Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

Salutare!

O interpretare va rog! La prima pornire, dimineata, pe la 1900/2000 rotatii are 2/3 intreruperi, merge in suturi. Face chiar si dupa ce se incalzeste. Dupa un timp nu mai face*posibil sa dispara dupa oprire si repornire* si urca normal in turatii.  Daca fac mai multe opriri si chiar daca se raceste motorul, nu mai face asta tot restul zilei.

Multumesc!log in mers bkp 140cp.xlslog in mers bkp 140cp.xlslog in mers bkp 140cp.xls

Modificat de OaSe G
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred că ar trebui să verifici zona turbinei în primul rând. Nu ştiu dacă întreruperile sunt de aici, poate fi o coincidenţă. Oricum din log se vede că face presiune târziu, de abia pe la 2600 presiunea măsurată atinge pe cea specificată. Cauze posibile: pierderi vacuum, funcţionare defectuoasă a electrovalvei etc.

2042015855_5-14-201912-32-45AM.jpg.cace480133bd67ad1fa17810ae8b7bd0.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc @lupo_bv Electrovalva=n75, cea cu furtunase de vacuum? Am facut mai multe log-uri si in doua din ele, egr era deschis de doua ori, ceva la% pe durata accelerarii. In cel interpretat de tine este 0%, tot timpul, este normal?

Modificat de OaSe G
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, despre aia este vorba. Cam asta este şi faza cu EGR: la apăsarea la podea a acceleraţiei el se închide total (în funcţie de generaţia de EDC poate apărea 0% sau 99%). Astfel se elimină variabila aceasta cu EGR deschis parţial şi se poate compara cantitatea de aer prescrisă cu cea intrată în motor. Deci este normal. Fă şi nişte BS003 şi BS011 să vedem poate se observă ceva şi acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

Am si eu o problema pe care o sa incerc sa o explic cat mai bine

Am stage 1 facut la Dragos Voinea de aproximativ 100.000km

Primele 50.000 km regenerarile la DPF erau normale intre 500 km si 900 km in functie de regimul de condus

Dupa aprox. 50.000 km sa dus capsula vacumatica, am schimbato la un baiat foarte priceput de pe acest forum, reglata cu VCDS ca la carte

Dupa scurt timp au inceput sa se afume tobele de esapament, nu am dat prea mare importanta la inceput dar si regenerarile au inceput sa fie din ce in ce mai dese, acum masina a ajuns sa isi faca regenerare la aprox. 80 km. Capsula vacumatica am schimbato acum aprox. 2 ani si de atunci nu am mai facut masinii niciun log, defapt dupa ce am schimbat capsula nu am facut loguri niciodata

Am facut astazi niste loguri si asi vrea sa le interpreteze cineva priceput. Atasez logurile anterior schimbarii capsulei vacumatice (dupa resoftare) si logurile facute astazi deoarece mie mi se par usor diferite valorile dar nu ma pricep

Eventual un sfat, sa curat DPF-ul sau am probleme mai mari pe care trebuie sa le rezolv mai intai?

Masina din semnatura, multumesc anticipat

Logurile de astazi:

 

LOG-01-003-010-011 a 4-a.csvLOG-01-003-010-011 a3-a.csv

Logurile de dupa resoftare adica cele de aprox. 3 ani:

LOG-01-003-010-011 a 3-a.csvLOG-01-001-011-013.csvLOG-01-003-010-011 a 4-a.csv

PS: astazi nu am facut BS, daca trebuie fac

Multumesc

Modificat de duduratoy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Turbo

2016-2019 a3a

2016-2019.jpg

mass air 2016-2019

mass air 2016-2019.jpg

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@OaSe G

Din păcate la tipul ăsta de motor nu-mi dau seama cum să interpretez logurile BS. Logurile au fost întrerupte de soft sau le-ai întrerupt tu? Încerc să mă dumiresc pt. că am mai avut o discuţie puţin în urmă şi colegul spunea că atât le lasă programul.

@duduratoy

Eu cred că debitmetrul tău a fost cam obosit înainte de resoftare. După resoftare probabil din cauza presiunii crescute s-a mai diminuat problema, dar în timp a continuat să obosească.

În graficul de mai jos am marcat zona cu peste 3000 rpm unde valoarea citită de MAF trebuie să rămână în zona prescrisă, dar la tine cam scade (am marcat cu o săgeată dublă). Mai sus @EEXCALADE ţi-a arătat cum ar trebui să fie.

grafice.thumb.jpg.566ddbcb768feb14c85f6836a6c25234.jpg

Impactul ar fi asupra accelerării unde se observă că a crescut puţin timpul 1700-4000 rpm, dar nu cred că problemele legate de dpf au legătură cu asta.

Pentru partea de DPF postează problema în topicul dedicat. Vezi că scrie acolo ce canale trebuie urmărite şi cauze posibile pentru regenerări dese.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu mașina circul mai mult extra urban și regenerarile se fac la 80km.

Graficele postate de Excalade mai sus sunt graficele din logurile motorului meu.

Sa înțeleg ca par in regula graficele in afara de cel de la MAF?

