Jump to content

INTRETINERE INST. FRANA


nicola
 Share

Postare recomandată

Jocul e corect, chiar am verificat asta, adica se aude cum tija loveste in capatul pistonului, deci nu baga presiune. Am impresia ca pompele de pe anul 73 nu au nu-stiu ce chestie care preintimpina formarea acestei presiuni reziduale. Bentley zice sa nu umbli la tija, ci la o piesa de sub pedalier, daca vrei sa faci un reglaj corect al jocului pedalei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 247
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • bubu

    40

  • MikeRG

    29

  • RaduI

    26

  • MishuL

    23

Top Posters In This Topic

Posted Images

stopul de la pedala de frana -da, daca il ai, or la mine podelele originale, care cuprind si lacasul de prindere al respectivei piese nu mai exista demult...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bubule ai grija cu telefonul ala mobil al tau ca uiti sa-l blochezi si m-ai sunat de vreo 2 ori simbata si duminica.....cu ocazia asta am aflat ca lucrai la frine.....am tipat eu in tel da degeaba

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa-mi trag una! Sper ca nu m-ai ascultat ca la teatrul radiofonic! Am eu cent, dar... Sorry de deranj!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bubule ai grija cu telefonul ala mobil al tau ca uiti sa-l blochezi si m-ai sunat de vreo 2 ori simbata si duminica.....cu ocazia asta am aflat ca lucrai la frine.....am tipat eu in tel da degeaba

De la ce ti-ai dat seama ? Injura ? :bounce:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

no problem.....am raspuns ca am crezut ca ai nevoie de ceva help....am inchis relativ repede ....dupa vreo ora.....glumeam.....am realizat ca e din greseala si am inchis repede

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Buuun! Iar frine! Saptamina asta s-a incheiat bine. Cu ajutorul omniajutatorului Don Miguel de Fusca pompa mea de frina a revenit la viata, adica nu mai curge ca o stropitoare. Mishu a dat-o jos, io am luat-o acasa, unde am desfacut cu mare usurintza, desi nu ma asteptam, Constatare: era ultrajegoasa, pistoanele, care sunt de aluminiu, erau acoperite cu un rahat alb-galbui, un oxid de Al, presupun. Le-am curatat cu rabdare de chinez, le-am spreiat, in fine, le-am facut giugiuc. Pompa propriu-zisa era in stare buna, n-vea nici un shancru pe interior, pe gulerul pe care se pune capisonul ala de cauciuc avea ceva rugina, probabil de la likidul care s-a scurs (au trecut 32 de ani!). Garniturile vechi aratau binishor, dar le-am inlocuit cu unele noi, luate cu 300 kROL de pe Batistei. Atentzie: ca s aintre usor pe pistoane, trebuie unse din belshug cu likid de frina. Ca sa stii sa le pui la loc, tre sa stai cu un desn in fatza, cel din manualele de pe Beetlemania fiind foarte bun. Tot cu ajutorul lu' don Miguel, am pus pompa la loc, aerisit din nou. Rezultatul: eram intzepenit de frig, dar cu frine mai ferme decit inainte. Cind da caldura pornesc operatziunea drastica de revizie a frinelor. Atunci sa te tzii!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si io o ciudatzenie.... :evil:

daca trag frana de mana si apoi ii dau drumu' se duce pedala ca-n branza..... :26:

daca ii fac cateva pedale se intareshte la loc.... :shock:

inca nu m-am uitat dar banuiesc garniturile pe spate

voi ce zicetzi? :cry:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca ai aer in instalatie. In momentul in care tragi frana de mana apropii sabotii deci perna de are nu tre sa fie foarte presurizata, distanta mica intre saboti si tambure. Cand o eliberezi maresti mult distanta si atunci tre sa dai pedale astfel incat sa presurizezi perna de aer din instalatie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

dragi tovarashi.... am o mica problema si nu shtiu cum s-o rezolv....

din nebagare de seama am completat lichidul de frina pe care il aveam cu lichid de frina DOT4 ..... si ...surpriza.... dupa un timp pedala era fix pe dos.. .adica era tare da' frina nu tzinea.. .si daca faceam "pedale" dupa 2-3, se "lãsa"....Fost la un meshterica.... sa-l intreb ce si cum.... mi-a zis ca dot4 s-a combinat cu dot 3 si-au facut bule de borat de cupru pe conducte..... mi-a mai zis ca dca pun dot5 (care e pe baza de ulei siliconic), ala reactioneaza cu poliakilen-glicol-esterul din dot3 si scoate depunerile de borat de cupru afara. Dupa care ar trebui sa scot dot5 afara si sa pun dot3 ..... Intrebarea e.... ar trebui sa "spal" instalatzia cumva dupa operatia asta? si daca da...cu ce s-o spal?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu ash demonta/curatza totul dupa o patzanie de-asta.... nu shtiu daca ce a zis ala asha e, dar intotdeauna cand mi se pare mie ca s-a cam cacacioshit zama de prin instalatzie, decretez ca e timpul de o demontare/curatzare generala.... nu poa' sa-ti ia mai mult de 4-5 ore....... Cu ocazia asta vezi si cum se mai prezinta garniturile, oglinda cilindrilor, elimini eventualele supuratzii pe la garnituri....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai cica dot5 curatza tot..... intrebarea ar mai fi... nu cumva dot5 fac mai rau ca dot4? ...si sa iasa o spuma cacanie care sa faca muci toata treaba? ca am inteles ca glicol-esterul ala e turbat in reactzii.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu as merge direct pe vidanjare si curatenie cu alcool :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu as merge direct pe vidanjare si curatenie cu alcool :)

<{POST_SNAPBACK}>

pai da... da' cum scot depunerile??? ca s-au incotzopenit conductele....

ca dupa-ai ii trag o vodca prin instalatzie.... nu-i o probl....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hmmm.... mi-e ca raman tot soiul de precipitari prin tot soiul de cotloane :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O purjare cu aer comprimat dupa baia cu alcool? In carte zice sa nu ramina nika in afara de likid de frina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alcool tehnic sau alcool alb. Se introduce un pic sub presiune, daca poti cu un compresor sau chiar o pompa de masina. Merge si cu o seringa mare. Dupa faza asta s-ar putea sa fie necesar sa schimbi si ceva garnituri de frana. Atentie ca trebuie sa speli toata instalatia, de la pompa, pana la ultimul cilindru.

E un pic de munca, aproape una zi cap coada. Apoi faci plinul cu DOT3 si numai asa o tii (preferabil sa ai tot timpul o rezerva din acelasi lichid, mai bine acelasi producator)

Spor la munca

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adica ajungem tot la vorba mea.... :D Ce-o tot falfaitzi atata frate- jos totul si curatzenie.... GATA! Nu mai schiu in topicul asta..... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alcool tehnic sau alcool alb. Se introduce un pic sub presiune, daca poti cu un compresor sau chiar o pompa de masina. Merge si cu o seringa mare.

<{POST_SNAPBACK}>

Nu se poate pune alcoolul direct in rezervorul de lichid de frina (evident, dupa ce a fost golit de lichid), apoi pedale, ca la aerisire, pina ceea ce iese e curat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu se poate pune alcoolul direct in rezervorul de lichid de frina (evident, dupa ce a fost golit de lichid), apoi pedale, ca la aerisire, pina ceea ce iese e curat?

<{POST_SNAPBACK}>

da' daca pun dot 5 si fac pedale.... zboara si depunerile de borat de cupru? ala cica s-a lipit de conducte.... ca de-aia face figuri....

ma gindesc ca ash putea pune dupa aia dot5. am citit ca singura diferenta e ca simti pedala mai moale... da' compresia e aproximativ la fel... Mai ziceau unii ca dot5 e mai bun decit dot3 .. .ca nu se combina cu apa si ca reziduurile de apa sunt eliminate prin rezervorul de lichid... nu ca la dot3 care le trimite in partea cea mai de jos a instalatiei unde stau si nu fac altceva decit rugina....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In carte zice sa nu pui mai mult de DOT3 intr-o instalatie de conceptie atit de veche. Din cite stiu, numarul asta are legatura si cu temperatura de fierbere a lichidului, care, la masinile moderne cu frine pe discuri, e f. mare. De aceea, s-a ajuns la DOT5, care are alta compozitie chimica. Eu nu as pune DOT5, nu poti sa stii ce reactii nasoale se produc. Mai bine alcool, apoi aer comprimat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si parca ar avea ceva si cu rezistenta garniturilor de cauciuc la un tip sau altul de lichid de frana...oricum sa nu pui LHM - eugen2001 stie de ce :D :) :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!