Jump to content

Generatia EA888 (1.8 TSI & 2.0 TSI)


75NOR
 Share

Postare recomandată

Desfa busonul, da jos garnitura, curata cu ceva busonul + garnitura+ zona unde se aseaza ganitura pe capacul motor. Cand le montezi la loc, intoarce garnitura si strange bine busonul. La mine a functionat.

 

Motorul 1.8 tsi 180 cp este cu distributie pe curea. Pe 5f nu exista distributie pe lant,  ci doar pe modelul precedent, care avea 160 cp.

Zgomotul de care spui este produs de injectia directa si se aude cu capota deschisa, din habitaclu nu se aude absolut deloc. 

 

Recomandare: sa lasi masina sa-si face preincalzirea catalizor la pornirea la rece - variaza turatia si porneste mai turat- daca pleci cu ea asa isi da in nas-, sa folosesti un ulei bun, schimbat la max 15.000km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@RazvR zgomotul la care faci referire este specific tuturor motoarelor cu injectie directa si este datorat pompei de inalta presiune. Asa cum a recomandat si @deenman, la pornire lasa motorul sa isi faca preincalzirea catalizatorului. Dureaza doar 10-30 secunde, in functie de temperatura exterioara.

@RazvR@deenmanMotoarele din seria 1.8 / 2.0 TSI sunt pe lant chiar si pe MQB. Dar nu este nimic de speriat la asta intrucat au remediat problemele specifice distributiei cu lant de pe sasiul precedent, PQ35.

Pe MQB doar 1.0/1.2/1.4 si 1.5 TSI sunt pe curea ranforsata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, RazvR said:

Salut si bine v-am gasit. Vad ca sunt multi baieti cunoscatori pe acest forum ...

Posesor de Leon 5f 1.8 tsi CJSA 180cp 2014 ~110k km.... si inca nu sunt lamurit :

- trebuie verificat intinzatorul la acest cod motor ? 

In rest: 

- la ralanti se aude ca naiba. Tacane ca o masina de cusut... sunet metalic.

- am varianta de buson noua (codul cu C) ... dar tot am scapari  pe langa .

 

Am mai scris demult si iarasi o sa scriu: acele tacanituri de care unii se plang si de fapt zgomot care se aude la orice masina echipata cu motor TSI sau si la alte marci cu injectie directa si Turbina, provine de fapt de la pompa de inalta presiune care creaza o presiune de 150-200 bari si asa este injectat benzina . Doar ca multe lume inca traieste cu credinta ca un motor pe benzina trebuie sa sune ca un motor aspirat fara injectie directa de mare presiune, care are un zgomot fin. Este un zgomot absolut fara urmari mecanice negative si sa fiim seriosi, nu cred ca cineva aude acest zgomot din interior cu geamurile inchise. Asa ca chill down, 1.8TSI 180CP este un motor chiar bun si eu as fi mai mult fericit sa am asa motor decat pesimist. Pe deasupra nu mai are problemele predecesoarei de 160CP cu distributie pe lant, care avea si consum de ulei urias dupa o perioada si lant alungit... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4 hours ago, Andrei1980 said:

Asa ca chill down, 1.8TSI 180CP este un motor chiar bun si eu as fi mai mult fericit sa am asa motor decat pesimist.

Da.. e ok motorul. Pacat ca-l am "combinat" cu DQ200 si sunt blocat la ~200cp ~250 280nm.

5 hours ago, deenman said:

 

 

Motorul 1.8 tsi 180 cp este cu distributie pe curea. Pe 5f nu exista distributie pe lant,  ci doar pe modelul precedent, care avea 160 cp.

Recomandare: sa lasi masina sa-si face preincalzirea catalizor la pornirea la rece - variaza turatia si porneste mai turat- daca pleci cu ea asa isi da in nas-, sa folosesti un ulei bun, schimbat la max 15.000km.

1.8 cjsa pe mqb e pe lant :). Uleiul il schimb la 10.000km (motul power 5w40)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este permis si 5w40 , VW 502 daca face schimbul la 1 an sau 15000km maxim. La mine in carte asa scrie si la fel in manualul de reparatii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

17 hours ago, Doc Morelli said:

Norma de vascozitate este 5W30 la TSI-ul tau.

Merge si 5w40 cu schimb mai repede (pe care oricum il faceam). Iar la ce temperaturi sunt la noi vara ... nu prea as merge cu 5w40 (mai ales intr-un regim mai sportiv).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in manual se specifica doar normele...502...504

Fara vascozitati. La 502 5w40 avem A3/B4, iar la 504 5w30 avem C3.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca e sa o dam dupa ureche, cam cu ce ulei credeti ca a iesit masina pe poarta fabricii?

Cea mai mare uzura apare la pornirea la rece. Un ulei mai gros nu inseamna deloc protectie mai buna, asa cum o arata analizele de ulei la motoarele VAG. La motoarele de generatie veche un 5w40/10w40 ofera o protectie buna,  dar la motorizarile noi cu turbina, tolerante mai mici un ulei mai fluid puternic aditivat este mai eficient. Vorbim de masini uzuale folosite zi de zi, nu de masini puternic modificate cu sute de cai putere, unde deja trebuie altceva.

Modificat de deenman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Buna ziua, 

Am citit ca motorul 1.8 TSI 180 cai gen3 in varianta DSG are 250 NM iar in varianta cutie manuală are 320 NM.

Este adevarat?Eu am gasit într-o brosura Skoda ca acest motor in ambele variante de cutie are 250 NM.

Are cineva mai mult de 130 000 km si a întâmpinat vreo problema?Am citit pe un site in Germania ca o persoana la 130 000 Km are deja probleme cu distribuția,  face zgomote ciudate cand se încălzește.

Screenshot_20191227-131206_Drive.jpg

Screenshot_20191227-133344_Chrome.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In functie de masina pe care este montat, motorul asta vine in multiple variante de cuplu pentru a nu se canibaliza cu alte modele VAG pe acelasi plafon de performante dinamice.

- Octavia: 250 Nm M6 / DSG7,  270 Nm pe DSG6 / Haldex

- Superbia: 320 Nm M6, 250 Nm DSG7

- Leonescu: 320 Nm M6, 250 Nm DSG7

- etc

Desi pastreaza distributia pe lant, motorul nu are probleme de fiabilitate daca este exploatat rational si servisat cu cap (gen nu astepti 30k km sa schimbi uleiul si tu mergi blana cu 200km/h pe Autobahn).

Pe variantele de sasiu pre-MQB, motoarele 1.8 TSI sunt problematice.

Modificat de Doc Morelli
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles,  multumesc. Problema cu zgomotul la intinzator atunci cand este cald este la acest motor si anume la un leon 5F din 09.2013.Probabil este un caz singular.

Modificat de aysmen
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Să încheiem anul într-o notă optimistă, există satisfacție și după o reparație corectă la mai bine de 34K km de la reparație și  aproape 200 K  km de utilizare. Tocmai am revenit după un drum de capitală, funcționare impecabilă, consum de ulei 0 ml. Nivel neschimbat pe jojă de aproape 10 K km pentru al treilea schimb de la reparație cu Castrol FST 5W 30.

 

48.JPG

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...
On 8/25/2019 at 9:32 PM, safari hunter said:

Am instalat pe motorul meu set de pistoane / biele + bolț specifice pentru generația 3-a și de 30K km de la reparație nu am înregistrat nici un consum de ulei. Vorbesc despre un motor CDAA de generația 2-a. cu ascendent "zodiacal" în cea de-a 3-a. Pe acest considerent aș afirma că problema s-a remediat.

Salut, imi poti spune, te rog, unde ai facut reparatia si cat a costat?

 

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Informațiile sunt postate pe acest forum / topic, necesită doar puțin efort să fie consultate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Salut! Se prezinta urmatoarea problema: la rece (prima pronire sau pornire cu motorul stat vreo cateva ore bune) intra preincalzirea catalizator, masina smuceste, trepideaza, da misfire (mai rar) si in general face urat. Daca scot mufa MAF, preincalzirea catalizator se face foarte "curat", masina porneste turat, isi face preincalzirea ok, fara trepidatii, fara misfire. Am testat MAF cu vcds, valorile cresc in functie de cum trage aerul, deci MAF-ul citeste valori ok. Ce sfaturi/pareri aveti. Motorul este refacut complet, cu set pistoane, rectificat bloc, etc. Nu consuma ulei. Motor cod CDAA, ea888, gen2. Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare, cati km aveti cu CJSA 1.8 TSI 180 hp?

Acest cod motor mai are probleme cu consumul de ulei sau alungirea lanțului?

Cam pe la ce km începe sa ceara schimb kit lant distributie?

Aveți idee ~ cam la ce preț se învârt piesele +manopera?

Mulțumesc.

