Jump to content

Cumparare masina din Germania


barton
 Share

Postare recomandată

Sunt, dar nu pentru marca si modelul pe care l-am ales (non VAG) ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

off-topic: la o "inopinanta" mai in nord putin, pe langa Bonn/Koln ma bag si eu :icon_thumleft: , daca nu... poate la o "planificata" si in alta parte... functie de conditiile "meteo" :dry:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai exact - company car / autoturism de servici, nu in sensul masina inmatriculata pe firma ci autoturism oferit spre folosinta unui angajat al firmei in sens impozabil (in Germania se impoziteaza folosirea autoturismului de servici in interes personal, se considera ca si beneficiu material, implicit impozabil).

Si uite asa...azi am semnat contractul pentru o masina noua la 23.500 E in loc de 35.000 Euro.

Cei care aveau anuntul cu pricina (dealer), mi-au spus ca vor veni 3 masini gata configurate si le vor inmatricula ei, iar timp de 6 luni vor fi masini de test drive. Daca-mi convine sa o iau in martie-aprile la anul cu 5000-10000 km atunci pretul era de 19.900 EURO, daca o vreau cu 0 km pretul final e 23.500.

Sincer am fost foarte sceptic si inca mai am ceva semne de intrebare: de unde reducerea de 11.500 Euro? Ce mai castiga ei?

Faza ok este ca voi plati masina la livrare peste o luna, fara nici un fel de avans sau alte jmecherii.

Daca ma poate lumina si pe mine cineva care e faza, raman profund indatorat.

M-ar interesa si pe mine o super oferta din asta :))

Se mai gasesc?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok, cum se identifica astfel de oferte?

pe mobile.de, de exemplu, am vazut ca sunt niste optiuni il filtrul de cautare: Employee's car (Tagezulassung) care au cate 20-30 mii km si Pre-registration care si asta sunt de la 10-50 de km pana la 20-30 mii km...care e diferenta intre ele?

si mai am o intrebare: cum identifici o reprezentanta VW? ca am gasit masini (pre-registration) cu 10 km in bord, dar sunt la Autohaus-uri ... si parca n-as avea incredere in turcii de la autohaus-uri.

multumesc pentru raspunsuri! :)

Modificat de livescu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Destul de simplu - sunt 3 criterii importante de selectat: (atentie, Tagezulassung = Preregistration nu Employee's car).

- Tagezulassung: sunt masini cu putini km, cateva sute maxim - sunt masinile cumparate de dealeri pentru a indeplini normele contractuale si a-si pastra beneficiile ca si reprezentanta (majoritatea sunt vandute de reprezentante VW)

- Jahreswagen: masini pana in 1 an sau 6.000km vechime (pentru care TVA-ul trebuie platit in tara de inmatriculare)

- Vorführfahrzeug: masini de demonstratie, showroom, testdrive, company car.

Ca sa identifici direct o reprezentanta VW, la fiecare oferta te uiti la Anbieter (ofertant, vanzator) si la nume ar trebui sa fie ceva de genul X Gmbh VW Vertragspartner.

Mai departe poti arunca un ochi la Handler und Impressum - cauti in special Geschäftsführer (managerul firmei) daca vezi un nume cu iz oriental, ignori oferta.

Succes!

Modificat de Juliaen
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

inteleg ca cele Tagezulassung, au mai mult de 6 luni vechime, nu? pentru ca din cate stiu tva-ul se plateste la noi doar daca masina are mai putin de 6 luni vechime sau pana in 6000 de km (corectati-ma daca gresesc). de aici, trag concluzia ca si la cele Tagezulassung ar trebui platit tva-ul tot la noi daca sunt doar cu cateva zeci de km in bord.

Despre a treia categorie, demonstration car de exemplu, inseamna ca au mers cu ea clientii care au vrut sa testeze masina? sau la alea scrie testdrive? Pentru ca am gasit o masina care-mi place, cu vreo 30 de mi de km, din 2011, dar scrie ca e demonstration car, si am zis ca totusi nu cred ca e o idee buna sa iau o masina pe care au condus-o zeci de clienti in teste. 30 de mii de km de teste, nu cred ca e putin pentru o masina :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tagezulassun = Pre registration, sunt masini cu cateva sute de km.

La demonstration car clar e mult 30k km, dar poti alege company car de exemply.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, am inteles din prima ca preregistration sunt masini cu km putini. ce zic eu este ca pentru aceste masini trebuie platit tva in tara noastra scumpa si draga, deoarece indeplineste conditia de km sub 6000.

Potrivit prevederilor din art. 125^1 un autoturism nou este acel autoturism care indeplineste una din urmatoarele 2 conditii: (1) sa nu fii fost livrat cu mai mult de6 luni de la data intrarii in functiune, sau (2) sa nu fii efectuat deplasari care depasesc6.000 km. Atentie, conditiile nu sunt cumulative.

Autoturismele second-hand sunt restul, si anume cele care nu indeplinesc nici una din aceste conditii.

in concluzie nu prea merge sa cumparam masini la oferta cum a cumparat colegu' Roger (care inteleg ca o va inmatricula in belgia unde probabil e alta legislatie). ci mai degraba varianta cealalta, livrare peste 6 luni, cu 6-7000 km si evident si un pret mai mic.

care e diferenta intre employee's car si company car? cele care sunt "employee's car" nu sunt bune de cumparat daca au peste 6000 de km si peste 6 luni vechime?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel pe care-l cumpar va fi inmatriculat pentru o zi in Germania, de catre dealer. Practic voi fi al 2-lea proprietar.

Chiar ma gandesc daca sa-l inscriu in Belgia sau in Ro din cauza taxelor.

De unde ai citat acel articol cu TVA-ul? Nu mi se pare ca are nici un sens definitia unui autoturism nou. Pot sa fac lejer 6000km (in 2 luni) doar ca sa indeplinesc conditia asta.

L.E. am dat copy- paste in Google la textul tau in si cred ca am inteles ce ai vrut sa zici, doar ca, in cazul meu, masina o cumpar cu TVA inclus.

Continuarea articolului zice asa:

Potrivit principiilor sistemului comun al TVA, o operatiune de vanzare-cumparare a unui autoturism nou se taxeaza cu TVA in UE o singura data si intotdeauna in statul membru de destinatie (statul de consum).

Deci nu cred ca TVA-ul intra in discutie cand o inmatriculezi in Romania, pentru ca deja l-ai platit cand ai cumparat masina.

Vorbesc aici doar despre inmatricularea pe persoana fizica.

In schimd sunt zeci de mii de anunturi cu pret fara TVA (netto) iar acolo este alta discutie.

Modificat de Roger
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic sa nu te joci cu inmatriculatul in Romania atat timp cat ai rezidenta in Belgia, ai drept de circulatie maxim 3 luni din momentul achizitiei.

Belgia are legislatia mult mai dura decat Germania in privinta circulatiei autoturismelor straine detinute de rezidenti.

I privinta masinilor noi (sub 6 luni si 6000km ) - se iau in calcul km de pe factura nu din momentul inmatricularii, asta deoarece dealerul de aici iti va incasa pretul fara tva, acesta urmand a fi achitat in tara in care va fi inmatriculat.

Modificat de Juliaen
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un dealer din Germania poate vinde fara TVA o masina la o persoana fizica din Romania , daca aceasta intra in categoria masinilor noi (sub 6 luni si 6000km )?

Modificat de Laurentiu M
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Autoturismele sub 6 luni si 6.000km vechie sunt considerate noi si TVA-ul trebuie platit in tara de destinatie (in cazul Romaniei 24 in loc de 19%)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel pe care-l cumpar va fi inmatriculat pentru o zi in Germania, de catre dealer. Practic voi fi al 2-lea proprietar.

Chiar ma gandesc daca sa-l inscriu in Belgia sau in Ro din cauza taxelor.

De unde ai citat acel articol cu TVA-ul? Nu mi se pare ca are nici un sens definitia unui autoturism nou. Pot sa fac lejer 6000km (in 2 luni) doar ca sa indeplinesc conditia asta.

L.E. am dat copy- paste in Google la textul tau in si cred ca am inteles ce ai vrut sa zici, doar ca, in cazul meu, masina o cumpar cu TVA inclus.

Continuarea articolului zice asa:

Potrivit principiilor sistemului comun al TVA, o operatiune de vanzare-cumparare a unui autoturism nou se taxeaza cu TVA in UE o singura data si intotdeauna in statul membru de destinatie (statul de consum).

Deci nu cred ca TVA-ul intra in discutie cand o inmatriculezi in Romania, pentru ca deja l-ai platit cand ai cumparat masina.

Vorbesc aici doar despre inmatricularea pe persoana fizica.

In schimd sunt zeci de mii de anunturi cu pret fara TVA (netto) iar acolo este alta discutie.

Pai da, se aplica o singura data si intotdeauna in statul membru de DESTINATIE. Deci daca o inmatriculezi aici, vei plati tva aici. Daca-l platesti si in Germania, tu vei plati oricum tva in Romania, dupa care vei incerca sa recuperezi tva-ul din Germania (pe care-l vei recupera intr-un tarziu, da' s-ar putea sa dureze).

Modificat de livescu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun, si acum ca ne-am lamurit ce inseamna masina noua si sh in Romania, si pentru ce platim sau nu tva, hai sa lamurim si alte aspecte. :)

Cine ne poate explica in ce consta fiecare dintre urmatoarele tipuri de masini intalnite pe mobile.de:

- employee's car

- testdrive car

- company car

- demonstration car

- showroom car

etc...nu va sfiiti sa completati lista daca mai sunt si altele...

Cu pre-registration, ne-am lamurit, sunt masini cu foarte putini km deci ies din discutie, ca-s masini noi si nu cred ca vrea cineva sa plateasca TVA la ele in Romania.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe mobile sunt 3 mari categorii:

  • Demonstration car: showroom car (masina folosita in showroom ca prezentare), test drive car (utilizate pentru test drive), demonstration car (folosite in diverse prezentari, caravane, targuri, o combinatie intre showroom si test drive car).
  • Employee's car: masini de servici pentru angajatii marilor companii: as putea da un mic exemplu, angajatii BMW primesc autoturism de servici ce il folosesc pentru perioade scurte, 6 luni de obicei iar apoi masina est scoasa la vanzare astfel; Company car: masini inmatriculate si utilizate de firme (majoritatea provin din leasing).
  • Pre-registration: masina inmatriculata o zi de dealer (cu putini km, cateva sute maxim).


Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic sa nu te joci cu inmatriculatul in Romania atat timp cat ai rezidenta in Belgia, ai drept de circulatie maxim 3 luni din momentul achizitiei.

Belgia are legislatia mult mai dura decat Germania in privinta circulatiei autoturismelor straine detinute de rezidenti.

Daca o inscriu in Romania o voi folosi in Romania si cu Seatul merg in Belgia

Pai da, se aplica o singura data si intotdeauna in statul membru de DESTINATIE. Deci daca o inmatriculezi aici, vei plati tva aici. Daca-l platesti si in Germania, tu vei plati oricum tva in Romania, dupa care vei incerca sa recuperezi tva-ul din Germania (pe care-l vei recupera intr-un tarziu, da' s-ar putea sa dureze)

Ca persoana fizica nu pot sa iau masina fara TVA. Il voi plati la dealer-ul neamt si gata. De ce sa fiu obligat sa-l platesc in tara de destinatie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ne spui si noua daca reusesti :) Eu zic macar sa te interesezi sa n-ai surprize.

Daca-mi permiti o gluma: mai bine vorbesti cu dealer-ul, le zici sa-ti puna ei kilometri in bord, vreo 6000 acolo sa fie. :)) si daca mai are si 6 luni vechime... e perfect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Delaer-ul o sa-mi vanda deja o masina second hand. De ce sa fie considerata noua in Romania? Doar pentru ca nu are 6000 KM? E o tampenie. Se pot face rapid km aia. Ceva imi scapa si articolul ala cred ca se refera la alte situatii, alte parti implicate.

In fine, o sa vad daca exista asemenea legi si in Belgia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai da, e o tampenie, dar sa nu uitam in ce tara traim. Unde ai trait pana acum? In Germania? :))

O sa caut pe site-ul anaf-ului codul fiscal, ca acolo trebuie ar trebui sa fie totul. Desi, ma intreb daca l-au citit si aia de la ghiseu :)) ca s-ar putea sa te trezesti ca acolo e alt cod fiscal. Nu o singura data mi s-a intamplat sa mi se ofere solutii total diferite la aceeasi problema in cadrul finantelor publice, asa ca nu m-ar mira nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare,

Mi-ar interesa parerea voastra de un passat cu cod motor BMP 1968 cm3 103 KW 140cp 170TKM ,pentru 7800 euro merita luat?

Cel mai mult mia-ar interesa daca sunt probleme cu BMP?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Am cumparat o masina de la o firma din Romania. Masina este inmatriculata in Ro. Are rovinieta si rca pana la anul.

Are numere in prezent de Ilfov.

Daca o inmatriculez pe persoana fizica si ii voi schimba numerele pe Bucuresti trebuie sa fac alt RCA si sa platesc alta rovinieta?

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Ex member unpinned this topic
  • laduncaag a deschis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!