Jump to content

Seat Ateca 1.4 TSI 2wd 6mt


andrei0241

Postare recomandată

Poate ai in kitul de pana si o siguranta de rezerva :)). Eu am folosit compresorul fara probleme de genul asta. Poate o fi fost siguranta aia la cateva zeci de mii calibrate prost, cine stie.

Daca ai posibilitatea, poti masura cat trage compresorul in sarcina. Eventual ii obturezi iesirea cu degetul pentru scurt timp

Link către comentariu

Am ceva clampmetru sau cum s'o numi, dar clar nu compresorul e de vina.

Pe to-do-list e si printarea si lipirea schemei sigurantelor pe spatele capacului ce acopera tabloul de sigurante, e aiurea sa stai sa cauti pe net (ca deh, manuale cred ca n'a mai primit nimeni printate) de fiecare data ce rol are fiecare

Link către comentariu

Sa iti dam si noi adresele de mail sa ne dai fisierul sa il printam si noi.

Apropo ai drumuri in zona delfinariu ca am tot avut impresia ca iti vad masina.

Doar ca era o doamna la volan.

Modificat de Sop
Link către comentariu

Posibil Ateca aia sa fie a lui @justmadalin, am zarit'o si eu zilele astea in trafic, o conducea o doamna, dar a lui e Mato brown

217112218.400.jpg

A mea, in zona Delfinariu, doar cand trec spre OMV la spalatorie :) Oricum cam la spalat/alimentat se rezuma interactiunea mea cu Ateca...

O sa imi fac timp sa pregatesc un tabel printabil pe dimensiuni cat sa poata fi atasat capacului de la sigurante, il postez si'aici cand va fi gata

 

LE: a mea e de azi cu bocancii de iarna

Modificat de andrei0241
Link către comentariu

Am inlocuit azi prezoanele de antifurt cu prezoane normale si capacele aferente.

Am verificat strangerea prezoanelor la cuplu si normal ca erau alandala: cele de antifurt erau stranse la maxim 100Nm, dar cate un altul pe fiecare roata (la o sg roata erau 2 asa) avea minim 150Nm. Am dotat portbagajul si cu un antrenor de forta de 30cm si o tubulara adanca de 17mm, cheia de roti cu care vine din fabrica e o mizerie ca dimensiuni, mai ales daca ai stranse prezoanele la cuplu sau peste.

USB'ul 1, pe care'l declarasem "decedat" azi isi revenise, ciudat, nici nu apucasem sa verific sigurantele.

Link către comentariu
  • 4 months later...

Intre timp masina a ajuns la 18 600 km, fara vreo problema.

Va urma un schimb de filtre si ulei in perioada urmatoare, la ritmul actual se pare ca masina va atinge 30k in 2 ani si n'as lasa'o asa pana in ianuarie, cand va fi revizia programata.

Singura problema e folia de pe parbriz, iarna asta a lasat urme pe ea, inca nu sunt hotarat daca sa o inlocuiesc sau doar sa o dau jos

7.8% e consumul pe ultimii +3k km (cu incalzirea auxiliara pornita inainte de fiecare plecare, dimineata ptr 30 min inainte de plecare, cam 3 zile pe sapt)

Modificat de andrei0241
Link către comentariu

Face putini km, eu sunt deja la aproape 21.000 km, masina face un an la sfarsitul lui aprilie. In ritmul asta ma apropii de 25.000 km anual.

De curiozitate, ce iti spune masina, la cat recomanda schimbul de ulei?

Consumul e foarte bun, se vede ca masina ta are tractiune fata si are DSG7, care e mai economica decat DSG6.

Link către comentariu

Are chiar manuala ;)

Cat despre nr de km, pana acum masinile mele nu prea depaseau cate 10k anual (e'adevarat si ca de cand cu Ateca, Foresterul nu a mai iesit din oras, Seat'ul e masina de concedii)

Primul schimb de ulei l'am facut la ~9k, in iulie, o sa verific zilele astea ce imi recomanda calculatorul de bord.