Modificat de aysmen
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gen3 sunt motoare foarte bune si fiabile. Eu am CJSB si 44k Km si nu am nici o problema, evident. Nu mai au problemele cunoscute cu lantul si consumul de ulei al Gen2. Nu stiu costuri, cu benzina nu se merge atat de mult ca si cu diesel-ul. Cred ca pe la 100k se face o verificare/inspectie, nu stiu daca se schimba lantul de la sine la un anumit nr de km. 

  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

105.000 km .... imi papa cam 0.5 l la 10.000 km (motul 5w30). Cu distributia gasesc informatii confuze .... pe la 110k 120k o sa-i fac o verificare. Lantul nu cred ca se schimba pana-n 200k.

Mai citisem ca trebuie schimbat ceva la turbina (actuator).... dar si aici gasesc ca da sau ca nu. Poate avem colegi mai bine informati :D 

Modificat de RazvR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Articolul este cam general, nu prea are legatura cu topicul.

2. Masinile in Ro sunt rare sub 100 000 de km deci iar nu prea ajuta. :) . Cei mai multi au masini cu peste 100 de mii la motoarele astea, problema e ca abia de atunci incep si problemele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare, abia am achiziționat și eun Passat B7 cu cod motor CDAA și 83.000 de km! Ce am citit pana acum m-a făcut sa regret tare ca am renunțat la superba mea de 1.8TAWT și am făcut acest upgrade, în consecință dupa ce am citit cele 11 pagini vreau sa ma lămuresc asupra unor lucruri:

1. Cum se merge cu un motor din ăsta să-l protejez? Turat sau nu? Ca dacă ma iau după cum îmi zice în bord schimb treptele pe la 1500-1700. 

2. Am văzut ceva de făcut update la soft sau ceva de genul, la ce se refera și dacă merită 

3. La mine scrie anul fabricației 2011,cum verific clar sa nu se confunde cu anul înmatriculării, și dacă e 2011 nu ar trebui sa am probleme cu intinzatorul, nu? 

4. Ca ulei vad ca folosiți majoritatea Castro, dar de unde îl cumpărați sa fiți siguri ca e ok, câți litri întra în motorul ăsta? 

5. De uleiurile Polytron ați auzit/folosit? Eu am folosit de cateva ori și sunt mulțumit! 

6. Ce știți de acele Oil Catch Can? Se găsesc la noi? Un link aici 

 

7. E posibil sa mai am câte ceva de întrebat dar am uitat momentan! 

Modificat de Ursu82_kiki
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Turat cand este cald, pana la urma este un motor cu turbina, plus injectie directa. Trebuie dus periodic aproape de redline.

2. Din cate am inteles (si eu vreau sa il fac) rezolva comportamentul ezitant la incazirea de dimineata plus alte mici chichite. Nu stiu daca se face numai in reprezentanta, dar si eu sunt interesat.

3. Folosesti un VIN Decoder, iti da toate detaliile despre masina. Cu intinzatorul, mai bine il schimbi sa fii tu linistit. Costa pana in 400 de ron cel cu "K" in coada si se poate schimba usor.

4. Doar SafariHunter foloseste Castrol din cate am citit, eu ma feresc, din cauza ca nu stii cat de "original" este. Personal folosesc Ravenol USVO VMP 5w30 si sunt foarte multumit. In trecut am incercat Motul Specific 5w30, Shell Helix Ultra 5w30 si Liqui Moly Energy 0W40. Nici unul nu se compara cu Ravenol, poate doar Liqui Moly dar a fost foarte scump si nici nu este 504/507 deci, teoretic nu respecta 100% specificatiile date de producator. Ideea e sa il schimbi des, eu il schimb la maxim 8000 km.

5. Am auzit cuvinte de lauda, nu am folosit, sunt multumit cu Ravenol.

6. Cica ar ajuta la pastrarea supapelor curate, oprind recircularea vaporilor de ulei si impuritati inapoi in admisie. Alte detalii nu detin, rau, teoretic nu prea are ce sa faca. Mai bine intrebi un mecanic care stie TSI/TFSI.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 16 ore, Ursu82_kiki a scris:

5. De uleiurile Polytron ați auzit/folosit? Eu am folosit de cateva ori și sunt mulțumit! 

Uita de ele. Daca motorul e mai silentios nu inseamna ca si uleiul e bun. La fel si cu castrol. Ai atatea alternative bune (valvoline, ravenol, fuchs, mobil1) incat chiar nu ai de ce sa uiti la cele 2, mai ales ca ai nevoie de un ulei bun pentru lantul de distributie. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!