Jump to content
speedo

Probleme instalatie de climatizare

Recommended Posts

speedo

Problema este urmatoarea: am schimbat compresorul defect cu unul nou-nout ,am golit instalatia de freon ca sa bag altul "fresh" (s-a facut si vacuum),s-a verificat de pierderi-nu au fost, dupa care am plecat.

A bagat rece juma' de ora dupa care...pauza frig -baga aer cald la greu.Mecanicul mi-a spus ca trebuia sa schimb si butelia de AC de fapt un element filtrant sau ceva de genu care se gaseste pe radiatorul de AC si arata ca un cartus/torpila.

Am desfacut si chestia aia si ce-i drept era plina de calamina si mizeria de la compresorul vechi probabil.Am dat comanda si de butelie si masina a ramas in service pana maine dimineata cand ajunge piesa.

Voi ce credeti asta sa fi fost problema ?Daca face la fel ce ar mai putea fi ?

Masina are dublu climatronic si racire si pt locurile din spate iar sub capota sunt indicate doua cantitati de freon una de 1050 si una de 750 grame.

Ce poate insemna asta se mai incarca un rezervor de freon pe undeva decat pe acolo prin fata ?

Orice idee e binevenita.

Share this post


Link to post
Share on other sites
speedo

Tot nu baga rece cred ca turbez.N-are nimeni vreo idee ce ar putea avea? A pus filtrul ala nou ,a facut vacuum a umplut instalatia ,a racit 20 minute si gata.

Share this post


Link to post
Share on other sites
FROST

Incearca sa faci o scanare cu vag-com poate ai vreo eroare legata de instalatia de climatizare.

Share this post


Link to post
Share on other sites
andrusel

salut ,vezi cand ai schimbat filtrul ala de pe radiatorul de AC(arata ca o "racheta" si are niste piatra silica pentru absorbtia picaturilor de apa care pot sa mai apara pe instalatie) trebuie curatat bine acolo si schimbat si orengul de pe capacul care etanseaza acolo.Deobicei cam pierde pe acolo ,cazul meu,a trebuit sa schimb radiatorul cu totul.

Deobicei se baga o solutie cu ultraviolete si in caz ca mai pierde se verifica cu o lampa speciala(raman urme de ultraviolete).

Pe eticheta se dau 2 gramaje :750 g-daca ai conducte doar in fata pentru AC,1050-daca ai si in spate.Nu e o regula daca ai dublu climatronic sa-ti bage AC si in spate.Asta poti sa verifici daca ai conducte de la compresor si in spate.

Parerea mea e ca ai o piedere pe undeva si daca ai umblat si pe la filtrul ala o sa ai si pe acolo.bafta

:( displaiul de climatronic nu-ti arata toate semnele posibile pe el cateva secunde dupa ce pornesti masina?daca da ai o eroare ceva cu sfitch-ul ceva

Edited by andrusel

Share this post


Link to post
Share on other sites
speedo

Faza cu eticheta am inteles-o.Baga aer rece si in spate prin plafon si s-a bagat intr-adevar 1050 grame.

Face asa: o pornesc raceste bine ,merg cu ea si dupa vreo 10km aerul incepe sa se incalzeasca treptat.Daca opresc si verific conductele aia care trebuie sa fie "gheata" e calduta.

Display-ul a facut asa doar cat a fost instalatia fara freon.

Cand a venit "racheta" a venit cu tot cu orengul ala, arata ca o siguranta cred ca de ea zici.

De pierderi a fost verificata doar cu un aparat de mana care ar fi bipuit in caz de ceva dar daca ar fi pierdut nu ar mai fi racit iar dupa cateva ore cand mai porneam eu masina.

LE: compresorul baga cca 11-12,5 bar (adica normal)la relanti- in mers nu stiu, poate citi vag-com-ul indicatia asta in mers?

Edited by speedo

Share this post


Link to post
Share on other sites
speedo

Si-a revenit din senin si de 2 zile baga rece.Cineva care se ocupa de instalatii de AC mi-a spus ca are ulei mult in condensator(radiatorul de AC) si se poate da jos si sufla cu azot. Sa fac treaba asta ca sa curat instalatia sau sa-l las in pace daca tot si-a revenit? M-ar putea lasa iar cand mi-e lumea mai draga...ce drak sa fac?