Modificat de duduratoy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, scuze, ăla unde scrie stock nu m-am uitat atent şi am crezut că este un grafic cu MAF pus ca model (nu m-am uitat la unitatea de măsură şi valori:tomato:). Concluzia este că peste 3000 rpm ceea ce măsoară MAF trebuie să cam fie peste ce specifică ECU, mai ales în situaţia în care presiunea măsurată este peste cea prescrisă.

Pentru partea de dpf în topicul dedicat, aici este off topic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@lupo_bv  Salut,

Am tinut eu din acceleratie turat motorul. Era o procedura, imi scria in casutele acelea sa apas ambreiajul si frana. Se aprindea spirala dar nu se tura singur. Am pornit log si am accelerat la 1400 aprox si on/of

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Să se aprindă spira este normal, numai că nu este suficientă turarea motorului. ECU trebuie să comute alternativ actuatorul de la turbo, respectiv EGR între închis/deschis sau între anumite procente la EGR cum este în cazul motorului tău. Vezi ca sunt mai în urmă niște loguri de la un motor similar. Acum posibil să fie ceva probleme la inițierea testului si din cauza interfeței.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, un update la pb mele....am dat turbo jos, l-am dus la verificat, in bv, a zis ca era reglajul facut aiurea.....ok, pus pe masina....si ghici ce, aceasi problema, acum sa va intreb pe voi, ar putea conta si injectoarele la pb asta?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, din martie detin un Passat B7 1.6 TDI CAYC si de cand l-am luat am mici intreruperi/smucituri/mers in suturi la accelerari normale cam intre 1000-2500 nu face doar la o anumita turatie, daca accelerez foarte lin sau calc acceleratia in blana nu se mai simt.  Nu am stocata nicio eroare. Am facut un log pe MAF si EGR.

debitmetru.png

egr.png

LOG.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

rinel631637

Dragi colegi,

Postez un log in urma inlocuirii turbinei (inclusiv capsula vacumatica) si a N75. Masina (Golf 4, 1.9 TDI, ALH, stock, catalizator eliminat si inlocuit cu o teava de inox) pare sa se miste bine dar as vrea o parere si de la voi. Multumesc anticipat.

LOG 20052019.xlsx

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Reglajul nu prea este ok (în prima parte are suprapresiune, în ultima subpresiune), iar debitmetrul obosit.

@Iulyan13

ar fi de preferat să pui logurile în format .csv, .xls sau xlsx.

@Reset00

Dacă  nu este nici o problemă în zona Turbo-EGR-MAF, atunci trebuie investigate probleme legate de funcţionarea motorului. Din curiozitate pune logurile după noul reglaj

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, revin cu log-ul......

E putin diferitfata de cum era inainte, e mai bine sa- studiezi dupa ce-l faci, nu in timpul mersului.Din ce am observat sunt momente cand chiar baga cat ii cere, deci s-a rezolvat problema cu turbo, acuma eu am o intrebare ca ma uitam la MAF cand baga in jurul valorii de 800 nu am destula presiune in instalatie de aici incepe sa intre in limp mode, dar cand MAF-ul inregistreaza peste 900 presiunea este chiar cea ceruta, ce sa inteleg ca ar fi o problema cu MAF-ul?

Este facut un singur log dar cu mai multe accelerari, se vede unde am limp dar se vede unde si merge cum trebuie.....

LOG-02-011-xxx-xxx.csv

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Păi şi canalele 3 şi 10??

Da din logul ăsta se vede că sunt porţiuni unde măsuratul atinge specificatul, dar şi unele în care nu. Oricum în limp nu intră în acest log (limp-ul are nişte caracteristici destul de clare şi nu iese din el decât după repornirea motorului) doar că ai porţiuni unde nu face presiune.

Faza este că nu este uşor de interpretat un astfel de log (nu ştii poziţia EGR, etc). Nu degeaba se cere log în tr. a 3-a şi a 4-a cu acceleraţia la podea.

La problema cu MAF cred că mai degrabă MAF nu indică cât ar trebui pt că nu este presiune suficientă. Nu cred că presiunea este mai mică pt că indică MAF mai puţin. Dar dacă vii cu un log corect cred că putem analiza introducând în ecuaţie atât momentul când apar indicaţiile (time stamp) cât şi duty cycle la turbină.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O parere va rog.
Masina este Passat BMR 170CP, nu mai trage cum trebuie, decat dupa 2000/rpm
Multumesc!

Nu prea am avut unde sa-i dau talpa, logul in mers este cam mic, dar se poate vedea ca turbina nu face presiune cat cere ECU.
Masina nu are soft si are DPF

LOG-01-003-010-0111.CSV LOG-01-003-Passat BMR.CSV LOG-01-011-Passat BMR.CSV

Modificat de AlbertM
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@lupo_bv

Salut, revin cu problema mea dintr-un post anterior, am incercat sa mai fac un log, sper sa se inteleaga, am facut si cu pedala la fund si cu pedata cam in pozitia in care se simt intreruperile, la unele incercari am mai luat picioru de pe pedala ca nu se simteau sau am avut obstacole, zic asta ca sa nu cumva sa dai vina pe pedala de acceleratie 

43090

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!