Skoda Octavia 2008 , 160.000 km ,motor BXE , 105 Cp .Ce a iesit dupa parerea mea e destul de bine  , atasez log si graphic  si astept si niste pareri  , multumesc .

GRAFIC TURBINA SI RECIRCULARE.jpg

LOG-01-003-010-011.csv

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@lupo_bv Pentru a oferi toate informațiile și a prezenta cat mai detaliat problema o să fac o scurta recapitulare de unde cred că a apărut problema. Poate așa m-ai putea ajuta cu alte informații sau cu o posibilă remediere.

Mașina a fost achiziționată în vara anului trecut. După o lună aproximativ la urcarea unei rampe ( deal) am rămas fără turbină.( Am abordat dealul in treapta întâi și am vrut sa schimb în a 2a și atunci am rămas fără turbină)

După 3 mecanici consultați( presupuneri peste presupuneri și sfaturi de la alta turbină pana la alt motor) am aflat că era de vină singuranța din compartimentul motor ce acționează geometria. Am pus alta siguranță + N75 SH. Cu ocazia asta am aflat că softul mașinii era mânărit astfel încât nu puteam vedea erorile din ecu, rezolvare: rescris soft stock + dpf off ( mașina avea de la cumpărare dpf off). 

La scurt timp am avut probleme pe doua injectoare pe care le-am schimbat.

Acum mă confrunt cu problema aceasta cu mașina că nu trage bine. Ar putea că softul să fi fost rescris prost și de acolo să meargă motorul mai rău? 

Ca informație suplimentară (daca ajuta cu ceva) avansul la distribuție e 1.09 și cantitatea de motorină undeva 5-6mg/str.

Dacă de consideră offtopic o să șterg această postare.

 

 

 

Modificat de bunelu69
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut baieti, am si eu o problema cu masina, un b5.5 an 2003 96kw motor avf.Atasez 2 loguri si o scanare  cu eroarea pe care mi-o afiseaza pe vag-com. Mentionez ca am check engine aprins. Astept indrumarile dvs.

LOG-01-003-010-011.CSV LOG-01-003-010-021.CSV Log-CL16JJW-WVWZZZ3BZ4E023672-275420km.txt

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!