Jump to content
Doomy

Tiguan 5N2 - 2.0 TDI - 4motion - The New Explorer

Recommended Posts

Doomy

Mai bifam ceva pe lista :)  -> Curatarea tapiteriei de piele ......corect de data asta .   Mai bine zis , am folosit produse corespunzatoare si vreau sa zic ca am ramas placut surprins.  Am mers pe recomandarea lui @Andrei_72  si am folosit produse de la Chemical Guys :  

CG Leather Cleaner and Preconditioner  si CG Leather Protectant & Conditioner serum   in combinatie cu o perie de tapiterie Sonax.   

page12.thumb.jpg.5047dc1b0181763692ff1eb396fd2ef6.jpg

Ultima mea curatare de tapiterie era facuta cu ~3 luni in urma..... si eu care credeam ca este aproximativ curata .........boy was i wrong :)  

Cam asta este diferenta dupa curatare:eek:

page5.thumb.jpg.4486629607d56d45077479ebd68ab505.jpg

page3.thumb.jpg.2af4e8de00f8654a2933d192adf6cf4d.jpg

page1.thumb.jpg.a535365944e18d67ccdb97e7366bc328.jpg

page5.thumb.jpg.4486629607d56d45077479ebd68ab505.jpg

La curatare trebuie sa recunosc ca trebuie multa rabdare automat si mai mult timp :)  !   ....nu e ca si cum nu avem timp in perioada asta asa ca am am transformat "biroul" de munca in portbagajul masinii :)  Am luat laptopul cu mine , volumul tare sa aud cum curg mailurile si mi-am desfasurat ambele activitati fara presiune sau bataie de cap.......probabil vecinii au crezut ca resoftez masina .....atatea ore cu laptopul in portbagaj si eu stand pe vine concentrat pe laptop ...dar rapid in acelasi timp sa nu cumva sa se usuce prea tare pielea proaspat curatata. 

Intr-un final am ales sa merg secvential si sa respect recomandarile  desprinse din tutoriale video   si alte site-uri legate de produsele de la CG. Am inceput cu fiecare scaun in parte + fata de usa aferenta.   Operatia de curatare a scaunului  individual + fata de usa a  durat cam ~1 ora.  Dupa ce terminat complet de curatat scaunul individual (fata +spate+laterale+tetiera)  deja se vedea ca era curata si uscata suprafata.  In acel moment aplicam  Solutia 2- > Lether Conditioner CG .  Am mers pe metoda asta deoarece in ce am citit nu se recomanda sa fie lasata pielea mult timp ( mai mult de 2 ore) dupa aplicarea solutiei de curatare fara sa fie hidratata . 

Cu toate ca solutia de curatare are rol de "pre-conditioner"  , uscarea pielii este destul de rapida dupa aplicare mai ales daca este si curent cu usile deschise la masina. 

Asa ca am luat metodic fiecare parte , curatand sistematic bucati cam de 20x20 cm , pe masura ce aplicam imi formam si mana , am vazut ca daca te concentrezi pe zone cat mai mici , solutia nu are tenta sa se evapore repede .  

Dupa aproximativ 2 ore am terminat scaunele din fata inclusiv cu prima tura de "hidratare" cu CG Leather Conditioner.  

Am trecut la partea din spate . Putin mai mult de munca , am impartit "lucrarea" conform banchetei din spate 1/3 si 2/3  :)   , mergand pe aceiasi metoda aplicata mai sus , in total pentru partea din spate ( bancheta , fetele de usi + cotiera fata + tetierele ) au fost ~3 ore... la finalul carora am astepat ca solutia de hidratare sa fie absorbita de piele. 

Cum functioneaza asta?  E destul de simplu , aplicarea se recomanda sa se faca direct cu mana ( cu manusa de latex evident) si nu cu  microfibra, toata solutia care se intinde , va ramane pe suprafata si nu va fi absorbita de microfibra , ce sa mai .....o iei si o mangai de parca pe toate partile ,  tadndru dar ferm , pana este acoperita toata suprafata......nu trebuie lasate parti neglijate asa ca nu este o rusine sa treci de mai multe ori prin acelasi loc.   Apoi ii dau un timp sa lucreze ....am observat ca 30 de minute sunt de ajuns pentru a avea un rezultat clar daca mai este nevoie de aplicare sau este suficient. 

Pielea "suge" ( nu am gasit alt termen mai bun )  cat este nevoie din solutia aplicata , iar tot ce este in exces ramane la suprafata . Tot excesul se sterge cu microfibra .  Daca pielea pare inca uscata , se repeta procesul de mangaiere  (cu pauzele de tigara necesare) pana cand pielea zice  "Stai ca nu mai pot " . 

Cam asa arata pielea dupa 30 minute de la prima aplicare de "conditioner"

page13.thumb.jpg.2b53f951b68f6d9a7672d4bce2257582.jpg

Adica , era uscata saraca si a mancat cam tot ce i-am dat  , asa ca pentru scaunele din fata a fost necesare si a doua aplicare, chiar si a treia aplicare. Abea la a treia aplicare nu a mai absorbit tot si a ramas exces la suprafata ......incepeam sa cred ca e nesatula..... dar am vazut ca era doar uscata. \

Pentru bancheta din spate deja la a doua aplicare s-a vazut ca este de ajuns .

Cu toate ca in pozele de mai jos pare un efect "glossy" al pielii acesta nu este deloc unsuros !  Atingerea este foarte  placuta deloc "slinoasa" , sa nu zic de miros care este complex si greu de descris cu cuvinte :  un miros placut si natural !  Efectul Glossy este dat de factorul de protectie din Leather Conditioner. 

Cam acesta este rezultatul final : 

982285210_page6.thumb.jpg.b3bf4b7726c68e01747e8bbe3e6ff04f.jpg

page4.thumb.jpg.b9177071224806499e90b46a39cba4d8.jpg

page7.thumb.jpg.b5f973725c486fdf0d66f6b300d8f945.jpg

Not bad ! Sa tot fie zile ca astea la biroul Explorator :

image.jpg.40eb959438469589a0f8547d296208a3.jpg

Dar sa nu uitam ca orice inside cleaning job nu poate sa fie complet fara un exterior corespunzator si o ceara rapida de la Mafra ..... Pai nu?  cum sa fac interiorul si exteriorul sa il las neglijat?  E ca si cum as intoarce chilotii pe dos si zic ca "am mai castigat o zi"  ^_^

Behold  !  The shiny explorer : 

page8.thumb.jpg.08b839c092d891c29ab9a8bc913dc7b3.jpg

page9.thumb.jpg.96bc47fe56b37e7936da1514381ff21e.jpg

page10.thumb.jpg.261703bad62824e064b6443ce7d96ffc.jpg

page11.thumb.jpg.ef186e2534c8343f0264af3b570c72e6.jpg

In alte circumstante nu cred ca as fi avut timpul necesar sa fac operatia asta asa cum am facuto acum  , probabil as fi facut lucrurile mai in graba si nu as fi avut acelasi rezultat.   

Asa ca situatia nu e chiar asa de neagra cum o vedem pe la tv sau prin alte surse .....nu stiu daca ati observat ceva esential  in poza cu Leonardo de mai sus......paharul lui e mai mult de jumatate plin . 

Share this post


Link to post
Andrei_72

Exploratorul se relaxeaza la spa. :D

Big LIKE!!!  Treaba profi!

 

Share this post


Link to post
grp

Super! Mersi de sfaturi cu produsele și aplicarea lor. O să o fac si eu la Tiguan, chiar dacă e neagră pielea și nu se "vede" mizeria la fel ca pe alte culori. :icon_thumleft:

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Doomy

Ca tot au fost cateva reprize de ploi mai torentiale am decis sa verific preventiv starea scurgerilor superioare de la Trapa  , sa nu ne trezim cu vreo surpriza de apa prin masina:

page1.thumb.jpg.42b2a9ade72f2ef589b1ef62c98f4d77.jpg

335519007_page2.thumb.jpg.f01a273176e2a7f4b90fa1e35220b4d6.jpg

Scurgerea arata 95% curata ! se vede cat de mult conteaza curatarea periodica a trapei  . Aceste mustiucuri de la trapa au fost schimbate imediat dupa achizitia masinii , am pus modelele revizuite OE, operatie care nu a fost documentata . Dupa ~2 ani de la montaj pot sa spun ca ma asteptam sa fie lafel de stramte ca in prima zi....:biggrin::biggrin: dar se vede ca timpul si caldura au un efect asupra lor iar imbinarea nu este "ca la inceput" este putin largita. Daca ar fi sa estimez in 2-3 ani se duc si acestea si posibil sa apara probleme cu scurgerea apei. Prin "se duc" ma refer ca se largesc iar in timp se si intaresc si nu mai etanseaza corect , astfel permit apei sa curga pe la imbinare. 

 

Intre timp am mai compilat ceva din filmarile trecute :)  Dor de concediu....

 

Share this post


Link to post
john_skoda

Ce frumos "danseaza" amortizoarele !😎

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Doomy

Ca tot a trecut un an de cand am testat anvelopele ultima data , m-a mancat pielea sa le mai fac un test si in acest weekend ,profitand de vremea ploioasa afara.

Testul nr doi vine la un an si 3 luni de la achizitie cu un nr de ~31.000km rulati pe ele. Uzura se prezinta cam asa :  din total de 10mm cat aveau de noi 2 din ele mai au 7mm si doua din ele mai au 6mm (foste fata/spate) , "replace" indicator este la 3 mm asa ca daca anul asta se va redresa si va ajunge la normalitate , inseamna ca anul viitor inlocuim anvelopele. 

