Jump to content

Modificari Idei si Solutii pt Ibiza


LiviuLoto
 Share

Postare recomandată

Am intrat in posesia produsului :P pun niste poze cu ea, problema este ca am uitat sa comand si mufa :ceuameni: codul este cel postat de Cornel.

Normal ca punem poze, eu duminica vreau sa dau jos un panou de la o usa din spate, nu de alta dar se da jos usor, si sa vad daca lampa se potriveste in locasul respectiv.

post-29303-1237570564_thumb.jpg

post-29303-1237570573_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 1,1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Cristian

    206

  • SORAN

    77

  • Toma Aurelian

    58

  • Cornel.B

    50

Top Posters In This Topic

Posted Images

Da, cred ca e destul de simplu de instalat, singura problema fiind unde legam firele. Bebeko, promit ca fac eu un diy cu instalarea lampii in usa, cu explicatii multe si poze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La Skoda Fabia este necesara doar legarea firelor de la lampa intr-o mufa ce exista pe stalpul A, respectiv mufa 3 din schema urmatoare, pinul 3 si 4 ( dupa parerea unora ).

La Ibiza este altfel ?

Modificat de bebeko
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, din cate inteleg eu, e vorba de mufa pentru warning lights. Trebuie luata tensiune din mufa 1, voltage supply. Ar fi foarte simplu sa fie asa, maine desfac burduful ala sa vad exact daca e la fel ca la fabia. Incerc sa si masor, cu un aparat de tensiune, ce tensiuni sunt acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se de Domnu sa fie asa de simplu :blah_: oricum eu astept si un raspuns din partea lui Cornel, zicea el ca are acasa o schema, si stie exact unde trebuie legate firele

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pare ca nu e asa simplu, am desfacut burduful usii de la sofer, la mine arata altfel mufele de acolo:

dsc9481.jpg

Am facut si 2 poze cu locul unde se monteaza lampa:

dsc9500.jpg

dsc9502.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, intr-adevar nu prea seamana ce avem noi in burduful respectiv si ce a postat colegul bebeko, oricum pe mine ma intriga faptul ca neamtul arata de unde a luat el firele, din usa.Eu am dat pdf-ul in limba germana la cineva care stie foarte bine limba germana, sta in Germania, astazi sau maine mi-a promis ca face traducerea, poate asa ne dam seama exact unde sunt firele. Daca nu o solutie ar fi sa tragem firele de la plafoniera, este un pic mia mult de lucru, dar am un coleg de pe forum, si-a tras firele de la plafoniera pe un golf V si operatia a reusit :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine se pare ca sunt semne mai bune.

Am desfacut burduful de la usa, partea dinpre stalp, si intradevar exista mufa nr 3, maro, care are liberi pinii 3 si 4. Dar, din pacate datorita locului foarte stramt, nu am putut sa masor daca intradevar sunt trase si fire pana in spatele ei ( imi trebuie niste papuci mai speciali pentru a ma putea lega direct pe pinii mufei ).

Vad ca la Ibiza, lampa din usa are o pozitie mai buna, adica lumineaza partea de jos a portierei. La Fabia, lampa are mai mult un rol de atentionare a usii deschise.

Sunt curios cum as putea trage un fir din usa pana sub bord ( pentru vechiul meu off - oglinzile incalzite ), deoarece nu exista loc deloc pe linga mufele situate pe stalpul usii :D

Modificat de bebeko
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine daca te uiti am deja un fir tras prin burduf pe langa mufele alea, probabil de la alarma. Noi tot pe acolo am tras firele pentru incalzirea din oglinzi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Logica mea imi spune ca undeva in usa trebuie sa existe un fir/contact care da comanda plafonierei sa se aprinda atunci cand deschidem usa, nu? La usa de la haion acel contact este chiar in mecanismul de inchidere din haion, si la celalalte usi tot in mecanismul de inchidere ar trebui sa fie un contact. Si cum mi-am dat seama? Am deschis o usa, nu conteaza care, daca lasi usa deschisa lumina se stinge dupa mai bine de 1 min, daca inchizi usa lumina se stinge in max 40 sec. Cu usa deschisa am inchis doar inchizatoarea de la usa,impingand cu degetu mecanismul, usa fiind deschisa si lumina s-a stins in 40 sec. Asta imi spune ca in sistemul de inchidere a usii exista un contact si implicit un fir care da comanda sa se stinga/aprinda plafoniera. Are logica ce spun?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are logica, insa as prefera ca lumina pentru picioare si lampa rosie din usa sa se stinga odata cu inchiderea usii si sa nu ramana deschise, asa cum se intampla cu plafoniera. Asa ca nu e ok sa iei curent de la plafoniera. Sunt sigur ca e asa cum ai zis tu, exista un contact in fiecare yala, care ii spune calculatorului de confort ca usa e inchisa. Mai departe pleaca un fir din calculatorul de confort, care in cazul meu, avand geamuri electrice doar pe fata, exista doar in acele usi.

In concluzie, asteptam pe Cornel sa ne spuna unde se conecteaza firele sau aflam mai multe de la un electrician.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

care in cazul meu, avand geamuri electrice doar pe fata, exista doar in acele usi.

Pai si cand deschizi usa din spate tot aceeasi timpi de stingere ii are plafoniera, si tot nu face diferente cand e deschisa o usa fata sau spate.

Daca nu vrei ca lumina din usa sa aiba aceeasi reactie ca si plafoniera, atunci dupa mine e cel mai simplu, vezi ca alteacupra a pus undeva in pag 35 un diy adica http://vwforum.ro/index.php?s=&amp...st&p=961308 cumperi pe langa lampa, mufa si fir si un mini intrerupator care il mintezi undeva pe usa in asa fel inca sa fie inchis cand inchizi usa, iar curentul la faza asta poti sa-l iei de unde vrei tu. Te intreb de ce nu vrei ca lampile sa lucreze exact ca si plafoniera? Eu nu vad in asta o problema. Daca trageam firele direct de la plafoniera da, era o problema faptul ca se aprindeau la toate usile in momentul in care tu deschizai numai o usa, asa se aprinde numai lampa de la usa pe care tu o deschizi. Oricum pe mine ma "mananca" degetele :icon_thumleft: asa ca imediat ma duc in garaj sa desfac o usa din spate sa vad cum se prezinta situatia in yala respectiva, eventual sa montez si lampa.

Modificat de Sookie
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sookie, switchul din usa da doar semnal calculatorului de confort ca usa e inchisa sau deschisa, nu el inchide circuitul necesar pentru lampa. Acest lucru e realizat de calculatorul de confort, deci de el va trebui sa ne legam.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Confirm ce zice Cristi: trebuie sa va legati la calculatorul confort din fiecare usa. Dupa ce am urmarit discutia de aici, l-am intrebat pe cel care mi-a facut aceasta modificare si mi-a spus acelasi lucru ca si Cristi.

In cazul meu (Leon 1M), am pus doar lampile de siguranta nu si cele pentru picioare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate stiu eu, unica solutie e aceea de a lua semnal de la plafoniera. Spun "semnal" si nu curent, pentru simplu motiv ca in plafoniera minusul este cel care sa semnal de aprindere a becurilor. Prin urmare, luati un plus continuu din usa (nu mai tin minte de unde l-am luat) si duceti un fir de minus de la plafoniera prin plafon, stalp, burduf, usa.

Acum cateva luni mi-am montat la usa din stanga si datorita faptului ca este ingrozitor de greu sa treci un fir din afara usii (prin locasul pentru fire) in usa, PESTE antifonarea cu placa de aluminiu, am renuntat momentan sa pun si la usa din dreapta. Dar intr-o zi cu soare si doua dimineti o sa montez si in stanga.

Bafta multa la cei ce incerca metoda asta si rabdare de fier.

A.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu neg solutia ta, dar sunt sigur ca exista si alta mai simpla.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sigur trebuie sa fie si alta solutie, am desfacut azi panoul de la o usa din spate cu gandul ca gasesc acolo un fir care porneste de la swich-ul din yala, dar am dat de placa de alumini care din pacate daca vrei s-o dai jos vine cu tot cu geam :icon_rambo: asa ca am renuntat, nu vreau sa fac o boacana :banghead: oricum am primit si traducerea pdf-ului, o pun aici, nu e nu stiu ce traducere ca persoana respectiva nu cunoaste termenii tehnici in germana, oricum dupa ce am citit-o... am zis ca astept o parere de la un electrician

traducere.doc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca va legati la plafoniera sau undeva pe circuitul ei o sa arate urat lumina ramasa aprinsa cu usa inchisa, lumina care o sa mearga cu temporizarea plafonierei. Ideea e sa se foloseasca comanda care merge in uch nu ce iese dupa uch si e temporizat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In cazul meu (Leon 1M), am pus doar lampile de siguranta nu si cele pentru picioare.

Banuiesc ca lampile de siguranta functioneaza simultan cu cele de la picioare, nu ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca le montezi pe acelasi fir de comanda, trebuie :)

Modificat de Roger
Nu mai da QUOTE la mesajul anterior. Multumesc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@bebeko: dupa cum am spus: NU am lampi pentru picioare si nici nu mi-am pus.

Asa arata, iar cand deschid doar o usa se apride doar catadioptrul din acea usa, de aceea nu va recomand sa va complicati cu plafoniera.

post-10390-1237741769_thumb.jpg

post-10390-1237741886_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu ce sa zic la faza:"o sa arate urat lumina ramasa aprinsa cu usa inchisa" pentru cateva secunde pe mine nu ma deranjeaza, si nici nu stiu cat o sa se vada avand in vedere ca locul unde vine montata lampa este chiar deasupra pragului si nu bate in masina lumina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@bebeko: dupa cum am spus: NU am lampi pentru picioare si nici nu mi-am pus.

Asa arata, iar cand deschid doar o usa se apride doar catadioptrul din acea usa, de aceea nu va recomand sa va complicati cu plafoniera.

Tu ai Leon:) La Ibiza sunt o GRAMADA de senzori/fire/becuri/etc lipsa :)

A.

Nu stiu ce sa zic la faza:"o sa arate urat lumina ramasa aprinsa cu usa inchisa" pentru cateva secunde pe mine nu ma deranjeaza, si nici nu stiu cat o sa se vada avand in vedere ca locul unde vine montata lampa este chiar deasupra pragului si nu bate in masina lumina.

Drept sa-ti spun se observa lumina de la led-urile care le-am pus acolo, nu este foarte estetica :) dar e placut sa stii ca vezi balta cand te cobori din masina.

A.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@cavrom44: din contra, in cazul discutiei noastre la IBIZA 6L se pot monta 2 lampi in usi: una alba pentru picioare la baza fetei de usa si una rosie de securiatate, chiar pe fata de usa. La leon s-a putut doar prima varianta. Daca as fi avut spatiu special decupat, sau vreun plastic pus de forma, de care sa ma folosesc pentru a avea lumini la picioare, as fi pus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Roger, vad ca la tine lampa de siguranta este pe jumatate rosie, pe jumatate alba. Are ceva rol faptul ca jumatatea inferioara este alba, adica lumineaza ceva sub usa la picioare ?

In cazul meu, la Fabia, lampa este toata rosie si ma gandeam sa adaptez una ca si a ta, daca merita ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!