Jump to content

INTRETINERE INST. FRANA


nicola
 Share

Postare recomandată

Capisoanele alea de cauciuc zici? Unul, cel care statea jos era cam largutz, l-am relocat sus, sa nu cada. Operatziunea mea de simbata tre sa recunosca ca afost putzin cam frectzie, fara interventzie radicala la partea hidraulica. Dimineatza m-am dat pina la Posta Vitan cu broscoiul (am avut treaba, nu de agrement!) si deja se simtzea o scadere de eficientza. Pai atunci sa-i dau cu WD 40 pe la suruburi, sa iasa cilindrii repede, fara tarantele... bay, de miine sint free as bird! Pleaca Zitza cu Bubumic la Mangalia pentru o saptamina!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 247
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • bubu

    40

  • MikeRG

    29

  • RaduI

    26

  • MishuL

    23

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ce-i ala WD40 ? O metoda de scoatere a suruburilor mai eficient ? Ulei ? Sunt interesat ... Eu am folosit acum o saptamina, pentru tuburile intzepenite de frina ... lichid de frina si un cleshte mops :shock: Piulitzele de 11 s-au facut din hexagon, rotunde, cu toate incercarile mele. Asa ca m-am dus frumos si am luat un mops (m-am gindit ca am cuplu mai mare, ca patentu ... era cum se spune pe aici frectzie la picior de lemn). A mers ! Aproape instant.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce-i ala WD40 ? O metoda de scoatere a suruburilor mai eficient ? Ulei ? Sunt interesat ... Eu am folosit acum o saptamina, pentru tuburile intzepenite de frina ... lichid de frina si un cleshte mops :shock: Piulitzele de 11 s-au facut din hexagon, rotunde, cu toate incercarile mele. Asa ca m-am dus frumos si am luat un mops (m-am gindit ca am cuplu mai mare, ca patentu ... era cum se spune pe aici frectzie la picior de lemn). A mers ! Aproape instant.

W(ater) D(ispersant) - vezi ca e recomandat cu moderatie si la capacul de delco (sprayat si pe urma sters, sa ramana urme fine... :salut: ) - elimina umiditatea si previne functionarea aberanta a aprinderii pe vreme umeda...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

WD 40 e un spray care degripeaza orice si inlatura apa. Folosibil la motoare, angrenaje, contacte electrice, platini, capace de delcou etc. Un tub mic costa cam 120 kROL. Miroase a gaz de lampa (taica-miu de asta aplica sa deztepeneasca suruburi ruginite). Pentru frine este un likid curatzator, pentru angrenaje sunt degripantzi. Toate in spraiuri, la pretzuri care justifica investitzia. Ca sa inlocuiesti o piulitza de pe o conducta de frina tre sa muncesti din greu...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai si e folosit pe post de degripant ? ... de necrezut ... Atunci recomand eu chiar lichidul de frina ... zic ca e mai bun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa incerc si eu. Oricum, mai merge si motorina ca degripant, am inteles. Mi se pare un pic cam scump ... raportat la cantitate; Si apoi am nevoie de multe degripari deci cred ca mi-ar face gaura in buget. O sa aplic si tehnica "mishu" cu autogenul ... cind o sa-l am. Am inteles ca iti ia cel mai putin timp. Si e ecologica :salut:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si daca itzi sare o picatura de likid de frina pe vopsea sau uitzi si pui labele murdare de likid de frina pe caroserie? Nu-ti aplici singur picioare in posterior?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma rog ... orice chestie trebuie folosita cu atentzie ... Ziceam doar ca e scump pentru cit am eu de desfacut :salut: Dar daca ziceti ca e bun, pe termen scurt, la citeva chestii de desfacut rapid si curat, poate renteaza la casa omului. Ma bucur ca acum stiu ce e .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ATENTIE!!!!!!. Nu il folositi ca lichid de curatat franele, este uleios.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ATENTIE!!!!!!. Nu il folositi ca lichid de curatat franele, este uleios.

Exact! Pt curatzat-degresat sunt alte tuburi.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ezakt! Normal ca nu cu WD 40 dai pe sabotzi si partea hidraulica! Da un surub, o piulitza kretina, o chestie care n-ar contact direct cu suprafetzele de frinare poti sa desfaci cu ajutorul acestui miraculos sprai!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buuun! Interventzie noua la frinele din fatza. Raport medico-legal privind cilindrii fatza: aerisitoare in stare buna, s-au miscat foarte repede (pe urma i-am curatzat si i-am facut giugiuc), capishoane de cauciuc in stare buna, cam largutze, pistoane in stare decenta, garnituri muci cu ciupituri o mie, arculetze in stare decenta, cilindri cu usoare depuneri de rugina si murdarie. I-am curatzat cu un smirghel de 1000, facut sul si actionat cu degetzelu'. Pe urma am curatza bine peretzii interiori. In locul garniturilor originale, care aveau si mici depuneri de rugina, am pus, provizoriu, garnituri de dacea :12: . Pus totul la loc, trecut la aerisire, care a fost un eshec din cauza faptului ca mi s-a scurs tot lichidul din rezervor. Pedala era super bleaga, dar, cu ajutorul lu dom' Mishu s-a intarit. Partea nasoala e ca pompa centrala curge ca stropitoarea, deci trebuie rebilduita si ea...

Am facut o plimbare de proba si am fost mutumit de rezultat.

Are cineva idee ce garnituri d se pot pune la cilindrii de spate, care sint de 17,5?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bubule, s-a discutat de 'jde mii de ori asta, de ce nu citesti forumu ?

DE SKODAAAAAAAAAAAAAAA !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pardon, la aia de 19.5 mere de skoda .... dar e ciudat ! Ai 17.5 pe spate si 22 pe fata ??? ciudata imperecherea, am auzit de imperechere 19/22 sau 19/17.5. De asta nu !

O fi .....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am din toate cite un pic: fata - 22,2 mm, spate 17,46 mm, pompa centrala dublu circuit - 19,05 mm. Vrei si cotele in tzoli? :salut:

Cotele le-am luat din manualul Bentley de pe sedeul betlemaniak a lu' Mike RG.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am din toate cite un pic: fata - 22,2 mm, spate 17,46 mm, pompa centrala dublu circuit - 19,05 mm. Vrei si cotele in tzoli? :salut:
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am uitat iar in carte, sa nu fi trecut eu cotele vitzavercea. Le-am scris bine. Uita-te si pe Hoffmann sau pe alte magazine on-line. Diferente, dupa 68, nu sint la cilindri decit intre 111 si 113 cu tambure pe fata (editia americana, mi se pare). Care e presiunea normala in circuitul hidraulic? Apropo de diametre...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

coane,

22 pe fata, dupa 1968, au modelele 1302 si 1303 pe tambure

17 pe spate e ok

19.05 pompa centrala e ok

probabil ca cei pe fata au fost schimbati si nu mai sunt cei originali

eventual, daca cei de pe spate sunt originali (prin original inteleg ca sunt din fabrica, nu ca au fost inlocuiti cu altii, corecti ca dimensiune), poti sa faci o analiza asupra starii lor, dupa cum i-ai gasit (imi aduc aminte ca la tine problemele au inceput in spate - apropos de interventiile facute in perioada 18-19 septembrie de catre conu mishu):

daca cei din fata se prezinta mai bine decat cei de pe spate, inseamna (evident nu in mod absolut) ca primii sunt mai tineri decat ultimii...si prin urmare schimbati de moshul scartan...

deci: :12:

pana la urma tot te conving eu sa iti iei pompa si cilindrii noi! :salut:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Coane, pe fatza e de 22, I told you, what the fuck! Pe ei scrie Ate ! E orijinali, ca moshu n-a schimbat nika... asa zice si hofmanu, 22 la modele 1200-1500 din 8.64 incoace

23 au 1302/1303 (70-75) cu tambure pe fatza.

Pe cei de pe spate nu i-am desfacut inca, dar unul dintre ei deja supura la Bran.

Intrebare: de ce tamburul fatza drept ma frigea aseara, iar cel sting nu? La frinare ma tragea usor pe dreapta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

oups, greseala mea...da, ai dreptate, 22 pe fata 17 pe spate, asa am si eu...

23 fata cu 17 spate pentru 1302/1303

22 fata cu 19 spate pentru anumiti ani de fabricatie, inainte de 1967

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intrebare: de ce tamburul fatza drept ma frigea aseara, iar cel sting nu? La frinare ma tragea usor pe dreapta.

pentru ca sunt mai apropiati sabotii de tambur, freaca si in mers...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tre sa-i mut o tzira mai diparti di tambur! Arcurile de readucere a sabotzilor sint viguroase, abia le-am pus la loc! Mai conteaza si uzura sabotzilor, acolo unde calca pe capatul pistonaselor si a suruburilor de reglaj. Aveau putina uzura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu vreau sa te bag in ceata dar orice reglaj corect se incepe verificand jocul tijei de actionare de la pedala spre pompa centrala, astfel incat sa nu ai alterata pozitia de repaos si sa ai presiune in unul din circuite chiar si atunci cand pedala nu mai este apasata...

dupa ce e tija reglata, faci reglajul si la tambure

spun din experienta proprie - cand m-am intors de la bran, din cauza unei tije prost reglate la plecare, in timp s-a creat o presiune reziduala in circuit astfel incat eram infranat pe spate puternic - abia am urcat pasul Rasnov, la intoarcere

la Azuga am tras pe dreapta si, cu ajutorul lui Gica Carlig, am facut aceste ajustari a.i. am eliminat blocarea

ca element interesant, cand am ajustat intai tija, am ramas fara frane fata, abia dupa ce am stabilit pozitia corecta tijei, am corijat aceasta lipsa prin reglajul sabotilor fata si apoi spate...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!