Jump to content
speedo

Probleme instalatie de climatizare

Recommended Posts

Emy D

@razvi ...nu e vorba neaparat de mine si nu astept eu scuze de la nimeni si nu sunt necesare. Pana la urma de aceea e forum, ca sa discutam, insa fara cearta. :| Trebuie sa ne gandim ca daca vom continua asa pe toate topicurile, cand va veni cineva nou nu mai stie care informatie e cea buna, si iarasi va intreba aceleasi si aceleasi lucruri :)

@negrusirosu : orice date se pot verifica, la final depinde care se confirma :)

Acuma, voi inca mai aveti probleme cu clima pe caldura asta? :| N-as vrea sa imi imaginez cum e in sharanul meu negru....fara clima... Succes la reparatii cu cat mai putini bani.icon_thumright.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites
tengola

Hai sa intru si eu in hora poate se mai calmeaza spiritele. Speedo ai curatat instalatia cu Azot in Bacau? Unde? de ce intreb pentru ca este o opetatie costisitoare si nu o face oricine. Masinaria care se gaseste prin orice garaj descarca instalatia, verifica cu vacum si apoi reincarca, am vazut ca a spus cineva ca nu e capabila sa detecteze pierderile mici ASA este nu reuseste, am citit ca un profi in klima nu se preteaza la acest tric cu substante fluorescente ptr identificarea pierderilor la mine a fost asa ceva de genul pierdea la capacul uscatorului cu lampa nu se vedea nimic , dar cu apa si sapun am detectat pierderea imediat. Nemtii de pe SGAF sunt terorizati de ungerea capacului cu vaselina cu lithium, dar functioneaza. Eu am avut defectul de curand, rezolvat simplu dar am controlat garniturile si capacul sub microscop, si am ajuns la concluzia ca nu garniturile sunt cele care duc la pierderea presiunii ci oxidatiile care apare la aluminium capac si radiator, si inca ceva de retinut oxidarea vine de la exterior spre interior deci rolul vaselinei este clar. Cum multi spun pe aici ca nu are sens sa umbli la un sistem care functioneza asi spune DA/NU, cat de oxidat este capacul de la filtru o poti spune numai atunci cand il dai jos. Un sevice la AC consta in descarcare, verificare cu vacum si reincarcare deaceea gandesc eu ca daca dupa descarcare investesti o jumatate de ora sau o ora pentru a schimba filtrul si capacul ajunge sigur mai ieftin decat sa pierzi lichidul de cateva ori pana reusesti sa descoperi defectul, care mai mereu este capacul uscatorului sau sa pierzi o zi doua cu masina prin service cand tre sa pleci in concediu. Am mai vazut pe aici ca cineva cauta sa curate un motoras la climatronic cred ca este vorba despre ventilatorul de pe circuitul integrat al climatronicului, se infunda in timp si nu mai masoara bine temperatura interioara, se verifica cu fum daca trage pe gaura din stanga de la ecranul climatronicului :beerchug: rece

Share this post


Link to post
Share on other sites
speedo

Daca tipul ala m-a mintit, asta e...v-am mintit si eu dar asa a zis ca masinaria aia face curatare cu azot.Ori o fi suflat el cu ceva azot ca masinaria care baga azot in pneuri era chiar alaturi,n-am stat langa el.E service-ul de vis-a-vis de VAMA la gara... ala nou.

Anul trecut am schimbat si eu garnitura de la capac tot cu apa si sapun am descoperit.O sa dau cu vaselina daca zici ca e bine, chiar nu m-am gandit la asta iar referitor la subst. de contrast la mine chiar a fost utila am descoperit f.usor fisura(asta si pt ca era vorba de o conducta din fata-norocul meu-dar se vedea clar cu lampa aia speciala)

Oricum dupa ce am schimbat conducta si am incarcat nu am mai avut probleme (am 1 luna)cu toate ca m-am mai "racit" eu odata cand am vazut ca intr-o dimineata mi-a clipit display-ul dar mi-am revenit cand am auzit ca porneste compresorul.

lipsa freon-clipeste display-ul la fiecare punere a contactului

alta eroare-clipeste doar prima data cand se stocheaza eroarea.Daca o stergi si nu remediezi va clipi din nou.

Share this post


Link to post
Share on other sites
tengola

Stii Speed vaselina aia cu lithium o gasesti si in catalogul ETKA de ce nu pune VW de la inceput?? cine stie care sunt interesele, poate orice masina tre sa aiba niste slabiciuni. Poate este aceeiasi technica ca la imprimante,imprimanta se plateste atunci cand incepi sa cumperi cartuse de culoare, na ganduri. Am studiat bine busonul si m-am gandit asa oare daca fac unul pe strung si in loc de 2 canale pentru garnituri ii fac 4 canale, se prelungeste durata sau nu mai scapa niciodata. Oricum cum am mai spus l-am studiat bine acest buson si sunt 100% sigur ca la mine oxidarea a venit de la exterior spre interior deacea dupa montarea busonului controlat cu apa apoi curtat bine uscat bagat vaselina ( nu am avut lithium dar am pus vaselina pentru bornele de baterie ptr ca am uitat sa cumpar de la VW si cred ca vaselina de borna e alergica la oxidare) apoi la montarea capacului de plastic am pus si un cordon de mastic, protectie dubla. A si inca ceva Speed eu o dezinfectez cam odata la luna ( stii am copil mic) nu la garaj ci cu spray special ptr clima care se gaseste in comert functioneaza perfect sau cel putin pana acum nu am avut probleme. Bine este ca inainte de a opri motorul sa treci pe Econ ca sa se usuce radiatorul , da cine are timp de asa ceva? :offtopic: Speed tu ai schimbat deja la a ta distributia? daca te intereseaza putem face un workshop in august cand vin in vacanta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
speedo

Eu o dau pe econ dar nu stiu cat se usuca ala pana mai pliez oglinzile si hai sa zic,trag frana de mana :)

O fac doar asa ca sa nu opresc motorul cu compresorul mergand la alte chestii nu m-am gandit.

Distributia am facut-o la 300k acuma am 340k si o las asa pana la 400k.

Share this post


Link to post
Share on other sites
davidut5

Am dus Sharanul la un service specializat doar in aer conditionat, si pentru inceput un pret estmativ 300 E(in Spania), adica filtru umiditate schimbat, incarcat cu freon si ulei, asta pentru estimare de pret reparatie. Apoi mai sunt alte ore de munca alte piese pentru reparatie. Daca nu e si compresorul defect cred ca sare de 800E. O gramada de bani. Am lasat masina acolo azi dimineata.

Daca faceam eu, luam filtrul cu 60E, incarcam cu 50E si ieseam de 3 ori mai putin. Dar zic sa las pe mana specialistilor.

Pana la urma uleiul care se baga in instalatie intra si la copresor? Sau trebuie bagat separat pe la buson? Am vazut ca are un fel de ventil care comunica cu una din conducte, intra pe acolo si in compresor?

Am luat masina de la service-ul ala, pentru ca nu au avut timp sa se apuce de ea si pentru ca era foarte scump.

Am cumparat cele 2 supape de expansiune si filtru uscator cu 120E noi, le-am montat, a doua zi am fost la incarcat. Au bagat doar 300 grame r134a sa vada cum merge, am pornit motorul,clima pe low, pe inalta era 25 cred ca atm, si pe joasa era 3, in 60 secunde ventilatorul a pornit la maxim. Mesterul zice ca ar fi condesatorul infundat. Ramane sa facem o spalare a sistemului saptamana viitoare.

La 25 atm nu trebuia sa decupleze compresorul?

Share this post


Link to post
Share on other sites
tengola

David daca dupa pierderea presiunii in instalatie, nu remediezi si incarci imediat, se poate infunda ceva in instalatie de multe ori se duce si martorul de presiune.

Share this post


Link to post
Share on other sites
tengola

Avis la cei care sustin ca ecranul de la climatronic pote clipi la punerea contactului, nu este adevarat.

Am avut acesta problema dupa ce am schimbat filtrul si capacul de la uscator, instalatia racea perfect, functiona fara probleme dar dupa punerea contactului clipea displayul de cateva ori, cu toate ca garajistul mi-a sters erorile de la clima.

Am gasit eroare cu VCDS pe care l-am cumparat recent codul chipului pierduse valoare in loc de 00010 ( clima numai pe fata) aveam valoarea 00005, climatronicul recodat si totul perfect faca nici un clipit,clipocit sau alte sunete bizare sub bord.

Deci parerea mea este ca in momentul in care ai pus contactul display ul de la climatronic trebuie sa se aprinda instantaneu fara nici o clipitura, si daca e pe automat respectiv in urmatorul minut trebuie sa se simta aerul rece ( cu conditia sa merga motorul).

Da Speed am gasit ca sunt masinarii de umplut clima care pot face si o curatare a instalatiei la interior, ai avut dreptate, daca te intereseaza in 2 saptamani sunt in bacau si am VCDS ul poti face ceva teste linistit cu el.

Share this post


Link to post
Share on other sites
davidut5

Am schimbat condesatorul ca am zis ca nu s-o spala bine. Am dat 170E cu filtru cu tot, si e Made in Taiwan. Am incarcat, si baga mai rece decat a bagat vreodata, dar la 100+ km/h. Din nou presiune mare pe inalta adica 25, si mare pe joasa adica 5, si la turatie nu scade. Cu motorul oprit pe joasa sunt 6 bari, cu motorul pornit sunt 5. Altcineva care repara ac auto a masurat si a zis ca este compresorul, ca nu trage cum trebuie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
diagram

Buna Tuturor!

