Jump to content

Tiguan 5N2 - 2.0 TDI - 4motion - The New Explorer


Doomy

Postare recomandată

Frumoase postările cu plimbarile, mi-a placut si aia cu "i am legend", dau like in scris, ti-ai rătăcit butonul prin setări. ;)

Poza cu Cage nu cumva este din Con Air sau de pe vremea aia?

Link către comentariu

@ct_act Multumesc !

 

Da este din Con Air , cand coboara din autobuz si il arde soarele pe mecla pentru prima data dupa mult timp :) 

Link către comentariu
  • 2 weeks later...

Am trecut si eu la bocancii de iarna  .  Este al treliea sezon al anvelopelor Nokian WRD4 si probabil ultimul , carne au pe ele dar se vede ca nu mai sunt ce au fost , au inceput sa se intareasca fata de o anvelopa de iarna noua , asta inseamna ca pierd din proprietati . Asa ca vedem cum se comporta cand vor fi puse la test . 

page1.thumb.jpg.66f3c659fc35be4e01d6fde57a5a53ef.jpg

 

Am vrut sa astept pana trec la cele de iarna  , mai precis sa astept sa fac 5000km cu anvelopele Cooper sa imi fac o impresie cat mai corecta despre ele , zis si facut , am montat anvelopele de iarna la putin peste 5k de cand am montat anvelopele cooper in octombrie 20.  

page2.thumb.jpg.b91c1b22ba09eda8474be71552b940f1.jpg

 

Cu toate ca aveam in cap sa trec la un setup de iarna pe 17 inch fata de cel actual de 16 inch , profitand de ocazie ca o sa schimb anvelopele ....ma pune rau de tot pe ganduri acest lucru .....mai precis  ca atunci cand pun jantele de iarna pe masina , parca ii fac Stage 1 :biggrin:

De ce zic asta ?  ......am avut un soc cand am vazut comparatia intre jantele/anvelopele care le-am avut pe masina: 

page4.thumb.jpg.6c30c8adfc8f4c162d6863e1c361e18c.jpg

Nu mi-a venit sa cred ca anvelopele Cooper sunt mai grele cu 500 grame/bucata decat anvelopele Michelin care erau si mai mari ca diametru !  Asta e o dovada clara a compozitiei lor,  , tot simt diferenta ca se misca mai usor de la diametrul scazut ! 

Cu diametrul redus se vede clar ca este mai vioaie ! Eu care dupa prima saptamana de la montarea lor nu mai sesizam asta , intra totul in cotidian.

Sa revenim la Stage 1 ..... la setup-ul de iarna am 20kg pe roata ,fata de 24.6 la cooper  , adica acum simt ca masina este mai nervoasa  , daca ridic mai repede  ambreiajul mai imi scapa din gura cateodata un "Ho naravaso"... Asa ca asta este unul din motivele sa nu maresc diametrul . .....vedem ce va fi. 

 

Intre timp , am inceput sa ma apuc de un review in mai multe etape pentru anvelopele Cooper . 

Sunt extrem de multumit de ele , pot sa spun in mod clar si cert ca sunt superioare  anvelopelor Michellin . 

- Nu mai aduna pietre ! 

- Sunt mult mai silentioase , chiar daca au acelasi rating la decibeli 72. 

- Aderenta pe asfalt uscat este mult mai buna -  se datoreaza si latimii lor mai mare

- Aderenta pe curbe este mult mai buna 

- Aderenta pe noroi este mai buna , dar nu cu mult fata de Michelin 

In rest , trebuie sa ajung sa testez diferite terenuri si voi reveni , nu numai aici dar si cu Update video. 

 

Un singur minus le-am gasit , dar acesta nu este un minus al anvelopei , este un minus al dimensiunii  si anume : sunt mai rigide si mai dure decat Michelinurile. 

Scaderea balonului de la 65 la 60 (ambele fiind XL)   se vede clar la confort . Iar dupa teste indelungate si experimente cu presiunea in anvelope , am descoperit ca 2.2 pentru 2 persoane in masina este presiunea optima si foarte echilibrata intre performanta si confort. 