Share this post


Link to post
Share on other sites
motorand

spedo colegule ma alatur de tine cu problema la clima.. :banghead:

dupa o zi de stat in soare puternic...pornesc sa plec dau drumu la clima ..imi apar toate semnele pe afisaj,

ma duc incarc instalatie..o verific tot..baga rece cam 1 zi si gata

ma duc iar...verific incarc la fel...scanez,cu vag,,,si imi zice ceva de un senzor de presiune la clima

ce am observat baga rece cu viteza la ventilator 2 3 linii daca dau auto...sau viteza mai mare gata fara frig

atunci se aude un zgomot ciudat cupleaza si decupleaza compresorul...

astept parerile voastre..

merci

Edited by motorand

Share this post


Link to post
Share on other sites
cabina

la fel am patit la un Golf IV,cum ii dadeam drumu la clima se decupla imediat.verificat tot,unii se bateau cu pumnu in piept ca e releu si trebuie altu,verificat releu la un electronist,era bun.buba care era:mufa aia care intra in compresor facea scurt si pocnea siguranta.chiar daca are putin freon trebuie sa bage aer rece

Share this post


Link to post
Share on other sites
speedo

Mai am pe strada un prieten cu sharan care mi-a gasit topicul intamplator si m-a sunat ca i-a cazut si lui compresorul :)

Epidemie clar!

Al meu si-a revenit ,deci duminica dupa-amiaza am resetat niste erori la climatronic (de fapt colegul WOW :wub: ) tot ceva legat de senzori presiune sau temp nu mai tin minte exact iar de luni dimineata a inceput sa bage frig puternic. Nu imediat dupa resetare ci a doua zi, nu stiu de ce. Altceva nu i-am facut.

Afisajul la sharan clipeste doar la lipsa freon stiu sigur pt ca am facut cateva incarcari luna asta. Asa ca am o saptamana de cand si-a revenit complet si nu mai am treaba.

Chiar ma gandeam ca tre' sa ma duc la garantie cu compresorul -am scapat!

Share this post


Link to post
Share on other sites
PPPPP

De regula cand apare o eroare pe VAG COM la senzorul de presiune este lipsa freon in instalatie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
motorand

Bun am inteles asta, dar de ce cand dau viteza mare la ventilator nu mai baga rece?

am facut un drum mai lung 640 de km..si la fel dau viteza mare.. nu baga rece..il las la viteza mica 2 3 linii baga rece rece

deci freon am in instalatie . Momentan sunt plecat pt 10 zile sper sa o duc la reprezentanta sa o rezolv. Va tin la curent..

Share this post


Link to post
Share on other sites
motorand

gata am rezolvat problema.

freon prea mult in instalatie cam 1000 g in loc de 700 g(din bunavointa unor asa zisi meseriasi)

din cauza asta imi cupla si decupla compresorul prin senzorul de presiune,si imi mergea la 1 2 linii la ventilator rece.

mi-a zis meseriasul ca imi lucreaza instalatia la presiune mare , prea mare din cauza ca cele 3 radiatoare is prafuite si pline de ganganii si nu ajunge suficient aer pt clima ceea ce ar putea duce la alte probleme pe viitor ( electroventilatoarele, presiune mare in instalatie sa se fisureze conducta pe la coturi cel mai probabil ....ca prin indoire se subtiaza materialul si acolo cel mai probabil cedeaza.

1.ca solutie sa spal radiatoarele dar imi e cam frica la spalatorii ca au o presiune turbojeturile alea si sa nu fac o prostie

2 sa tin la viteza mica aerul conditionat..sa nu fortez instalatia.

bafta!

Share this post


Link to post
Share on other sites
aurelian_ptm

Frate am si eu o chestie cu sharanul meu, ca tot vad ca vorbiti de aer.

M-am luat sharanul s.h. anul trecut, cu teava de aer sparta, si de fiecare data cand porneam mansina se aprindeau toate semnele pe afisajul climatronic.

Acum cateva zile am fost la service, am lipit teava, mi-au verificat la presiune toata instalatia si au umplut-o cu freon.

Aer rece baga, nu am probleme, doar ca in continuare cand pornesc motorul pentru cateva secunde se aprind in continuare toate semnele pe afisajul climatronic.

Aveti cumva idee daca am vreo problema? Sa imi fac griji pt chestia asta chiar daca acum imi merge aerul?

Si apropo: xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx :icon_thumright:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Marian

In ceea ce priveste AC , fa-i o scanare si vezi ce erori iti afiseaza. :wub:

Si apropo: xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx :)

Pentru asa ceva exista aria de Vanzari .

Share this post


Link to post
Share on other sites
motorand

cand clipeste afisajul la climatronic e putin freon in instalatie, cum zicea si colegul mai sus, chiar daca ai putin freon tot trebuie sa-ti bage rece

mergi la un specialist si o sa vezi cand iti scoate freonul ti-l masoara si iti spune cate grame ai avut, apoi iti completeaza si gata

bafta!

Edited by motorand

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nana

Buna, scuza-ma, dar vreau sa te intreb si eu ceva?

Eu mi-am luat un Sharan din 1998, si o saptamana n-am avut probleme cu clima, de cateva zile, nu-mi mai baga caldura?

motiv?

Are si de mine cineva timp?

Ma puteti ajuta?

Va rog... :nono:

Edited by Nana

Share this post


Link to post
Share on other sites
Marian

Fa-i o scanare si vom afla sigur motivul real. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nana

I-am facut scanarea si scoate : aerul conditionat, caldura si aeroterma

Schema, ceva exista?

Am fost la 2 service-uri si n-au putut sa-i faca nimic......

Ce ma fac?

:)

Nu mai da quote la postul anterior pentru ca este interzis de regulament!

Foloseste "add reply" sau "fast reply".

Multumesc!

aryes13

Share this post


Link to post
Share on other sites
Marian

Ce-i aia "aerul conditionat, caldura si aeroterma" ? :P

Codurile de eroare sunt ... care ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
raul100

ceau ma poate ajuta cineva cu cod releu ac sharan200,,compresorul functioneaza dar pe direct am legat alim de la baterie la firul verde

Share this post


Link to post
Share on other sites
crocodill

Salut baieti!

Am si eu un sharan cu probleme la AC, azi surpriza m-am trezit ca nu mai baga rece cand acum 3 ile a mers fara probleme,si masian a stat 3 zile, la punerea contactului clipeste afisajul climatronicului. Am ridict capota si am constatat ca nu pornesc ventilatoarele cum porneau cand era cuplat aerul. Afisajul a mai clipit si anul trecut dar dupa ce treceam prin toate pozitiile de ventilatie (dezaburire, aer fata, picioare) nu mai clipea,

Dati si voi cu parerea ce ar putea fi ca tocmai joi seara o pun pe vag.

Share this post


Link to post
Share on other sites
me-high

Ce faza... exact ieri m-am trezit si eu, dupa ce am asteptat la bariera cateva minute bune cu mp3-ul pornit...cand am pornit imi clipea climatronicul...

Am vazut ca si azi a facut la fel... dar dupa cateva secunde se stinge. Sincer nu am sesizat daca mi-a bagat aer rece sau nu... ca de obicei, la temperaturile astea exterioare il inchid...

Any ideeas? Un coleg imi sugera poate e bateria... Eu nu imi dau nici o parere... nu stiu!

LE: am vazut ca sunt ceva posturi legate de clipirea climatronicului... un singur caz: http://vwforum.ro/index.php?s=&amp...st&p=266293

Concluzia fireasca: o scanare va spune tot...

Edited by me-high

Share this post


Link to post
Share on other sites
Marian

NU are nicio treaba cu bateria si asa cum singur ai spus, o scanare iti va afisa toate erorile.

Display-ul la climatronic clipeste atunci cand sunt erori stocate.

CIteste documentul postat de mine in acel topic si te vei lamuri. :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites
b77eru

ce stiu eu in momentul de fata va impartasesc si voua. Mie nu mi-a mers aerul conditionat de cand am luat masina la 100kkm din DE. Mi sa spus ca are defect compresorul. Asta e, am zis. Ma duc la service la VW si imi spun la fel, ca e infundat si ca trebuie schimbat. Apoi dupa 1 an!!! ma ajuta un prieten si imi spune ca nu defect, doar nu are ambreiaj. Ok, ii monteaza ambreiaj, ii umple sistemul cu freon (el a fost golit in service ca oricum nu aveam nevoie de el - mi s-a spus de catre un nenorocit de mecanic), si minune, merge!! Intre timp am schimbat filtrul de polen, era pur si simplu negru si merge inca 2 saptamani. Azi dimineata cand am pornit aerul, pornea compresorul dar a bagat rece un pic de tot si din ce in ce mai cald. Am innebunit. Il sun pe prietenul meu si ii zic problema. Ce era? Se pare ca trebuie schimbat un filtru de aer conditionat (nu stiu exact denumirea) de langa radiator. Ala e dus si atunci se creeaza o presiune pe conducte si pierde pe la o valva freon si papa rece in masina. Costa cam 200 de lei si o sa fie ok. Deocamdata iar mi-a completat sistemul ca sa am cateva zile pana face rost de filtru.

Oricum, cine are probleme si e din Bucuresti recomand acest om care e extraordinar. La service mi-au cerut 1000 euro sa imi faca compresorul, el mi-a luat 280 de lei pe ambreiaj si sa umple cu freon + munca lui. Cand am nevoie ma programeaza imediat. Daca aveti nevoie ma contactati.

Share this post


Link to post
Share on other sites
wvw

Salutare!

Am si eu o problema cu AC-ul

Cand am luat masina din service(scimbat distributie),a mai mers clima cam o saptamana dupa care nu a mai bagat rece

Am fost la alt service pt a verifica freonul si am constatat ca pierde pe la compresor.

Ce parere aveti? pe unde poate pierde pe la compresor?(garnituri sau semeringuri ceva)

Se poate repara,sau trebuie schimbat?

A mai patit cineva ceva asemanator?

multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri