Jump to content
speedo

Probleme instalatie de climatizare

Recommended Posts

Greg

Are cineva vreun compresor stricar sau vreo fulie stricata de la compresor? As avea nevoie doar de ultimu capac care se strange piulita, ca mi-a dar cineva un compresor fara fulie si eu nu am am compresor original pe masina si nu se potriveste capacu de la fulie , la caneluri e prea mare.

Share this post


Link to post
Share on other sites
negrusirosu

Confirm si eu cele spuse de catre andrusel, racordul de pe joasa , (teava groasa ) cea care iese din compresor are o curbura, de cee mai multe ori acolo se fisureaza, un sudor bun o poate remedia , eu am asa ceva de mai mult de doi ani si inca nu a crapat, Bafta !

Greg , trebuie sa fii atent ca distanta la ambreiaj se fie intre, min 4 mm si max 8 mm distanta se face prin ceva saibe de bronz , chiar daca vei gasi acel ambreiaj care se potriveste la canelurile axului compresor , altfel exista probabilitatea sa patineze, si se va arde termistorul de pe bobina, fapt ce nu va mai cupla compresorul, acest lucru se poate intampla daca din (greseala)se umple instalatia cu mai mult freon decat este necesar , compresorul va opune o mai mare rezistenta , ambreajul va patina , termistorul se va arde !

Share this post


Link to post
Share on other sites
razvi_gyl

cand presiunea e prea mare in instalatie senzorul de presiune declupeaza automat compresorul,acelasi lucu l face si cand presiunea e scazuta

Share this post


Link to post
Share on other sites
negrusirosu

corect ,decupleaza atunci cand este presiune, dar pana decupleaza temperatura creste si va opune o rezistenta mai mare compresorului

Share this post


Link to post
Share on other sites
andrusel

A umblat cineva la motorasele de la climatronic la Sharan ? Tot imi apare (de fapt anul trecut) o eroare la un motoras(01596-Motor for outside/recircuated Air flap(v154) -intermitent).Simptomele sunt:dupa o perioada de functionare a AC cu flux normal de aer in functie de cat ii ceri(deci raceste bine) parca ceva ii opreste fluxul de aer si numai vine tot in interior dar ramane blocat undeva in bord(se si aude cum sufla undeva in dreapta bordului dar nu intra in masina).A avut cineva problema cu motorasul asta la Sharan ?Si cum a rezolvat-o ?mersi

Share this post


Link to post
Share on other sites
Al Bundy

Vrei sa ne bagam sa desfacem ? CAnd ne-am uitat ultima data, nu era actionata de vacuum ?

Edited by Al Bundy

Share this post


Link to post
Share on other sites
negrusirosu

daca apare ca eruare motoras recirculare, asta presupune ca nu mai face cursa clapeta care inchide circuitul de aer din exterior,cu intrerior , asta presupune ca aerul oricum va ajunge la vaporizatorul de racire fie din interiorul masinii fie din exterior, sa ajungi la acel motoras , va trebui demontat tot bordul

Share this post


Link to post
Share on other sites
andrusel

@negrusirosu ..multumesc de raspuns.Ai mai intalnit problema asta (sau ai avut-o) cu motorasul asta ?Ai dat jos bordul ?mersi

@Crist(Al Bundy)....nici eu nu ma-i tin minte exact,doar tin minte ca nu prea am gasit pdf cu circuitul aerului la Sharan.Se poate da vre-un output test la motorase ?mersi

Share this post


Link to post
Share on other sites
ByZ

Si eu am o problema cu clima,nu iese aer pe gura de ventilatie din partea dreapta,ciudat ca pe partea de sus a grilei unde e pentru dezaburire geam iese aer,doar pe partea de jos nu iese.Azi am scanat climatronicul si nu da nici o eroare.Am incercat Output Test dar nu are optiunea asta...

Edited by ByZ

Share this post


Link to post
Share on other sites
negrusirosu

Da , am intalnit acest defect ,motorasul de pe recirculare nu mai lucra, ramasesera pe recirculare , iar la temperaturi mai reci se abureau geamurile , dupa cum spuneam , va trebui dat planseul jos , toate componentele din fata, acele torpedouri, si vei incepe sa desfaci pana ajungi la aeroterma,motorasul este pozitionat undeva in partea stanga sus al aerotermei acel motoras prins in trei suruburi ce actioneaza clapeta recirculare , exista si porobabilitatea ca motorasul sa poata fi reparat , asta doar dupa ce -l desfaci si functie de ce vai gasi acolo, pe aeroterma mai sunt ceva motorase , daca tu spui ca auzi ceva aer ce sufla este posibil ca si alta clapeta de exemplu circuitul ce duce la picioare jos, si spre spare sa fie intredeschis,

Share this post


Link to post
Share on other sites
andrusel

Mersi pentru raspuns.Intradevar, iarna cateodata se aburesc geamurile chiar daca sunt pe auto si freon este in instalatie, dar am zis ca este multa umezeala.Dar daca desfac doar in compartimentul filtrului de polen(dupa el)tot nu am acces la acest motoras?Ai cumva vre-un pdf cu circuitul aerului la Sharan ?mersi

Share this post


Link to post
Share on other sites
negrusirosu

Ar fi frumos sa ai acces la motorase prin alta metoda decat desfacutul bordului, prin partea filtrului de polen vei da de vaporizator aer si caloriferul de incalzire,Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites
Alin90

Salut la toti. Am un Sharan din 2002 si am problema cu clima. Intalatia a fost incarcata cu freon la un service specializat acum un an. A mers bine dar de cateva zile imi baga aer cald. Se poate termina freounul intr-un an??

Mai am o intrebare. Masina a fost adusa in 2006 in Ro si de la inceput, nu baga aerul in masina (cald/rece) cu presiune. Ce ar putea fi? Ceva filtru? Multumesc!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
razvi_gyl

de obicei cand e o defectiune pe clima displayul pulseaza cateva secunde cu cifre si litere aprinse dupa care revine la normal,mergi si verifica presiunea din instalatie si daca nu e freon inseamna ca pierde pe undeva ca de consumat nu are cine sa l consume,daca e freon pune VAG ul si vezi ce nu e in regula,sonda presiune,compresor etc

Share this post


Link to post
Share on other sites
andrusel

Alin ,ai pierderi de freon.Daca nu se vad vizibil la un service ,ar trebui pus o solutie UV in instalatia de AC si verificat cu atentie pe unde scapa cu niste ochelari speciali.Ca locuri predispuse la pierderi ar fi conductele(in special sub filtrul de aer),radiator si cel mai grav in bord.Dar toate astea se poate face intr-un service specializat in AC.

Si referitor la a doua problema ...cred ai problema (ca si mine) la motorasul de la climatronic,V154,la care se ajunge doar demontand bordul. :(

Edited by andrusel

Share this post


Link to post
Share on other sites
Alin90

Am fost azi la service, mi-au verificat instalatia (nu scapa pe nicaieri) si mi-au incarcat din nou intalatia cu freon, m-au pus sa pornesc motorul si clima, si surpriza NU BAGA AER RECE! Mi s-a spus ca de vina este compresorul care porneste dar nu face suficieta presiune pentru a purta freounul prin instalatie. INTREBARE: Merita sa cumpar compresor nou no name (300e) sau mai bine cumpar original second, (600 lei)??? Mi s-a mai spus ca daca schimb compresorul trebuie schimbat si radiatorul de clima (500 lei), acesta are un filtru in el. Stie cineva ceva despre lucru asta?

Share this post


Link to post
Share on other sites
speedo

Filtrul ala (uscator ii mai zice)normal se schimba cam la 2 ani iar radiatorul daca arata bine eu zic sa nu-l schimbi de-aiurea.Nici la mine nu scapa presiune (aparent)dar pe la sfarsitul verii incepe sa clipeasca climatronicul...deci tot pierde pe undeva dar f.lent probabil printr-un por.

Compresor eu zic sa-ti iei nou cu garantie chiar daca e noname.Cunosc cazuri cand proprietarul a schimbat si 2 compresoare sh deci tot la banii aia a ajuns.

O intrebare pt cine se pricepe:mi-au bagat astia substanta de contrast.Dupa cat timp trebuie verificat pe unde pierde?Se vede cu ochiul liber sau cu ochelari anume?

:frigbaitata:

Share this post


Link to post
Share on other sites
razvi_gyl

Alin90,instalatia nu pot cei de la service niciodata sa si dea seama in 25 min cat dureaza un ciclu la aparatul de AC daca scapa presiunea,asta sa te linistesc,dar daca ai facut presiunea pe moment trebuia sa bage rece,deci tu ai 2 probleme.1 pierzi sigur presiunea si 2 compresorul ,si Adrian,se vede cu ochiul liber pe unde pierde presiune,are o culoare verde fosforescent de obicei,asta numai daca scapa pe undeva la vedere daca nu.....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Alin90

Maine mai merg la un meserias sa vad de filtru ala. Multumesc pt raspuns!

Referitor la intrebarea ta: mie mi-au spus ca dupa 10 zile sa merg la control, in aprox. 10 zile trebuie sa se vada ce si cum.

Share this post


Link to post
Share on other sites
razvi_gyl

pai daca zici ca nu baga rece dupa ce ai facut presiunea ce verificare sa mai faci dupa 10 zile ca nu inteleg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Alin90

Presiunea o pierd pe la "filtru" din radiator. Compresor am gasit marca DELPHI la 1200 ron. Pretul e ok, dar firma??

Share this post


Link to post
Share on other sites
speedo

E ok pretul.Daca ai garantie 2 ani ce mai vrei?Eu am dat 2000 acu 3 ani pe un Hella pt ca a venit caldura puternica si se vandusera Delphi-urile pana m-am mocait eu cu documentarea pe net, tot asa eram si eu...sa iau, sa nu iau :lol: si pana la urma am luat dar mai scump.Unde mai pui ca s-au mai ieftinit...atunci erau 1350-1400 un Delphi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Emy D

Mai am o intrebare. Masina a fost adusa in 2006 in Ro si de la inceput, nu baga aerul in masina (cald/rece) cu presiune. Ce ar putea fi? Ceva filtru? Multumesc!!

Am patit si eu asta si ... dupa o schimbare a filtrului de polen , baga din nou aer cu presiune. :) incearca fara filtru si apoi te gandesti daca e motorasul sau nu. Daca e filtrul, scapi destul de ieftin :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
negrusirosu

Este normal ca atunci cand nu exista filtru polen sa fie un debit mai mare de aer, mai ales cand un filtru este si imbacsit de praf , prine eliminare se va simti o diferenta, pot spune ca este indicat ca atunci cand aveti posibilitatea schimbarii filtrului uscator,(ce se afla pe condesator) care are un rol important, sa spalati si condesatorul , ve-ti avea o eficienta mult mai mare la aer, un condesator imbacsit de praf, mal va creste presiunea pe refulare (Inalta ) fapt ce duce la alte deficiente

Atunci cand ai un motoras de pe aeroterma cu probleme , vei avea sigur si eruare care o poti depista cu vag

Share this post


Link to post
Share on other sites
speedo

Pot sa spal condensatorul cu jetul de la spalatorie sau risc sa-l stric?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri