Jump to content

Noul motor 1.5 TSI


Iulian M
 Share

Postare recomandată

Mergi linistit pana la 15k.

Partea cu rodajul pe banc nu stiu de ce mi se pare mai mult o legenda, la cat cost reduction exista m-as mira sa consume cineva benzina cu asa ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 9/22/2021 at 2:19 PM, akon said:

Cum mai stati cu consumul de ulei? 

Eu am un replacement car Audi cu 1.5TSI si in 2.600 km i-am completat 700ml de ulei. Este consum real deoarece am verificat uleiul cand am luat-o si era plin iar acum mi-a dat avertizare in bord si abia se mai vede uleiul pe joja. Masina are ~23.000 km.

E foarte mare consumul de ulei, consumul la mine e undeva la cca 0.5l/10.000km

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"Rodajul" vizeaza eliminarea tensiunilor interne ale materialelor, ce rezulta in urma turnarii pieselor. Ele se elimina in timp prin stress fizic si termic. Nu e vorba de ungerea "gaurilor" ca de-aia au fost inventate vaselina si uleiul.....

Cand se termina rodajul? Depinde cat de scump e motorul tau....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Primul schimb l-am facut la 1 an/12000 km. Pana atunci nu a cerut ulei. Acum am 17000. M-am uitat la joja si e aproape la maxim. Vedem pe viitor. Oricum, la cateva luni dupa cumpararea masinii, speriat de forumuri, am cumparat 1 litru de ulei pe care-l tin in portbagaj. Inca e sigilat😁

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am schimbat uleiul prima data la 1 an/12.500km. In acest interval nu am observat sa fi scazut nivelul pe joja. - 1.5tsi 96kW
In schimb un prieten cu Ateca a completat cu ulei la ~1an/12.000km 1.5tsi 110kW. 

E diferenta intre cele doua motoare, cel de 110kW nu are camasi de otel ci un coating special direct pe blocul de aluminiu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am primit iar warning de nivel scazut, verificat joja=> la minim, deci clar motorul nu e in mintile lui.

Pacat, masina cu 23.xxx km sa aiba motor obosit, imi este clar ca sunt niste motoare sensibile.

Neaparat la Skoda , cand o iau inapoi, o sa-i fac un schimb de ulei la 10k.

 

Ps . Are cineva codul filtru ulei pt DPCA ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

10k pt un schimb de ulei e chiar de bun simt daca tineti la masinile voastre :)

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

10 hours ago, akon said:

Azi am primit iar warning de nivel scazut, verificat joja=> la minim, deci clar motorul nu e in mintile lui.

Pacat, masina cu 23.xxx km sa aiba motor obosit, imi este clar ca sunt niste motoare sensibile.

Neaparat la Skoda , cand o iau inapoi, o sa-i fac un schimb de ulei la 10k.

 

Ps . Are cineva codul filtru ulei pt DPCA ?

Pai, de la prima atentionare  ai mai completat?

Daca nu cunosti masina ca istoric,  ce s-a intamplat cu motorul in cei 23.xxx km, e greu sa-ti faci o parere. Spui ca atunci cand ai luat-o de la service ca masina de inlocuire, uleiul era la nivel. L-ai masurat atunci, la rece, sau macar la 30 minute dupa ce ai oprit motorul?

Spui ca in portbagaj ti-au lasat un bidon de ulei pentru completare. Poate motorul masinii e cunoscut ca avand probleme de catre cei de la service, de aia ai gasit uleiul in portbagaj.

 

Mi se pare putin fortat a sa mergi doar 10.000 km cu un schimb de ulei care costa 70 lei/litru, ulei la care schimbul recomandat se face la 30.000 km.

 Si 15.000 km mi se pare exagerat, asa cum am procedat eu la ultimul schimb, uleiul arata foarte bine si la primul schimb, cand parcursesem 20.000 km.

