Jump to content

Noul motor 1.5 TSI


Iulian M
 Share

Recommended Posts

La mine in CoC (daca presupun corect ca este cel in germana, care seamana cu cartea de identitate si a fost primit cand am luam masina) apare o singura valoare: 205/55 R16 91V. Asta e trecuta si in carte. Restul apar in carte, la mentiuni. Acestea se pare ca difera de la o masina la alta. Fiecare avem trecute 4 variante. Poate in functie de dealer? Cartea fiind data de RAR, probabil din localitati diferite?

Cum spuneam, printr-o cunostinta am intrebat la RAR si mi-au aratat o lista foarte mare de dimensiuni acceptate pentru masina mea. Dar, pentru a le trece in carte, trebuie sa platesti.

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Fane_05 said:

Deci la mine apar 15, 2 x 17 si 18, atat, fara 16 si 19 si e de 150cp

Ce nivel de echipare e masina?  E posibil ca pe nivelul tau de echipare sa ai standard 15 si optional doar 17/18. La mine (Highline) standard sunt cele de 16.

Edited by dercos
Link to comment
Share on other sites

CoC-ul nu-l mai am, l-au oprit la RAR.

Nivelul de echipare e Highline si cu pachetul R-line exterior, a venit cu jantele pe 17 standard. 

Da, poate fi de la oras la oras ce trec ei acolo. Eu intrebam pt ca pt iarna mi-am pus jante de 16 si cand ma uit in certificat, mai nou trec dimensiunile din nou in certificat, surpriza nu am 16. Acum stiu ca e de la ei asta cu trecutul.

Link to comment
Share on other sites

Salut!

Am un Kodiaq 1.5 tsi 150 cp DADA cu 185k km si am o bataie metalica la motor.

Se aude mai tare cand este rece, iar cand se incalzeste se aude putin mai incet. Masina merge bine, nu am nimic in bord, iar pe tester am erorile Intake Air System Leak P227900 si Idle Control System P050700. Dar oricum nu cred ca au vreo legatura cu bataia.

Cand a inceput avea Mobil1 0w20, s-a schimbat uleiul cu Liqui Moly 5w30 si este la fel.

Multumesc!

 

 

Link to comment
Share on other sites

Primele 30 secunde la prima pornire pe zi cu motorul rece asa face si a mea de cand avea 10km, masina noua. Nu vad nimic de ingrijorare, cum scade turatia motorului spre relanti se opreste si zgomotul acesta. Probabil ceva setari pentru pornirea la rece.

Link to comment
Share on other sites

ford sierra tdi
On 11/19/2023 at 12:27 PM, BeciAcustic said:

Primele 30 secunde la prima pornire pe zi cu motorul rece asa face si a mea de cand avea 10km, masina noua. Nu vad nimic de ingrijorare, cum scade turatia motorului spre relanti se opreste si zgomotul acesta. Probabil ceva setari pentru pornirea la rece.

 --asa se aud injectoarele. la sarcina mica merg la ~170 bari si se aud.

(la rece, pana se incalzeste catalizatorul la 300 grade, ai pana la 5 injectii mai mici ca sa nu se condenseze vaporii de benzina pe cilindrii si sa ajunga in ulei, apoi trece pe 1-3 injectii)

--ar mai fi o varianta ca tachetul de la pompa de inalte sa se auda cum calca pe acea cama cu 4 lobi, ceva uzura, desi ambele sunt din inox :)

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
ford sierra tdi
On 9/27/2023 at 8:47 AM, ford sierra tdi said:

 

Update la evo2, mai are in plus fata de evo1(pe langa cele de mai sus):  ACT+, turbina cu geometrie variabila, mild-hybrid, pompa de vacum in tandem cu pompa de ulei. Cod DXD.

Link to comment
Share on other sites

Daca tin bine minte o sa functioneze in ciclu Miller si varianta de 110 kW.

Link to comment
Share on other sites

skodatoys.wta

Va salut.

De curand am achizitionat un Seat Ateca 2020 1.5 Tsi 150 cp Dsg.La rece am sesizat o zornaiala,apoi am

cautat informatii si m-am dus cu mana pe

tija de la actuator turbo.Joc in nit.

A rezolvat cineva aceasta problema ? Am gasit pe china o clema care v-a sa zica ar rezolva problema.

Link to comment
Share on other sites

andrei_221

las-o asa. clema aia e posibil sa impiedice functionarea corecta. 

face doar la rece 30 secunde...

Link to comment
Share on other sites

Eu am dat cu vaselina la ambele capete. Pare liniște acum.

Pare o problema generala la benzinarele turbo micuțe actuale,mai am o Dacie 2023 și zornaie și aia, tot tija de la wastegate.

Edited by akon
Link to comment
Share on other sites

ford sierra tdi
On 1/8/2024 at 8:25 PM, Adi_vw said:

Daca tin bine minte o sa functioneze in ciclu Miller si varianta de 110 kW.

Da, parca asa scrie in SSP 733.

Link to comment
Share on other sites

Mi-a aparut de vreo 2 zile eroare de senzor ulei defect . Se stie ceva despre aceasta eroare sau pur si simplu o fi murit senzorul ? 

Ma gandisem ca este ceva sporadic insa pare sa persiste. Curios ca a aparut imediat dupa o instiintare de update SW.

Edited by akon
Link to comment
Share on other sites

Am gasit rezolvarea, se pare ca era un contact imperfect la cablurile ce intra in ECU. S-a curatat cu spray de contacte si eroarea e disparut. 

Link to comment
Share on other sites

bogdan_10

Salut!

Trebuie sa schimb motorul la masina 1.5 tsi 150 cp DADA si in principiu vreau sa pun acelasi cod. Din ce am citit, la DADA si DACA au fost problemele cu kangaroo effect si ma gandeam daca schimb motorul, sa il pun pe cel care vine pe aceeasi masina, dar dupa 2020 DPCA, fiind oarecum mai actualizat si cu unele probleme rezolvate. In acest caz, trebuie schimbat si calculatorul motorului si alte componente? Ce parere aveti?

Link to comment
Share on other sites

BeciAcustic

Nu am idee sa iti raspund la intrebare dar vin eu cu o intrebare la tine, de ce schimbi motorul? Eu am tot DADA si de aceea intreb "cu frica".....

Link to comment
Share on other sites

ford sierra tdi
On 1/19/2024 at 7:21 PM, bogdan_10 said:

Salut!

Trebuie sa schimb motorul la masina 1.5 tsi 150 cp DADA si in principiu vreau sa pun acelasi cod. Din ce am citit, la DADA si DACA au fost problemele cu kangaroo effect si ma gandeam daca schimb motorul, sa il pun pe cel care vine pe aceeasi masina, dar dupa 2020 DPCA, fiind oarecum mai actualizat si cu unele probleme rezolvate. In acest caz, trebuie schimbat si calculatorul motorului si alte componente? Ce parere aveti?

 

Eu iti recomand sa pui exact acelasi cod, problema nu e motorul ci softul, doar asa poti rezolva kangaroo.

 

Pe scurt (gasesti totul in SSP 253).

Motorul are 3 moduri de functionare: Omogen - lambda ~=1, omogen-sarac lambda pana la 1.55, stratificat - lambda 1.6-3.0.

La modurile omogen - cuplul este direct influentat de avans.

In schimb la cel stratificat - cuplul este direct influentat de cantitatea de combustibil injectata.

Problema e ca motorului i se da voie prea devreme sa foloseasca modul stratificat (imediat ce se termina preincalzirea catalizatoarelor, ca sa functioneze NOx si Sulf reduction), deaia are ezitari la o accelerare usoara, la rece, adica kangaroo (se simte acel amestec sarac, acea impiedicare).

Sunt sanse minime sa ca cei de la VW sa rezolve kangaroo cu o harta de injectie corecta, pe ei ii intereseaza sa mearga motorul de la inceput in stratificat sau omogen-sarac, ca sa le iasa cifrele la WLTP.

Sapati putin ca sa vedeti cam ce taxe trebuie sa plateasca pentru fiecare gram de CO2 in plus...

Probabil stiti ca la WLTP (spre deosebire de NDEC) se inregistreaza emisiile totale incepand de cand e pornit motorul, nu se permite o incalzire initiala, deci asa se fenteaza totul, amestec cat se poate de sarac :)

Oare de ce motorul se impiedica, lipsa cuplu, dar nu aveti erori pe motor, pentru ca corespunde totul cu hartile din ECU, conform hartilor mersul motorului nu iese din parametri/limite.

Si da, am facut update de soft oficial, se vede clar o imbunatatire, deci doar din soft se rezolva.

Recomand o remapare facuta cum trebuie, (NU Stage) doar reparat ce este nevoie.

 

E un fel de diselgate mai light...

 

Edited by ford sierra tdi
Link to comment
Share on other sites

BeciAcustic

Unde recomanzi remaparea?, fara stage1 ca nu sunt tentat de asa ceva.

Link to comment
Share on other sites

Doc Morelli

@bogdan_10 ce ai patit de trebuie sa schimbi motorul ?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
ford sierra tdi
On 9/14/2023 at 10:06 AM, ford sierra tdi said:

au facut special un cuzinet cu polimer ca sa poata folosi 0w20(sa ajunga motorul la eficienta de >40%) si sa reziste decent la start/stop si dezactivare cilindrii,

daca mergi linistit(1800-3200) poti folosi 0w20, daca o mai calci pe coada bagi 0w30.

cine doreste sa se documenteze suplimentar despre 1.5tsi poate citi SSP 555, 658, 118, 169 + cele de service.

si unde am gasit info,

deci oficial se poate merge cu 0w30 LL3... :)

 

 

 

0w30-dpca.JPG

Link to comment
Share on other sites

ford sierra tdi

Salut

Am descoperit ca Kangaroo este legat de avansul/intarzierea arborelui cu came de evacuare cand motorul este rece/la preincalzirea convertorului catalitic.

Pentru ca ea211evo nu are un EGR fizic, totul a fost realizat cu suprapunerea supapelor de admisie/evacuare pentru a scadea NOx.

Din aceasta cauza motorul se sufoca pentru ca nu primeste suficient aer dinspre clapeta, neprimind aer dinspre clapeta - nu are de unde sa stie ca are nevoie de mai multa benzina :)

Se poate incerca o remapare fix pentru ajustarea arborelui cu came de evacuare la turații mici și cerere scăzută a șoferului (pentru mai puțină suprapunere cu admisia).

SSP-253 , oricine poate verifica și singur cu un tester ceea ce spun.

 

 

 

 

Edited by R_a_z_v_a_n
Renunta la QUOTE pentru postul anterior.
Link to comment
Share on other sites

ford sierra tdi

Da, poate sa afecteze si la cald daca overlap-ul e mare si se recircula gazele de evacuare prea mult.

Normal recircularea ar trebui sa fie activa mai tarziu, cand deja motorul are ceva sarcina, ceva presiune in turbina.

Link to comment
Share on other sites

Mai baieti, no offence, de ce nu va angajati voi la VW?! 🙃 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!