Jump to content

Seat Ateca 1.4 TSI 2wd 6mt


andrei0241

Recommended Posts

Dupa 10 luni de asteptare, saptamana urmatoare voi primi masina.

De vreo 2 ani cautam alternative pentru a inlocui masina sotiei, o Fiesta tdci care si'a facut cu brio datoria, insa portbagajul nu putea primi prea usor nici macar un carucior de copil in trecut, nu mai zic de tricicleta/bicicleta pe viitor, asa c'am inceput cautarile.

Initial sotia a dorit tot diesel, insa intre timp am reusit sa o "convertesc" la benzina. Cutie manuala, neaparat, tot dorinta sotiei. Mai departe am avut mana libera. Nu am optat pentru 4drive intrucat pentru iarna Foresterul meu e de ajuns, oricum e superior ca tractiune sistemului 4drive.

La inceput vizat era Yeti, insa dupa aparitia Atecai si un drivetest a fost clara alegerea. Am fost de'am vazut si Tiguan, Mokka X, Qashqai, X-Trail, CX5 (modelul anterior, insa mai erau pe stoc doar diesel si comenzi preluau pentru modelul nou).

Am plasat comanda la sfarsitul lui martie 2017, iar masina a ajuns la dealer pe 17 ianuarie, actele finale facand ca livrarea sa nu fie posibila saptamana aceasta.

 

Masina este un 1,4 TSI 150 CP, tractiune fata si cutie de viteze manuala, nivel de dotare Xcellence plus urmatoarele optionale:

- Capuccino Beige

- Pachet Enjoy Xcellence ( Alarma, Pachet iarna, Park Assist, Sistem navigatie)

- Adaptive Cruise Control

- Blind Spot + Rear Cross Detection

- Full Link

- Incalzire Auxiliara

- Parbriz Incalzit

- Portbagaj Actionat Electric

- Roata de Rezerva de Dimensiuni Reduse

- Sound System Seat (Beats nu era disponibil atunci si nu sunt convins ca e mult superior)

- Top View Camera

 

As mai fi adaugat si scaunul cu reglare electrica, daca includea si functia de memorie pentru macar 2 pozitii, altfel mi s'a parut inutil (greutate in plus in primul rand). La trapa am stat mult in dubii, insa cum sigura Ateca pe care o vazusem cu trapa avea deja mecanismul defect si cum la ambele masini pana acum am avut neplaceri cu trapa, am renuntat la idee.

 

Din catalogul de accesorii am comandat si aparatori noroi fata/spate si set roti de iarna cu jante Seat Dynamic pe 17" cu Continental 850p (860p nu am vazut pe dimensiunea 215 55 R17).

Probabil voi comanda si covoras de cauciuc pentru portbagaj, ce am gasit aftermarket nu ma incanta prea mult.

Aftermarket am luat, dupa recomandari de pe forum, un set de covorase de cauciuc.

 

image1.jpg   20180118_171506.jpg   20180118_173715.jpg

 

Link to comment

Să o stăpâniți sănătoși mulți ani si km ! 

Si noi ne uităm foooarte atent la fratele Karoq , 1.5 TSI 4x2 , manual doar pentru ca Varioflex e obligatoriu. Asteptam detalii din utilizarea zilnică.

 

Edited by caddy.fan
Link to comment

Sa o stapaniti sanatosi. Masina este foarte frumoasa, culoarea asta as fi ales-o si eu daca as fi mers pe Ateca. :wub:

Link to comment

Foarte frumoasa. Sa o stapaniti sanatosi. 

Incalzirea auxiliara e :wub:

Pentru tavita poti arunca o privire si aici.

Link to comment

Si intrebarea grea... Fara sa transformam intr-un versus, de ce Ateca si nu Kodiaq  sau Karoq ?!

Link to comment

Karoq nici nu a intrat in calcul, in martie anul trecut nici nu se stiau preturile. Oricum ar fi picat ca varianta, pe Style nu vine decat cu automata. La Karoq m'ar fi incantat in mod deosebit doar interiorul crem, ca design exterior imi place mai mult Ateca.

Kodiaq e prea mare, masina e folosita de obicei prin oras sau la facut naveta 2 x 50km cu 4 persoane (de gabarit redus), deci portbagajul imens nu prezenta vreun plus decisiv. Apoi, desigur, e vorba de pret. La Kodiak am inteles ca discounturile erau minuscule spre inexistente. Si, ca si la Tiguan, Style (respectiv Highline) vin neaparat cu integrala, deci din start ar fi fost vorba de o diferenta de ~6k euro, iar la Kodiaq sigur as fi luat si Scaunul electric cu memorie si Suspensia DCC, deci +1200euro. Daca eram chitit sa cheltui aceasta suma, mergeam pe Tiguan

Edited by andrei0241
Link to comment

Am inteles! Momentan sunt in cautari sa inlocuim Leon-ul cu ceva mai mare si, desi il prefer ca design, Ateca nu pare destul de semnificativ mai mare avand in vedere ca nu la mare diferenta de bani exista Kodiaq. Dar mai e timp de gandire si Ateca e mai frumos decat concurenta :)) 

Link to comment

Sincere felicitari, ati avut ceva rabdare nu gluma :)

Eu pot spune ca am OEM de la Seat pentru portbagaj cu fata dubla (textil/cauciuc) insa este net inferior la ce ofera Skoda ca solutii OEM, nu sunt sigur ca as da a doua oara banii pe acest covoras pentru portbagaj.

Draguta antena OEM de pe noul MY, astept si cu curios mai multe poze si cateva impresii dupa primii 5/10000 km ;)

Weekend cat mai "scurt" si zambete o data ce incepeti sa invartiti la ea covrigul, asfalt uscat :P

Link to comment

@RaveKaroq am inteles ca deja se fabrica in 2 locatii, Ateca a ramas intr'una singura, deci nu cred ca termenele de livrare vor scadea prea curand, ceea ce constituie un handicap in orice versus

@ToniM: multumesc de feedback referitor la tavita de portbagaj, inca eram in dubii, dar m'am decis, o sa merg pe varianta aftermarket.

Da, de saptamana viitoare o sa ne putem bucura de ea, nu ca in vara, cand iti admiram masina in benzinarie, din Forester ;)

Impresii de la 5k probabil nu vor veni prea curand, poate doar daca va prelua rolul de masina de concedii de la titularul de drept de pana acum :) Probabil ca o sa o fatai prin oras si o minivacanta la munte cat de curand, dar in rest nu aduna prea multi km (naveta aia e facuta ocazional, dar poate Ateca va deschide "pofta" de condus)

Edited by andrei0241
Link to comment

Felicitari, frumos “colorata” si dotata!

Drumuri mii fara probleme!

Link to comment

Felicitari Andrei, asteptarea a fost lunga, dar sunt sigur ca a meritat.

Optionalele sunt 90% ce am alea si eu, asteptam mai multe poze cu masina, dupa ce o ridici. Perioada de livrare si cota redusa alocata Romaniei fac Ateca mult mai rara decat alte modele.

Link to comment

Azi am vazut abia a doua oara o Ateca prin Cta, asta de cand s'a lansat. Una alba si una portocalie. Deci cu a mea bej voi fi unicat (cel putin in viitorul apropiat) 

Azi sosisera si presurile de cauciuc, insa nu m'am putut intalni cu curierul, a ramas ptr luni

 

Partea cu cota alocata nu stiu ce influenta are asupra termenului de livrare, dovada fiind in topicul dedicat: masina comandata cu 10zile inaintea alei mele, prinsa in cota de 2017 abia urmeaza sa intre in productie

Edited by andrei0241
Link to comment

@vdragosAteca, la Dacia? Despre care turn e vorba? Kodiaq'urile din zona le stiu deja, insa Ateca nu am zarit

@stryder: Jantele mi'au placut si mie. Chiar daca initial se zvonea ca alegerea celor optionale puteau insemna un termen de livrare mai scurt, nu mi'au placut deloc acelea. Ba chiar le'as fi ales tot p'acestea daca erau optionale, dar mai bine ca au fost "gratis"

Jantele insa le voi revedea abia in primavara, in mod normal o voi lua de la dealer cu jantele de 17" de iarna. Nu arata prea wow, dar le'am ales pentru ca era varianta sigura de a putea prelua masina in siguranta de la dealer, mai ales ca iarna inca ne da tarcoale

 

image.jpg

 

In mod normal as fi mers pe Scudo de la Skoda, dar pe site'ul de pe care cumparase un coleg tot ptr Ateca nu mai aparea livrare in .ro, deci poate ar fi durat mai mult pana sa le primesc.

Edited by andrei0241
Link to comment

Eu am ridicat Leon-ul tot cu zapada afara si le-am dus jante si anvelope de iarna cu o zi inainte sa o ridic si ei le-au montat gratis asa ca puteai sa mergi cu alte jante acolo. Dar arata bine si astea :) 

Link to comment

Frumoasa masina, cati mai multi km fara evenimente neplacute.

Link to comment

@Rave: Desigur ca puteam sa merg pe varianta spusa de tine, insa singurele jante care'mi placeau neaparat (Scudo de la Skoda) probabil ca nu le puteam avea pana luni/marti, asa ca m'am "resemnat" cu astea. Ca anvelope as fi mers tot pe Continental si facusem calcule, economiseam cam cam 7% fata de oferta dealer'ului cu jantele si pneurile luate de mine.

Link to comment

Practic e peste drum (blvd Tomis) de mine, prin parcarea aia am mai trecut din cand in cand, o sa verific informatia zilele urmatoare, cu siguranta :D

 

Link to comment

Felicitări pentru achiziție! Pe jante si cauciucuri cat ai plătit? Poți să faci te rog o poza la usb-urile din spate? Mersi 

Link to comment

O sa fac poze si la USB'uri dupa ce ridic masina, saptamana trecuta inca nu reusisera sa rezolve cu actele ptr creditul auto.

Jante + cauciucuri au fost putin peste 6000 ron

Link to comment

Pana ridic masina de la dealer (poate pe sfarsitul saptamanii, abia :scratch: ), am primit presurile de cauciuc. La prima vedere sunt foarte misto, nu vad cu ce'ar putea fi mai bune cele din catalogul de accesorii Seat, in nici un caz nu s'ar justifica diferenta de pret.

Edited by andrei0241
Link to comment

Ma bucur ca iti plac, sotia le foloseste de aproape 4 ani si rezista fara probleme.

Asteptam impresiile dupa ce ridici masina de la dealer.

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!