Jump to content

Valva EGR


Recommended Posts

  • Replies 566
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • SergiuD

    32

  • xxnelu

    28

  • lupo_bv

    17

  • Mohicanu

    17

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Zii inginerului sa inlocuieasca ECU pe banii lui si daca se rezolva dupa aceea il platesti tu .?

Spre dreapta:

stie cineva unde e localizat egr-ul la TSI cod motor BMY (140 CP)? o poza m-ar ajuta mult ms

Posted Images

  • Administrator
imi poate da si mie cineva un site unde pot afla mai multe despre motorul de 2.0L?mersi

Vezi si aici!

Link to post
Share on other sites

Poate sa imi zica si mie cineva daca ce am incercuit eu este EGR la un golf 4 1.4...si daca da pot sa il dau jos si sa il curat????Dupa aceea trebuie neaparat facuta actualizarea cu vag-com???Daca nu e acela puteti sa imi ziceti si mie unde se afla???Daca se poate o poza concreta si unele indicii....Multumesc mult...

post-28292-1222732494_thumb.jpg

Link to post
Share on other sites
  • Administrator

Ala-i EGR-ul. Poti sa-l dai jos sa-l cureti si dupa aia trebuie sa faci adaptarea in Vag-Com. In canalul 74 parca la engine measuring blocks. Sunt 2 suruburi laterale de 13. Dupa ce le dai jos ai o teava care merge spre clapeta de acceleratie de care trebuie sa tragi. Poti sa o indoi dar preferabil ar fi sa o desurubezi complet si din zona clapetei. Acolo sunt 2 suruburi de 10 si undeva pe mijlocul tevii mai exista un surub de 8 care sustine teava. Sa ai grija sa nu pierzi garnitura de metal care exista acolo si sa o pui la loc la montaj.

Daca cureti EGR-ul si nu se simte nici o schimbare.... din pacate trebuie sa-l schimbi. Eu am dat pe el 480 de ron, EGR marca Pierburg care este defapt si piesa originiala.

Bafta si spor la lucru.

Edited by istef
Link to post
Share on other sites

Pai si daca il desfac il curat si il pun la loc fara sa ii fac intializare cu vag-com-ul ce se intampla???Sau care sunt simptomele???Si poate cineva sa ofere un DIY cum se desface??? :D :rolleyes: :rolleyes: PLEASE :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

Edited by ghizda
Link to post
Share on other sites
  • Administrator

Postul tau este :rolleyes: .

Poti sa-l dai jos sa-l cureti si dupa aia trebuie sa faci adaptarea in Vag-Com. In canalul 74 parca la engine measuring blocks. Sunt 2 suruburi laterale de 13. Dupa ce le dai jos ai o teava care merge spre clapeta de acceleratie de care trebuie sa tragi. Poti sa o indoi dar preferabil ar fi sa o desurubezi complet si din zona clapetei. Acolo sunt 2 suruburi de 10 si undeva pe mijlocul tevii mai exista un surub de 8 care sustine teava. Sa ai grija sa nu pierzi garnitura de metal care exista acolo si sa o pui la loc la montaj.

Inca o avertizare.... se da jos si mufa de la EGR.... aia electrica.

Schimb caracterele la litere si fondul? :P Asta-i DIY doar ca nu are poze. e foarte simplu. Si trebuie sa-l adaptezi cu VAG-COM.... este imperativ chiar. Nu faci adaptarea nu merge supapa in parametrii asta e... deci nu o sa simti nici o schimbare... asta e simptomul. Nu simti nici o schimbare si dupa curatare si adaptare... trebuie inlocuit.

Citeste si posteaza alte intrebari aici: http://vwforum.ro/index.php?showtopic=34904

Edited by istef
Link to post
Share on other sites

Aerofan multam mult pentru informatii...Cand o sa imi cumpar un cablu vag-com atunci o sa o si desfac....pana atunci mai astept sper ca nu mult...Dar vruiam sa te intreb ca acum am vazut..La EGR este lipsa cred un furtunas...Daca te uiti mai atent in poza se vede ca lipseste ceva de acolo..Eu cred ca un furtunas ca ma repet iar :) :lol: :lol: lipsea ceva de acolo sau e pus la misto???Eu 1 nu prea cred...Unde este sageata bleu...

post-28292-1223080104_thumb.jpg

Link to post
Share on other sites
  • Administrator

Acolo lipseste un furtunel care are in capat o sita sau un fel de filtru. Nu stiu cat de important este chestia aia. Eu o am.

Ce stiu sa-ti spun este ca are legatura cu bobina. ori e aerisire si sita aia este impotriva prafului.... sau se creeaza vacum in bobina si are rol de a trage aerul de afara. Am gasit o poza cu sita, EGR-ul din poza este de alt tip dar sita arata la fel.

Link to post
Share on other sites

Ciudat...Ma rog momentan o las asa nu pot sa o dau jos ca nu am vag-com...Trebuie sa imi cumpar unul curand si ca sa o dau jos sa o curat si dupa sa ma duc la unu altul sa le dau 50RON mai bine ma lipsesc...Multumesc mult pentru informatie si daca mai am ceva probleme te accesez si invers....Multumesc inca odata!!!

Link to post
Share on other sites

Same problem , martorul Check Engine aprins in bord pentru a 3-a oara dupa resetare , acceasi eroare persista EGR insufficient flow ( singura pentru care mi se aprinde martoru in bord ) :blink: , trebuie sa curat sa resetez iar sa vedem daca se mai aprinde .

Imi zice cineva ce se afla acolo unde indica sageata aia , sub capac bine inteles . E o chestie asa ca un cilindru din metal , ce e acolo ? Are niste urme de ulei asa pe margini , eu credeam ca ala e EGR-u , ce e ala ?

post-14990-1223494252_thumb.jpg

Edited by cezarsv
Link to post
Share on other sites
  • Administrator

Aia-i clapeta de acceleratie. Nu te speria ca uleiul ala e de la gazele din carter care intra la ardere. Tot timpul o sa fie ulei acolo. Curata si clapeta si adapteaz-o dupa aia ca poate sa fie si de acolo eroarea.

Link to post
Share on other sites

Ieri am resetat Eroare de insufficient FLOW , azi am desfacut EGR + CLAPETA , le-am curatat frumos cu spray am pus la loc si nu mi s-a aprins inca nimic inapoi , mai trebuie facuta si adapatare daca nu mi s-a aprins nimic si masina merge bine ? am facut toate astea cu bateria scoasa !

Egr-ul meu e acela din poza care l-am incercuit nu se desface de la jumate , si nu prea ai ce sa cureti in el , nu era asa de murdar in schimb era chestia aia care vine sub clapeta de acceleratie si clapeta era un pic murdara ! Am dreptate ca nu se desface de la jumatate egru ? :icon_thumright:

post-14990-1223588076_thumb.jpg

Edited by cezarsv
Link to post
Share on other sites
  • Administrator

Eu stiu ca asa arata EGR-ul si la tine. Se putea curata in zonele indicate cu sageti pentru ca acolo se depune mizeria si blocheaza tija de la supapa... nu se mai deschide si-ti da insuficient flow... ramane blocata pe deschis si-ti da excessive flow. Am patit-o eu cu excesive flow si a trebuit sa o schimb ca nu am reusit sa-i prelungesc viata prin curatare. La EGR se mai poate strica si bobina care actioneaza valva si atunci da rateuri.

EGR-ul nu se desface in doua este doar un corp cu bobina capsata. Si adaptarea se face indiferent daca ai sau nu borna pe baterie. Sa-ti explic pe scurt de ce. La clapeta prin curatare ii modifici unghiul care se face in timp ce pe ea se depun mizerii... ECU (calculatorul masinii) stie valorile vechi si astfel pot aparea disfunctionalitati in functionare (merge mai turat, variaza relantiul si asa mai departe) Clapeta se curata pe toate partile si nu se da doar cu carpa pe ea.

Aceeasi chestie este si la EGR. Clapeta se adapteaza cu motorul cald, EGR-ul cu motorul rece.

Edited by Aerofan
Link to post
Share on other sites

Au desfacut astia ieri la hala un seat ibiza si avea EGR-u ca acesta din poza care ai atasat-o , Egr-ul meu este exact ca acela care l-am incercuit eu in poza de mai sus . O sa fac adaptarea la clapeta de acceleratie dar manual . mi-e frica sa ma bag cu vag-u ca nu prea ma pricep . Nu am observat inca nici o modificare doar consumu la relantii a scazut de la 06 la 05 . Nu cred ca-i mai fac nici o adaptare daca nu apar probleme , clapeta am curatat-o bine dar nu i-am modificat pozitia !

Astept sa vad daca-mi se mai aprinde check-engineu daca nu se mai aprinde ma multumesc doar cu adaptarea clapetei :D

Edited by cezarsv
Link to post
Share on other sites

Au trecut deja vreo 5 zile si nu mi s-a mai aprins check engineu , adaptarile nu le-am mai facut , masina merge bine . Sper nici sa nu se mai aprinda , data trecuta cand a resetat s-a aprins a doua zi din nou .

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Buna ziua domnilor...

Am si eu ceva nedumeriri...

La motorul de 1.6 AKL...EGR-ul este chestia aia de plastic de pe furtunul gros ce vine de la filtrul de aer?

Care este principiul de functionare...acolo intra 2 furtunase, unul gros ce vine de sub busonul prin care se toarna ulei si unul subtire (care aspira) banuiesc ca din galeria de admisie...

Cred ca totul este mecanic...nu am vazut nici un fir electric...

Am desfacut furtunul ala gros de admisie ce vine de la filtrul de aer si am suflat/tras aer prin cele 2 gauri ale presupusului EGR si supapa aia din interior nu facea nici o treaba...

Poate imi explica si mie careva cum verific acel EGR...

Multumesc anticipat, Razvan.

Link to post
Share on other sites

In primul rand, acela nu este EGR-ul ci, MAF-ul (debitmetrul...mai pe romaneste). Spune mai bine ce te supara.

Link to post
Share on other sites

Nu are cum sa fie debitmetrul, pt ca asta este langa filtrul de aer...are mufa electrica ce intra in el...

Am desfacut furtunul asta gros si am suflat/tras prin cele 2 orificii despre care am spus mai sus...si sters cat de cat clapeta acceleratie, fara a o demonta si acum nu mai sta relanti-ul la ~800...ci scade f greu la ~1000

Am banuit ca este EGR pt ca acolo se face o recirculare a gazelor carter, furtun gros cu gaze carter, furtun subtire aspira in galeria de admisie, si mai are si o supapa acolo de cauciuc, de care nu stiu cum functioneaza adica nu am observat ca ar inchide in vreo directie si nu stiu cum sa o verifica sa vad daca e buna...

Are cineva o carte tehnica pt. motorul 1.6 AKL...ca eu n-am gasit...

Edited by Razvan_79
Link to post
Share on other sites

Atunci, pune o poza si cred ca ne putem lamuri.

LE: dupa cum ai prezentat situatia: "La motorul de 1.6 AKL...EGR-ul este chestia aia de plastic de pe furtunul gros ce vine de la filtrul de aer?", eu asa am vazut lucrurile.

LE2: ca idee, EGR-ul (daca il ai) nu il gasesti pe circuitul de admisie ci pe cel de vacuare. Singura legatura intre EGR si circuitul de admisie ar trebui sa fie un furtun/conducta - prin care EGR-ul sa permita trecerea gazelor din evacuare catre admisie si acest furtun ar trebui sa ajunga dupa clapeta de acceleratie.

Link to post
Share on other sites

Pai cam asta am vrut si eu sa zic :)

Deci chestia aia de plastic de pe furtunul gros este EGR.

Am desfacut acolo si are inauntru o mica membreana/supapa...dar care nu am inteles cum functioneaza.

Dupa capul meu ar trebui vred ca la relanti sa-mi duca gazele din carter pe furtunasul ala mic in galeria de admisie(dupa clapeta). Cum verific daca funtioneaza? Caci am suflat/tras prin fiecare dintre orificiile alea si nu am observat ca ar face ceva membrana aia...

Pfff nu stiu cum sa explic mai bine ;)

Vreau sa stiu daca este in regula EGR-ul si apoi sa ma iau de clapeta de accleratie...ca sa-i dau de capat de ce sa stricat relanti-ul...caci inainte de a umbla eu pe acolo sa curat erau fluctuatii la relanti mici dar relanti-ul statea la ~800 acum relanti la ~1000 + fluctuatii ~100-200 ture...

P.S. Clapeta am deschis-o manual (rotit de locul unde vine cablul de acceleratie), am dat cu un WD-40 si am sters cu o carpa cat mi-a ajuns degetul pe acolo...este posibil sa o fi dereglat cumva???

Link to post
Share on other sites

Eu tot nu sunt lamurit cu privire la "EGR-ul" despre care vorbesti. Oricum, la ralanti nu sunt recirculate gaze din evacuare. Mai mult decat atat, la motoarele pe benzina, EGR-ul are si un potentiometru (in carcasa EGR-ului) => trebuie sa gasesti si un conector electric pe EGR.

Pune (totusi) o poza asa cum am spus, altfel, vorbim de pomana.

Vezi si in Pagina anterioara cum trebuie sa arate EGR-ul.

LE: Pana la urma, inteleg ca ai probleme cu ralantiul; pentru asta, iti sugerez sa citesti si sa scrii in ACEST TOPIC.

Link to post
Share on other sites

Am atasat poze...

Chestia aia banuiesc ca este EGR-ul...dar nu are conector electric, iar membrana din interior banuiesc ca are un rost, care este ala?, caci la mine am impresia ca nu face nimic, nu stiu principiul de funcionare ca sa o pot verifica...Banuiesc ca ar trebui sa inchida intr-un sens sau altul, sau sa retina pana la o anumita presiune...naiba stie

post-27738-1225361003_thumb.jpg

post-27738-1225361014_thumb.jpg

post-27738-1225361071_thumb.jpg

post-27738-1225361096_thumb.jpg

Link to post
Share on other sites

Foarte exact, nu pot sa spun ce face acea membrana/valva; poate avea legatura cu deceleratia...

Cu siguranta insa, nu este EGR-ul. Este posibil ca motorul tau nici sa nu aibe EGR; poti cere o lamurire in acest sens colegilor din aria "Octavia 1".

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri