Jump to content

Cumparare masina din Germania


barton
 Share

Postare recomandată

  • Administrator
@Marrius: corect ar fi fost sa spui ca Ungaria nu mai recunoaste numerele provizorii GALBENE, alea ROSII raman valabile. Desi nu ma intereseaza problema, am citit sa vad ce i-a posedat sa ia o masura aberanta de-asta, dupa care m-a lamurit cum sta, de fapt, situatia. Hai sa incercam sa dam inforrmatii corecte si complete, OK?

Oricum, multumim pentru informatie :icon_thumleft:

Nu este vina mea că tu nu ai aflat p

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stimate coleg,

In primul rand, in limba romana, temporar este sinonim perfect cu provizoriu. Pentru edificare, consulta cu incredere DEX-ul :)

Mai apoi, numerele cu banda galbena (Kurzzeitkennzeichen), tradus mot-a-mot, ar insemna "numere cu valabilitate limitata" iar cele cu banda rosie (Ausfuhrkennzeichen), "numere de inmatriculare pentru export". Din punctul de vedere al cumparatorului roman, insa, poti fi 100% sigur ca AMBELE sunt temporare si de asta spuneam ca ar fi fost bine daca nu faceai economie de cuvinte.

My two cents...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din cate am inteles eu de la un baiat care aduce masini,ungurii au introdus aceasta restrictie din cauza ca la numerele galbene nu aveai nevoie sa ai si Dekra(ITP) valabil,si se tranzitau foarte multe masini vechi cam nesigure pentru trafic.la numerele rosii ai neaparat nevoie ca inspectia sa fie in termen.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Perfect adevarat,diferenta e de itp valabil-chiar daca o masina il avea expirat putea fi adusa pe numere cu galben.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator
Stimate coleg,

In primul rand, in limba romana, temporar este sinonim perfect cu provizoriu. Pentru edificare, consulta cu incredere DEX-ul :)

Mai apoi, numerele cu banda galbena (Kurzzeitkennzeichen), tradus mot-a-mot, ar insemna "numere cu valabilitate limitata" iar cele cu banda rosie (Ausfuhrkennzeichen), "numere de inmatriculare pentru export". Din punctul de vedere al cumparatorului roman, insa, poti fi 100% sigur ca AMBELE sunt temporare si de asta spuneam ca ar fi fost bine daca nu faceai economie de cuvinte.

My two cents...

Nu-i nicio problema, iti explic sa intelegi si tu, pentru ca din ce vad pricepi mai greu.

Numerele provizorii sunt cele care se acorda pe o perioada scurta de timp, cu scopul expres de a oferii posibilitatea efecturii formalitatilor de inmatriculare si sunt echivalentul numerelor rosii din Romania (cele care se acorda pe maxim o luna si nu sunt valabile in strainatate), in timp ce numerele temporare se pot acorda si pe o perioada mai lunga de timp, se acorda autovehiculelor ce urmeaza a fi scoase din tara, in special masinilor al caror propietar nu are domiciliul stabil in tara, iar echivalentul in Romania sunt cele care au valabilitatea inscriptionata intr-o fractie pe fundal rosu la finalul placutei cu nr. de inmatriculare (sunt cele care se acordau la masinile in leasing).

Daca nu crezi, cauta in Codul Rutier si te vei convinge, vei vedea ca exista diferente in conditiile de acordare a acestora, forma acestora etc. Faptul ca tu ai cautat in dex, in loc sa cauti in Codul Rutier ma face sa cred ca esti total pe langa subiect, doar iti place sa faci pe grozavul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Treaba cu TUV(itp nemtesc):ca sa iei numere rosii de 1 luna sau de 3 luni trebuie sa ai tuv valabil sau accesta sa fie valabil pe perioada cat ai numerele rosii.Deci daca tuv expira in 2 luni nu iti poti luat nr rosii pe 3 luni.Numerele galbene se pot procura indiferent daca ai tuv valabil sau nu.Dobitocii de unguri au scapat chestia asta din vizor si ard si masinile care au tuv valabil cu numere galbene de 5 zile.Din cate stiu numerele galbene sunt recunoscute in toata europa si se poate circula cu ele fara probleme.Chestia facuta de ungurii este un exces de zel si imi pare destul de ciudata treaba.Neoficial,trecerea cu vederea..10-20 euro in Ungaria...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ungurii nu sunt dobitoci deloc - conform legii Germane, numerele galbene sunt numere provizorii cu valabilitatea de 5 zile destinate conducerii strict in interiorul Germaniei (de ex. pentru ca o masina sa poata merge la TUV, a muta masina in alta locatie, etc).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi-a aratat un coleg de forum care se ocupa si el de masini,reglementarea germana priviind numerele galbene.Mi-a tradus negru pe alb ca sunt valabile si pt export.Daca o masina cu TUV valabil primeste nr galbene si ungurii fac nazuri...atunci e ceva aiurea la mijloc.Cum draq faci asigurare internationala daca nr galbene sunt valabile numai in De?

Acum spun si eu ce am vazut negru pe alb...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam iata ce spune legea germana (am luat informatiile de pe site-ul administratiei locale din Munchen, cand am timp caut exact si paragrafele din lege la care se face referire acolo).

Kurzzeitkennzeichen - denumirea in germana a numerelor galbene.

Kurzzeitkennzeichen sind nationale Kennzeichen und nur für Fahrten innerhalb Deutschlands zulässig. - numere de inmatriculare provizorii pentru a fi folosite doar in interiorul Germaniei.

Die Gültigkeitsdauer der Kurzzeitkennzeichen ist 5 Tage (ab Antragstellung), eine Zuteilung in die Zukunft ist nicht möglich. - valabile doar 5 zile, nu se pot solicita alt rand de numere provizorii dupa.

Sie können Kurzzeitkennzeichen für folgende Fahrten beantragen: se elibereaza pentru:

  1. Probefahrt: Die Fahrt zur Feststellung und zum Nachweis der Gebrauchsfähigkeit des Fahrzeuges. - test drive
  2. Prüfungsfahrt: Die Fahrt zur Durchführung der Prüfung des Fahzeugs durch einen amtlich anerkannten Sachverständigen oder Prüfer für den Kraftfahrzeugverkehr oder Prüfingenieur einer amtlich anerkannten Überwachungsorganisation einschließlich der Fahrt des Fahrzeugs zum Prüfungsort und zurück. - pentru deplasarea autoturismului in vederea inspectiei
  3. Überführungsfahrt: Die Fahrt zur Überführung des Fahrzeugs an einen anderen Ort.- transferul autoturismului in alta locatie.

Practic numerele galbene erau ilegale si pana acum dar autotatile romane/ungare/austriece au inchis ochii pana acum. Tin minte acum ceva timp a fost o problema similara cu numerele belgiene/olandeze, abia asteptau nemtii la granita :)

Modificat de Juliaen
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am vrut si eu sa precizez asta ca numerele galbene sunt ilegale in afara germaniei :)

stiu de acum 3 ani de cand mi-a zis matusamea... vezi sa-ti iei numere cu rosu din ala... pe 30 zile, ca alea galbene sunt valabile numai acolo

adica numai de nemti sunt recunoscute ca si o facilitate de bun simt pentru atunci cand ai de umblat cu masina, si nu ai asigurari sau itp la zi...

in romania ori umbli cu ea pe platforma ori chemi ITP-ul acasa :D

dar na.. nu au zis nimic pana acum nici ungurii nici austriecii, de acum vor incepe sa bage amenzi, mai ales ca s-a tot marit traficul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Kurzzeitkennzeichen im Ausland

http://www.strassenv...zeitkennzeichen

Somit ist die Nutzung eines Kurzzeitkennzeichens auch über die deutschen Grenzen hinaus innerhalb der EU-Mitgliedstaaten möglich.

http://eur-lex.europ...015:0024:RO:PDF

4.2. Autovehiculul dispune de o plăcuță de înmatriculare temporară

Multe state membre au pus în practică un sistem de înmatriculare temporară, pentru ca autovehiculul să

poată fi condus pe perioade scurte, înainte de a obține înmatricularea finală sau înainte de a părăsi teritoriul.

Înmatricularea temporară are loc, de obicei, în statul membru de origine al vehiculului. Cu toate acestea,

opinia Comisiei este că principiul general al libertății de tranzit al bunurilor și directiva privind documentele

de înmatriculare pentru vehicule presupun că statul membru de origine ar trebui să accepte și utilizarea —

pe teritoriul său — a plăcuțelor și a certificatelor de înmatriculare temporară emise de către statul membru

de destinație.

http://eur-lex.europ...20070101:RO:PDF

http://www.politisti...e-din-germania/

http://www.mae.ro/node/14289

Modificat de luk
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In plus, toate site-urile precum si centrele de inmatriculari au un anunt clar in care solicita cumparatorilor sa verifice validitatea acestor numere in tarile in care intentioneaza sa circule.

In trecut se emiteau doar rezidentilor germani dar dinamica domeniului auto a impus necesitatea acordarii la liber.

Scopul a fost clar dar din pacate a fost speculat ca o modalitate mai ieftina de transport a autoturismului.

@luk: in scopul mentionat de tine exista numerele rosii, temporare.

Numerele galbene sunt numere provizorii cu un scop bine definit.

Modificat de Juliaen
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

http://www.strassenv...zeitkennzeichen

Somit ist die Nutzung eines Kurzzeitkennzeichens auch über die deutschen Grenzen hinaus innerhalb der EU-Mitgliedstaaten möglich.

Acolo pe site scrie ca numerele galbene sint valabile in statele UE !

A-ti vazut vreodata talon si asigurare de numere galbene de Germania ?

Daca nu sint valabile decat in Germania, de ce scrie pe asigurare in limbile statelor EU , cu date de contact , adresa , tel, tot ?

In Ungaria e problema cu toate numerele straine temporare ce circula pe teritoriul tarii . Ei au probleme cu numerele din Slovacia , ca si la noi cu alea din Bulgaria .

Si cu ocazia asta , se leaga si de numerele galbene de Germania . Atata tot !!!

http://www.iroc-forum.de/showthread.php?tid=17719&pid=376062#pid376062

http://www.iroc-forum.de/showthread.php?tid=17719&page=2

Numerele galbene de Germania sint valabile pe tot teritoriul UE .

Modificat de luk
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Site-ul la care faceti referire e un site de inmatriculari online nicium un site al unei vreo autoritati locale/centrale germane cu competente in domeniu.

Dar totusi fac si ei precizarea - valabile 5 zile, se folosesc pentru mutare, test drive si test TUV/DEKRA in interiorul Germaniei.

Kurzzeitkennzeichen - oder auch 5-Tages-Kennzeichen - sind Kennzeichen, die fünf Tage nach ihrer Anmeldung ihre Gültigkeit selbstständig verlieren. Diese Kennzeichen werden zur Überführung, für Probefahrten, sowie zur Vorführung bei TÜV oder Dekra für beliebige Fahrzeuge innerhalb Deutschlands verwendet.

http://www.strassenv...zeitkennzeichen

Unele tari POT recunoaste numerele galbene insa nu obligatoriu. Numerele temporare recunoscute international sunt cele rosii. Restul sunt interpretari subiective, legea e destul de clara.

Asigurarea nu are nicio legatura directa (ca si procedura de eliberare ma refer) cu inmatricularea in sine. Asigurarea o elibereaza o firma de asigurare, forma in care o fac e decizia lor. Exista un sistem electronic integrat evb in care asiguratorul introduce numarul asigurarii (Versicherungsbestatigung nr.) iar cei de la inmatriculare verifica pentru VIN-ul respectiv daca exista un evb valabil.

Modificat de Juliaen
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca masina nu are TUV ( ITP ) valabil in Germania , nu poti scoate Ausfuhrkennzeichen !

Daca , de exemplu orarul la Zulassungsstelle e pana la ora 11:30 , si tu ajungi dupa ora respectiva, si nu vrei sa stai o zi intreaga degeaba, atunci scoti numere galbene undeva pe traseu , montezi numerele pe masina, si pornesti spre casa .

Daca nu vrei sa platesti 150 euro pe numerele rosii ( ca trebuie platit si Steuer-ul ) , ca oricum inmatriculezi masina in RO , atunci optezi pentru numerele galbene.

Iar exemplele pot continua .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acestea sunt exemple ale unei interpretari subiective ale reglementarilor, ca nu vrem sa platim numerele rosii - cum am spus, tarile UE POT dar nu sunt obligate sa recunoasca numerele provizorii galbene. Recunoasterea celor rosii e obligatorie.

Exemple de folosire a numerelor galbene: cumperi masina fara TUV si nu poti obtine numere rosii - atunci obtii numere galbene pentru a putea face inspectia tehnica.

Cumpar masina din alt oras al germaniei si vreau sa o aduc in orasul in care locuiesc pentru TUV si inmatriculare.

In orice tara (exceptand Germania in acest caz) poti fi tras la raspundere pentru punerea in circulatie a unui autoturism ce nu corespunde din punct devedere tehnic daca optezi pentru numere galbene in lipsa TUV-ului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Juliaen are dreptate, cam astea sunt prevederile privitoare la numerele galbene. Cu alte cuvinte, recunoasterea validitatii lor ca numere de inmatriculare valabile ramane la discretia unui stat membru.

@Marius: bine, asa-i cum vrei tu, n-am timp sa stau la numarat boabe de mazare cu tine. Daca la tine temporar nu inseamna provizoriu ci altceva, complet diferit, sa fii sanatos. Asa-i tot romanu'care a adus o masina-doua din Germania, imediat devine expert...

A, apropo: "cu scopul expres de a oferii posibilitatea" se scrie corect cu un singur i. Dar asta nu apare in Codul Rutier :soothe[1]:

Repet, discutia asta inutila ar fi putut fi complet evitata daca spuneai din capul locului ca numerele temporare/provizorii galbene nu mai sunt valabile, alea rosii da. Pentru toti romanii, ambele sunt temporare sau provizorii, ca doar masina e inmatriculata ca atare tranzitoriu (uite, un alt cuvant nou), in scopul inmatricularii ei definitive in Romania.

Modificat de Vizitator
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Cum ti-am mai spus, faptul ca tu nu esti in stare sa percepi diferenta intre numelele provizorii si numerele temporare, nu e vina mea, tine de capacitatea intelectuala a fiecaruia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ieftin... 1000 euro un set de numere provizorii :))

nu mai bine dai 150 euro pe cele nemtesti.. si ai si 30 zile, incat nu mai trebuie sa platesti si in romania inca un set de numere rosii

eu cel putin asa am facut la ambele masini, in 30 zile am avut timp sa o inmatriculez in romania, astfel ca m-a costat numai 150 euro in germania numerele plus cartea verde

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai daca esti samsar de masini 1 an de zile nu ai treaba,scoti banii din primele 2-3 luni

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut.Vreau sa imi cumpar un Audi A3 (10.2004) 2.0 TDI . Masina este situata in Germania dar este adusa din Belgia.As vrea sa stiu daca se poate inmatricula in Romania inainte sa o cumpar.Nu are numere de Germania nici de Belgia. De ce acte am nevoie pentru a o inmatricula in Romania cu numere definitive?

Normal acealasi model cu acte de Germania intra euro 4 , daca are acte de Belgia e posibil sa nu intre euro 4 ?

Imi cer scuze nu prea le am cu hartiile astea.

Proprietarul mi-a zis ca masina are 2 hartii.Una rosie,si una de indentificare a masinii.

Modificat de CosminS91
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru inmatriculare in RO trebuie sa treci si pe la RAR.Asta fizic,cu masina in cauza.Cumparand masina din DE vei lua numere din DE,norma scrie in actul de identificare.Daca nu ai mai fost sa cumperi masini mai bine mergi cu cineva care se pricepe,se pot lua tepe grandioase.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru inmatriculare in RO trebuie sa treci si pe la RAR.Asta fizic,cu masina in cauza.Cumparand masina din DE vei lua numere din DE,norma scrie in actul de identificare.Daca nu ai mai fost sa cumperi masini mai bine mergi cu cineva care se pricepe,se pot lua tepe grandioase.

1.Da, daca are "Brief" de Belgia poti scoate numere din Germania, dar DOAR din alea galbene pe 5 zile , ca din alea rosii nu vei putea scoate in nici un caz .

Numere rosii de Germania poti scoate doar daca are Brief de Germania si TUV ( Inspectie Tehnica ) valabil , altfel NU !

2.Daca vii cu numere galbene de Germania , in Ungaria vei avea probleme cu ele , cu politia sau la vama .

Daca ai noroc, si nu te opreste nimeni , si la vama mai dai si tu ceva acolo , atunci s-ar putea sa scapi , dar atlfel e riscant .

3.Adu-o pe trailer ( platforma ) , si e mult mai sigur asa .

Modificat de luk
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salutari,

Azi am gasit un passat 3 GB V6 4 Motion Highline din 09. 2002 frontal avariat adica partea de jos a spoilerului este rupt , farul stang cu aparator de noroi distrus etc.cum se vede si pe poza. Dar are 116 tkm pe bord e cu cutia automata, full options aerbagurile nu sunt sarite numai unu care se afla pe scaun (lateral), distibutia este facuta recent a costat 750eur)

Ce parere aveti merita 2300 de euro? Pretul normal a unui astfel de masina parca e la 5-6000 de euro?? sau preturile aste sunt in Germania sunt can prea mari?

Tnks

post-62048-0-26391600-1345198140_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Ex member unpinned this topic
  • laduncaag a deschis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!