Antifonul pus sub aripi nu face nici o diferenta , zgomotul anvelopelor este acelasi ca in prima zi , adica normal !  Nu mai mare decat cele de iarna .  Si adunatul pietrelor este ca in prima zi :) credeam ca daca scade "carnea" pe ele , poate nu mai aduna ......dar nu .....ma sfideaza in continuare :blink:

page2.thumb.jpg.e87cf212e9589fd7687a207aeb3e719c.jpg

page4.thumb.jpg.4f1ed6e78a41c98f9c0a3d0d0c498260.jpg

Inca sunt foarte multumit , nu am ce sa le reprosez . Aderenta pe asfalt ud , iarba uda/scata , pamant...namol .....este "ce trebuie" !       Nu poti compara aceste anvelope cu anvelope dedicate pentru pentru asfalt sau pentru offroad....sau de iarna ...anvelopele dedicate totdeauna vor avea performanta la capitolul lor de design.  

Totusi , sentimentul ala ca te strange centura de singuranta de gat atunci cand pui o frana mai puternica pe asfalt umed .......si vezi totusi ca ABS-ul NU a intrat !  iti da un sentiment de siguranta ^_^ 

Am testat pe diferite portiuni de drum si frana , acceleratia si aderenta sunt multumit , nu vad diferenta fata de ce au fost la inceput , cu toate ca la inceput erau mai "moi" acum se vede totusi ca s-au mai intarit , dar nu cine stie ce. 

page5.thumb.jpg.15860c69b10c50550ff5dfff9d4d5d08.jpg

Masina sta ferm pe panta  chiar daca pamantul este umed dedesubt.

Concluzie?  Inca sunt multumit , nu stau cu morcovul in c** daca este vorba de scandal in namol , nu stau cu frica ca le tai in pietre , nu stau cu frica de gropi ...linii de tramvai .....etc.  Asa ma pot concentra la trafic 100% .....nu acelasi lucru pot sa spun de cei care nu tin distanta regulamentara in spatele meu fata de mine :)  daca vine o groapa medie spre mare la mine nu prea face mare diferenta .  Caz patit saptamana trecuta pe centura , un viteaz cu passat CC a luat o groapa in spatele meu  de l-a facut sa se opreasca la benzinarie pe avarii.  Intr-adevar groapa aia era pe jumatate de banda si am simtit si eu ceva mai mai tare impactul , la el cum o fi fost?  :coffee_lol:

Gata cu povestile , sa dam drumul la distractie: 

Continuam distractia si cu testul pe iarba: 

 

Si la final  : joaca in namol

 

Enjoy!

Share this post


Link to post
Laurentiu_LWR

Sa nu dai tu nici un semn...🤔...daca ramaneai innamolit ? :))

Nu a urmat si baie dupa? :P

 

Share this post


Link to post
Doomy

Azi chiar am profitat de cateva ore in care nu a plouat , de distantare sociala ai uitat?  de aia eram singur !   :biggrin: 

42of8g.jpg.6dff126ef6176bb5393a99571c031d2c.jpg

Au urmat vreo 14 fise la spalatorie intr-adevar , dar a meritat. 

 

Share this post


Link to post
Laurentiu_LWR

Pai ne dadeam pe rand...nu ne inghesuiam in noroi in acelasi timp  :))

Cand ai trecut peste "varful" acela de pamant...ai harjait ceva?...la cat de ascutit era am avut impresia ca ramai suspendat pe mijloc :)

Share this post


Link to post
Doomy

Lasa ca o sa vina vremea in care facem un safari impreuna. 

Sa fiu sincer cred ca da , nu am auzit nimic totusi si nu am gasit urme specifice pe jos ca am trecut cu roata peste zonele posibile de contact.  Cand pamantul e imbibat cu apa se modeleaza usor , daca saream in sus , la aterizare adidasii erau deja pana la buza talpii afundati. 

Ca info  , acel varf" este rampa de lansare pentru pasionatii de Motorcross din zona . Se vede in poza 

Share this post


Link to post
Aerofan

Esti incurabil :P deci sa inteleg ca muncesti in domeniul filmarilor ca prea profesionale sunt filmele.

Share this post


Link to post
razvancc

Frumos! :)

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Doomy

@Aerofan  nici pe aproape :)  asta e doar una din pasiuni care imi mananca timp si bani ,  filmarile se imbunatatesc pe masura ce investesc din ce in ce mai mult timp /bani :study: 

Tiguanul este si el o pasiune , daca le combin intre ele  vezi mai sus ce iese :) 

@razvancc  :icon_thumright:

Share this post


Link to post
Doomy

@yanq o sa iti las privat legat de anvelope :icon_thumright:

Share this post


Link to post
grp

Frumos! Jucării pentru copii mari :). Îmi place că ne-am strâns toți "nebunii" pe acest forum, cu activități diverse, de la spălare și aspirat la modificări la motor și altele. Chiar și timpul "pierdut" pentru a edita un film, e pentru tine tot o bucurie. :icon_thumleft: . Cum e și pentru mine surubareala :)).

Felicitări pentru contribuție. :cheers:

  • Upvote 2

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri