Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

Nu-mi pot da seama. La unele EDC16 cum este al tău îmi cam scapă logica managementului. Nu-mi explic de ce în condiţii de presiune scăzută Duty Cycle al turbinei stă netulburat undeva pe la 50-60% ca şi cum n-ar fi nici o problemă (la variantele mai vechi sare într-o extremă şi intră în limp mode), iar debitmetrul măsoară tot timpul aproape fix pe fix deşi este clar că realitatea este puţin diferită. Dacă ECU calculează cantitatea injectată după ce măsoară MAF atunci este posibil să fie combustibil în exces şi să scoată fum (asta îmi spune mie logica, dar nu mă bazez pe cunoştinţe). Singura metodă ar fi să faci loguri comparative pe grupurile 001, 003, 011 cu o maşină similară care funcţionează normal.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa schimb MAF-ul, poate citeste eronat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred. Ar fi prea mare coincidenţa să fie la toţi stricat. Problema este cu presiunea măsurată de MAP. Mai repede l-aş suspecta pe ăsta, dar numai după ce au fost eliminate toate cauzele posibile

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu miercuri merg sa las mașina sa verifice traseul de vaccum și admisie deoarece se aude și un fasait în sarcina. Persoana respectiva ia făcut câteva loguri și a zis ca turbina e buna doar ca boostul e prea târziu. Într-un cuvânt " Masina e moarta, nu are 170cp"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@lupo_bv pai MAF sau MAP nu este acelasi lucru?? Spune-mi mai multe schimb, ce zici!!!

@DomaniG m-am uitat si la logurile tale, ai acelasi motor ca si mine, fasaitul se aude de la DPF imbacsit, trebuie sa rezolvam cu fumul si apoi DPF, si la mine se aude fasait, dar cauza este DPF infundat si turbina da aer pe la imbinarea cu filtru.

Modificat de AlbertM
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Păi nu este. MAF este debitmetrul şi valoarea pe care o măsoară (cantitatea de aer) apare în grupul 003 a treia căsuţă şi în grupul 010 prima căsuţă, iar MAP este senzorul care măsoară presiunea în admisie şi valoarea pe care o măsoară (presiunea aerului) apare  în grupul 011 a treia căsuţă şi în grupul 010 a treia căsuţă.

Dar acum stau şi eu şi mă întreb: dacă zici că este dpf înfundat cam cum crezi că o să facă presiune turbina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@lupo_bv am presiune diferentiala 150-200mbar in accelerare si 560mbar la 3500 ture

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi ca pentru DPF este topic dedicat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare. 

Am pus si eu un log pentru ca mi se pare ca masina nu trage asa bine cand se incalzeste motorul plus ca mai apare si un fasait enervant la accelerare si doar in sarcina. Pe loc nu este. Acel fasait este prezent doar cand e foarte cald afara, asta e ciudatenia, cand e rece nu exista. 

De aceea am zis sa fac un log si poate se uita cineva mai priceput peste el sa vada o anomalie ceva, ca nu stiu de unde sa incep cu investigatiile.

Multumesc anticipat.

log 28.06.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu este bine făcut logul (pedala de acceleraţie trebuie să fie apăsată la maxim în intervalul 1800-3500 rpm). Citeşte AICI şi vino cu toate logurile de care se pomeneşte acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 5/28/2019 at 1:06 AM, lupo_bv said:

@Totalsender

Logurile trebuie făcute cu acceleraţia apăsată la podea. Dacă a fost aşa ai o problemă cu senzorul de la pedala de acceleraţia, dacă nu repetă logul.

Aşa din ce se observă din loguri: presiune cam târziu (aici are legătură şi cu poziţia pedalei) şi maf cam obosit (se vede în special în treapta a treia)

1922640020_5-28-201912-33-36AM.jpg.270bc241e73e167988b064d1f7695c34.jpg

914372784_5-28-201912-36-03AM.jpg.084120e8ea13fbcbf088bcb171d08154.jpg

 

Salutare,

asa cum mi s-a recomandat am curatat turbina zilele trecute. Bineinteles blocata.

Acum trage mult mai bine.

Urmeaza sa schimb si debitmetrul si o sa revin cu niste loguri.

Sunt curios daca se va modifica si consumul.

Multumesc foarte mult pentru sfaturi, au fost cu adevarat utile.

PS: daca nu e ok ca am citat si graficele rog un moderator sa le stearga.

Modificat de Totalsender
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut Lupo.....am schimbat debitmetrul zilele trecute, pana acuma nu a mai smucit...dar din pacate tot mi-a intrat in limp, acelasi code de error boost presure too low, dar ca si inainte...cateodata a dracu nu face....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare!
Detin un Passat B6 BMR si intampin o problema in ceea ce priveste cum trage motorul, nu da impresia ca este un motor de 170cp si 350NM. Turbina a fost reconditionata si echilibrata dinamometric in urma cu ~1800 km. Motorul trage relativ ok fara intreruperi; dupa 3000rpm se simte cum nu mai are asa vlaga in el (testa cu atat cu motorina standard cat si premium).  Atasez un log in speranta ca ma veti putea ajuta sa elucidez misterul. 

Multumesc anticipat.

LOG-01-003-010-011 BMR.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mașina nu mai trage cum ar trebui. Recent a fost curățată turbina. Se blocase, dar înainte mașina trăgea bine, doar pierdea puterea în depășiri, apoi s-a blocat turbo de tot. 

Îmi apare eroarea de mai jos. Atașez și log în mers, dar numai în treapta a treia.  Când am făcut în trapta a patra nu a mai vrut să îmi salveze logul. De fapt nici nu a trecut se 3700 de ture.

Apreciez explicațiile. Mulțumesc.

Address 01: Engine        Labels: 038-906-019-AJM.lbl
   Part No: 038 906 019 J
   Component: 11,9l R4 EDC  0000SG  1087  
   Coding: 00002
   Shop #: WSC 00020  
   VCID: 1E3368799AB7D2BAC7-4B18

3 Faults Found:
17552 - Mass Air Flow Sensor (G70) 
            P1144 - 35-00 - Open or Short to Ground
17911 - Load Signal from Alternator Term. DF 
            P1503 - 35-00 - Implausible Signal
18058 - Powertrain Data Bus 
            P1650 - 35-10 - Missing Message from Instrument Cluster - Intermittent
Readiness: 0 0 X X X 

LOG-20190702-3rd gear.xlsx

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Reset00

Din păcate astea sunt cele mai tâmpite situaţii, când defectul nu se manifestă în mod constant. Parcă îţi doreşti să nu mai meargă deloc, măcar ştii o treabă:))

@bunelu69

Logul explică problema expusă de tine, după 2500 rpm turbina nu mai face presiunea cerută. Posibil să fie din reglajul turbinei

1080142668_7-3-201911-22-13AM.jpg.3b5dba456fef1d51ec3dcea09aced93e.jpg

@transilvanu

După cum spune şi prima eroare în primul rând ai probleme cu MAF. Era bine dacă prezentai eroarea cu Freeze frame cu tot. În primul rând verifică conectica MAF (mufă, cablaj). Dacă era o valoare fixă cel mai probabil că era o problemă de conectică, dar după cum arată logul cred că este defect MAF. Încearcă cu unul de probă dacă poţi.

O altă problemă este că ai ceva probleme şi în zona turbinei, cel mai probabil probleme de vacuum sau de reglaj al turbinei. După ce remediezi problema cu MAF postează aici şi BS003 şi BS011

817383507_7-3-201911-33-31AM.jpg.f0a81dba474607bcf32aea78bcd2a634.jpg

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@lupo_bv Multumesc mult pentru ajutor! Inainte de a incerca un alt reglaj al turbinei as mai putea verifica ceva? Vaccum, traseu admisie? Nu am nicio eroare pe motor care sa ma indrume spre ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eroare apare în situaţii extreme când Duty Cycle o ia razna de tot. Poţi verifica vacuum-ul, dar nu cred că este din el pt. că în situaţii din astea de la bun început presiunea nu o atinge pe cea specificată, vezi două cazuri identice pe pagina precedentă cu motor tot  ca al tău. Încearcă un BS011 (vezi AICI ce şi cum)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

asa cum am discutat si anterior revin cu un log facut in mers. Am marcat cu culori pe fisier, prima data este tr3 si apoi tr 4 (cat am reusit).

Nu am mai facut log-urile pe loc, pentru ca, se pare ca MAF-ul, chiar si dupa curatare, tot face figuri.

 

Ce pot sa va spun este ca, dupa curatarea turbinei trage mai bine (nu ma da pe spate dar clar, e o diferenta), consumul parca totusi a mai crescut (ma gandesc ca poate are si legatura cu faptul ca am tot testat-o ? ). Pers ansamblu insa consumul este undeva la un 7.3 (regim de mers mixt).

Multumesc mult,

LOG-01-003-010-011.xlsx

Modificat de Totalsender
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

georgelchila

Buna seara , am un AUDI A4 B6 2002 , 101 CP , intra in LIMP MODE  de pe la 3300 ture  : 17965 - Control de supra-incarcare
            P1557 - 35-10 - deviatie pozitiva - intermitent.    Atasez niste loguri si poate ma puteti ajuta , am citit cateva sute de postari dar poate cu experienta multora de aici ma pot lamuri , multumesc anticipat

Scanare motor.txt LOG-BS003.CSV LOG-BS011.CSV LOG-01-003-010-011 TREAPTA 3.csv

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

catalin_332004

Buna seara.

In momentul in care fac un log in mers trebuie opriti toti consumatorii (inclusiv aerul conditionat) sau se poate face log-ul si cu ac-ul pornit fara a influneta cu ceva acuratetea datelor obtinute?

Intreb deoarece in momentul in care este pornit ac-ul masina trage mult mai prost decat cu ac-ul oprit.

Multumesc.

Modificat de catalin_332004
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Înainte de a ajunge la turbină mai ai o problemă cu EGR: este rămas permanent pe închis, nu recirculă nimic, ca şi cum ar fi anulat. Probabil că ai sesizat că de la un timp ai consumul mai mare.

bs003.jpg.f0bdad80d93d996bcf4d66fee49ccb0e.jpg

Dacă te uiţi mai în urmă la cum arată un grafic BS003  o să-ţi dai seama.

Cauze posibile:

  • membrană actuator EGR spartă. Este întâlnită destul de frecvent, cum se zice este boala lor:icon_cheesygrin:. Se verifică cu o bucată de furtun de combustibil cu diametru corespunzător, îl pui în locul celui care vine de la N18 şi tragi aer cu gura: dacă rămâne limba lipită de furtun actuatorul este ok, dacă nu trebuie înlocuit EGR. Dacă mermbrana este spartă astupă furtunaşul de vacuum cu un şurub care să intre forţat şi un colier de plastic peste el ca să nu mai piardă vacuum pe acolo.
  • furtunaş vacuum crăpat
  • N18 cu probleme

La turbo după eroare şi logul în mers pare a fi geometria cu probleme. Câte ceva se observă şi în BS011: probleme vacuum marcate cu săgeţi roşii (probabil că de la pierderea pe care o are EGR) şi geometrie cu săgeţi albastre. Din logul în mers se vede că este suprapresiune tot timpul. Poate fi şi N75 cu probleme dar după cum arată BS011 nu cred. Încearcă să separi actuatorul de geometrie şi să vezi dacă geometria se mişcă liber.

bs011.jpg.d6934b7a09ed7a3af0f464c205fce499.jpg

3-10-11.jpg.480dd8c4e1bb87b094689e652b5f6d46.jpg

@catalin_332004

Logurile se fac în condiţii normale de exploatare, doar nu o să stingi farurile dacă le faci noaptea. Poţi încerca să le faci în ambele variante. În situaţia că ai AC pornit este firească o oarecare pierdere de putere, dar ea nu este din cauza turbinei, atât poate motorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

catalin_332004

Multumesc pt. informatii.

O sa fac zilele acestea cateva logouri si o sa revin cu ele pentru interpretare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

georgelchila

 Multumesc foarte mult lupo_bv  , m-am lamurit  dar mai am o nedumerire  , graficul facut de mine pe BS011 aratata curba lui  n75 cu totul altfel , care sa fie motivul ?

o zi buna tuturor .850362458_GRAFICBS011.jpg.54482da2335dd50cefd3923046df529f.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cauză că este raportată la axa 0-4500. Pentru a o vedea cum este la mine o selectezi, dai click dreapta pe ea, selectezi Format data series apoi în caseta de dialog care apare bifezi la Series options, Secondary axis. În felul ăsta mai face o axă pe latura din dreapta, raportată la valorile pe care le ia N75, şi o să apară aşa cum este la mine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

catalin_332004

Buna ziua.

Revin cu log-uri BS 003 si BS011.

Va rog daca se poate o interpretare a acestora (eventual grafice) deoarece nu ma pricep.

Mentionez ca nu am facut log in mers deoarece mi-a fost teama sa nu distrug turbina.

Am inteles ca din aceste log-uri se poate da seama care ar fi problema si de totodata daca se poate face log in mers fara sa distrug turbina.

Mentionez ca masina trage greu si nu are explozie in momentul in care apas pedala de acceleratie la maxim.

Multumesc.

LOG-01-003-test 1.CSV LOG-01-011-test 1.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!