Jump to content

Tiguan 5N2 - 2.0 TDI - 4motion - The New Explorer


Doomy

Postare recomandată

Si eu am trapa/plafon panoramic la B8 si la cate probleme am citit ca sunt cu ele, deja incep sa ma ingrozesc. Momentan totul e ok, dar ma gandeam mai in gluma mai in serios sa l tranform doar in "plafon panoramic" :))

Frumos Tiguanul, sa te poarte mandru pe toate drumurile la cat de bine si meticulos e intretinut! ?

Link către comentariu
On 3/21/2020 at 11:30 PM, MyKe said:

Mufa aia pare o pacoste, oare nu se va înfunda iar? Nu există vreo versiune revizuită sau nu se poate renunța la ea? Să rămână doar furtunașul până la exterior?

si eu recomand sa tai capatul ala (in forma de X la tine).

nu au ce lighioane sa intre pe acolo dar ajuti mult la drenaj. cate insecte intra cand mergi cu geamul deschis vs cate se nimeresc sa intre fix pe un furtun care duce la trapa?!

altfel va picura in loc sa curga si cu timpul se pot  depune praf si alte chestii

Link către comentariu

O singura masina cu trapa am avut, si doia ani de zile am injurat continuu. Cu vreo sase luni inainte de a o da (nu din cauza trapei) am "rezolvat" problema eliminand complet capetele furtunelor - se scurgea apa liber...

Link către comentariu

Mai dau o perioada in care le testez mai riguros , daca se constata ca aduna , le elimin si eu .  Dupa ploaia de azi , am verificat si totul este uscat :)  Am avut scuza sa ies din casa , ca deplasarea la Cluj s-a dus pe copca. 

Link către comentariu

La mine trapa/“panarama“ cum ii zuce sotia,  au fost tot timpul in top 5 dotari indispensabile.

Sentimentul care ti-l da deschisa pe vreme frumoasa, sau cum e copilul „preocupat“ descoperind cerul/tuneluri are pretul lui.

Superba masina, cat despre intretinere... se vede ca esti proaspat casatorit?.

Modificat de dydu_kuf
Link către comentariu

@dydu_kuf proaspat e statusul pentru primul an :P deja am experienta in domeniu....:coffee_lol:

Si pentru ca a venit vremea frumoasa (in sfarsit)  , am trecut la anvelopele de vara ....stiti voi care..... cele cu muschi !  O trecere care a implicat putin mai multa activitate fizica decat credeam eu ,  am vrut sa profit de "carantina"  si am apelat la paragraful 5 activitate fizică individuală :cheers: si am bagat activitate fizica nu gluma..... 

Let the activities begin: 

1)  Curatat carenajele de la aripi :  

page6.thumb.jpg.7b9e97a69993819fd90068e3fe7593d4.jpg

O operatie care oricum o fac anual , dar asta e prima data cand o detaliez .  Locurile pe unde se scurge apa , aduna foarte multe frunze si gunoaie , cam tot ce poate sa intre prin grilele de si scurgerile superioare , nu numai de la Trapa dar si de la Parbriz pe langa stergatoare . Cam ce se vede in cele 3 poze de mai sus am gasit la toate 4 rotile , nu neaparat mult deoarece operatia a fost facuta anul trecut , dar foarte mult pentru un singur an.....porobabil si modul de exploatare isi spune cuvantul aici. 

2) Curatare OALA aripi  , Antifonare cu Teroson spray + retusare etrieri 

page2.thumb.jpg.2ebb45779b2a6a9560072bde80b85b81.jpg

page1.thumb.jpg.abe7df049c8e0c2a7e40480cf50c8adb.jpg

Operatia asta a fost cea mai laborioasa , mai ales ca nu am folosit jet de spalatorie , nici nu e recomandat , mai ales pe partea din spate , sunt locuri unde poti baga apa in habitaclu daca este folosita presiune , dar si pentru ca aici inca se mai gaseste ceara originala din fabrica pe care nu vrei sa o dai jos.  Undeva la 3 ore folosite pentru fiecare roata individual , avem rezultatele din pozele de mai sus. 

