Jump to content
speedo

Probleme instalatie de climatizare

Recommended Posts

davidut5

Spuneti-mi si mie daca stie cineva, cum probez instalatia de la senzorul de presiune. Ca nu am avut nici o eroare stocata, de prea mare sau prea mica presiune. Nici acum cand nu am freon deloc nu da eroare, doar ca nu porneste compresorul.

Share this post


Link to post
Share on other sites
razvi_gyl

eu cred ca pe vag nu ti arata erori pe ac,adica presiune crescuta sau scazuta de freon,eu stiu ca in momentul care scade presiunea sau creste si se blocheaza compresorul la pornire pulseaza tot displayul climei cu cifre si litere aprins cateva secunde dupa care si revine si cand sensorul de temperatura exterioara e defect tot asa face si fara freon nu cred ca ai sanse sa porneasca compresorul

Edited by razvi_gyl

Share this post


Link to post
Share on other sites
negrusirosu

colegul davidut5 , o informatie de retinut, compresorul este alimentat 12V prin acel senzor de presiune, daca nu ai freon in instalatie nu va porni compresorul in veci decat alimentandul pe direct , dar atentie se poate distruge mergand fara ulei. La ce ajuta sa porneasca compresorul neavand freon in instalatie ? iar pentru colegul cu masurarea presiunii pe vag, de retinut , presiunile in instalatia de aer conditionat se masoara cu manometre care functie de presiune (joasa ,Inalta) si temperatura cineva care are notiunile necesare poate stabili ce defecte sunt in functionarea necorespunzatoare

Share this post


Link to post
Share on other sites
davidut5

Nu ati inteles, eu ma mir de ce nu-mi spune ca nu am presiune, sau de ce nu licare tot ecranul de la clima. Pentru ca nu mai e freon deloc, l-am scos pe tot. Eu nu vreau sa pornesc compresorul. De-aia banuiesc circuitul acelui senzor, si itrebam daca pot cumva sa leg acele fire pentru cele2 limite de presiune, sa vad daca am erori stocate.

In legatura cu sistemul de clima, cred ca o sa cumpar cele 2 supape de expansiune, si filtrul din condesator.

Share this post


Link to post
Share on other sites
negrusirosu

am dat detalii ce face senzorul de presiune, o sa mai detaliez, atunci cand instalatia este umpluta cu freon, senzorul care este comandat de climatronic, da tensiune pe compredsor si funtie de temperatura cupleaza electoventilatoare trepta 1 sau 2, nu vei avea informatia lipsei de predsiune pe vag sau altundeva , vei putea constata prin clipirea climatronicului sau necuplarea compresorului, conditia ca bobina de la compresor sa nu fie arsa.Se poate intampla ca clipirea fa fie si din cauza oricarei eruari in grupul climatronic. Pentru a verifica bobina compresorului , poti scoate mufa alimentare 12 v pui plus direct de la baterie pe firul albatru sau rosu si minus pe maro .Un filtru uscator si supape noi va ajuta la o racire buna, dar spala si condesatorul si o curatire cu azot la intreg circuitul de racire, foarte posibil ca masina sa fi avut un circuit deschis asta explica de ce sunt toate infundate

Share this post


Link to post
Share on other sites
ikks

Sharanul lui tata s-a enervat si s-a stricat. Are A/C manual si nu mai merge ventilatia pe pozitia 1 si 2, dar compresorul porneste cand apas AC, iar pe pozitia 3 si 4, ventilatia merge cum trebuie, dar se dezactiveaza compresorul si nu mai merge apasat buntonasul AC.

Aveti idee ce ar avea?

Share this post


Link to post
Share on other sites
negrusirosu

oprirea compresorului pe treapta 3, 4 se produce in relanti sau peste 200 ture ? Electroventilatoarele din fata condesatorului merg pe ambele trepte ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
davidut5

Am dus Sharanul la un service specializat doar in aer conditionat, si pentru inceput un pret estmativ 300 E(in Spania), adica filtru umiditate schimbat, incarcat cu freon si ulei, asta pentru estimare de pret reparatie. Apoi mai sunt alte ore de munca alte piese pentru reparatie. Daca nu e si compresorul defect cred ca sare de 800E. O gramada de bani. Am lasat masina acolo azi dimineata.

Daca faceam eu, luam filtrul cu 60E, incarcam cu 50E si ieseam de 3 ori mai putin. Dar zic sa las pe mana specialistilor.

Pana la urma uleiul care se baga in instalatie intra si la copresor? Sau trebuie bagat separat pe la buson? Am vazut ca are un fel de ventil care comunica cu una din conducte, intra pe acolo si in compresor?

Edited by davidut5

Share this post


Link to post
Share on other sites
negrusirosu

daca ai decis sa duci masina la cineva specializat cred ca ai facut bine, sa poti face tu toata treaba, dar pe langa cunostintele necesare ai fi avut nevoie si de ceva scule speciale. Uleiul din instalatie face ungerea la pistonase compresor , de asta se baga ulei in circuit, uleiul nu ajuta la frig ci doar la ungerea compresorului

Share this post


Link to post
Share on other sites
davidut5

Da sti despre ce buson vorbesc?

Share this post


Link to post
Share on other sites
negrusirosu

tu ce parere ai , oare stiu despre ce vorbesc ? acel buson adata desfacut vei constata daca acolo este ulei in regula , daca nu completezi , ulei vei gasi si in vaporizator si in condesator si filtru uscatoar

dar in cantitate mult mai mica

Share this post


Link to post
Share on other sites
davidut5

Pana la urma uleiul care se baga in instalatie intra si la copresor? Sau trebuie bagat separat pe la buson? Am vazut ca are un fel de ventil care comunica cu una din conducte, intra pe acolo si in compresor?

Dau un exemplu. Eu desfac un compresor pana la cel mai mic surubel. Spal toate piesele cu diluant. Il asamblez la loc si-l pun pe masina. Merg sa incarc cu freon. Uleiul care se baga la incarcare cu freon, intra in tot compresorul, sa faca ungere?

Share this post


Link to post
Share on other sites
speedo

Nu cred ca ai ce sa desfaci la un compresor de clima.

Compresorul cand il cumperi din magazin are uleiul lui acolo in compartimentul cu busonul si are rolul de ungere strict a pistonului(cand l-am cumparat am desfacut si verificat eu,avea ulei).Uleiul asta se schimba la 2 ani ca sa prelungesti viata compresorului...siii probabil la incarcarea cu freon se mai baga pe circuit un fel de ulei odata cu freonul.Nu stiu daca e tot acelasi tip de ulei si ce face exact dar nu cred ca unge compresorul ca asta ar insemna ca la fiecare pierdere de freon/ulei sa gripezi un compresor.

Cam scumpa reparatia dupa parerea mea.

Edited by speedo

Share this post


Link to post
Share on other sites
razvi_gyl

se pune Adrian la fiecare umplere cu freon 150 g de ulei(daca umplerea se face cu aparat nu direct din butelie) care nu se pierde in totalitate cu gazul dar se pierde si nu uita ca daca nu e gaz compresorul nu functioneaza,deci nu se gripeaza

Share this post


Link to post
Share on other sites
speedo

Da,ai dreptate de faza asta am uitat. :icon_thumright:

Share this post


Link to post
Share on other sites
negrusirosu

vin cu ceva intrebari , se completeaza cu 150 grame de ulei la fiecare umplere ? copresorul are un singur pistonas? segmentii din ce material sunt ?

nu tin sa intru in contradictii cu nimeni , se poate introduce in instalatie ulei si fara o masinarie de ultima generatie

in butelie nu vei gasi alceva decat freon,

Share this post


Link to post
Share on other sites
speedo

Se poate dar masinaria aia curata instalatia cu azot (dureaza 30 min. doar procedura asta) apoi face vacuum si baga exact cat freon e nevoie iar daca scapa se vede pe ceasurile alea cum scade presiunea si recupereaza freonul astfel nu pierzi toti banii.Am incarcat si eu cu butelie pusa pe cantar dar n-a tinut mult.

Oricum recomand sa folositi subst. de contrast daca a pierdut odata.Se vede f. bine pe unde scapa la mine a fost crapata conducta din fata de la condensator am avut noroc ca a fost la vedere.

Cand ma duc sa fac igienizarea o sa-l intreb mai multe pe baietasul ala.

Share this post


Link to post
Share on other sites
razvi_gyl

pentru colegul @negrusirosu,exact cum spune si Adrian,aparatul recicleaza atat freonul cat si uleiul din instalatie dupa care umple cu freon si ulei,din butelie pui in fata blocului dar operatiunea p aici pe la mine e cu 25 de lei mai ieftina si nu i vad rostul,in fine,de sharan nu am demontat compresor,la camion are 4 pistoane rotative actionate de un arbore cotit,recte axul compresorului,banuiesc ca e acelasi principiu

Share this post


Link to post
Share on other sites
negrusirosu

se pare greu de un raspuns la anumite intrebari dar uite asa ne dam si cu parerea,pentru colegul razvi_gyl ce consideri oare stiu ce face masinaria respectiva ? ulei in instalatie poti baga si cu masinaria si fara , iar inca ceva masina care recupereaza nu va recupera niciodata intreaga cantitate de ulei si nici total freon, curatirea cu azot nu o poate face masinaria repseptiva, necestita o butelie speciala si un regulator de presiune pentru azot, iar o eventuala pierdere se poate depista pe o presiune mare nu pe vacumare . Desigur substanta de contrast ajuta la depistare pierderi dar dupa ce ai umput cu freon si ceva funtionare circuit complet.

si prin vacumare se poate constata daca circuitul are scapari , dar in cazul scaparilor mari, in ce presupune un por care in timp de o luna ramane instalatie fara agent greu de depistat la vacumare comparativ cu presiune azot 20 bari ,

Share this post


Link to post
Share on other sites
razvi_gyl

colegu,cred ca esti rautacios,sincer cred ca nu ai vazut niciodata o instalatie profesionala de A/C,parerea mea,hai sa lamurim lumea daca stim ceva despre A/C ul sharanului si sa nu o mai ardem cu parul in ochi p aici

Share this post


Link to post
Share on other sites
negrusirosu

tocmai de asta vorbesc, sunt multe postari pe langa subiect, iar in ce priveste instalatia o si folosesc, asadar stiu bine ce vorbesc in comparatie cu altii...... daca voi sunteti specialistii ok, multe sunt contradictorii si se poateaza pe aici doar asa ca da bine

eu nu am pus intrebari ce operatiuni face masinaria, doar daca ulei in instalatie se mai poate baga si fara

te-am citat ca unitate de masura la ulei ( gramul) poate ma corecteaza cineva, insa pentru un vaporizator este o cantitate de ulei iar pentru doua alta cantitate si se ma soara in ml

cantitatea de ulei este de 135 , respectiv 240 ml... in instalatie va mai ramane ulei si este bine completat ceva mai putin

Share this post


Link to post
Share on other sites
razvi_gyl

ti am spus eu ca esti rautacios colegu daca si la gramele mele ai fost atent,si repet,eu vorbesc din ce am facut nu din ce am auzit si daca un altul a rezolvat aceeasi problema in alt fel nu inseamna ca nu a mers sau nu merge,in fine,poti sa pui freon in fata blocului si ulei cu spritziera in compresor fara sa te coste un leu si sa functioneze foarte bine si poti sa pui si la service si sa ai ghinionul sa nu functioneze

Share this post


Link to post
Share on other sites
Emy D

Puteti sa incetati cu cearta si sa scrieti doar informatii valoroase? Primesc intr-o zi zeci de mail-uri doar de la topicul asta, si in ultimele posturi nu s-a scris mare lucru! Si nu imi e totuna sa ma tot abonez la topic-uri si apoi sa ma dezabonez din nou!...sad3.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites
razvi_gyl

scuze colegu,de la caldura asta ne am aprins cred

Share this post


Link to post
Share on other sites
negrusirosu

datele postate de mine pot fi si verificate, tocmai se preciza candva.. cine citeste pe aici sa nu ia informatii eronate

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri