Jump to content

INTRETINERE INST. FRANA


nicola
 Share

Postare recomandată

tipic romanesc - sa te jupoaie in loc sa vanda mai ieftin si mai mult - 'tu-le natzia...

<{POST_SNAPBACK}>

la intrebarea " de ce a

Modificat de guvydu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 247
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • bubu

    40

  • MikeRG

    29

  • RaduI

    26

  • MishuL

    23

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 2 years later...

Am comandat azi niste racordurile flexibile de cauciuc pentru frana pentru fata (2 bucati, mama-tata fiecare) 32 roni buc de la magazinelul de pe Agricultori colt cu Matei Basarab (parca). Magazinul de pe Batistei cica s-ar fi mutat in spate la maternitatea Giulesti (aproximativ, asa mi s-a spus).

Racordurile astea imi trebuiau pentru typ3-ul asta portocaliu care il rebilduiesc ... am constatat ca ale mele, amindoua erau UMFLATE prin interior (nu se vede de afara, am incercat sa bag un cablu impletit subtire, fara succes) si abia mai trecea lichidul de frina prin ele. Amindoua care le-am schimbat, erau cele originale de la mama ei, din fabrica din '72. Recomand cu caldura sa schimbati toate racordurile de cauciuc, chair daca vi se pare ca o mai puteti duce cu ele sau ca inca mai functioneaza. Sint convins ca tot din cauza asta abia mai trecea / revenea lichidul de frina prin aceste racorduri si asa s-au si blocat etrierii in timp ... o grija in plus acum ... sa vad cum ii fac, daca le pot scoate pistonasele.

Racordurile pe fata cred ca sint asemanatoare (poate chiar identice cu racordurile pentru broscute, post '67). La Al Padrino, ieri, mi-a gasit gagica de la birou un racord de fiat, un pic mai lung, pe care am dat 60 roni (nu am avut rabdare sa ajung la magazinul de pe Agricultori -de prost- ). Noroc ca am luat doar unul ... o sa-l tin de rezerva. Va zic ca sa stiti macar voi de unde sa luati cind aveti nevoie ...

Si, culmea, tot eu scrisesem acum citiva ani in topic http://vwforum.ro/index.php?showto...ost&p=94041, dar atunci era despre broasca, si stiam sigur unde e magazinul de pe Batistei, ieri nu stiam inca unde era magazinul de pe Agricultori.

Asa, tot acolo, pe Agricultori mai e un magazin - Meteor, dar ei lucreaza numai cu firma auto din pacate (persoane juridice). Cred ca preturile ar fi competitive acolo si s-ar gasi chiar mai multe daca aveti posibilitatea.

Alta chestie - etrierii. Am vazut ca etrierii de pe tip3-ul din '70 au alta distanta intre urechile de prindere de pe fuzeta (mai mica si sint prinsi cu suruburi de 17) fata de etrierii de pe tip3-ul din ' 72 (prinsi cu suruburi de 19)... deci nu se pupa de fel, nu pot sa-i inlocuiesc. Si nici placutele de frina nu sint asemanatoare. Stie cineva ceva in plus ? O sa revin maiine cu distanta exacta ... Cu ce etrieri o fi compatibili ? (bus/ broasca ?)

Kit de reparatie pentru etrieri cica nu prea se gaseste ... poate doar la al padrino. O sa intreb maiine. A luat cineva kit din asta de undeva ?

Modificat de tipatescu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe langa maternitatea Giulesti, asta ar trebui sa fie aproape de mine, ia sa dau un ochi ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Tipatescu

Cat a fost scorul la furtune? Le au pe stoc ori ai asteptat o comanda?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai zisesem in post, 32 roni/ furtun. Am luat 2, de fata. Pe spate cica erau 37 ron/buc (dar acu 3 ani era invers). Le aduceau intr-o ora de la lansarea comenzii, dar fiindca nu puteam sa astept azi o sa trec maiine (sau asta-seara) sa le iau. Cred ca aia le ia direct de la Meteor ...adica la 100 de metri mai la vale :blush: ... Meteorul cred ca are depozit pe strada si se ocupa cu piese en-gros.

@bobo, pai ia vezi, ca aveau scoruri bunicele la piese (fara adaosuri mari, ca la altii)... e util de stiut pe unde sint magazinele care conteaza

Modificat de tipatescu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si eu ferodau, nu mai este linear de mult, este un colac, o sa verific grosimea cu sublerul si revin

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Referitor etrieri typ 3. Pana in '71 etrierii sunt "mici" prinderile sunt identice cu cele de broasca ( merg etrieri de broasca ), din '71 pana la incetarea productiei etrierii sunt "mari", similari sau identici cu cei de 411 sau Porsche nu mai stiu exact ce model. Placutele de frana pt. ultimii sunt identice cu cele de Golf 1. Daca ai etrieri "mici", buni, poti sa schimbi fuzetele cu totul. Desfaci din pivoti si capetele de bara si asta e. Operatie de maxim doua ore ..... Kit de reparatie etrieri se gasesc la magazinul de vis a vis de Gradina Botanica. Kit-ul este identic pt ambele tipuri de etrieri si atentie nu contine si garnitura ce se afla intre jumatatile etrierului, asa ca trebuie sa o recuperati pe cea veche.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc Bogdan de informatii.

Da, am masurat aseara, etrierii de pe fastback-ul din 70 sint mai mici si au distanta intre urechile de prindere de cca 55mm, cei de pe variantul din '72 au o distanta de 75mm intre gauri.

Etrierii mici sint functionali insa am o mare neincredere in capacitatea de a schimba fuzetele cu totul (am o experienta foarte neplacuta cu un capat de bara la care m-am chinuit nu stiu cit ca sa-l scot si l-am lasat balta; imi trebuie probabil o lampa cu gaz ca sa incalzesc locul, altfel ma impotmolesc, nu cred ca au mai fost desfacuti din fabrica). Nu m-as aventura in momentul asta, la schimbarea fuzetelor. Nu stiu, am un fel de retinere, mi-e ca nu mai termin si deocamdata nu pot lasa masinile desfacute din motive de logistica. O sa incerc sa-i fac pe astia de pe masina ... evident, i-am scufundat aseara bine in sprai degripant si i-am lasat pina azi cind o sa incerc sa le desfac pistonasele (ruginite, aproape sudate...) cu logistica de care dispun ...

Ma gindasc sa-i desfac intai in jumatati , ca sa pot ciocani in capul pistoanelor ca apoi, dupa ce reusesc sa le misc un pic, sa-i asamblez si sa-i bag pe circuitul de frinare - poate or sarea pistonasele cind bag lichid de frina sub presiune.

Etrierii de bus sant diferiti de astia post '71 de pe tip3 ?

O sa ma duc azi - maine la gradina Botanica sa caut kit, multumesc de informatii.

Modificat de tipatescu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda, cu ciocanitul e o idee, nu tocmai buna :angry: . Uneori tine, alteori nu :angry: . Cel mai bine e sa-i legi de o pompa de frana si sa incerci sa-i scoti asa. Oricum daca zici ca-s ruginiti rau e posibil sa fie si pistonasele strapunse de rugina. Eu dintr-un sac de etriere am reusit cu greutate sa fac doua. Vezi ca Romi avea un 411 care l-a dezmembrat din cate stiu, poate mai are etrierii. Capul de bara ar trebui sa iasa relativ usor, eu cand am schimbat unul a iesit doar dupa ce am reusit sa indoi bara de directie. Am folosit o ranga de vreo 2 metrii :angry: . Etrierii de bus nu se potrivesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Stie cineva sa-mi spuna unde gasesc senzorii de pe pompa centrala de frina ? Si un cod pentru ei ar fi de asemenea minunat ... Am fost la Gr. Botanica , la sava real si de asemenea la ala de peste drumul cotroceniilor si mi-au zis din prima ca nu au avut, nu au, nu aduc si nici gura nu le miroase ... Pompa mea centrala are 2 sensori, unul pt circuitul din spate, al doilea pentru ala din fata. Nu stiu daca sint diferiti. Am pus eu doi senzori mai vechiuti, dar vad ca ma lasara si astia ... pina ma dumiresc ce-i cu ei parca as lua doi noi nouti, daca gasesc. E vorba de comutatoarele alea pneumatice cu 2 papuci ...

Asa, si pompa de frina, dublu circuit ... unde gasesc si la ce scoruri ? La sava impex (gr botanica) mi-a gasit o pompa dar din poza pare ca nu vine cu senzori si are o singura iesire pt circuitul de fata (sau n uare senzor acolo) si costa 160 lei si e italieneasca .... la ala de la cotroceni e 400 roni, e ate si vine cu toate cele. Am observat ca astia cu piesele de import cauta cam in scirba prin toate programele care le au ... sau iti spun direct ca n-au... Asta la 400 roni pare a veni prin meteor (importator)... O gasesc la altcineva cu adaosuri mai mici ?

Cilindri de frina (2fata + 2 spate) am luat de la magazinul de la cotroceni. ~ 34 roni /buc, Metelli. Racorduri de frina nu am mai gasit la aia de unde ziceam ca au - cica nu mai aveau pe stoc. Racordurile de dacie au un mic betesug ... desi lungimea e aproximativ aceeasi (sint variatii de 2 -3 cm), au capul hexagonal la surubul de intra in cilindru de 17 mm parca, (ai vechi cred ca aveau de 14) . Nu ar fi cine stie ce problema daca nu ar cam atinge aerisitorul ... (depinde si de cilindru, cred). La astia vechi, de 14, nu atingea.

Modificat de tipatescu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

senzor de frina se potriveste de la orice pompa de vw ...golf polo passat modele pina in 90 sa zicem ... oricare ......pompe dublu circuit cauta la dezmembrari, de passat audi 80 pina in 90 ... e de buna calitate si are diametrul pistonului mai mare ... iar despre conducte trebuie doar sa iei niplul de pe conducta veche si sa il pui pe conducta noua si sa "bercuiesti" teava la capat ... adica sa o evazezi ... pe forumul celalalt o sa pun poze despre cum se bercuieste " profesional" o conducta si sculele de care ai nevoie si cum se confectioneaza aceste scule in : garaj, pe balcon, sau afara linga masina..... o sa fac un tutorial pe tema asta si il pun acolo.... procedeul e la indemina oricui

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bogdane, tipatescu intreaba de racordurile flexibile nu de conductele rigide

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu racordurile de cauciuc am rezolvat-o partial, (aveam 2 cumparate de mai demult nefolosite, ATE, parca) iar pe tip3 am pus romanesti, avand etrieri , distanta intre aerisitoare si niplul propriuzis al racordului nu pune probleme unei chei de 17 cind stringi, sau atunci cind aerisesti. Pe broasca, cum am zis, risti sa strici hexagonul la aerisitor, sau chiar sa-l rupi. Cu conductele fixe chiar ma pasioneaza o bercuire profesionala ... :) o sa ma uit la tutorialul tau. Am luat un mic divais de bercuire (am mai scris eu de el) insa nu-mi place cum le face, nu iasa ca si conducta originala.

Modificat de tipatescu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pompa de frina dublu circuit (cred ca-i la fel ca aia de 1302, dar verifica) la Volksparts, era pe stoc de la TRW cu 180 de lei, parca. Cred ca poti sa te duci direct la meteor, au depozit in Cringasi. In mod normal, pompa nu vine cu sonde pe ea.

Modificat de jan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sau si mai simplu faci comanda la lexxus

cod bbt sonda : 1250

cod bbt cauciuc protectie : 1250-01 (e ala de protectie de e peste sonda si fire, papuci

io am pe "ponpa" sonde de golf 1 :)

"ponpa" e identica cu cea de 302-303 doar ca mai are intre ea si pedala pompa de servo

Modificat de UVeul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pompa de servo? Ce pompa de servo? Te rog sa nu mai fumezi prostii :icon_thumright:.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

servo frana bre ... :D

vrei sa fac poza? ca am una completa .\am vrut sa o adaptez la brotac dar am realizat ca nu are loc tulumba orice as face ...

aaa

e data jos de mine de pe un golfete :(

tot de la el am luat si crucea cardanica de pe coloana de directie de mi-am reparat-o pe a mea

asa ca nu fumez ... ba da ... pall mall rosu :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am nevoie de ajutorul vostru. Stiti cumva care e codul la discurile de frana fata la un 1302 din 70?

Am luat un set si nu se potrivesc, la rulmentul din spate, care e conic la mine; la discurile cumparate ar trebui un rulment clasic, nu au con, sunt drepte.

Trebuie sa le schimb si de data asta sa nu mai iau pesa aiurea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

;) Nu stiu ce discuri ai luat acolo, da' io zic asa:

Ai scos camasa exterioara a rulmentului de pe discul vechi? Dac-o scoti, ai sa vezi ca si ala vechi are gaura cilindrica acolo, nu conica :Driver:. La rulmentul exterior e aceeasi poveste, p-aia ai scos-o din dics?

Mai bine ia rulmenti noi si gata, o sa vezi ca camasa :cool: rulmentului intra in tirtitza discului nou.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci pe discul vechi am o camasa....

Nu am scos decat rulmentii si siemeringul de pe interior, din spate.

Mai dau jos sa vad exact.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!