La reprezentanta oricum trebuie sa ajung pentru montarea rotilor de vara si atunci voi face si schimbul de ulei (filtrele de aer le schimb singur cu unele Mann, ies sub jumatate ca pret fata de reprezentanta)

Link către comentariu

Scuze, nu m-am uitat in titlul tooicului. 

Am vazut ca e o moda sa schimbi uleiul la cateva mii de km, eu nu am aderat la curentul asta.

Si eu fac fel cu filtrele de aer si polen, le schimb singur, insa eu prefer Mahle.

Link către comentariu

N'as numi'o chiar moda. Dupa revizia de 2 ani probabil ca voi mai rari frecventa la 1an/15k, 2ani sau 30k mi se pare mai mult marketing sau cel mult o intretinere ptr cine schimba masina la 5-6 ani, ceea ce la mine nu se va intampla. 

O sa fac o inspectie vizuala cromului de la geamuri, in toamna la sofer deja aparusera niste pete. Daca le voi gasi accentuate, probabil infolierea va fi solutia

Link către comentariu

Eu nu am absolut nici o problema cu ornamentele alea, poate am fost eu norocos, desi ma indoiesc. Probabil are legatura cu faptul ca imi spal masina singur, iar spalatoria unde fac asta nu foloseste o spuma activa coroziva, desi masin se curata foarte bine.

Link către comentariu

Nici eu nu am problema asta, si la fel ca si Cristian, imi spal masina singur la spalatoriile self service.

Link către comentariu

Numai selfservice (Moll si OMV) vede masina, in rest daca am dat de 2 ori cu ONR, deci nu e vina spalatoriilor. O sa ma uit sa vad, poate au disparut petele intre timp, nu erau oricum in genul celor de la Skoda.

 

Azi am verificat cum e cu intervalul de schimb recomandat de CB. Dupa 9400km de la ultimul schimb (cand s'a si resetat intervalul) acum zice 20 400km, nu ma mira insa, masina fiind folosita 90% ptr naveta extraurban.

Nedumerirea mea vine insa de la intervalul de inspectie, care ca si km e ok, insa ca zile imi zice 113 zile, asta la 1 an si 2 luni de la achizitie ... iar intervalul de zile ar trebui sa fie fix, 2 ani intre inspectii. De la ce anume ar putea sa se fi redus?

Oricum o sa intreb la reprezentanta ce explicatie au ei, daca intr'adevar va trebui sa fac revizia in nici 4 luni, clar nu mai schimb ulei/filtre acum

20190318-172336.jpg

 

LE: tinand cont ca schimbul de ulei/resetarea le'am facut pe 9 iulie, cele 113 zile ramase ar insemna de fapt ca inspectia e la 1 an ?

Modificat de andrei0241
Link către comentariu

Reviziile sunt la 2 ani, 30.000km sau cand te anunta computerul de bord. Inspectia, insa, se face prima data la 2 ani si apoi anual. ;) 

Link către comentariu

Probabil ca odata cu resetarea km la schimbul de ulei a trecut si intervalul dintre inspectii la un an. Stupid... 

O sa vad ce'mi zic cei de la reprezentanta, in curand oricum trebuie sa trec la rotile de vara, pe care le am la ei

Link către comentariu

Inspecția presupune o trecere prin service de rutină. Ideea nu e rea, daca ar fi gratis. ? cred ca e undeva la 100 ron daca nu ma înșel. Repet, nu se schimbă nimic, decat daca e musai necesar (gen plăcute frana).

Eu oricum dau prin service 2x an pentru înlocuire roți.

Prima inspecție e la 2 ani, după care intervalul scade la 1 an. Uleiul primește indicatie clara ca si durata de viata, iar restul se schimbă conform recomandărilor la un anumit nr de km.

Link către comentariu

Ok, stau mai linistit atunci, o sa le cer sa faca inspectia cand schimb rotile, sa imi reseteze intervalul (altfel, la depasire banuiesc ca as tot primi avertizari, cel putin la pornire)

Link către comentariu

Azi am profitat de vreme frumoasa si i'am facut o spalare mai temeinica, ca dupa iarna.

Demontat rotile si curatate interior/exterior cu SFE, spalate cu simt de raspundere pasajele rotilor. Ar mai fi cateva pete de scos cu argila, insa am fost multumit ca nu au aparut zgarieturi pe caroserie pe timpul iernii.

Rotile de vara probabil abia spre sfarsitul lunii, ca se pare ca vor mai urma cateva nopti cu temperaturi spre 0gr

M'am uitat atent si la ornamentele cromate de la geamuri, doar la pasager au aparut acele pete, insa sunt mici si deocamdata nu deranjeaza vizual

 

20190319-135548.jpg

Link către comentariu
  • 2 weeks later...

Ieri am trecut la rotile de vara.

Am intrebat despre intervalul de inspectie si, conform celor de la reprezentanta, faptul ca am facut eu voit un schimb de ulei mai devreme decat cere producatorul si ca atunci ei au resetat datele din CB, ma obliga ca acum sa fac inspectia dupa indicatiile CB'ului.

 

Am o rugaminte ptr cei pe care nu i'a mancat in partea dorsala si inca au intervalele "originale". Prima inspectie apare dupa un an sau dupa doi ani, ca si primul schimb de ulei?

Link către comentariu

Schimburile la maxim doi ani sau cind te cheama, inspectiile la an pe calendar, prima inspectie de an dupa primul schimb.

Link către comentariu
  • 4 weeks later...

Ateca merge mai departe: 20 050km

Intrucat urmeaza cateva drumuri, iar revizia de 2 ani va fi in ianuarie, azi am mai facut un schimb intermediar de ulei si filtre (Castrol Edge 5W30 LL, filtru ulei original Vw, filtru aer MAN C 27 009 si filtru polen MAN FP 26 009)

Ultimul schimb fusese acum 11 000 km, iar computerul de bord indica 19 000 pana la urmatorul, deci drumurile majoritar extraurbane nu reduc intervalul de schimb ulei

Cam asa aratau filtrele de aer, cel din habitaclu era ticsit de praf, cel de aer doar murdar, insa nu suprasaturat

20190425-172048.jpg    20190425-174137.jpg

Intre timp am achizitionat si o camera Blueskysea B1W + filtru CPL. La prima vedere filmeaza decent, o sa o montez temporar si o voi proba zilele urmatoare, dupa ce va sosi si modulul de alimentare ii stabilesc "locul de munca"

Modificat de andrei0241
Link către comentariu
  • 4 weeks later...

FIltrele alea arata asa doar de la mersul in oras?

Daca da, atunci ... wow, dar nu de bucurie...

LE: imi plac farurile la Ateca, arata foarte bine, dar te zgarcesti la poze. ?

 

Modificat de ct_act
Link către comentariu

Ai montat camera? Esti multumit de ea?

Poti sa faci niste poze cu pozitia gasita?

Chiar eram pe puctul de a comanda dar am zis sa mai astept niste pareri de la posesori.

Link către comentariu

@ct_act: scuze, abia acum am vzt intrebarea ta. Filtrele sunt asa de la mers 95% extraurban, spre Tulcea. Masina sta insa parcata sub un nuc acasa, desi nu sunt convins ca asta influenteaza neaparat in rau

 

@Sop: B1W a ajuns pe masina mea, pe Ateca voi pune un A119, care insa se lasa asteptata mai mult decat credeam. 

Motivul upgrade'ului e ca A119 are si display, iar sotiei ar trebui sa ii fie mai usor in a o folosi. Ii gasisem loc elegant in spatele oglinzii, pe partea dreapta, dar cum a stat doar cateva zile in Ateca, nu trasesem cablul de alimentare mascat ( cablul vine cu priza de bricheta, cu un port Usb incorporat) 

 

Link către comentariu

23 000 km depasiti dupa o minivacanta pe Valea Prahovei cu 7.5% media de consum (3 persoane cu 3 bagaje 'de mana') 

Navigatia s'a dovedit din nou inutila, in 3 zile a dat 4 'chifle', de 2 ori ma scotea pe drumuri neasfaltate pentru cativa zeci de metri scurtati. O sa fac si update'ul de harti, desi nu vad cum ar fi asta problema 

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!