Ma scuzati ca ma bag aici dar nu am voie sa deschid topic nou.Sunt posesor al unui Sharan 1.9 TDI pe care am climatronic.Aveam probleme cu Ac-ul si m-am dus la un service, unde sa reparat.Adica s-a facut vacum in sistem a stat asa o ora iar aparatul a scris pe display-ul sau ca 0,0 pierdere in sistem.Angajatul de acolo a bagat 25 ml ulei iar dupa eticheta sub capota mi-a umplut sistemul cu freon.AC-ul functioneaza perfect, raceste tare de tot.Singura problema este ca cand am deschis capota am vazut ca conducta care leaga compresorul cu intrarea in cabina este inghetat!Adica la 32 grade de afara si reglaj automat cu 22 de grade interior,dupa cca.5-7 minute conducta se albeste, adica este inghetat.Asta este normal sau am alta problema in sistem.Va multumesc pentru raspuns si multi km fara evenimente!Leo

Share this post


Link to post
Share on other sites
andrusel

E absolut normal...o conducta este rece si una fierbinte.

Share this post


Link to post
Share on other sites
diagram

asa este unul cald iar unul rece.la service-ul respectiv au zis ca poate sa faca condez dar de inghetat nu e bine ca la un drum mai lung se crapa conducta.se poate ca este infundat radiatorul de clima?ce am observat acum ca daca turez la 2500-300 turatii decupleaza sistem iar dupa 5 secunde reintra in functiune.

Share this post


Link to post
Share on other sites
davidut5

Daca se brumeaza(albeste), nu e bine deloc si nici normal, s-ar putea sa ai defecta valva de expansiune, ea trebuie sa previna inghetarea pe circuit.

La o accelerare mai brusca am observat ca si la mine se opreste, si porneste in 5 sec.

Edited by davidut5

Share this post


Link to post
Share on other sites
Al Bundy

Si atunci rolul senzorului G263, evap temperature sender care mai e?

Share this post


Link to post
Share on other sites
gabivw1

salut

am si eu o problema

cum se schimba filtru polen sharan?

ce se demonteaza?

Edited by gabivw1

Share this post


Link to post
Share on other sites
davidut5

Acum 2 saptamani l-am schimbat.

Se da jos stergatoarele, apoi ornamentul de plastic, are clema de parbriz, se trage usor. Apoi mai este un capac mare de plastic dedesubt cu 3 suruburi de 6, se desfac si se trage usor in fata, si putin intr-o parte ca altfel nu iese, si filtrul este in stanga.

Share this post


Link to post
Share on other sites
andrusel

Cam in toate cutiile cu filtre de polen(Mann,Bosch,Kneight,....)gasesti si instructiuni(si cu poze) de schimb.@davidut5 ..asa o fi la Sharan 1(pana in 2000) procesul de schimb(am mici indoieli cu dat jos stergatoarele),ca la Sharan 2(dupa 2000) se da jos o tabla prinsa in 3 suruburi si ai acces la filtru.

Share this post


Link to post
Share on other sites
gabivw1

ANDRUSEL tabla asta vine sub bord sau pe la stergatoare pe acolo?

Share this post


Link to post
Share on other sites
kistler

E vorba de tabla de sub stergatoare, grila aia cu gauri. Are la fiecare capat cate un surub (ascuns de o bucata de panza sau cheder, nu mai retin exact) si un surub chiar pe mijloc. Scoti suruburile, ridici tabla. Filtrul se afla in partea stanga, pe un cadru de plastic. Trebuie sa tragi usor de filtru in dreapta (sta pe o sina) sa iasa din cadru. Pozitia e cam incomoda, nu prea ai loc de "manevra". Ti-as recomanda pt prima data sa mergi la cineva care a mai schimbat acest filtru si dupa asta sa ti-l schimbi singur.

Edited by kistler

Share this post


Link to post
Share on other sites
gabivw1

multumesc.

chiar dupa ce am primit indicatiile de la tine, am plecat sa demontez,si am reusit sa schimb filtrul.

la mine era mai mult o tabla acoperita cu fibra ceva sau plastic

multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites
kistler

Cu placere! :icon_thumright:

Share this post


Link to post
Share on other sites
OVIDIU55

de citeva saptamini climatronicul de la masina fratelui(sharan 2005) meu cind porneste cind nu.am intrat cu vag si nu este nici o eroare. am intrat la climatronic meas.block 08 si pe grupul 004 in prima casuta este scris (txt 000 248)iar dedesuptul casutei scrie (codes not loaded).in grupul 005 (txt000136) (txt000136) (txt000135) (n/a) in grupul 008 (txt000136) (txt000136) (5.0) (n/a).la toate unde e scris txt dedesupt e scris codes not loaded.poate fi o problema de alimentare cu curent?totusi sigurantele sunt bune.multumesc :banghead:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Al Bundy

FA si tu o diagnoza ca lumea.

Share this post


Link to post
Share on other sites
OVIDIU55

nu reusesc sa trimit diagnoza

:question:

Share this post


Link to post
Share on other sites
OVIDIU55

am reusit sa incarc merge sa trimit doar pdf. am gasit doar grupul 4.cred ca am sters grupul 5 si 8.voi face o alta diagnosa pt toate cele 3 grupuri.oricum si la celelalte 2 grupuri unde e scris txt...dedesupt e scris codes not loaded.multumesc :banghead:

log clima pdf.pdf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri