Jump to content

INTRETINERE INST. FRANA


nicola
 Share

Postare recomandată

In carte zice sa nu pui mai mult de DOT3 intr-o instalatie de conceptie atit de veche.

<{POST_SNAPBACK}>

tocmai am gasit... dot5 are o compozitie bazata pe ulei siliconic.. fatza de dot3/4 care e facut din glicol-esteri, diferenta fiind la dot4 inca un produs, borat de nu shtiu ce ester, care ridica temperatura de fierbere.... Acum ma gindesc... la dot5 e mult mai ridicata decit la dot3... difereta de veo 200 de grade... ceea ce ar fi un lucru bun... plus ca siliconul, din cite shtiu eu nu ataca deloc cauciucul..... In carte era normal sa nu zica de dot5 pt ca pe vremea aia nu era.... Dupa studiile recente reiese ca dot5 e net superior ..si atunci , daca nu face rau... nu paote sa faca decit bine....Am auzit ca s-ar fi inventat dot5.1 sau 4 plus.. bazat tot pe ulei siliconic dar cu aditiv de poliakilen-esteri.... ca sa nu mia produca acea "senzatie" de "buretel" cind apeshi pedala.... ma intreb daca se gaseshte prin orash asha ceva... ma bate un gind sa-l incerc....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 247
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • bubu

    40

  • MikeRG

    29

  • RaduI

    26

  • MishuL

    23

Top Posters In This Topic

Posted Images

tinere te joci cu viata?

scoate tot....baga spirt pe instalatie.....baga furtunul de pompa ca sa suflii tot (vb lui mihaiachi)....si baga dot 5.....si de aci incolo da-i pedale la aerisire....

combinatii chimice spuse de nea caisa si nea gogoasa nu merg cind e vb de viata ta....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stai Alex ca aici nu era vorba de jucat sau nu cu viatza- eu ziceam ca daca nu scotzi pompa si cilindrii si sa ii demontezi & curetzi, sigur vor ramane tot soiul de marcazuri si precipitari care numa' bine nu fac- sa ne amintim ca ppa de frana are o gaurishca prin care de-abia potzi baga 1 ac, daca nu e f. gros..... loc numa' bun pt. a se depune gome.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu ma refeream ca faci smecheria cu dot 5 si mai nu stiu cum si ai 80 la ora si teaproprii de o intersectie unde ai cedeaza si nu mai tine frina.....sau o trecere de pietoni....motorul merge nu merge dar frina trebuie musai sa ai....eu sunt mai radical de felul meu si nu imi place sa incropesc....am facut de citeva ori si m-a costat mai mult decit daca nu ma incropeam

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu ma refeream ca faci smecheria cu dot 5 si mai nu stiu cum si ai 80 la ora si teaproprii de o intersectie unde ai cedeaza si nu mai tine frina.....sau o trecere de pietoni....motorul merge nu merge dar frina trebuie musai sa ai....eu sunt mai radical de felul meu si nu imi place sa incropesc....am facut de citeva ori si m-a costat mai mult decit daca nu ma incropeam

<{POST_SNAPBACK}>

Concluzia, fiindca esti putzin ambiguu, sa puna sau sa nu puna DOT5?

Io, unul, dupa ce m-am fandosit cu Genuine Lockheed (vreo trei flacoane am consumat cu pierderi, multiple aerisiri, interventzii la frine, iar aerisiri...) am trecut pe Genuine DOT Guzuchim. E adevarat ca n-am frine decit pe fatza...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca oricum tot cureti instalatia mai bine bagi d-alea batranesti ca sunt sigure, Guzu sa traiasca! Pana se murdareste iar mai trece!

Ce rost are sa faci probe pe pielea ta? Oricum nu se incalzesc franele la broscan la 200 de grade ca sa merite Dot 5 ul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

salut fratilor hai sa va spun ce am patit

am constatat ca rotile mele sunt infranate,

eu pe fata am cilindrii de skoda 120,merg beton,am fost mi-am luat garnituri noi si m-am apucat sa desfac roata

am dat tot jos am curatat am spalat tot si am montat garniturile noi....toate bune si frumoase...cand sa facem pedale sa vedem ce se intampla,am constatatca presiune a facut dar nu mai revin la loc pistoanele,ramane presiune si ferodourile lipite de tambure,deci se infraneaza roata,

pistonasele nu revin la locul lor initial decat daca desfac aerisitorul si iese presiunea cu tot cu lichid

deci pistonasele nu revin,deci roata ramane infranata,fratimiu mi-a zis ca trebuie umblat la pompa...

cine a mai dat peste asta poate sa-mi spuna ceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut fratilor hai sa va spun ce am patit

am constatat ca rotile mele sunt infranate,

eu pe fata am cilindrii de skoda 120,merg beton,am fost mi-am luat garnituri noi si m-am apucat sa desfac roata

am dat tot jos am curatat am spalat tot si am montat garniturile noi....toate bune si frumoase...cand sa facem pedale sa vedem ce se intampla,am constatatca presiune a facut dar nu mai revin la loc pistoanele,ramane presiune si ferodourile lipite de tambure,deci se infraneaza roata,

pistonasele nu revin la locul lor initial decat daca desfac aerisitorul si iese presiunea cu tot cu lichid

deci pistonasele nu revin,deci roata ramane infranata,fratimiu mi-a zis ca trebuie umblat la pompa...

cine a mai dat peste asta poate sa-mi spuna ceva?

<{POST_SNAPBACK}>

Intr-adevar pare o problema de la pompa. verifica/regleaza intai distanta tijei de actionare a pompei. Nu stiu sa iti dau alte amanunte dar vezi ca era un topic pe undeva exact cu chestia asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica si flexibilele. S/ar putea sa fie atit de vechi si de uzate, incit sa nu lase likidul sa curga decit intr-un sens, adica atunci cind dai pedala si presiunea e foarte mare. In sens invers, forta arcurilor de revenire nu este suficienta ca sa impinga goma sau dopul de pe racordurile flexibile. Asta am patit eu la racordurile de spate. Trebuie schimbate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De acord. Verifica intai reglajul tijei pedalei. Trebuie , cand apesi pedala, sa se auda un mic "tzac" atunci cand tija atinge pistonul pompei. Daca tija e reglata prea strans, ramane presiune reziduala in instalatie. Daca nu merge, ramane verificarea racordurilor, cum bine zise Bubu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asta cu tija am facut-o imediat dupa ce am constatat ca nu mai revin sabotii si ramane in presiune,dar degeaba am constatat ca nu era din tija.

oricum m-am suparat si m-am dus la 9 seara am pus un bec pe baterie si am dat pompa jos,am adus-o in casa am desfacut-o si am costatat ca aveam supapa rupta,adica nitul care tine arcul in supapa,stiti voi despre ce vb,

am cumparat garnituri de pompa simplu circuit pe 17,5 de la mag din batistei

si acum astept sa-mi faca nitul la supapa,si s-o montez sa vedem ce zice

am cautat un kit de reparatie care sa contina supapa,dar nu am gasit

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte frumos! Asa se face. :) Dar mai aveai o pompa cu maruntaie care pareau in regula, de ce nu faci din doua una buna?

Kit care sa contina tot ce vrei tu n-ai sa gasesti in veacul vecilor amin! Pompa are 17,5 diametru? Asta-i pompa de model post 64, inca un indiciu ca masina ta s-ar putea sa aiba seria trecuta „gresit“ in talon... B)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am desfacut si eu azi franele(doar la roti ) rezultat :

ROATA STANGA FATA :

- tambur crapat , lipsa o bucata din el....

- pistonase blocate - desfacut curatat montat la loc - rezolvat

- surub aerisire blocat - deblocat

- cuiul de sustinere sabot spre fata ( cel ca un cui cu saiba-arc ) lipsa.....

- conducta infundata.....

- tablita blocaj fluturi reglaj tambure - strambata de ambele capete in jos ....

ROATA DREAPTA FATA :

- tambur blocat - scos cu ciocanul dupa vreo juma de ora de chin (stiu ca trebuiau slabiti tamburii - asta mi-a zis-o RaduI - dar habar neavand cum arata innauntru m-am ajutat de ciocan :) )

- pistonase blocate - desfacut curatat montat la loc

- tablita de blocaj la fluturii de reglaj saboti lipsa.....

- surub de aerisire rupt ....

- rulmenti ( amandoi ) varza....

- saiba blocaj piulita ( cea cu cioc ) praf - rotunda la interior( mi se desfacea roata si nu stiam de ce :P )

ROATA SPATE DREAPTA:

- tambur blocat - din nou ciocanul tot vreo juma de ora .....

- pistonase blocate - deblocat curatat montat la loc

surub aerisire blocat - incercat sa-l deblochez ( cu lichid de frana in prealabil) - rupt....

- incercat sa dau cilindrul jos : conducta rupta ( se rupea ca stixurile- putreda) batut cu ciocanul alta juma de ora sa se dezlipeasca de pe suport (rugina grupa mare)

- suporti saboti ( cuiele cu saiba si arc) lipsa....

ROATA SPATE STANGA:

- tambur blocat - tot ciocanul si juma de ora de chin....

- pistonase blocate - deblocat curatat puse la loc

- surub aerisire blocat - deblocat

si cam atat... :D

pompa inca nu am dat-o jos (o voi face si pe asta) :)

partea ciudata e ca toate garniturile sunt noi.... :D

va tin la 220V... :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Jeez! Din ce ai spus tu mai sus reiese ca ai un cancer in metastaza la frine! :banghead: Nu mai da cu ciocanul in broasca, ca e fina, asa au dat si boii aia care cica mi-au facut asta vara frinele si mi-au stirbit un tambur... Ma rog, masina nu mai fusese urnita de sute de ani...

Tre sa deblochezi sabotii din piulitzele stelate, apoi, daca ai avea scula de extras tambure, ar fi relativ ushor, dar daca tamburii au si uzura, extragerea lor e chinul dracului...

N-ai zis nika de arcurile de readucere, alea mai erau? :Driver:

Sfatul meu de om patzit: nu te scumpi la tarite, adica nu umbla cu improvizatii la frine, ca faina-i scumpa! cilindri (pentru ca ei sunt cauza celor descrise mai sus, au curs si au naclait interiorul tamburilor, atragind rugina), racorduri, saboti gasesti pe Batistei, conducte faci din cele da dacea; cu restul de piese e mai nashpa, tre sa le iei de afara, sau de la vreo donatoare.

Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Jeez! Din ce ai spus tu mai sus reiese ca ai un cancer in metastaza la frine! :banghead: Nu mai da cu ciocanul in broasca, ca e fina, asa au dat si boii aia care cica mi-au facut asta vara frinele si mi-au stirbit un tambur... Ma rog, masina nu mai fusese urnita de sute de ani...

Tre sa deblochezi sabotii din piulitzele stelate, apoi, daca ai avea scula de extras tambure, ar fi relativ ushor, dar daca tamburii au si uzura, extragerea lor e chinul dracului...

N-ai zis nika de arcurile de readucere, alea mai erau? ;)

Sfatul meu de om patzit: nu te scumpi la tarite, adica nu umbla cu improvizatii la frine, ca faina-i scumpa! cilindri (pentru ca ei sunt cauza celor descrise mai sus, au curs si au naclait interiorul tamburilor, atragind rugina), racorduri, saboti gasesti pe Batistei, conducte faci din cele da dacea; cu restul de piese e mai nashpa, tre sa le iei de afara, sau de la vreo donatoare.

Bafta!

<{POST_SNAPBACK}>

piulitele alea stelate erau atat de intepenite incat tot la ciocan am apelat....

si au iesit al dracului de greu... ;)

arcurile erau toate si la locul lor ;) doar unul se vede ca a fost rupt capatul si a fost reindoit... ;) adica e cam tare acum :Driver:

in rest totul e cam in regula

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dar daca tamburii au si uzura, extragerea lor e chinul dracului...

<{POST_SNAPBACK}>

Da, ii tragi usurel cu degetelele :banghead:

... bubule, cati tambure ai extras pana acum ? :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

inainte de a te apuca sa desfaci ORICE surub sau piulita trebuie sa ai spray degripant linga tine....altfel e nenorocire....de tras cu destele de tambure nici nu se pune problema..... :banghead:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

radui e yoghin

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, ii tragi usurel cu degetelele :Driver:

... bubule, cati tambure ai extras pana acum ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dar am observat, la un moment dat, ca ies trasi cu deshtele daca potzi sa departezi sabotzii de suprafatza de frecare.

In afara de degripant, cred ca e bine sa ai si cartea cu tine. Io am studiat intens anatomia frinelor inainte de prima disectzie.

<{POST_SNAPBACK}>

Pai numai asa, normal ca departezi intai sabotii, numai daca nu esti amator de sporturi extreme.

Iar cu cartea ... orice om cu scaun la cap si carte in biblioteca se uita intai in carte ;)

Degripant ? In afara de celebra piulita de 36, nu vad la ce ai mai avea nevoie, ca sa scoti tamburul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sireacul om a zis ca totul era gripat, inclusiv piulitzele stelate. Aici merita sa ai un spray cu pai, sa le ineci in WD40 si apoi sa incerci sa le urnesti cu o surubelnitza scurta dar groasa ;) Am avut si eu o piulitza blocata, pina la urma s-a urnit cu ajutorul unui patent si tot cu WD40 s-a relaxat. Dupa ce am curatzat-o bine, am uns-o cu un pic foarte mic de vaselina. Apoi am facut la toate asha. Mai nasol e ca si la mine inteligentzii aia au rupt o lamela aia elastica de la piulitza stelata pe care o impiedica sa se rasuceasca aiurea si sa strice reglajul sabotzilor. ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In afara de degripant, cred ca e bine sa ai si cartea cu tine. Io am studiat intens anatomia frinelor inainte de prima disectzie.

<{POST_SNAPBACK}>

iti spun eu ca mai multe inveti disecand "orbeste" fara carte ;) in felul asta esti muuult mai atent ce si de unde desfaci si cum le pui la loc .

eu cel putin asa sunt si asa fac in absolut orice repar indiferent ca e masina sau nu... ;) si o masina e ca o bicicleta fata de complexitatea altor chestii pe care le repar eu

ca muncesti muult mai mult , decat de a te documenta inainte , e adevarat dar eu sunt de parere ca nu asa inveti ceva si oricum a doua oara stii exact ce ai de facut ;)

si la faza cu ciocanul nu va inchipuiti ca am luat barosul de 5 kile si i-am tras 50 fortzat :P doar ciocanit usor tamburul ca sa se dezlipeasca de pe saboti .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut spuneti-mi si mie cum fac si eu rost de o supapa de la pompa ca am nitul rupt am incercat si cu poxipol si cu cu mai multe chestii

nu are nimeni o pompa nasoala sa-mi dea si mie supapa?

UNDE GASESC SI EU SUPAPA???????????????????

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sireacul om a zis ca totul era gripat, inclusiv piulitzele stelate. Aici merita sa ai un spray cu pai, sa le ineci in WD40 si apoi sa incerci sa le urnesti cu o surubelnitza scurta dar groasa :banghead: Am avut si eu o piulitza blocata, pina la urma s-a urnit cu ajutorul unui patent si tot cu WD40 s-a relaxat.

Eu cand am luat duba, pana nu am incins cu autogenu' corpul in care stau rozetele alea n-au vrut sa iasa.... daca mai insistam la rece le rupeam dintzishorii... ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!