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

recomandarea aia nu e pt traficul din bucuresti, de exemplu. asa ca nu valoreaza mare branza daca o iei strict ca cifra si nu o raportezi si la mediul prin care e condusa masina. si una e sa o freci doar in oras, alta mixt, si alta doar pe afara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

10k e o estimare de bun simt pentru Romania. Un schimb de ulei OK pentru un motor se face cam la 250 ore de functionare. Verifica-ti viteza medie si fa un calcul. Ma indoiesc ca ar sari de 40kmh in traficul din Romania, indiferent de oras ( daca nu faci multi km extraurban ).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@mandelu si @acidone 77

Media cu care circul dimineata in oras e ~ 15 km/h.

 

15.000 km e tot o estimare realista in conditiile in care motorul functioneaza in timp ce masina sta pe loc.  Desi ar mai fi si start/stopul, dar pe care eu personal il dezactivez imediat ce apas butonul de pornire.

 

Recomandarile injumatatesc durata/km schimbului, daca sunt conditii grele de functionare.

 

Daca aveam diesel, probabil schimbam si eu la 10.000 km.

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la medie de 15kmh pe ora nu sunt conditii grele de functionare? :) 

Daca faci un calcul la 30k km cu o medie de 15kmh, ies 2000 ore de functionare...

Acuma, fiecare face ce vrea cu masina lui.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

18 minutes ago, acidone77 said:

Si la medie de 15kmh pe ora nu sunt conditii grele de functionare? :) 

Daca faci un calcul la 30k km cu o medie de 15kmh, ies 2000 ore de functionare...

Acuma, fiecare face ce vrea cu masina lui.

 

 

Dupa un nr de km mai mare poti sa faci o medie, nu dupa media din ultima dimineata.

Ca doar nu o sa mearga mereu cu aceeasi viteza, poate sa fie mai mare sau mai mica.

 

Oricum si 250h de functionare mi se pare un termen destul de mic.

Eu circul cu masina >95% din km doar in afara orasului si cu o viteza medie de 50km/h la 250h ar insemna 12.500 km care iar la fel este super putin comparativ cu cat recomanda producatorul.

 

Norma de ulei o selectam in functie de recomandarea producatorului in schimb revizia nu.

Totusi sa schimbi uleiul la mai putin de 30k cred ca e benefic dar la 10k e doar o risipa.

Recomandarea asta cu schimbul uleiului la 10k cred ca are mai multi ani decat am eu, de pe vremea cand masinile mergeau cu ulei 10w40.

 

 

Modificat de moroenius
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu 15 km/h merg 15-20 km/ zi, in timpul saptamanii. 

Media de deplasare e mai mare pe o durata mai lunga, de aceea consider ca e injumatatirea duratei /km intre schimburi e mai mult decat suficienta, nu vreau sa cad in extrema cu intretinerea excesiva a motorului, de vreme ce am putut observa cum arata uleiul la 20.000 km, la 15.000 km.  Iar din experienta mea, pot spune ca uleiul era ok si la 20k km. Adevarat ca din cei 20k km, 10k erau parcursi pe autostrada, de aceea, la urmatorul schimb am redus la 15.000 km, fiind multi ik parcuris urban.

 

Unde mai pui ca in 10k uleiul se innoieste cu 0.5 litri, ca asa vrea 1.5 TSI-ul.:)

 

 

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mergeti la o benzinarie Mol si cereti kitul de prelevare proba ulei motor.

Apoi, lasati la ei proba, achitati si in 72 ore primiti rezultatul analizei uleiului vostru. Asta e singura varianta prin care puteti evalua calitatea uleiului si a motorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cine face analiza, MOL sau vreo firma partenera?

Si cat costa serviciul respectiv?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

10 hours ago, halamadrid said:

Pai, de la prima atentionare  ai mai completat?

 

Mi se pare putin fortat a sa mergi doar 10.000 km .

L am verificat și la preluare și după ce am mers vreo 50km. Era la max, măcar de verificat un nivel, cred că mă pricep.

Am completat de la prima avertizare.

 

O sa schimb doar primul ulei la 10k, apoi la 15-20k. Fac ~30k/an deci n am timp și bani de revizii lunare sau ce mai debitează alții.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-am zis ca nu te pricepi, voiam doar sa stiu daca ai masurat nivelul si la ce moment.

 

Motorul ala va nemultumi un client de buna credinta care va cumpara masina de dealer, vezi dom'le, in garantie, cu putini km si discount bun.

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu dupa sute de mii de km am vazut multe. Va zic doar atat, si inchei discutia ca deviem prea mult de la subiect - schimbul de ulei e cea mai ieftina intretinere posibila a masinii. Dar, repet, fiecare face ce si cum doreste pe banii si timpul sau.

Dar daca o revizie la 10-15k km in functie de mers, care ia maxim 2 ore cu mecanici "lenesi" si 5-600lei, e o "problema", atunci ma declar invins :)

Modificat de acidone77
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

0w20 isi face treaba foarte bine la 1.5 TSI.

 

Spune unul care a folosit in ultiimii 15 ani doar 0w40.

 

Cat despre costul unui schimb de ulei si filtre, nu e 500, e 900-1000 de lei, c-asa-i in garantie.

Adica, decat o revizie in plus inutila, mai bine tragi o fuga in weekend undeva, ca de aia am cumparat masina, nu sa uzez busonul de golire ulei toata ziua.

 

15.000 km interval de schimb e arhisuficient, daca la 20.000 km uleiul se prezenta excelent la prima vedere.

Parerea mea.

 

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Confirm, 0w20 schimbat la 15000km sau 1 an(dar se pupa intervalele) si este perfect, masina nici nu papa ulei si merge foarte bine. Restul grijilor e can-can, de aceea am luat masina noua, sa nu am griji ci doar intretinere normala si decenta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bani aruncati. Pe principiul stim noi mai bine decat producatorul. Si mai e aia cu ei vor sa schimbi uleiul tarziu, ca sa-ti vanda un motor nou.

Am schimbat la 2xxxx km uleiul, pentru ca se impineau doi ani, nu mai tin minte exact, ca ma anunta masina. Ce sa vezi, cu uleiul nou mergea exact la fel, ca si cu cel vechi, nicio diferenta. Dupa 9 luni, merge tot la fel. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si ce diferente ai vrea sa vezi ?? Diferentele le vezi cand desfaci motorul dupa cateva sute de mii de km. Producatorul nu e neaparat de partea ta, productatorul are un business de administrat si trebuie sa ramana competetiv pe piata, daca VW ar specfica maine ca uleiul trebuie schibmat la 10 000 km, toti cumpratorii ar stramba din nas ca la ceilalti se schimba la 30 000 km. Evident s-au facut niste experimente si adunat niste date din care rezulta ca in medie intervalul de 30 000 km este rezonabil de bun pentru cei care cumpara masinile noi, nu inseamna nici pe departa ca asta e intervalul optim de schimb. Singurul mod in care se poate determina intervalul optim, este prin analiza de laborator a uleiului ... restul e can-can. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Renault a fost mai smecher

1 an sau 30000 de km

Cine face 30000 de km intr un an? in general masinile de firma

Ceilalti fac intre 15-20000, deci nu se pierde o revizie( de catre service), si nici nu se merge foarte mult cu un ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel putin materialul de training de la Audi pare ca a fost scris de un inginer ... nu de vrun contabil sau vreo "fufa" de la marketing. 

 

Like every technical object, an automobile is also subject to a certain wear and tear. To minimise wear and tear, and to keep the vehicle as safe, reliable and as value-retentive as possible, it is vital that the vehicle be serviced on a regular basis and that specific components, fluids and lubricants be changed.

 

On account of this fact, Audi vehicle owners are reminded when service work is due. It is important to find a compromise between technical and commercial considerations. On the one hand, every effort must be made to ensure that the vehicle runs properly throughout its life cycle. On the other hand, it is necessary to keep maintenance costs down to a competitive, low level. 

 

Citat din Audi SSP 438.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!