Jump to content

Noul motor 1.5 TSI


Iulian M
 Share

Postare recomandată

Masina nu a venit din fabrica cu norma 504 00, din moment ce are informatia cu 508 00. Alternativ se poate folosi si 504 00, dar eu as continua cu 508 00, dupa un an de la schimbul curent. Nu stiu daca are cineva 504 00 pe-aici, producatorul trebuie sa faca vizibila informatia in cazul in care un motor are ulei original  504 00.

Modificat de dercos
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Afortech

 

1.5 TSI DADA are filtru de particule, deci exclusiv  norma VW 508/509,  adica 0w20.

 

Ca nu o sa crape motorul cu 5w30 e una, ca trebuie alt ulei, e alta.

 

Depinde de tine cat il tii, eu n-as depasi 10.000 km.

5w30 merge doar pentru completare, odata, in caz de necesitate imediata.

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4 hours ago, Dan0708 said:

Eu am înțeles ca la 5 ani....

 

Bine ar fi sa vorbim despre cod motor. La cod DPCA se pare ca e fara intretinere, deci nu se inlocuieste ci doar se inspecteaza.

In legatura cu pompa de apa, la motoarele unde aceasta este antrenata de cureaua de distributie, avand in vedere ca pentru distributie manopera e scumpa de aceea se inlocuieste si pompa de apa chiar daca pompa e ok. Invers nu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

22 minutes ago, halamadrid said:

 

 

Depinde de tine cat il tii, eu n-as depasi 10.000 km.

 

 

Sorry de off-topic: fara suparare dar asta cu 10.000 km (deci nici macar 15.000) este ca si cum unii cerceteaza si inventeaza degeaba noi uleiuri ca noi facem tot cum faceam. Am tot citit pareri ca schimbul de ulei e cea mai ieftina intretinere si bla bla bla de parca asta e subiectul. Nu, nu e asta. S-au inventat uleiuri care se pot schimba mai rar - si aici este vorba si de timp nu numai de km - daca motorul functioneaza in anumiti parametri. Bineinteles ca fiecare procedeaza cum doreste dar trebuie sa stie ca nu intotdeauna se obtin avantaje cuantificabile. E valabil si pentru alte uleiuri si lichide precum si pentru filtre.

Modificat de Cristi_V
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru raspunsuri!

 

@halamadrid Din ce stiu, filtrul de particule a fost pus pe motoarele astea de 1.5 dupa 2018, acelea au si alt cod motor. Daca avea filtru de particule nu ar fi trebuit sa fie cod motor DPCA si trecut ca normal de poluare Euro 6d in loc de Euro 6 ?

@zidanne nu stiu ce reprezinta Ql1,2,3 etc xD

 

Pe mine ma intersa daca afecteaza cu ceva acest ulei, fiind 5w30 in loc de 0w20.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

40 minutes ago, Cristi_V said:

 

Sorry de off-topic: fara suparare dar asta cu 10.000 km (deci nici macar 15.000) este ca si cum unii cerceteaza si inventeaza degeaba noi uleiuri ca noi facem tot cum faceam. Am tot citit pareri ca schimbul de ulei e cea mai ieftina intretinere si bla bla bla de parca asta e subiectul. Nu, nu e asta. S-au inventat uleiuri care se pot schimba mai rar - si aici este vorba si de timp nu numai de km - daca motorul functioneaza in anumiti parametri. Bineinteles ca fiecare procedeaza cum doreste dar trebuie sa stie ca nu intotdeauna se obtin avantaje cuantificabile. E valabil si pentru alte uleiuri si lichide precum si pentru filtre.

Ok, daca asa nu e bine, eu l-as da afara acum, fiind un ulei ce nu corespunde normei VW 508/509.

 

Nu comentam km, desi multi nici nu si pun problema  numarului orelor de functionare pentru a parcurge un numar de km, timp in care uleiul se uzeaza.

Ca idee, eu fac 15 km intr-o ora in oras, timp in care as fi parcurs poate 100-120 km pe autostrada. Comparabil, din punct d evedere al uzurii uleiului? Eu spun ca nu.

 

 

@Afortech

 

Quote

@halamadrid Din ce stiu, filtrul de particule a fost pus pe motoarele astea de 1.5 dupa 2018, acelea au si alt cod motor. Daca avea filtru de particule nu ar fi trebuit sa fie cod motor DPCA si trecut ca normal de poluare Euro 6d in loc de Euro 6 ?

Am eu  motor cod DADA pe masina, are filtru de particule.

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca motorul este conceput pt 0w20 nu il vad interschimbabil cu 5w30 decat in cazuri exceptionale si pe putini km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Afortech

 

Service interval display

QI1 - Service display 5,000 km or 1 year (fixed)

QI2 - Service display 7,500 km or 1 year (fixed)

QI3 - Service display 10,000 km or 1 year (fixed)

QI4 - Service indicator 15,000 km or 1 year (fixed)

QI6 - Service indicator 30,000 km or 2 years (flexible)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc guys pentru raspunsuri si clarificari!

 

Voi schimba cel mai bine uleiul cu 0w20 ca sa stau linistit.

 

Drumuri bune! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La ce interval de timp/km se schimba filtrul de benzina la motoarele 1.5TSI cu filtru de particule?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 3/10/2023 at 3:50 PM, dercos said:

Nu se schimba.

Am avut o kia ceed timp de 10 ani,la inceput tot asa se auzea, ca nu se schimba,dar cand am desfacut pompa de benzin din rezervor am constatat ca acolo se afla si filtrul de benzina care era super imbacsit.Poate acelasi principiu este si la 1.5.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, cred ca la asta se referea dercos. Odata la ceva vreme schimbi pompa cu tot cu filtru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Stie cineva la ce interval se schimba distributia ? Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Buna!

Nu stiu unde sa pun mesajul asta, dupa mine ar fi undeva la rubrica mecanica pentru tot grupul vag, la motorizare 1.5tsi manual.

Personal am un tarraco din 2021 1.5tsi 150, manual.

Avand o problema cu un zogomot ciudat partea fata stanga, langa cuite viteze, am gasit ceva interesant pentru masinile echipate cu cutie viteze MQ 281 in anii 2021-2022.

Se pare ca are un defect design, de unde cateva zgomote.

Asta se intampla la audi, seat, vw skoda.

aici am gasit un site, (in franceza) unde se explica toate.

Eu incerc sa ii dau de cap, sa gasesc o solutie, fie prin garantie, fie prin schimbarea cutiei cu una mai noua, daca exista. 

Voi ati auzit de problema asta?

Mersi

Emil

 

Probleme bruits transmission boite vitesse 1.5 TSI / boite manuelle MQ281 - Seat - Mécanique / Électronique - Forum Technique - Forum Auto (caradisiac.com)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce sunet mai exact? Eu am Octavia 1.5TSI 150CP manual 02/2019 dar nu am sunete ciudate cu exceptia sunetului la prima ora dimineata pana scade turatia de la 1000 la 800. Atat.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sunetul este un frecat/scartait, care dispare cand se apasa ambreajul. Se desface capacul cutiei de viteze dispre roata stg si se strange un surub mai tare ( 350Nm). 

Dar trebuie sa fie informare pe seria de sasiu / lotul respectiv de cutii..... 

 

asta ar fi singura problema recunoscuta / rezolvata

 

REstul teoretic sunt zgomote tehnologice. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, e clar, la mine nu face. Legea compensatiei, am kangaroo dar nu am probleme la cutie :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A mea e din mai 2020 si nu am sesizat nimic de acest fel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

12 hours ago, andrei_221 said:

sunetul este un frecat/scartait, care dispare cand se apasa ambreajul. Se desface capacul cutiei de viteze dispre roata stg si se strange un surub mai tare ( 350Nm). 

 

Nu se mai inlocuiesc cutiile de viteza? Acu se rezolva prin strangere?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 4/14/2023 at 11:35 PM, cristi_b said:

Stie cineva la ce interval se schimba distributia ? Multumesc.

10 ani 210 mii de kilometrii, dar ca sa fi sigur s-a recomandat pe la 8 ani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 6/14/2023 at 8:42 AM, BeciAcustic said:

Da, e clar, la mine nu face. Legea compensatiei, am kangaroo dar nu am probleme la cutie :))

Acest efect ,,kangaroo" sigur nu se rezolva printr-un update de soft? Am fost recent la un test-drive cu Seat Ateca 1.5 tsi cutie manuala, si nu am mai sesizat aceasta poticneala numita de noi ,,kangaroo"; sau poate ca exista inca, dar e muult diminuata fata de cum era acum cativa ani. Acum 1.5 tsi  mi se pare un motor OK.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am stage 1 si initial am zis ca am scapat de el, dar acum se intampla mult, mult mai rar si nu e ca o oscilatie in acceleratie ci ca un mic soc asemanator cu lasarea ambreiajului prea rapid.
Cred ca e o combinatie de soft si ambreiaj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La O3 dezvoltarea softului pentru combaterea efectului de topaiala s-a oprit cred la ultima versiune pe care o au majoritarea, 9692.

Merge si asa, totodata ar mai fi loc de imbunatatiri, dar nu cred ca Skoda mai face ceva in sensul asta.

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!