Pentru aceasta operatie am folosit Spray Teroson 3120 ( stanga din poza de mai jos) . Total am folosit 2 tuburi pentru 2 straturi la fiecare roata.  Dupa aplicare este foarte lucios si da o impresie GLOSSY , dar dupa ce se usuca ramane un negru MAT uniform . Pe suprafata finala se poate chiar vopsi , acesta tinand loc de grund.  Cel mai util lucru al acestui spray este ca are duza de aplicare lata , astfel poti acoperi usor si uniform toate suprafetele. 

page7.thumb.jpg.e1aa494af374ad6fba1655533610c6db.jpg

Un exemplu bun de zona in care se afla foarte multa mizerie cum arata inainte  si dupa curatare , apoi imediat dupa aplicare : page5.thumb.jpg.d44a5b09eac7f82ddac81baa75b8f3bf.jpg

In unele locuri ceara de fabrica da impresia ca ar fi inca mizerie pe suprafata , dar de fapt este ceara care a luat aceasta culoare . 

3) Curatare carenajele de sub podeaua masinii

 Acest aspect este neglijat de multi , mai ales de multi mecanici , spatiul dintre protectiile de plastic si podeaua masinii poate ascunde si el diferite surprize

page3.thumb.jpg.5b9f2e6ea85f919dc1da0a2170c5cc99.jpg

Asa cum se vede in poza de mai sus , am gasit destul de mult pamant si pietre in acest spatiu , tot de la modul de exploatare .  Este prima data cand curat aceasta zona sa fiu sincer dar am facuto din mai multe motive : curatarea evidenta a spatiului  dar si pentru ca avem un zgomot  ciudat atunci cand mergeam pe asfalt neuniform. Zgomot care cel mai bine il pot descrie cu cel al unei Casolete de plastic cu 2 pietricele in interior care este scuturata cu putere......Zgomot de care am scapat la testare ulterioara !!!!!  :cheers:   Intr-un service oarecare ar fi fost o diagnoza rapida de bucse , amortizoare sau cine stie ce altceva , ca deh.....:ROflag:

Bun, am continuat la curatarea protectiilor de plastic : 

page4.thumb.jpg.8b72f6040c255b5e95d8f04191d9bc12.jpg

Apoi pe sub masina in coloanele principale ale sasiului (subframe) am bagat ceara de cavitati ( cea din poza de mai sus dreapta) :

page8.thumb.jpg.a9ac52634c0a68be73daf0fdcb8b3ce2.jpg

Ceara este de la MOTIP , este in stare semi-lichida atunci cand este pulverizata , dar dupa cateva minute prinde o crusta si nu mai curge .  Imi place acest recipient deoarece are furtun de 40 cm  cu duza de dispensare 360 grade , astfel a permis introducerea corecta a solutiei in subframe. 

page9.thumb.jpg.2d8c286fd19f583e481f932996148285.jpg

Nu a fost cine stie ce complicaciune aplicarea  ... bagi intr-o parte , tragand usor de furtun pana vedeai ca iese pe partea cealalta. Total am folosit un Tub pentru doua coloane . 

Mult de munca, cei care au facut operatia aceasta aprciaza efortul depus ...din poze nu reiese acest lucru , dar au fost cam 3 ore de fiecare roata + 2 ore pentru subframe.... un total de 14 ore impartite in doua zile ...da deh  activitatea fizica trebuia impartita , partea buna este ca la sfarsit nu am ramas cu nici un surub in plus sau sa rup vre-un clips. 

Iar acum sa vedem cum arata Exploratorul dupa aceasta operatie : 

page11.thumb.jpg.a1ebb94b86ce74dd7619fbc400786589.jpg

page10.thumb.jpg.b3998c2ae2e73f1cf749ac9385853842.jpg

page12.thumb.jpg.912e5ab7c5bc5544538ec85ca52cf465.jpg

page13.thumb.jpg.75f1f5390c5c74393b44f5d181d503e4.jpg

Exploratorul este gata de zombie apocalypse !  sau cel putin asa il vad eu in acest moment :

unnamed.jpg.808c67b240927d79fc9349a59c1163e6.jpg

 

Urmeaza si alte activitati "din carantina"  :)  macar sa profitam de timpul asta. 

Link către comentariu

Felicitari pentru operatiune și detaliere. Mă gandesc și eu la o antifonare a tot ce e sub mașină, la ambele, dar aș face-o la pensulă cu insonorizant mai grosier. Dacă ai făcut-o deja, ai citit dacă există diferențe de zgomot între cel dat cu spray și cel dat la pensulă?

