Jump to content

Seat Ateca 1.4 TSI 2wd 6mt


andrei0241

Postare recomandată

Am luat legatura si cu un service dedicat VAG foarte laudat pe grup Carfix Motors si oferta era de 1.700 Ron pentru distributie (piese + manopera).

Cum intentionez sa fac o gramada de operatiuni la masina la prima revizie ( 5 ani 65.000 km) iar reprezentanta refuza sa faca schimburile de ulei cutie+ mecatronic mi-am facut deja programare pt luna Octombrie.

Pretul este decent iar din ce am citit pe grup profesionalismul este la cote inalte. 

Dupa ce fac revizia voi reveni cu detalii si impresii.

Link către comentariu

Atat am platit si eu(1775). Antigel,apa, spray degresant, set curea, pompa apa, curea accesorii, rola intinzatoare la un service autorizat rar la masina din semnatura.

Link către comentariu
  • 3 weeks later...

Dupa ce resetasem toate erorile acum vreo 2 saptamani, ieri am scanat din nou si eroarea de la broasca usa sofer era iar prezenta.

Urmeaza inlocuirea cu una OEM, ultima revizie. Din dezmembrari ar fi costat peste 350 ron, iar noua e un pic peste 500. Ciudat era insa ca 5TB837015D aparea, din dezmembrari, ca broasca usa spate de la Golf.

Ptr ca aparusera la scanarea initiala ca erori, am inlocuit si bateriile din ambele chei. Aveau 3.0x V, fata de 3.3x V cele noi

 

In plan sunt si alte cauciucuri de iarna, cele luate odata cu masina au DOT 2017 si chiar daca zapada ocoleste Dobrogea cu succes in ultimii ani, ia noi ocolim celelalte zone ale tarii, un set de 870P ar fi alegerea optima (cel mai convenabil le'am gasit la 3050 ron/4buc, deocamdata)

Link către comentariu

Daca mai au profil ai putea sa le mai folosesti. Sunt in aceeasi situatie si le voi mai folosi si iarna asta pentru ca mai au peste 6 mm profil, nu prezinta crapaturi si inca intra unghia in ele.

Link către comentariu

Nu am rotile la indemana sa masor profilul, dar rulajul estimez ca e undeva la 25-30k km si nu le'am rotit intre sezoane, deci e posibil sa aiba uzura neuniforma. Varianta "de buget" ar fi sa mut de pe cealalta masina LM005'urile (tot 215 55 R17) luate in 2019, dar care au maxim 5k km rulaj

La sf lunii urmeaza un concediu la greci, iar de la inceput de nov posibil eu sa fiu plecat, deci cam trebuie sa ma decid curand.

In ultimul test de la tyre review LM005 ies pe primul lor, per total, dar la profilul iernilor din zona Constantei, tot 870 e mai indicat (sunt si printre putinele cu indice de greutate 94, majoritatea la 215 55 R17 au deja 98/ XL)

Modificat de andrei0241
Link către comentariu

Nu dai gres cu nicio anvelopa premium. La cum e folosit Seat ul toate isi vor face treaba f bine. Fie Conti, fie Bridgestone, fie Michelin. La iernile din ultima vreme, si la un rulaj mic intra serios in discutie si anvelopele allseason, ma rog, cam sigura varianta f ok in teste fiind oferita de Michelin.

Link către comentariu

Seatul a facut deja 23k km in 2022, deci nu e chiar rulaj mic, iar saptamanal face cam 3 drumuri 2x50 km extraurban (nu iau in calcul all season, deocamdata. Si fiind 2wd, pe timp de iarna, in conditii grele, ar fi clar diferenta in situatii la limita). 

Link către comentariu

referitor la allseasonuri, din ce-am văzut în teste sunt foarte apropiate de cele de iarnă, e drept nu știu exact care e acel „Reference Winter”. În condiții grele oricum și pe alea de iarnă se pun lanțuri 😀

Link către comentariu

Ce te faci insa cu celelalte 364 de zile din an, cand nu ai zapada? :))

Pana la urma am luat Continental TS 870P, le voi monta la inceputul lui noiembrie, ca mai urmeaza peste 2 saptamani o tura la greci, unde se anunta totusi temperaturi de peste 20 gr pe timpul zile

Link către comentariu

Au venit 870p'urile, cu DOT 2622. Ca fapt divers, au 8.5mm profil

IMG-20221013-135012.jpg

 

Aventura a fost cu inlocuirea broastei de la usa soferului.

Comandata la autokarma, 514 ron cu termen de livrare de pana la 2 saptamani, a venit in 3 sau 4 zile. Problema a fost ca nu am fost atent si am incercat initial sa desfac suruburile care fixeaza broasca cu torx T30, cand scula potrivita este de fapt imbus cu 12 dinti (XZN) de 6mm. Asa am reusit sa stric dintii unuia din suruburi si incercarile de a'l extrage cu diverse surubelnite n'au avut succes, ci a trebuit sa apelez la burghiu.

