Jump to content

Seat Ateca 1.4 TSI 2wd 6mt


andrei0241

Postare recomandată

Multzani frumos. Chiar aveam ceva timp si l-am servisat un pic. Eu le mai dau la aspirator astea de obicei de vreo 2 3 ori si le schimb anual. Destul de fain fitrul ala Denso, cu trei straturi diferite. Oare sa fie la fel alea de la Mann? Accesul destul de usor la filtru dar e drept, cam multe cleme pe care le poti rupe daca te grabesti.

Link către comentariu

Stai ca nu inteleg. Nu se schimba filtrele la revizie? Sau mai nou schimba astia doar uleiul?

De ce sa imi servisez singur?

Link către comentariu

@Sop: Revizia e la 2 ani sau 30k km.

Eu am optat la 9k km sa schimb uleiul, mai ales dupa rodaj. Filtrele de aer nu am cerut sa mi se schimbe, nu ma asteptam sa fie prea murdare.

A tine filtrele de aer de la o revizie la alta mi se pare o prostie, chiar daca producatorul nu cere a fi schimbate mai devreme

 

@cris2109: partea cu aspiratul prelungeste durata de utilizare, insa cum accesul nu e cel mai facil, mai degraba schimb filtrul la 6 luni

Filtrul de aer ptr ventilatie e tot Mann, chiar daca e facut, pare'se, ptr Denso, care fac sistemul de climatizare

Codul de Mann este FP 26 009 (l'am cautat ptr Leon, Ateca nu prea apare in selectorul unor magazine de piese online)

 

20180721_163013.jpg

Modificat de andrei0241
Link către comentariu

Am schimbat pana la urma filtrul de polen cu MAN FP 26 009 (cu carbon activ, antibacterian, precum cel original) - 59 ron.

Dupa o spalare temeinica am aplicat si o ceara FK 1000p pe zonele neprotejate de folie, apoi un sealant FK 425, iar pe plastice un FK 108 Top Kote, de'acum e pregatita de concediu.

Cu inlocuirea barii spate treaba se misca f incet, abia azi s'a facut re-reconstatare, urmeaza acceptul asiguratorului si apoi comanda de piese, deci pana la jumatatea lui august slabe sperante sa termin.

Link către comentariu

Foarte nasoala povestea. Eu am patit ceva de genul cand aveam leonul in leasing. M-am dus la casco am vorbit cu ei s-a facut constatare pe loc, am fost la service am comandat piesa iar cand a venit au vopsit si montat.

Casco si-a recuperat apoi banii de la asigurarea vinovatului.

Daca nu ma insel se numeste casco cu regres sau ceva de genul.

Fiind atunci in derulare leasing valoarea casco nu a fost influentata in vreun fel anii urmatori.

Link către comentariu

Am zis sa nu apelez la nici la RCA'ul propriu cu decontare directa sau la Casco, intrucat stricaciunile nu afecteaza in nici un fel la deplasarea masinii si nici nu ma asteptam sa dureze asa mult.

Re-reconstatarea la reprezentanta s'a facut intrucat asiguratorul nu voia sa aprobe inlocuirea barii, au cerut nusht ce alte poze ... asta e, plafonarea tarifelor RCA clar are si partile negative. Mi se parea mai ok inainte si, alaturi de optiunea de decontare directa, cred c'ar fi fost mai sanatos pentru toata lumea.

Link către comentariu

Daca ai CASCO la masina, apelezi la firma ta de CASCO si faci masina pe RCA-ul celui vinovat. Nu platesti nimic in plus pentru ca nu "strici" polita ta CASCO. Cei de la CASCO tau isi recupereaza dauna singuri iar tu scapi fara batai de cap. Se numeste CASCO cu regres iar eu unul am apelat de 2 ori la aceasta metoda. Nu mai comenteaza nimeni ca nu se da inlocuire ci se da doar vopsire. Te duci cu masina direct la reprezentanta si nu unde are RCA-ul celui vinovat service agreat.

Link către comentariu

Nu mai e cazul de service'uri agreate, acum sunt obligati sa plateasca la orice service, singurul aspect care poate lipsi posibil sa fie decontarea directa.

O sa vad cand revin din concediu care e evolutia, stiu ca pe Casco s'ar face regres, dar oricum, masina fiind luata cu credit, Casco e la valoare fixa pe toata perioada, deci nici o eventuala majorare a primei de asigurare nu e ceea ce m'ar fi afectat

Link către comentariu
  • 2 weeks later...

Gata si un scurt concediu la Fundata.

~1300km, masina s'a comportat bine cu 3 adulti, 1 copil si bagajele aferente, atat pe autostrada, cat si pe serpentine si drum pietruit.

Tot ma "incurc" un pic la turatii mici, in rampa, cand ma astept ca apasand acceleratia turatia sa creasca, dar uneori fara retrogradare nu exista sansa. E ciudat, celelalte doua "turbate" nu fac asa, se impotrivesc si ele, dar pana la urma cedeaza.

 

20180730_183607.jpg   20180730_183805.jpg   20180730_183950.jpg

20180730_121513.jpg   20180728_121428.jpg

 

 

 

Link către comentariu

Media de consum ptr 1250 km, la pompa, a iesit la 8.5%. N'am reusit insa sa prind si un consum total ptr CB, era un test bun ptr a vedea cam care e abaterea

Link către comentariu

Nice, locatia e chiar deosebita, iar masina se incadreaza perfect in peisaj :) 

Link către comentariu

Eh, tinand cont ca e tractiune fata, masina e din peisaj doar pe uscat. Garda la sol imi dadea totusi o siguranta mai mare in a depasi denivelarile pe drumul pietruit

Link către comentariu

Luni masina a intrat in service.

S'a reparat/revopsit bara, s'au inlocuit plasticele (cele negre si argintii), azi a fost gata. Totul pare ca nou acum, vopseaua e la fix, indiferent de lumina, operatie reusita

Reluam numaratoarea de la 10 500km

Link către comentariu
  • 2 weeks later...

I'am găsit și sora geamănă la munte

20180822_151045.jpg

Modificat de andrei0241
Link către comentariu
  • 4 weeks later...

De la (probabil) ultima iesire la munte cu Ateca pe anul asta

20180824_165143.jpg

Chiar si cu rotile de 18", fii'miu a dormit dus in scaunel la urcarea pana la Cabana Susai

LE: drumul nu e chiar rau, mai ales cu garda la sol de macar 16cm, insa mi'a fost un pic mila de G7 R'ul pe care l'am intalnit la urcare

Modificat de andrei0241
Link către comentariu

Sa stii ca e chiar confortabila cu roti pe 18. Weekendul trecut am urcat si eu pana la Hotel Pestera, pe drumul forestier de la Moroeni. Foarte ok, am ramas impresionat de confort.  Cu jante pe 16 ar fi perfecta pentru ce imi doresc eu de la ea. Abia astept sa vina iarna si sa refac traseul cu cauciurile de iarna.

Link către comentariu

Te astept cu impresii despre 4drive la iarna ;)

Jante pe 16" ar arata prea mici pentru gustul meu, nu cred ca voi cobori sub 17" nici pe rotile de iarna

Link către comentariu
  • 3 weeks later...

Azi a trecut de borna de 13k km. Totul ok, dar observ ca plasticele negre de la pasajele rotilor sunt sensibile, desi nu o spal decat la selfwash OMV, unde, teoretic, produsele ar trebui sa fie mai prietenoase cu plasticele/lacul decat spumele active de la spalatoriile normale.

Diminetile reci au cerut repunerea in functiune a incalzirii auxiliare, la 5 grade exterioare e placut sa intri la 23 in masina :)

Link către comentariu
  • 3 weeks later...

In continuare spalari si alimentari, aproximativ 15k km.

In curand va trece la rotile de iarna, inceputul de nov deja va aduce temperaturi reduse dimineata.

 

20181016_185533.jpg

Link către comentariu

O speli la OMV-ul de lângă vapor ? Cred că poți merge lejer cu cele de vara pana la jumatea lui Noiembrie daca nu ai drumuri la prima ora sau în afara județului. Vedem ce ne rezervă iarna aceasta , oricum ne va lua prin surprindere :)

Link către comentariu

Da, de obicei acolo o spal la exterior, dar o trag in parcarea de la vaporas sa o sterg in liniste.

Masina sigur ar putea merge, doar ca plec eu intre timp si prefer s'o las cu rotile montate si testate pana atunci. Masina e folosita la naveta spre Tulcea, pe la ora 7 dimineata, deci nu strica daca's prevazator

Link către comentariu

In cazul ăsta și pe porțiunea aia de drum este ok sa fi prevăzător. Drumul este destul de virajat și cu porțiuni umbrite pe care rămâne umezeala / gheață. 

Link către comentariu

Azi am facut preagatirea pentru inlocuirea rotilor, am dat jos cate una si le'am curatat mai ales pe interior cu CarPro Iron X (ultimii ~200ml au fost suficienti ptr cele 4 roti, pe interior) si SFE (la exterior)

Ce nu mi'a placut este ca se pare ca am antifurtur la roti, intentionez sa le inlocuiesc cu prezoane normale si capace obisnuite. Desi adaptorul ptr antifurt e destul de bine facut, cu jucaria aia de cheie de roti pe care trebuie sa ma sui cu piciorul ptr a desface prezoanele nu mi'e greu sa prevad probleme. Deci prezoane/capace si un antrenor de forta de ~30cm sunt pe lista de cumparaturi.

O alta surpriza a aparut ieri cand s'a aprins martorul de presiune roti. Avand cumparat un compresor din kiturile de pana, original VAG, dupa ce'am facut presiunea in roata suspecta (diferenta de ~0.2 bar) si am mai bagat un 0.1 in alta, siguranta de 20A a prizei s'a ars. Nu e un capat de tara (desi la Subaru, tot pe siguranta de 20A am bagat diferente de 0.5bar in 4 roti consecutiv) , dar accesul la panoul de sigurante nu e cel mai facil si fara o clema de siguranta nici nu cred ca poti scoate orice siguranta (mai ales cele de dimensiuni mici - asta a prizei e din cea mare)

 

Si o mica erata ptr postul de mai sus, kilometrajul a depasit 14k, nu 15k (mentionez aici ca sa tin o oarecare evidenta scrisa, ptr viitor)

Link către comentariu

Am mentionat ca am folosit compresorul pe roata fata dreapta timp de 8-10 secunde si pe roata spate dreapta 5-6 secunde si aia a fost. Pe Forester a mers si 30 secunde continuu pe o singura roata, dar in total cel putin 2 minute in interval de maxim 10 minute si n'a fost problema, tot pe siguranta de 20A.

Ieri am inlocuit siguranta si le'am verificat si pe celelalte din panou, pe 2 din ele le'am mai putut impinge in soclu, deci nu exclud ca si asta sa nu fi fost fixata corect.

Inca un motiv ptr care doar kitul de pana nu in consider de incredere...

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!