Link către comentariu

Fiecare baietel a visat la masinuta de fier perfecta ptr el , jucaria ideala

@Doomy o are deja

Felicitari ptr pasiune :Driver:

 

Link către comentariu

:hainoroc: Multumesc de urari baieti ! 

@grp nu cred ca un strat atat de subtire aplicat va face o diferenta , nu am apucat sa testez inca la viteze corespunzatoare , un strat de 2-3 milimetri ar face o diferenta (zic eu) dar asa cu 2 ture date cu spray sigur nu depasesc 1 mm grosime. 

@tavitara  stii cum se zice "The only difference between men and boys is the price of their toys" :rr:

Link către comentariu

Felicitari pentru rabdare! Nu te tenteaza sa imbraci carenajele pe interior cu material fonoabsorbant? 

Link către comentariu

@kadettro multumesc !  

Ma tenteaza sa le izolez fonic , dar nu  am gasit inca un material sa fie rezistent la apa si ignifug.  Sub carenaje , contrar asteptarilor , intra multa apa .  Vedem ce va rezerva viitorul :) 

Link către comentariu

Pai majoritatea materialelor fonoabsorbante sunt waterproof si rezistente pana la 100 de grade. Cand ma apuc de dat bara fata jos vreau sa izolez si eu carenajele fata, cele din spate vad ca sunt din alt material.

Link către comentariu

Astept sa vedem cum iese la tine , daca vei vedea o diferenta  ....pardon  daca vei auzi diferenta :)  momentan sunt alte prioritati pe lista. 

Link către comentariu

Intre timp  , am curatat si depozitat anvelopele de iarna.  Asa cum am facut si anul trecut , am scos absolut toate pietrele din ele in operatia de curatare.  :eek:

Dar macar acum am scuza ca am facut asta ..... statul in casa :)  

page1.thumb.jpg.4063faa45c88574708026f4c9b118c7b.jpg

Diferenta insesizabila fata de anul trecut dar totusi "tot pe acolo" am scos din ele. Asta imi confirma temerile : echilibrarile de pe jante sunt egale cu zero daca sunt facute atunci cand anvelopa are foarte multe pietre in ea..... sa zici o medie de 20->25 grame pentru echilibrare  la care deja ai in anvelopa ~37grame de pietre distribuite mai mult sau mai putin egal ....asta inseamna (dupa mine) se cam anuleaza intre ele....  sa nu zic ca intr-o anvelopa poate sa fie mai mult decat in cealalta.... 

Le-am curatat complet si de pietre si de echilibrarile vechi (facute acum 3 luni)  , le voi echilibra corespunzator cand incepe noul sezon de iarna. 

Link către comentariu

cele 150 grame de pietre sunt de pe o anvelopa sau toate 4?

sunt uniform distribuite, nu cred ca ai toate alea intr-un crampon, echilibrarea dinamica e afectata dar f putin.

Link către comentariu
  • Administrator

2020 se pare ca nu a venit doar cu pandemie dar a furat si la cantar putin ? 

Link către comentariu
Laurentiu_LWR

O sa vezi ca la anu' vor fi mai putine...

Cu cat crampoanele sunt mai mici cu atat retin mai putine pietre :))

Pe timp de pandemie nu se mai cantaresc pietrele...se numara :))

Link către comentariu

A prins experienta mai multa @Doomy

Anul asta a ocolit mai bine pietricelele de pe drum :))

Link către comentariu

@Muale de pe toate 4  rotile au fost stranse , nu am stat sa iau roata cu roata sa strang pietrele apoi sa le compar individual :)   ma lua salvarea fara izoleta....direct la nebuni.  

Uniform sau neuniform / echilibrarea este facuta in functie de ele , asa ca pe masura ce se uzeaza cum zice si @Laurentiu_LWR o sa fie din ce in ce mai putine.    Mai putin la astea de vara , care aduna pietre dupe ele nu gluma si inca refuza sa le dea drumul..... 

@voinea @tavitara:))

Radeti voi radeti........dar cine are anvelope de iarna ca noi : :soare:

20200403_155318.thumb.jpg.de16786b89e7458c340334be9ae2a76b.jpg

Link către comentariu

Esti prima persoana pe care o vad sa cantareasca pietrele...

Datul jos al pietrelor, de pe anvelope, cand schimb vara cu iarna si invers,  fac si eu. Dar nu cantarite. Echilibrarea 1 data la 2 sezoane, cred ca e suficient. Si anvelopele de pe spate ajung pe fata(stanga spate devine stanga fata), desi unii spun ca ar trebui in diagonala: stanga spate sa ajunga dreapta fata. Anvelope bidirectionale la cele de vara, cele de iarna unidirectionale - eu asa am.

Link către comentariu

si daca le echilibrezi curate si dupa aceea se aduna pietricele , nu ajungi tot la dezechilibru ?

oricum pietricele sunt imprastiate pe toata suprafata de rulare, nu intr-un singur punct.

Link către comentariu

Ca sa nu  fie prea mult offtopic:  O anvelopa noua cand o cumperi , o echilibrezi inainte sa o pui pe masina , curata ..... 

Nu cred ca merge cineva cu anvelopa noua fara echilibrare  sa se adune pietrele uniform  apoi sa o echilibreze.   Garantia ca pietrele sunt  uniform depozitate nu exista.  Mai curand echilibrez o anvelopa curata si apoi scot pietrele daca se simte ceva , decat sa fac o echilibrare proasta pe o anvelopa deja dezechilibrata de pietre.  

Link către comentariu

Mai bifam ceva pe lista :)  -> Curatarea tapiteriei de piele ......corect de data asta .   Mai bine zis , am folosit produse corespunzatoare si vreau sa zic ca am ramas placut surprins.  Am mers pe recomandarea lui @Andrei_72  si am folosit produse de la Chemical Guys :  

CG Leather Cleaner and Preconditioner  si CG Leather Protectant & Conditioner serum   in combinatie cu o perie de tapiterie Sonax.   

page12.thumb.jpg.5047dc1b0181763692ff1eb396fd2ef6.jpg

Ultima mea curatare de tapiterie era facuta cu ~3 luni in urma..... si eu care credeam ca este aproximativ curata .........boy was i wrong :)  

Cam asta este diferenta dupa curatare:eek:

page5.thumb.jpg.4486629607d56d45077479ebd68ab505.jpg

page3.thumb.jpg.2af4e8de00f8654a2933d192adf6cf4d.jpg

page1.thumb.jpg.a535365944e18d67ccdb97e7366bc328.jpg

page5.thumb.jpg.4486629607d56d45077479ebd68ab505.jpg

La curatare trebuie sa recunosc ca trebuie multa rabdare automat si mai mult timp :)  !   ....nu e ca si cum nu avem timp in perioada asta asa ca am am transformat "biroul" de munca in portbagajul masinii :)  Am luat laptopul cu mine , volumul tare sa aud cum curg mailurile si mi-am desfasurat ambele activitati fara presiune sau bataie de cap.......probabil vecinii au crezut ca resoftez masina .....atatea ore cu laptopul in portbagaj si eu stand pe vine concentrat pe laptop ...dar rapid in acelasi timp sa nu cumva sa se usuce prea tare pielea proaspat curatata. 

Intr-un final am ales sa merg secvential si sa respect recomandarile  desprinse din tutoriale video   si alte site-uri legate de produsele de la CG. Am inceput cu fiecare scaun in parte + fata de usa aferenta.   Operatia de curatare a scaunului  individual + fata de usa a  durat cam ~1 ora.  Dupa ce terminat complet de curatat scaunul individual (fata +spate+laterale+tetiera)  deja se vedea ca era curata si uscata suprafata.  In acel moment aplicam  Solutia 2- > Lether Conditioner CG .  Am mers pe metoda asta deoarece in ce am citit nu se recomanda sa fie lasata pielea mult timp ( mai mult de 2 ore) dupa aplicarea solutiei de curatare fara sa fie hidratata . 

Cu toate ca solutia de curatare are rol de "pre-conditioner"  , uscarea pielii este destul de rapida dupa aplicare mai ales daca este si curent cu usile deschise la masina. 

Asa ca am luat metodic fiecare parte , curatand sistematic bucati cam de 20x20 cm , pe masura ce aplicam imi formam si mana , am vazut ca daca te concentrezi pe zone cat mai mici , solutia nu are tenta sa se evapore repede .  

Dupa aproximativ 2 ore am terminat scaunele din fata inclusiv cu prima tura de "hidratare" cu CG Leather Conditioner.  

Am trecut la partea din spate . Putin mai mult de munca , am impartit "lucrarea" conform banchetei din spate 1/3 si 2/3  :)   , mergand pe aceiasi metoda aplicata mai sus , in total pentru partea din spate ( bancheta , fetele de usi + cotiera fata + tetierele ) au fost ~3 ore... la finalul carora am astepat ca solutia de hidratare sa fie absorbita de piele. 

Cum functioneaza asta?  E destul de simplu , aplicarea se recomanda sa se faca direct cu mana ( cu manusa de latex evident) si nu cu  microfibra, toata solutia care se intinde , va ramane pe suprafata si nu va fi absorbita de microfibra , ce sa mai .....o iei si o mangai de parca pe toate partile ,  tadndru dar ferm , pana este acoperita toata suprafata......nu trebuie lasate parti neglijate asa ca nu este o rusine sa treci de mai multe ori prin acelasi loc.   Apoi ii dau un timp sa lucreze ....am observat ca 30 de minute sunt de ajuns pentru a avea un rezultat clar daca mai este nevoie de aplicare sau este suficient. 

Pielea "suge" ( nu am gasit alt termen mai bun )  cat este nevoie din solutia aplicata , iar tot ce este in exces ramane la suprafata . Tot excesul se sterge cu microfibra .  Daca pielea pare inca uscata , se repeta procesul de mangaiere  (cu pauzele de tigara necesare) pana cand pielea zice  "Stai ca nu mai pot " . 

Cam asa arata pielea dupa 30 minute de la prima aplicare de "conditioner"

page13.thumb.jpg.2b53f951b68f6d9a7672d4bce2257582.jpg

Adica , era uscata saraca si a mancat cam tot ce i-am dat  , asa ca pentru scaunele din fata a fost necesare si a doua aplicare, chiar si a treia aplicare. Abea la a treia aplicare nu a mai absorbit tot si a ramas exces la suprafata ......incepeam sa cred ca e nesatula..... dar am vazut ca era doar uscata. \

Pentru bancheta din spate deja la a doua aplicare s-a vazut ca este de ajuns .

Cu toate ca in pozele de mai jos pare un efect "glossy" al pielii acesta nu este deloc unsuros !  Atingerea este foarte  placuta deloc "slinoasa" , sa nu zic de miros care este complex si greu de descris cu cuvinte :  un miros placut si natural !  Efectul Glossy este dat de factorul de protectie din Leather Conditioner. 

Cam acesta este rezultatul final : 

982285210_page6.thumb.jpg.b3bf4b7726c68e01747e8bbe3e6ff04f.jpg

page4.thumb.jpg.b9177071224806499e90b46a39cba4d8.jpg

page7.thumb.jpg.b5f973725c486fdf0d66f6b300d8f945.jpg

Not bad ! Sa tot fie zile ca astea la biroul Explorator :

image.jpg.40eb959438469589a0f8547d296208a3.jpg

Dar sa nu uitam ca orice inside cleaning job nu poate sa fie complet fara un exterior corespunzator si o ceara rapida de la Mafra ..... Pai nu?  cum sa fac interiorul si exteriorul sa il las neglijat?  E ca si cum as intoarce chilotii pe dos si zic ca "am mai castigat o zi"  ^_^

Behold  !  The shiny explorer : 

page8.thumb.jpg.08b839c092d891c29ab9a8bc913dc7b3.jpg

page9.thumb.jpg.96bc47fe56b37e7936da1514381ff21e.jpg

page10.thumb.jpg.261703bad62824e064b6443ce7d96ffc.jpg

page11.thumb.jpg.ef186e2534c8343f0264af3b570c72e6.jpg

In alte circumstante nu cred ca as fi avut timpul necesar sa fac operatia asta asa cum am facuto acum  , probabil as fi facut lucrurile mai in graba si nu as fi avut acelasi rezultat.   

Asa ca situatia nu e chiar asa de neagra cum o vedem pe la tv sau prin alte surse .....nu stiu daca ati observat ceva esential  in poza cu Leonardo de mai sus......paharul lui e mai mult de jumatate plin . 

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!