Jump to content

INTRETINERE INST. FRANA


nicola
 Share

Postare recomandată

Salutare, mai nou am dorit sa repar franele de la 1302, toate bune si frumoase, am cumparat pistonase de frana, garnituri pistonase, garnituri pompa centrala, saboti spate noi - mintex, conducte... Pompa am lasat-o pe masina pana am refacut sistemele de pe roti. Am dat sa plec si rotile fata ramaneau blocate - pompa nu facea toat cursa si revene greu inapoi ( cred ca se bloca in parte de circuit finala ????!!!!) A fost data pompa de frana jos - curatata, garnituri schimbate, acum pompa isi face cursa foarte usor dar pare ca nu face presiune - revine bine inapoi dar este foarte moale....Ce este de facut????? Ce-i drept nu au fost aerisite dupa ce s-a montat pompa. Sa fie asta cauza pt. care nu face presiune si este foarte moale pedala???? Sau pompa este terminata??? Nu curge lichid pe la nici o imbinare. A fost data jos iarasi incercandu-se a pune o pompa de 1300 dar nu se prea potriveste -( are 3 iesiri de conducta nu 2 ca la 1302 iar cea de sus nu pot s-o astup deoarece nu am un surub conic....) Cred ca este cel mai enervant sistem de franare, este mai greu decat la 1300 deoarece ai acolo o bucata de tabla ce acopera si trebuie sa lucrezi doar pe sub masina - degeaba dai roata jos... Oare de la Dacie se potriveste pompa de frana ??? daca da cumpar si conducte si furtune de dacie si la cilindri se face adaptare ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 247
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • bubu

    40

  • MikeRG

    29

  • RaduI

    26

  • MishuL

    23

Top Posters In This Topic

Posted Images

alexserb2000

pai ai cam luat-o dea-ndoaselea cu frinele....de obicei se monteaza mai intii tot, se verifica si pompa...apoi se aeriseste pompa si incepe si aerisirea rotilor....daca ai dat pompa jos fara sa aerisesti dupa aceea pistonasele de aia e moale...ai aer pe instalatie...apropo daca tot ai dat jos totul sfatul meu e sa fi schimbat si lichidul sau sa fi purjat putin pe conducte cu pompa de picior (de umflat roata) sa nu fie ceva infundat..

ca sa fie o traba fara dureri de cap...ideal e sa lasi aerisitoarele deschise si sa torni lichid pina iese pe la aerisitoare si apoi sa le inchizi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aeriseste bine si verifica bine inainte sa te apuci de pompe de dacie si alte alea. de cele mai multe ori e ceva simplu, numai ca noi avem tendinta sa ne gandim la ce e mai rau

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are dreptate Victor. Si mai e ceva, trebuie reglat si jocul tijei pedalei....data tija n-are un pic de joc, ramane presiune reziduala in instalatie (asta apropo de rotile blocate) - eu sunt patit, la SAB-ul din 2001 am patit-o, pe vremea aia nu stiam de reglajul asta, si incet-incet, mi s-au blocat toate rotile

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alexserb2000

corect cu tija impimgatoare....uitasem de ea...si mie mi-a trebuitr ceva timp pina sa inteleg rostul reglarii la ea...s-ar putea sa ai surprize si sa nu o poti misca din cauza ruginei acumulate. (cazul meu)...in cazul asta trebuie scos pedalierul si sa incerci sa o deblochezi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare, mai nou am dorit sa repar franele de la 1302, toate bune si frumoase, am cumparat pistonase de frana, garnituri pistonase, garnituri pompa centrala, saboti spate noi - mintex, conducte... Pompa am lasat-o pe masina pana am refacut sistemele de pe roti. Am dat sa plec si rotile fata ramaneau blocate - pompa nu facea toat cursa si revene greu inapoi ( cred ca se bloca in parte de circuit finala ????!!!!) A fost data pompa de frana jos - curatata, garnituri schimbate, acum pompa isi face cursa foarte usor dar pare ca nu face presiune - revine bine inapoi dar este foarte moale....Ce este de facut????? Ce-i drept nu au fost aerisite dupa ce s-a montat pompa. Sa fie asta cauza pt. care nu face presiune si este foarte moale pedala???? Sau pompa este terminata??? Nu curge lichid pe la nici o imbinare. A fost data jos iarasi incercandu-se a pune o pompa de 1300 dar nu se prea potriveste -( are 3 iesiri de conducta nu 2 ca la 1302 iar cea de sus nu pot s-o astup deoarece nu am un surub conic....) Cred ca este cel mai enervant sistem de franare, este mai greu decat la 1300 deoarece ai acolo o bucata de tabla ce acopera si trebuie sa lucrezi doar pe sub masina - degeaba dai roata jos... Oare de la Dacie se potriveste pompa de frana ??? daca da cumpar si conducte si furtune de dacie si la cilindri se face adaptare ...

surubul conic....foloseste la impartirea corecta a presiunii intre partea fata si partea spate... :).. daca l-ai desfacut fara sa desfaci si pompa...atunci iti recomand sa o faci bucati.... :mrgreen: si sa o montezi korect, adik sa strangi surubu, dupa ce ai introdus in pompa, partea fata...

partea fata a pompei (ma refer la interior) tre sa lucreze intre capatul pompei si surubu asta....daca nu e asa ...iti franeaza aiurea si nici nu iti trage lichidu din partea spate... dupa ce iei picioru de pe frana...

sper ca m-ai inteles..

:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut....uitati ca mi-a venit si mie randu :shock:

Mai as vrea sa stiu daca vreunul dintre voi a facut singur aerisirea si reglarea franei. :D pentru ca io am facut-o la mine si se pare ca imi franeaza cam la a 4-a pedala...si atentie, nu are aer pe circuit... :-(

hai, dovediti-ma :shock:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce sa zic, eu dupa ce am schimbat tot (conducte, cilindrii, garnituri pompa), doua ore ne-am chinuit sa aerisim circuitul. Ideea e sa ai rabadare si sa lasi sa se mai linisteasca "spumele", pe urma iar o iei de la inceput cu aerisirea, tre' sa ai grija tot timpul sa fie rezervorul de lichid plin, sa nu traga aer pe acolo.

dupa ce aerisesti, mai reglezi cursa si dinauntru, de la pedala, in sfarsit, dupa ce ai trecut cu brio de astea, reglezi sabotii ca sa nu frece pe tambure si gata...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce sa zic, eu dupa ce am schimbat tot (conducte, cilindrii, garnituri pompa), doua ore ne-am chinuit sa aerisim circuitul. Ideea e sa ai rabadare si sa lasi sa se mai linisteasca "spumele", pe urma iar o iei de la inceput cu aerisirea, tre' sa ai grija tot timpul sa fie rezervorul de lichid plin, sa nu traga aer pe acolo.

dupa ce aerisesti, mai reglezi cursa si dinauntru, de la pedala, in sfarsit, dupa ce ai trecut cu brio de astea, reglezi sabotii ca sa nu frece pe tambure si gata...

:-( mda...partea cu rabdarea e cam lipsa pe la mine...uite, ca s-ar putea ca aici sa fie problema. :shock: ..treaba e ca totusi, cand am aerisit, nu mai dadea pic de aer...si cu toate astea, cred ca am facut de vreo doua ori fiecare roata... :D

:33:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

putin... :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alex, regleaza sabotii sa frece usor de tambure...sa-i mangaie numai. Ai sa constati diferenta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sexy... :censur: :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se intareste.....pedala :bounce:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

atentie , se aeriseste si pompa, prin slabirea conductelor apoi rotile in ordinea : de la cea mai departe de pompa si apoi din ce in ce mai aproape

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pe fata sabotii ating putin, exact cum ai spus tu, ii mangaie, dar dejaba.. :censur:

atentie , se aeriseste si pompa, prin slabirea conductelor apoi rotile in ordinea : de la cea mai departe de pompa si apoi din ce in ce mai aproape

pompa am aerisit-o...dar la distanta fata de pompa nu am tinut cont...eu am reglat inatai fata, pe urma spatele....si atat...de doua ori fiecare roata.

o sa ma ocup in vichend sa le iau de al cap iar... :12:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si pe spate trebuie sa se mangaie ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si ce faci cand fuleaza si auzi ca mangaie cu intermitenta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai...rectifici tamburul. Daca nu (cum e si cazul meu), sa mangaie cu intermitenta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alexserb2000

cu ce aerisesti...dai la depale si tii apasat dupa care slabesti si stringi la loc surubul?

sau ai borcanas cu furtun....eu am folosit un borcanas si a iesit bine...adica am pus un pic mai sus borcanasul decit nivelul aerisitorului si am bagat un furtun de vacuum in pistonas si apoi celalalt capat in borcanas...si dai pedale...din cind in cind te uiti si la rezervorul de lichid...vezi sa nu iti intre aer pe la legatura dintre rezervorul de lichid si pompa de frina....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cu ce aerisesti...dai la depale si tii apasat dupa care slabesti si stringi la loc surubul?

sau ai borcanas cu furtun....eu am folosit un borcanas si a iesit bine...adica am pus un pic mai sus borcanasul decit nivelul aerisitorului si am bagat un furtun de vacuum in pistonas si apoi celalalt capat in borcanas...si dai pedale...din cind in cind te uiti si la rezervorul de lichid...vezi sa nu iti intre aer pe la legatura dintre rezervorul de lichid si pompa de benzina....

rezervorul de lichid si pompa de benzina :censur: :lol: ce are a'face una cu alta? hai ca am inteles...aer nu ia pe nicaieri, si fac aerisirea normal, fara borcanel si furtun....dar cum am mai spus si la inceput io am probleme de rabdare :mrgreen:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alexserb2000

scuze : pompa de frina ca de ea vb...daca te grabesti sa scrii si vb si la tel se mai intimpla

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema pe care o ai este ce a spus victori. In totdeauna incepi cu roata cea mai indepartata de la pompa. Roata spate dreapta, spate stinga, fata dreapta si fata stinga. Singuri nu poti sa faci, doar daca ai un "brake bleder". Cineva trebuie sa-ti pedaleze(incet) si sa tina pedala jos pina cind deschizi supapa de la roata. Faci operatia asta pina cind lichidul nu are aer. Ce pot sa-ti propun, fa rost de un tub transparent de diamentrul interior ca si capul supapei. Tubul il tragi peste supapa si partea cealalta il introduci intr-un borcan umplut cu lichid de frina. Asa, nu poate trage aer in sistemul de frina. Cum sa mai spus, ai grija de nivelul de lichid de frina sa nu scada prea mult din rezervor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am avut ajutor la pedalier....da'...continui sa ma laud.....cred ca problema cea mai mare este ca nu am avut rabdare... :) cred ca o sa iau o invatatura de minte.. :D

oricum in vichendu asta n-am avut timp :( in curand o sa-mi fac :ok:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Domnilor, in urma unei regretabile ramaneri fara frana :bounce: , m-am hotarat sa fac niste reparatii capitale pe la franele mele. Printre altele, schimb pompa de frana, cu una noua (veche dar noua - mersi Alex).

Buba apare aici: pompa de pe masina e de 17 mm (masina mea e 64, dupa august), pompa de rezerva e de 19 mm (pre 08.64)

Ce parere aveti ? in afara de un efort mai mare cerut de pedala, mai poate influenta cumva ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

020 4029 Master brake cylinder, 17.46 mm, 8.64-7.66

020 4029-1 Master brake cylinder, 19.05 mm, 12.47-7.64

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!