 

Las si cateva poze cu cele doua elemente de plastic ce trebuie scoase pentru a avea acces la cele 3 suruburi de prindere ale panoului de usa, poate vor ajuta pe cineva pe viitor in a intelege cum sunt fixate (eu am reusit sa rup un piciorus superior al plasticului de mascare din manerul interior al usii)

 

IMG-20221010-165202.jpg   IMG-20221010-165207.jpg   IMG-20221013-171546.jpg   IMG-20221014-104304.jpg   IMG-20221014-133644.jpg   IMG-20221014-133655.jpg

 

Broasca originala era prima revizie, 5TB837015 (fabricatie 2017), cea montata acum este revizia D (fabricatie mar 2022), iar producatorul inteleg ca e Kiekert (nu l'am regasit in reperele aftermarket)

IMG-20221014-130605.jpg

Modificat de andrei0241
Link către comentariu

ODO 72635 km

 

La 10k km si ceva peste 6 luni de la ultima revizie, am inlocuit iar filtrele (cel de ulei OEM, iar cele de aer cu MAN) si uleiul (Yacco 5w30). Uleiul deja negru, iar filtrele de aer inca acceptabile, dar in nici un caz nu erau de inlocuit la 2 ani

 

IMG-20221018-151359.jpg    IMG-20221020-164038.jpg 

 

Am facut si o scanare cu ObdEleven, fara vreo eroare de data asta, deci inlocuirea broastei de la usa soferului a rezolvat problema.

Link către comentariu
  • 2 weeks later...

Gata si concediul la greci.

Ceva peste 3700 km parcursi fara probleme, vizual fara consum de ulei, desi s'a mers multi km in regim de autostrada. Totusi, pe autostrada, la 21° C temperatura exterioara, uleiul statea la 106-107° C, cam mult ptr mental :)

Am observat totusi ca dispare constant antigel, completasem pe primavara vreo 3-400ml, am mai completat acum vreo 3 saptamani cam la fel si acum iar e sub minim nivelul. O sa incerc sa fac si un schimb de antigel, daca tot sunt la capitolul asta.

Vineri urmeaza sa montez rotile de iarna si cam gata cu cheltuielile pe anul acesta

 

IMG-20221024-125707.jpg   IMG-20221026-173122.jpg   IMG-20221026-173211.jpg

 

IMG-20221022-132336.jpg

 

 

Si ceva consumuri, 3 adulti si un copil plus portabagaj cu 2 geamantane mari. Alimentat la Shell cu 98 (Bulgaria si Grecia) si OMV 95 la retur, in Bulgaria

Constanta - Salonic

IMG_20221021_220323.jpg

Constanta - Atena

IMG_20221023_100503.jpg

Sofia - Constanta

IMG_20221029_184023.jpg

Total

IMG_20221029_184029.jpg

 

 

Modificat de andrei0241
Link către comentariu

Si Touranul meu 2018 1.4 Tsi la viteza de autostrada arata 105 °C temp la ulei. 

Link către comentariu

Mai pusesem problema asta si alti colegi, pe timp de vara, au ajuns si la 110-112°C in regim de autostrada, deci acum nu era nimic exagerat, doar ca mi se parea mie c'ar fi cam mult.

Vad insa aici ca aia e plaja de temperatura normala, totusi, deci nu mai e panica

 

Temperatures between 100 and 107 degrees Celsius give the highest performance in terms of both efficiency and performance.

Using a decent oil may get up to 120 degrees Centigrade without being too hot. Some engine designers consider that oil should be kept at around 80 degrees Celsius to keep things safe. This is simply insufficient for best performance.

 

Yacco'ul pe care'l folosesc are viscozitate 12cst la 100°C. Nu gasesc grafic cu variatia in functie de temperatura, dar nu are cum sa scada brusc in 10 grade

Link către comentariu

Rotile de vara's acum pregatite de depozitare. Niste Valet Pro SnowFoam aplicat cu Gloria si apoi niste SFE au facut treaba. Ciudat totusi cum rotile spate erau mai murdare decat cele de pe fata.

In poze si prezonul-ghidaj care face montarea rotilor mult mai facila. 5 euro bine cheltuiti

 

O sa trec aici pentru referinta si profilul ramas din anvelope, sa imi reamintesc in primavara sa fac rotirea pentru uzura uniforma

FS - 5.7 mm / FD - 5.8mm/ SS - 6.7mm/ SD - 6.9mm

 

IMG-20221031-142157.jpg IMG-20221031-144745.jpg IMG-20221031-153446.jpg IMG-20221031-154340.jpg IMG-20221031-155746.jpg

Link către comentariu

ODO 76575 km - montare roti iarna

Pentru ca nu am tinut cont de rotire roti, cauciucurile vechi au acum profile inegale - 2 cu aprox 5mm si 2 cu peste 7mm - de tinut minte pe viitor

Link către comentariu

La scanarea de azi s'a prezentat din nou eroarea pe broasca din usa pasagerului. Sper sa nu faca figuri pana in primavara, cand o voi inlocui oricum, ca deja stiu pasii si prefer sa nu ajunga ceva critic

Link către comentariu

Inainte de a cumpara alta broasca merita investigat si cablajul de la usa ( mansonul flexibil ) in interior se pot gasi cabluri roase (prost aranjate de fabrica) sau chiar uzate de miscarea usii   , apoi curatata mufa ( pinii) verificat sa nu existe oxid acolo.  

 

 

Link către comentariu

Pe mine m-ar interesa unde pot gasi prezonul ghidaj :). Am tot cautat pe gogu' dar n-am reusit sa-l identific.

Eu la jante am incercat fratele mai mare al lui SFE, the Beast 😂. Subiectiv mi se pare mai eficient si parca si consumul e mai mic decat la SFE.

20221105_141252.jpg

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!