 

 

Ce este mai sus este doar o incalzire , urmeaza si primul test cel care il urasc eu cel mai tare :  in Noroi :)  

Soon to come ! 

Link către comentariu

Daca ambele sint 235/xx/xxx, nu ar trebui sa aiba aceeasi latime?

sau width e de fapt nu latime ci inaltime talon?

Link către comentariu

@detinator 

Daca au aceiasi latime (width) 235 , nu este obligatoriu sa aibe si aceiasi amprenta la suprafata de contact .  Anvelopele au forme trapezoidale cu unghiuri diferite la suprafata de contact.  Latimea de 235 , determina doua lucruri : J-ul jantei pe care se poate monta anvelopa  si latimea in punctul maxim al anvelopei .  Nu si suprafata de contact . 

 

Latimea in punctul maxim al anvelopei poate sa depaseasca latimea (width) declarata a anvelopei  in functie de presiunea acesteia , lafel cum este si amprenta acesteia . 

image.thumb.png.ca7d088f51e926811e8a54e95a5e41d8.png

 

Pentru Cooper ATT , direct din fisa tehnica a lor , asta ne da producatorul pentru dimensiunea 235 60 R17 - specific ( fiecare dimensiune are specificatii diferite) . De asemenea din fisa tehnica primim si preiunea maxima si minima de rulare cu viteze minime recomandate -> 1.1 bar pana la 3.5 bar dar limite de viteze corespunzatoare. 

image.thumb.png.f86910546b45ef71966faba6d9c6e16c.png

 

Link către comentariu

in ultima poza este suprafata de contact pe lungime, nu latimea. Sincer tot nelamurit am ramas. Dar e de studiat.

Eu credeam ca anvelopele de 205 sa zicem au toate aceeasi latime. Acuma e evident si din poza cu rotile tale una langa alta ca una e mai lata

Link către comentariu
  • Administrator

Exact cum zice Doomy chiar difera de la producator la producator. Uite un exemplu de magazin online de la care am mai cumparat gume pentru circuit. Au majoritatea anvelopelor daca deschizi cateva inclusiv greutatea in kg si latimea in mm real masurata (Gesamtbreite este latimea si este data in mm la cele masurate). Pe linkul meu o sa vezi ca un 225/45/17 poate avea si 220mm si 224 si 230mm latimea  (verificat chiar acum de mine cand ti-am scris postul asta)

Link către comentariu
  • 4 weeks later...

A venit luna aia in care auzi intrebarea asta des " Cine a fost baiat cuminte?"  ..... ei bine , eu cu siguranta nu am fost cuminte dar stiu clar cine a fost cuminte.....Exploratorul a fost cuminte !:cheers:

Si ce se intampla cu baietii cuminti ? pai o sa va dati singuri cu parerea ce se intampla daca veti citi mai jos. 

 

In primul rand am avut cele mai lenese 30 zile consecutive din istoria Exploratorului....a explorat doar 124 km drumuri asfaltate de oras :( asa ca Mosu' a trebuit sa se revanseze el cumva.... 

 

1 - Am cumparat aceasta radiera care poate fi montata pe bormasina , care s-a dovedit a fi una dintre cele mai inspirate investitii , time saver la maxim , pentru curatarea jantelor ! Pe langa faptul ca au iesit ca de fabrica , adezivul de la plumbii de echilibrare iese instant !    Ca orice radiera , aceasta se consuma , asa ca estimat am dat jos 5mm din diametru pentru 4 jante .  Scoate inclusiv punctele de bitum sau arsurile de la placutele de frana. 

page1.thumb.jpg.eeb0a808f8a7d1e54ddab8a46da525bc.jpg

 

2- Jantele de vara au primit si ele un cadou care tot la capitolul "Explorator" se incadreaza : un set de Huse OE  pentru o depozitare ferita de privirile spiritelor care se plimba prin dulapul unde sunt depozitate . 

page23.thumb.jpg.6976478ec3ce0a2f4c4575fedc6684da.jpg

 

3 - Am decis sa fac un upgrade legal pe partea de iluminat , mai precis pentru proiectoarele de ceata si pentru becurile de cornering din faruri , am zis ca mergem pe becuri de top cu halogen sa vad daca vad diferenta. 

Avand in vedere ca eu am setat la cornering sa se aprinda si proiectorul de ceata , ma ajuta foarte mult pe drumuri intunecate , mai ales ca aceste lumini le pot porni din semnlalizare atunci cand viteza este sub 30kmh.  

Pentru proiectoare am mers pe Osram Night Braker Hb4 +150% 

Pentru cornering far am mers pe Philips Racing Vision H7 +200%

763209595_page12.thumb.jpg.6490a9e66a0891a8ef0ee556e3fc9a4f.jpg

 

Mentionez ca becurile  vechi erau toate OE de fabrica cu productie 2012 ..... sau cum se zice => Lumanari . 

Diferenta este sesizabila clar !  Dpdv al meu am dublat intensitatea fata de ce aveam eu inainte ! nu neaparat cu ce este pe ambalajul becurilor , dar imbunatatirea este vizibila clar

Stanga becul vechi , dreapta este Osram Night Breaker +150% , facute cu aceiasi expunere pozele. 

page2.thumb.jpg.daed55aff8944cbdf9bd84744941aa71.jpg

 

4- A primit si un set nou de amortizoare pentru portbagaj , a cedat unul din cele vechi ( 2 ani de la schimbare) si odata cu el aproape mi-a cedat si mie rama de la ochelari cand mi-a cazut pe cap. Am cautat asa rapid si am luat doua marca FLANK , care sunt si mai groase si mai lungi .  Cele vechi erau marca Polcar. Se vede mai jos diferenta. 

page3.thumb.jpg.c48e9f3b9cdf62ac0a4af9d849ad1376.jpg

 

5 -  Exploratorul a primit un nou rucsac pentru bagaje , am schimbat portbagajul Thule Motion 800 cu unul generatie mai noua , mai precis  cu un Thule Motion XT XL .  

Imi doream sa fac asta de ceva vreme , portbagajul meu deja are 7+ani de cand este la mine  si am decis ca vreau ceva mai nou , mai mare , mai aerodinamic , mai modern, asa ca am mers pe modelul mentionat mai sus.

325192565_page13.thumb.jpg.e3fed7ca806e1ed2234ee5e466c69c6d.jpg

page17.thumb.jpg.8704c4c12b56f22b33eac89ceafa32ba.jpgpage21.thumb.jpg.dca44e631b565e52082adbf744af39bd.jpgpage18.thumb.jpg.2813a2f3cec2f248ee270458f21a52e0.jpgpage20.thumb.jpg.98f083c8534cd3865046d6d3b7eb2a27.jpgpage19.thumb.jpg.3729ea5d82f787272f2e6d43adb03d1c.jpg

 

Am trecut de la 460 litri la 500 litri , de la 205 lungime la 215 lungime , mi se pare ca am atins perfectiunea vizuala a raportului marime / utilitate permisa de caroseria tiguanului , modelul acesta vine perfect proportionat pe masina. 

page5.thumb.jpg.cc3888b7722456c784d7ecb8e79a870e.jpgpage6.thumb.jpg.8181961043f66a98cbc3c35d2875f3b2.jpg

 

Toate punctele forte ale noului portbagaj sunt in acest video :  Vreau sa spun ca sistemul power-click de inchidere este genial !  fara bataie de cap si fara efort prea mare. 

 

6-  Ca sa fie treaba , treaba am luat si husa dedicata de la Thule pentru noul portbagaj , ca nu poti sa ai silicoane si sa cumperi sutien din Auchan , merita si ele ceva de la Victoria's Secret :  husa este pentru depozitare , nu va ganditi ca se poate merge cu ea pe masina. 

husa11.thumb.jpg.eb95feca65363eeff7c7d307e971936d.jpg

 

7 -  Mai e si vorba aia......."Save the best for last"   ei bine , in opinia mea chiar e asa  , exploratorul a primit ceva special => Un volan nou Model 2019 - Rline configurat asa cum am vrut eu => Sigla de Rline , Cusatura alba , Comenzile in 12 taste, iluminat Alb  si Airbagul model nou 2019(cu fagure la design)..... efectiv nu am cuvinte : 

page9.thumb.jpg.53d3f97095bef9bb0c90a4fd0c2d03ba.jpgpage10.thumb.jpg.724d29ec5d9b9a49fb81b6cb832a92c5.jpg

 

Experienta de condus tocmai s-a dus la un alt nivel , si aici nu ma refer la sportivitate, sa fim seriosi , exploratorul numai sportiv nu este . 

page8.thumb.jpg.026667a738e888d76c3896a781565751.jpg 

 

Cel vechi , cu toate ca nu era rau , intrase deja in "cotidian"  ......cum sa va descriu senzatia care o simt acum  ......stai sa vedem  .... acum fie vorba intre noi , pentru "carGuys" ......   imaginati-va aceiasi pereche de Tzate cu care esti obisnuit sa te joci zi de zi , la inceput erau interesante dar cu timpul nu prea le mai bagi in seama....:coffee_lol:  dar cu volanul R-line.....jocul s-a schimbat radical ,  ca si cum as fi facut un upgrade la Tzatzele de mai sus cu un set de silicoane ultimul model , nu prea iti mai vine sa le scapi din mana si vrei sa te joci cu ele tot timpul .  Cel putin asta e senzatia care mi-o ofera volanul acum . 

page14.thumb.jpg.033041beea6cf780d7eff90d4c57a978.jpg

 

page15.thumb.jpg.8434b3e8b6a6456ce73c8a4d4df35f18.jpg

 

Eu zic ca mi-am potolit piticii  asa ca ne putem bucura de sarbatori chiar si inchisi in casa , atata timp cat ma uit pe geam si vad acolo Exploratorul , curat, spalat si cu volanul stralucind , nu prea mai conteaza altceva. 

so_good.thumb.png.5722e83f13ab3e63e4ebeef918042354.png

 

Pentru anul asta cam atat , vedem ce aduce noul an........:hainoroc:

 

Link către comentariu

Husele pt roți se gaseau intr-un timp pe la dealeri, in cataloagele de accesorii, nu cred ca acum e inghesuială la ele. Sunt utile niste ani, apoi te plictisesti sa le tot pui în husă si lași husele grămadă intr-un colț, la unele se mai rup inchizatorile de plastic, ajungi sa le faci nod la diametrul dorit. Nu mai zic ca dupa spalat rotile trebuie lasate intai sa se usuce, deci nu rezolvi tot in aceeasi zi.

Dar e un hobby si asta, l-am practicat un timp. :) My 2 cents...

Modificat de ct_act
Link către comentariu

@Doomy Daca tot ai pomenit, ultimul model e sensibil la atingeri, are chestii capacitive... (nu că ar fi mai bune, zic doar)...

Link către comentariu

Să învârți fără probleme volanul mulți kilometri. Am comandat și eu guma din aia de bormașină dacă mi-am luat Mallory 🤣. Nu mai am timp de nimic momentan, de la anul sper să mai fac si eu chestii la mașini... până atunci citesc la alții, mă mai inspir.

Link către comentariu

@MyKe Mai e o vorba  : Once you go black you never go back :)))))  cam asa e si cu .... :eek:

 

Am luat amortizoarele care le-am gasit cat mai rapid in stoc . Sunt mult mai dure , daca nu tin , ma voi orienta spre marca indicata de tine. 

 

@c_A_b De la Brady sunt , au reduceri prin cataloagele de accesorii  . 

 

@ct_act Asa e , nu sunt permanente , dar nici chilotii nu sunt permanenti , se mai schimba din cand in cand  :biggrin:  Sa ma tina 2 ani si sunt fericit, la huse ma refer . 

Legat de ultimul model , stiu ca sunt cu "touch" , asta e ce am gasit eu cu cod de piesa si productie 2019 . \

 

@grp Multumesc !   Pentru guma aia iti recomand sa folosesti masca , se face pudra multa si fina in "atmosfera" ( cel putin la a mea) , iar daca tragi in piept  o sa cheme vecinii izoleta de la tuse. 

Link către comentariu
  • 2 weeks later...

La multi ani tuturor ! 

 

Sper ca sunteti toti sanatosi si ca fiecare face ce ii place !  Asta este important !

 

425616310_Gif3.gif.b48050ec518f695c074a08ae21a7c9ee.gif

 

Soon to come for 2021 ! 

Link către comentariu

Si uite cum a decurs ultima aventura pe 2020 ......  

 

Din cand in cand , pentru buna  "functionare"  a unei casnicii , trebuie sa existe un timp personal pe care fiecare partener trebuie sa il petreaca asa cum crede de cuvinta.  Si aici nu ma refer la timpul personal petrecut in "baie" singur........ ma refer la His & Her's time..... fiecare sa faca ce ii place .....o  activitate care iti aduce fericire.....un hobby ....ceva sa faci singur fara sa fii deranjat ....macar o zi. 

 

Acestea fiind spuse , sotia a ales o zi de leneveala si de shopping .....online ca asa este mai "safe" iar  eu am ales sa testez volanul nou R-line pe circuit......:biggrin: mda , cred ca va dati seama la ce circuit ma refer . 

Asa ca am agreat termenii si conditiile pentru His & Her's day  , am expus fiecare ce vrem sa facem....... eu nu am fost mirat cand sotia mi-a zis ca vrea shopping spree .......adica who am i to judge .... whatever floats your boat :D 

Eu am zis ca vreau sa ies singurel sa fac un traseu frumos , prin multi , prin zapada......adica pe scurt zis  "ce trebuie" .......  de cum mi-au iesit cuvintele din gura  sotia a pus "the judging face on "  ....  "De ce nu poti sa fii si tu normal ca ceilalti soti si sa te duci la c****, trebuie sa te duci sa strici masina prin coclauri"    an that ladies and gentelmen  is the new t-shirt Logo for 2021 :biggrin: 

 

Dar sa trecem si la subiectul acestei aventuri .  Pentru ca in ultimile zile am tot auzit la stiri de ninsori in zonele de munte , am zis ca trebuie neaprat sa ma joc putin prin zapada  , asa ca am ales acest traseu : Coborare de la Intorsura Buzaului pana la Cheia  , dificultate medie (zic eu) cu elevare destul de mare ca sa gasesc zapada . 

image.thumb.png.a6100e5943e7c066b1f31c90ba5458cb.png

 

Dar cum nu toate planurile se leaga perfect , am ajuns cam tarziu pe acest traseu , 14 grade prea tarziu :banghead:     unde era zapada? 

 

snow.gif.84c51033a858f96093cb8fba79964fe9.gif

 

Zapada care era foarte mare cu cateva zile in urma s-a transformat in cel mai mare inamic al meu.....namol...

 

Pe masura ce inaintam in traseu , numai de namol dadeam .....din ce in ce mai nasol ...exact ce nu-mi doream  , mai ales ca abea fusese curatat exploratorul  pe dedesubt cu 1 saptamana in urma . 

 

Cam asa se prezinta prima parte a aventurii: 

 

Pe masura ce mergeam , efectiv nu ajungeam sa calc si eu cu roata in zapada...... numai de sleauri de namol dadeam........ aici s-a simtit lipsa anvelopelor de vara si cei 1.5 cm extra care ii aduc la garda la sol , acum inteleg si eu femeile care zic ca lungimea conteaza .

 

Frustrant sa vezi in departare varfurile pline de zapada si sa nu ai parte de asa ceva , asa ca am inceput sa caut zapada pe drumurile laturalnice cele care nu erau pe harta : 

 

 

Nu am regretat aceasta experienta indiferent cat de mult am murdarit exploratorul , am gasit acest traseu superb care a compensat pentru toate celalalte lipsuri , chiar daca dupa vreo 6 km de mers  am dat de infundatura  .

 

page1.thumb.jpg.f097bd1a39a66590761c377a590052d0.jpg

 

Stii ca a fost o tura buna atunci cand revii acasa cu zambetul pe buze . La urma urmei , asta conteaza cel mai mult.  

 

Chiar daca au fost necesare 32 fise la spalatoria self service sa o aduc la starea initiala si inca vreo 2 ore de detailing , tot consider ca a meritat !

 

Si uite asa intram in 2021 ......ce ne aduce acest nou an ?  .......Inca nu se stie  dar suntem liberi sa visam si sa planuim..... 

Link către comentariu

Acela e traseu de relaxare pentru noi doar pentru intrare/iesire pe Tabla Buții 🙂

Pentru senzatii si zapada trebuia sa faci stanga, urcare pe tobogan si tranzitare gol alpin cu coborare prin Slon sau pe barajul Măneciu.

Chiar vazusem poze ale unor aventurieri de cateva zile ce au fost scosi cu taf-ul de acolo 😆 nici cei de la rescue 4x4 n-au reusit sa-i tracteze.

Chiar la sfarsit de an am facut plimbare pe Zizin-Dălghiu. Mult noroi si fagașe, dar fara dificultate.

Link către comentariu

Avand in vedere ca erau portiuni in care namolul punea pe burta masina , era de ajuns o oprire proasta sau viteza prea mica si cam asta era sfarsitul aventurii.  Daca te opreai sansele de iesit erau destul de mici. 

 

Daca faceam stanga unde zici tu  pe noroiul  asta imi bateam joc de masina  si nu asta este scopul iesirilor mele .    

 

Daca vreau sa caut senzatii tari pe zapada sau offroad , ma uit pe Youtube la cei care au masini dedicate pentru asa ceva , sau daca consider necesar imi iau o "ragalie" dedicata dar in nici un caz nu vreau sa obtin senzatiile tari de la un suv de clasa medie care a fost gandit pentru asfalt aka Tiguan .

 

 

Link către comentariu

Traseul respectiv a fost calea de acces pentru cei din Buc/Ploiesti ce au petrecut revelionul la Vama54 si Pastel Chalet. Ruta este dată chiar de google maps si au ajuns pe acolo cu gps-ul.

 

In 29-30 dec au ajuns peste 25 masini, o mica parte pe Intorsură iar cel putin 3 erau fara 4x4 si au parcurs exact traseul facut de tine 🙂

FB_IMG_1609683597384.jpg

Link către comentariu

Frumos...Fix la traseul acela ma uitam si eu zilele trecute...cu intentia de a vizita Cascada Urlatoarea si Valea Zimbrilor.

Cand aud infundatura...imi piere tot cheful😔

Link către comentariu

La cascadă au amenajat parcare si au pus indicator cu interzis din drumul principal. Deci se merge 15 min pe jos.

La zimbri merita, au adus si reni pe care daca nu ai nenorocul sa dormiteze in staul îi și poți vedea 🙂

Link către comentariu

@Laurentiu_LWR Merita drumul , daca cobori din Intorsura Buzaului , asfaltul se termina exact la cascada , cand am trecut eu era gol , nu erau masini in parcare .   

726985046_page1.thumb.jpg.39dab467f15d4cbbc3f505a168a8f392.jpg

 

Cat despre infundaturi , asta vine la pachet stii bine :)   ca sa ajungi la miere cateodata  esti si intepat de albine....

 

 

@yanq Felicitari lor ca au ajuns , fiecare isi foloseste agregatul cum considera sau fiecare isi bate joc de el cum considera :biggrin: indiferent ca ajungeau si cu bicicleta , daca consider eu ( ca proprietar de agregat) ca imi bat joc de masina , nu ma aventurez acolo. 

Link către comentariu

La Vama54 am ajuns şi eu în vară cu GTI-ul (pe la Întorsură), deci nu e dracul atât de negru. :P 

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!