Jump to content

Noul motor 1.5 TSI


Iulian M
 Share

Postare recomandată

17 hours ago, liviu. said:

Din cate stiu este un forum romanesc ,deci vorbim de Romania.Si in America este alta benzina.?

 

Germania si Romania sunt tari membre UE si legal au aceleasi standarde la benzina. Nu comparam cu SUA, care e pe alt continent, si are  alte standarde (si la benzina, si la siguranta auto si la altele).  Nu punem in aceiasi categorie de standarde o tara UE cu una non UE.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 7/31/2019 at 7:04 PM, xman233 said:

@voinea acum merg cu benzina de 102 cifra octanica. Cred ca mai aveam vreo 15-20 litri in rezervor. Apoi am alimentat inca 20 de litri de benzina E10. Pot sa spun ca porneste putin mai bine. Nu se mai balbaie asa tare relanti-ul. Motorul trage la fel, dar parca e mai zgomotos. Cand ajung  cu rezervorul gol voi alimenta numai E10.. sunt curios ce se intampla

@liviu. Poate in Romania. In Germania nu

@gabip toate TPI-urile in Germania sunt retrase. Si anume pt VW, Seat, Audi si Skoda. Nici un dealer nu are voie sa intervina pt a remedia problema pana VW nu da unda verde

Eu unul nu am vazut niciun TPI retras din cele mentionate de mine. Nici un ziua in care am postat, nici astazi nu vad. Update-uri au fost facute de cand au fost lansate si pana in ziua de azi in reteaua VW pe aceste TPI-uri. Chiar de azi am cunostinta de vreo 5.

Daca ar fi avut vreo problema ar fi fost o atentionare dar nu am vazut. Daca ai tu cunostinta de asa ceva sau ai vazut-o te rog da-ne mai multe detalii.

Pt cine m-a mai intrebat , pot fi facute in orice service autorizat de producatorii din grupul VW atat timp cat aveti HW si SW pt care sunt disponibile update-uri, bineinteles daca nu sunt atentionari pt ele. Daca rezolva sau nu problemele complet ... este o alta discutie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stie cineva exact ce ulei inghite acest motor? Se pare ca dupa aproape 14.000 km trebuie sa completez.

Am gasit ceva informatii ca pentru generatiile mai vechi 5w30 si pentru cele din 2018 incolo 0w20. 

Poate confirma cineva?

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce sa mai completezi... schimba-l direct,vezi manualul pentru norma.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Castrol 5w30 LL cu norma VW 504 00.

Manualul recomandă 502 / 504 sau 508 , eu zic că mijlocul e alegerea OK.

 

Modificat de caddy.fan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@liviu. eu respect ce zice producatorul asa cum am facut la toate masinile pana acum.

Deci nu o sa schimb uleiul la 15.000.

@caddy.fan problema este ce ulei s-a pus in motor.502,504 sau 508.

Din ce am mai cautat ar fi 508 avand in vedere ca am gpf. Dar nu as vrea sa fac mix de uleiuri si de aceea intrebam. Poate are cineva date concrete privind acest aspect.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da la cat ,la 30000? Crezi ca faci vreo economie?De unde atata incredere in producator si mai ales in VAG?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Mai am o masina care e luata tot de noua si care dupa 400.000km si 12ani face reviziile tot la 15.000 cum a spus producatorul. Si nu are probleme.

2. Tehnica a evoluat de acum 10 ani. E normal ca materialele si consumabilele folosite sa fie mai calitative.

3. Daca nu aveam incredere in vag luam altceva.

4. Masina are garantie 4 ani sau 120.000km

5. Masina a ajuns la mine la jumatatea lunii mai. Am facut 14.000 pana acum. Mai am de facut o vacanta de aproape 10.000km la sfarsitul lunii.

Dupa cum estimez eu cei 30.000 vor fi atinsi maxim la jumatatea lui octombrie. 

Eu iti garantez ca dupa 30.000 km in 6 luni uleiul meu va arata mai bine ca unul dintr-o masina care a facut 10.000 in 2 ani.

Modificat de Sop
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am întrebat la ridicarea mașinii si dealerul mi-a răspuns Castrol 5w30, motor cu GPF. Norma....n-o știa..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e nici o problema bro, ai incredere in producator. De la 14 la 30.000km cu uleiul asta mai completezi de 2 ori ?. Asa ca sa-ti iei cu tine 1-2 litri pt completat.

 

Pe scurt, ca nu e nici topicul potrivit pentru asta:  un ulei are o anumita vascozitate (5w30 trebuie sa fie intre 10 si 12 indice cinematic vascozitate la rece (40 C)). Uleiul rulat se uzeaza, se contamineaza cu benzina, devine mai fluid. In timp scade sub vascozitatea ceruta de producator si se transforma intr-o alta norma (0w20 sa zicem) acelasi lucru se intampla si cu indicele de vascozitate la 100 C. Un ulei cu alta norma decat cea data de producator inseamna uzura. Producatorul recomanda 30.000km pentru regimul de mers si traficul din Vest. La 200km autostrada in toata tara nu merge 30.000km, dar e masina ta, garantia ta, banii tai. Succes.

Modificat de deenman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Normele VW 507 00 si 504 00 sînt indeplinite de Castrol 5w30 LL, practic am nevoie de același ulei la vechiul 2.0 TDI si la 1.5 TSI?.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai interesati-va inainte sa puneti 5w30 in motoarele noi cu gpf. Daca producatorul specifica in carte ca motorul are norma 508.00, asta puneti. Spre deosebire de normele vechi, 508.00 nu e compatibil cu normele vechi, cum 507.00 era compatibil cu 505.00 de ex.

Iar legat de increderea in dealeri, nu va mai puneti baza 100% in ce zic ei, mai ales cand e vorba de schimbari recente. 

33 minute în urmă, Sop a scris:

Tehnica a evoluat de acum 10 ani. E normal ca materialele si consumabilele folosite sa fie mai calitative.

problema la gandirea ta e ca ei trebuie sa faca profit. Profit nu faci cu masini care nu calca ani de zile in service :) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

În carte sînt  3 norme ..502,504, 508 .. ," care e câștigătoare" .?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@gabip deci nu stiu ce scrie in etka despre TPI-urile astea. Stiu doar ca la dealer-ul unde merg eu nu s-a mai utilizat acel TPI. Directiva de la VW. de asemenea urmaresc niste forum-uri de aici in care altii cu asemenea motoare zic acelasi lucru. Explicatia e ca acest TPI a aparut intai pt Seat.. s-au apucat sa-l puna pe masini dar nu a dat rezultate.. unele chiar au inceput sa mearga mai rau decat inainte(majoritatea) iar la f putini problema s-a remediat. Iar VW isi da f mult silinta in a rezolva problema pt ca cel putin aici majoritatea care au aceste motoare sunt afectati, iar ei trebuie sa rezolve dupa lege problema cat de repede posibil.

 

pe mine m-au sunat sapt trecuta joi sa-mi spuna ca nu m-au uitat dar ca inca nu e nici un update disponibil. Astazi (luni) m-au sunat ca noul update a aparut. Am programare miercuri. Sunt curios ...

Daca nu se rezolva am de gand sa-i las pana la sfarsitul anului, apoi am sa-i dau in judecata.  Cum am mai zis.. sunt multi care si au luat banii inapoi sau au primit alta cu alta motorizare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mda...in Romania nu cred ca se vor da banii inapoi la cineva. Poate sa se constituie posesorii de 1.,5 tsi intr-o asociatie a ,,tepuitilor'' si sa dea Vag in judecata...

Toutsi, din curiozitate, ce alte motorizari le-au dat la schimb? eu unul spre exemplu nu as da 1,5 tsi pe 1.0 tsi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare!

Am citit ce s-a scris pe aici referitor la problemele motorului 1.5TSI de 150CP si cu aceeasi problema ma confrunt si eu. Dar, momentan, avand in vedere ca saptamana viitoare plec la mare, in concediu, cel mai probabil, cand ma intorc, o sa cer o programare la service-ul lor si sper sa se gaseasca o rezolvare. Momentan, ca sa nu imi mai dea masina nas sau sa smuceasca, la plecarea de pe loc, turez un pic mai mult motorul (2000RPM) si plec usor, nu apas pedala de acceleratie mai tare sau concomitent cu ridicatul piciorului de pe ambreiaj si parca masina nu mai smuceste in halul ala de ma face sa arat in intersesctie/coloana ca un incepator. 

Am testat masina cu inca 2 mecanici si nici unu nu a plecat cu smucituri sau nu a dat nas in masina si nici unu nu mi-a zis ca ar fi simtit asa ceva. Saptamana viitoare ma duc la un mecanic care este pasionat de Octavia (este in concediu momentan) sa se dea si el cativa kilometri sa imi zica daca simte ceva din cele expuse mai sus. 

O sa vorbesc si eu cu dealer-ul de la care am luat masina cu rugamintea de a ma informa daca exista vreun update de soft pentru aceste motoare, iar daca exista, sa ma programez imediat cum ma intorc de la mare. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 7/15/2019 at 1:23 PM, BeciAcustic said:

Salut, am discutat la reprezentanta, o sa primesc update in August, trebuie sa mai am putina rabdare.

Deci exista soft nou pentru 1.5TSI dar dureaza pana primesc toti posesorii.......

Intre timp mai ai vesti? te-au chemat pentru update-ul de soft?

Te rugam sa ne tii la curent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DIn cate am inteles, l-au retras si pe al doilea si urmeaza ca VW sa lucreze la un nou soft (nr.3) si sa vada daca se rezolva problemele. 

De la un electirician care lucreaza la VW: "Ambreiaje si placi de frictiune subdimensionate plus soft-uri facute sa asiste soferul la plecarea de pe loc si sa economiseasca combustibil (tureaza motorul cand cuplezi ambreiajul orice i-ai face) --> smucituri, desi la DSG n-am auzit sa fie probleme. Un fost coleg lucreaza ca si tehnician la VW si au o gramada de clienti care se plang de problema asta, respectiv faptul ca e un motor foarte zgomotos (fata de 1.4 TSI de exemplu), sunt probleme cunoscute, in mod special in Europa de Est (ma intreb de ce oare...) dar ca si fiabilitate si consum e mult mai okey, si e si cat de cat sprinten."

Nu stiu cat de normal e sa smuceasca, banuiesc ca volant si alte agrenaje din ambreiaj, la un moment dat se vor duce, destul de repede.

 

LE: de asemenea, am vorbit cu cel de la reprezentanta, de unde am cumparat masina si colegii lui de la service au zis ca nu au primit niciun soft pentru acele smucituri si ei nu stiu de aceasta problema. Mi s-a zis sa invat sa plec de pe loc cu o masina cu motor de 1.5L. Oricum, dupa concediu ma duc cu masina la ei si ii iau la intrebari.

Modificat de AnThrax
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.5 TSI e zgomotos doar la plecarea de pe loc, nu si dupa aceea (vorbesc cel putin de Skodele cu 1,5 TSI).

Cat despre soft, sunt convins ca pana la urma se va gasi o un soft ca lumea, dar se va sacrifica ceva ( ex: se  va reduce cuplul  sau  va creste consumul). Motorul 1.2 TSI a fost lansat in 2010 si se ineca la pornire (uneori dadeai de 4 ori la cheie pana pornea). Clientii, nemultumiti ca si acum, au sarit cu gura ca nu le convine. Si Volkswagen a inceput sarabanda sofutilor: a lansat unul, motorul tot se inceca dar lua si din putere. Apoi pe al doilea, pe al treilea, si tot asa mai departe ca nici eu nu mai tin minte cate au fost. Pana la urma, prin vara lui 2011 problema a fost 100% rezolvata, dar cu pretul scaderii drastice a cuplului in vit I si II (abia se misca masina in aceste viteze). Dupa aceea, prin 2012, au mai scos inca un soft, asa zis de optimizare, pe care mi l-am pus si eu si intr-adevar, masina era mai liniara in acceleratii, fara poticneli si cresteri bruste de putere.

Ma rog, 1,5 TSI e abia la al doilea soft...la 1,2 TSI cred ca au fost vreo 6 pana au rezolvat problema (cam la fiecare 3 luni mai scoteau unul). Deci rabdare, colegi, mai dureaza...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 7 ore, vizitator a scris:

mda...in Romania nu cred ca se vor da banii inapoi la cineva. Poate sa se constituie posesorii de 1.,5 tsi intr-o asociatie a ,,tepuitilor'' si sa dea Vag in judecata...

Toutsi, din curiozitate, ce alte motorizari le-au dat la schimb? eu unul spre exemplu nu as da 1,5 tsi pe 1.0 tsi.

Pai ei nu pot impune ce motor sa iei.. sunt multi care si-au luat 2.0 tsi pt ca se pare ca nu au probleme. Sunt si unii care si-au luat banii care i-au dat pe masina noua. VW a fost obligat sa plateasca fara sa se deduca din pret uzurura masinii...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte bine le-au facut celor de la VAG!!  Cinste celor care au asa legi si justitiei care respecta legile. Si cand au fost problemele cu distributia la 1,2 TSI, in Germania  kitul de distributie se schimba imediat, de la primele caraieli, chiar si pe kulanza (la noi, te luau ca nu a trecut intinderea  lantului  de 74 mm, ca nu e unghiul nu stiu cat, ca nu caraie in mers...si tot asa pana ieseai din garantie cu masina).

ma rog,  revin la intrebarea:  oare  exista cineva in Romania care sa isi fi luat banii inapoi sau a primit alta masina la schimb. Insa, de ce nu incercati??!?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema exista si la DSG. Eu am DSG si am acelasi simptome.. poate nu se simt atat de tare ca la cutie manuala.. dar se simt..masina mu merge in nici un caz cum ar trebui sa mearga. Probleme am la pornire cand e motorul rece.. relantiul fluctueaza grav de cele mai multe ori.. cateodata totusi se intampla ca relantiul sa fie aproape Ok. Iar la partea de acceleratii am aceleasi simptome ca si ceilalti.. dupa ce temp la ulei ajunge la 90 de grade incepe sa mearga mai bine dar trage tot cu pauze.

 

in fine.. azi am avut termin la VW pt Update. Nu au facut nimic pt ca nu exista inca Update pt Steuergerät-ul meu. Sunt mai multe tipuri si in prezent sunt Update-uri numai pt 2-3 din ele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am pus mai sus pt ce versiuni de HW si SW exista update-uri. Acelea sunt valabile si instalabile in acest moment . Pt restul o sa fie in curand. Fiecare revizie HW si SW are particularitatile ei, nu poti scoate fix bun pt toate.

1.5 TSI , 2.0 TSI ( rev B) sunt mai zgomotoase fata de vechile motorizari pe benzina datorita unui nou ciclu de functionare Budack cycle vs Miller cycle ( aici este R&D ... ).

Versiunile mentionate de mine rezolva partea de intarziere la accelerare, variatia turatiei de la prima pornire si alte cateva probleme indiferent ca este vorba de DSG sau manuala.

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa cum am promis, am revenit cu detalii. 

Am fost cu masina si dupa seria VIN apare update si informare despre acesta problema, recunoscuta de producator. Am citit informarea oficiala in care este sepcificat exact ce patim fiecare dintre noi. A fost un soft pentru remediere dar care nu remedia aceasta problema iar in acest moment in sistem apare cu soft in lucru, o noua versiune. Nu am pus softul vechi si mai astept 1-2 saptamani pentru noua versiune.

Asa ca, in concluzie problema este cunoscuta dar trebuie sa avem putina rabdare pana apare versiune de soft finala care o sa rezolve problema. 

Revin cu amanunte cand o sa apara aceasta versiune, pana atunci degeaba mergeti in service.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumim frumos! Imi poti spune te rog la ce service ai fost? In Bucuresti am sunat la 3 dealeri si toti zic ca nu au auzit niciodata de asa ceva...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!