Jump to content

Schimbare distributie - cand , cum , de ce ?


voinea
 Share

Go to solution Solved by andrei_221,

Postare recomandată

Eu zic sa mai mergi 20k ca nu ai uzura la acesti km.Daca nu ai zgomote nu este cazul in momentul de fata.Dar fiecare face cum considera.De preferat kit Conti.Merita facuta o inspectie la distributie inainte de a lua o decizie,asa recomanda producatorul.

Modificat de calin.g
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

salut,am si eu o problema,am cumparat o cala bgs 62643 sa-mi pun distributia la punct,cade bine pe semn si pe pinion...problema mea care:pe sitte-ul de unde am cumparat-o acest cod zice ca e pentru motoarele de 1,9(nu zice nimic de 2,0) dar vanzatorul zice ca e buna si la mine,masina fiind passat 2,0tdi 2006 16v cod bkp,cea de 2,0 are codul 62641,dar vanzatorul pe asta a trimis-o si zice ca difera codurile dar calale sunt identice,voi ce parere aveti,care e diferenta intre cale,daca nu ar fi buna nu ar cade bine pe dinti?

Modificat de passat3c-bkp
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 diferenta dintre cele 2 coduri este ca 62643 este pentru pinion rotund iar 62642 este pentru pinion oval.

 

http://www.bgstechnic.com/product.php?id=275&prodID=05842

 

http://www.bgstechnic.com/product.php?id=275&prodID=04740

 

codul dat de tine, 62641 este setul complet de blocare distributie care include dornul pentru axul cu came,  blocatorul amortizorului hidraulic folosit la unele motoare mai vechi si blocatorul pentru pinion rotund 62643

 

http://www.bgstechnic.com/product.php?id=275&prodID=04739

 

bkp.pdf

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa inteleg ca in imaginea pdf,sunt doua tipuri de cale pentru bkp,daca e asa, la mine este imaginea T10050,cu semnul sus la 2-3 mm in stanga axului de blocare,in imaginea T10100,vad ca semnul este mult in dreapta si semnul de pe pinion este intre dinti,la mine este pe dinte,deci cala mea 62643 pare a fi buna,dar de ce pe sitte nu zice nimic de motor 2,0



nu inteleg,cum pinion rotund si pinion oval,nu toate sunt rotunde?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu imi dau seama,care este diferenta intre cele doua pinioane,rotund si oval

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu sunt toate rotunde... unele au niste dinti cu spatiu mai mare intre ei, astfel incat sa nu tensioneze cureaua intre o compresie si o detenta... sau ceva de genul asta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca am reusit,am blocat axele cu came,am slabit suruburile si am tras de ea stanga dreapta pana am adus-o in engine grup 004-torsion value la 0.00.Reglajul cu cala pe laptop imi dadea 0.35

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut,

 

pentru masina din semnatura, respectiv VW Golf 4 Variant, 1,9 TDI, PD, motor AXR, as dori sa sa primesc informatii in ceea ce priveste inlocuirea distributiei. Masina a iesit din fabrica in luna iulie 2004, in acte fiind trecuta model 2005.

 

Prima distributie a fost inlocuita in Germania, la 110.600 Km, in luna octombrie  2006,inlocuindu-se numai cureaua si rola intinzatoare, conform documentelor de service, pe care le posed.

Pe stick-erul de la motor scrie ca distributia mai precis cureaua de distributie (Zahnriemen = curea dintata, in germana) se inlocuieste la fiecare 120.000 de km.

Am decis sa nu o inlocuiesc mai devreme, adica termenul ar fi pe la 230.000km., desi au fost vreo 2 mecanici care au dorit sa ma sperie si sa ma faca sa inlocuiesc distributia in urma cu cca. 40.000 de km.!

Masina are acum 227.500 km, adica ar mai fi cca. 2500 km., pâna la atingerea termenului.

 

Intrebarile pe care mi le pun vis-a-vis de problema de mai sus ar fi :

 

1. sa fac inlocuirea distributiei la reprezentanta VW ? Am trimis in urma cu 5 zile un e-mail la Elcargid, pentru o oferta si nu am primit raspuns pâna azi. M-ar fi tentat faptul ca lucreaza cu piese originale, insa in ceea ce priveste garantia, asa cum am citit aici pe forum

fiind doar de 2 ani si 120000 km., nu ma satisface. Nu pot face 120.000 km., in 2 ani.

 

2. daca doresc sa schimb distributia la un service particular as dori sa-mi recomandati cei mai buni producatori de curele si role intinzatoare, producatori ce furnizeza si catre VW componentele distributiei.

As putea merge, in acest caz, inca 120.000 de km, folosind la inlocuire comonente de prima categorie ?

Daca nu, ce variante de interval de inlocuire se recomanda ?

 

3. trebuie inlocuita si pompa de apa ?

Ce recomandari exista privind acest punct ?

Va rog si pentru acest reper, recomandari de producatori de prima calitate.

 

Multumesc anticipat !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,curele contitech,role ina,pompa apa hepu,eu stiu ca la PD se schimba distributia la 90 mii de km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Curea dinţată - înlocuire (de la 2004 toate 120.000 km; până la 2003 toate 90.000 km).

Masina ta intra pe intervalul de 120.000km si nu mai mult de 6 ani daca masina nu are nr de km necesari schimbarii.

Iti poti lua piese AF Continental/Hepu/Ina si apeland la un mecanic priceput,scazi costurile cu mult si bine fata de reprezentanta si ai certitudinea unor piese de calitate premium, montate pe masina.

In cazul tau poti schimba decat cureaua daca masina are 40.000km efectuati(asta numai dupa o consultare cu mecanicul si dupa demontarea distributiei si verificarea temeinica a rolelor),si pompa de apa obligatoriu pt ca mai mult ca sigur pompa de apa a fost sarita din schema la efectuarea schimbarii distributiei prima data.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina nu are numai 40.000 km efectuati, de la ultima inlocuire a distributuei, ci 117.500 !

In urma cu cca. 40.000 km, niste mecanici doreau sa ma atraga in plasa si sa schimb distributia pentru a incasa ei niste bani !

Distributia a fost inlocuita o singura data, in Germania la 110.600 Km, in octombrie 2006, (acum cca. 6 ani) si intr-adevar pomapa de apa a fost sarita, asa cum reiese si din caietul de service. S-au inlocuit numai cuteaua dintata si intinzatorul.

Stiu ca maina mea intra  intervalul de 120.000 km, fiindca asa scrie pe  sticker-ul de sub capota motorului, masian fiind model anul 2005.

 

Multumesc pentru informatii, in special colegului GABIVVX. Din postul anterior si din altele pe care le-am citit pe acest forum, am tras urmatoarea concluzie in ceea ce priveste marca componentelor :

-piese AF Continental/Hepu/Ina + mecanic priceput.

 

In acest fel nu vad de ce o distributie inlocuita corect folosind componentele de mai sus sa nu tina cât cea inlocuita in Germania, respectiv 120.000 km.

 

As mai dori sa mai intreb ceva, in special pe colegul GABIVVX si anume : stiu ca la inlocuirea distributiei, se demonteaza complet tamponul dogbone, cel de sub motor/cutie de viteze si partial, daca nu complet, cel din partea dreapta a motorului (partea pasagerului).

Aceeasi problema si in ceea ce priveste suruburile fuliei motorului, fulia pentru cureaua alternatorului / compesor / pompa servo.

Daca nu ma insel VW recomnda sau impune inlocuirea tuturor suruburilor ce au fost demontate.

Este obligatoriu sa fac acest lucru sau mecanicul va refolosi suruburile desfacute ? Exista riscuri in a refolosi suruburile ?

Daca tin neaparat de unde as putea comanda acele suruburi ? Doar de la reprezentanta cumva ?

 

Cu stima !

Modificat de Remus66
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie da data asta sa schimbi pompa de apa.

Doar tamponul din partea dreapta trebuie demontat,dupa ce motorul a fost ,,proptit'' sa nu se miste sau ca sa creeze tensiune in restul de 2 tampoane.

Nu trebuie inlocuite suruburile,nici macar pe OM nu vin tampoane de motor cu suruburi in cutia lor.Eventual trebuie aplicata pe suruburi o pasta de blocare temporara exact cum masina vine din fabrica cu pasta verde/albastra pe suruburile in cauza.

Doar suruburile din blocul motor care tin blocul de profilele pe care vin montate tampoanele de motor mai trebuie schimbate daca se umbla in zona respectiva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut.          Azi am  schimbat  distributia la  passat  tdi pd ,   (avb motor) 2002 . Intradevar  a  fost  mai mult  de munca  pana  se ajunge acolo....insa nu  e  asa  complicat .  

          Am  avut scule  de  blocare distributie ,  am  lucrat  fara  graba  si pare a  fi  totul ok..oricum  voi face  si un test  zilele  astea...pt  avans  sa vad  daca  e ok...       Deci am schimbat tot   (curea , role  amortizor  vibratii, pompa  apa).    

         Nedemerirea  mea  e  urmatoarea :  de  fapt  ma refer  la  distanta  aceea  care  e recomandata  de  4 mm, intre rola  si  corpul amortizorului..    De  ce  s-a  modificat?    

          Initial  am  respectat  pasii  din diferite  tutoriale  de  pe  net..   si  anume  am reglat astfel  ca intre  acel  amortizor  si rola  sa  fie  de 4  mm    ..am rotit motorul de  doua  ori ..am mai reglat  acea  distanta  pana  a  ramas  la  4 mm ,  in final....  dupa montarea  masinii am pornit  motorul....totul ok...insa  dupa ce  am dat o tura    cu masina  am remarcat diferenta  de care  spuneam...  e mai mica distanta  acum intre amortizor  si  corpul rolei..... astfel ar putea  fi  si cureaua  mai intinsa  presupun...  in sfarsit...  S -a  mai  confuntat  cineva  cu  acesta  situatie..?     la  masinile  care  au  amortizor  vibratii,  firesc .

Modificat de cristym_z
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

      Referitor  la  ce  scriam mai sus (distanta de 4 mm) , am  inteles ca se mai  fac mici corectii  dupa montare ...pt a ramane la distanta optima. 

 

post-15759-0-21029900-1365946341_thumb.j  

        Pentru ca  nu  voi  mai  avea  nevoie de trusa blocare distributie mult  timp cine doreste sa lase  mesaj pm.

  numai  bine  la toti....

Modificat de cristym_z
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut azi distributia, la masina din semnatura, respectiv VW Golf 4 Variant, 1,9 TDI, PD, motor AXR, la un service.

Acum cu VAG-com -ul, avansul se situeaza ca valoare, la -0,6, preponderent, iar din când in când mai arata scurt 0,0 sau -1,1.

Inainte de schimbare arata 0,0, si scurt, din când in când mai arata -0,6.

Este cazul sa-mi fac griji sau este in regula ?

Altfel, in mers, nu simt vreo inrautatire a mersului masinii, ba parca merge chiar mai binisor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut!

 

Depinde foarte mult de uzura motorului, din cauza aceasta probabil difera. Consumul cum se prezinta, daca nu apar diferente inseamna ca avansul a fost reglat corect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inca nu am mers suficient de mult (am parcurs doar cca. 7 km, si am stat si destul de mult pe loc cu motorul pornit, ca sa se aeriseasca sistemul de racire ) ca sa-mi pot da seama cum se prezinta actualul consum fata de cel precedent.

Motorul are 227.800 km, insa nu cred ca uzura sa in sine poate fi o cauza ci faptul ca sunt piesele schimbate si ca la majoritatea chestiilor mecanice si aici trebuie sa existe oarece tolerante.

Problema mea este daca sa-mi fac sau nu griji pentru usoara modificare a avansului, de la indicatia 0,0, si scurt, din când in când mai arata -0,6, acum la -0,6, preponderent, iar din când in când mai arata scurt 0,0 sau -1,1.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Avansul este f.bine reglat nu ar trebui sa-ti faci griji.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

sal.am un polo 14 tdi amf,prima distributie am schimbat o la 118000 km,la cati km se schimba a 2 distributie?mecanicul a zis ca la 60000 km.

 

o zi faina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

passat3c-bkp

Am si eu o intrebare,am schimbat injectoarele avand distributia dereglata,au fost reglate dupa distibutia pusa prost,acum dupa ce am achizitionat o interfata vcds,am adus unghiul de torsiune aproape de 0,dar motorul tremura de-l ia mama dracu si scoate fum negru cand accelerez pternic.Credeti ca trebuie sa reglez iarasi injectoarele,e complicat le-as putea regla singur?cum...Inca ceva,am -0,35 la unghiul de torsiune,in ce parte trebuie sa trag de axele cu came penrru a ma duce mai spre +,adica mai aproape de 0

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

salut!

detin un golf 4 TDI MODEL 2002 fabricat in 07-2001. Distributia este cea cu amortizor de vibratii, pieasa de care as vrea sa scap daca se poate. Dupa cele citite in acest topic reiese ca se poate face acest lucru prin schimbatrea carcase din plastic de pe blocul motor.

Intrebarile  mele pe care le adresez domnului GABI  sau FLORIN:

1.Daca motorul  meu se preteaza la acest schimd al kitului de distributie? - cel fara amortizor (masina mea motor AXR serie sasiu WVWZZZ1JZ2W180683)

2.Ce tip de carcasa din plastic sa cumpar (coduri, etc.) de unde pot sa o cumpar?

3.Ce tip de distributie trebuie sa cumpar, compatibila cu ce tip de motor? AVB cumva?

4. Unde se prinde axul rolei mici, in bloc cumva are filet motorul meu? caci la mine cred  ca se infileteaza in amortizorul de vibratii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

038 198 119 A  distributie

045 109 145 H capac tabla

N  10444702 prezon rola(nu vine in setul distributie...parca)

N  01508315 piulita prezon (nush daca vine in setul distributie)



Diferenta...

 

post-64586-0-07627100-1371627272_thumb.j

post-64586-0-03406800-1371627281_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.la un passat AVF se poate face aceasta schimbare,tot 2001 este fabricat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La AVF sunt blocurile diferite in functie de anul fabricatiei.

Carcasa de pe blocul motor care protejeaza distributia,are coduri diferite la distributia cu intinzator fata de distributia fara intinzator de dupa 2002+.

Mai mult de atat nush sa iti spun si daca merge lucrarea facuta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fara suparare mai am o speta pentru domnul GABI legat de posturile de mai sus.

Am observat in unele filmulete pe youtube ca rola de ghidaj (rola mica in diametru) la modelul meu este prinsa de amortizorul de vibratii comparativ cu motorul fara amortizor la care rola este prinsa pe un prezon de blocul motor. La modelul meu rola ghidaj este mai sus fata de modelul fara amortizor vibratii.

Intrebarea mea este : PENTRU PRINDEREA ROLEI DE GHIDAJ KITUL FARA AMORTIZOR VIBRATII UNDE INTRODUC ACEL PREZON ? FAC GAURA FILETATA IN BLOCUL MOTOR SAU GAURA ESTE DEJA FACUTA? ESTE CUMVA GAURA UNDE SE PRINDE AMORTIZORUL DE VIBRATII DE BLOCUL MOTOR?

 

post-44489-0-01657400-1371635347_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!