Jump to content

Noul motor 1.5 TSI


Iulian M
 Share

Postare recomandată

Iti dai seama ca un consum de sub 5l/100 km il poti scoate doar daca mergi in afara orasului, constant, la o viteza decenta. Pe sprintmonitor.de consumul mediu pentru un Golf 1.5 TSI 150HP este de aprox. 7 l/100km. Ca si comparatie, un diesel de acum 10 ani (GTD-ul de 170HP) are un consum mediu, pe acelasi site, de aprox. 6.5 l/100 km. 

Modificat de adrian001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu sunt unul care merge lin, fara sa ma grabesc, mai mult pentru ca acest motor mi se pare ca te indeamna la lentoare :) Decat sa-l calc in 4000rpm si sa ma mir ca stau pe loc si admir cum creste iarba, cum spune colegul mai sus, prefer sa merg incet. La acest mers molcom, mergand 50Km pe zi dintre care 25Km in afara (spre Giurgiu) si 25 in oras (pana in Piata Victoriei) imi consuma 6l/100Km mediu. Asta e pe termen lung, masina are aproape 20.000Km si am monitorizat mereu - diferentele sunt minore. As prefera sa consume dublu dar sa traga ca un motor cu 350Nm la o caroserie de 1300Kg. Acesti 250Nm nu ma incanta deloc si cred ca era loc de mai bine - poate cu o cutie etajata mai scurt se simteau dar asa nu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hai ca deja asta e exagerare. la 4000 de ture creste iarba - refuz sa cred asa ceva. ori e defect el ori tu ai niste pretentii exagerate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Evident ca exagerez ca sa scot in evidenta un lucru important pentru cei care sunt in cautare de Golf: intotdeauna vor exista pareri pro si contra, pentru orice motorizare (pariez ca sunt unii nemultumiti si de GTI, altfel nu i-as vedea la chip tuning) asa ca nu va bazati doar pe ce zic unii sau altii, mergeti la test drive si incercati masina in cat mai variate situatii de trafic. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

5 hours ago, dercos said:

La drum lung in Sport, depasirile sunt usor de facut chiar si in treapta a 6-a, daca vorbim de camioane, motorul urca frumos in ture si consumul ramane mic. Eu am consum usor sub 5 pe 12000km, preponderent extraurban.

Mai, 12000 km cu consum mediu sub 5%?  MI se pare imposibil.

Scrieti la producator, probabil nici ei nu cred cat de bun e motorul.

Dieselul e poveste.

Pune si tu niste poze, chiar nu cred. Sau faci drumuri doar la vale?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu uitati ca 1.5 TSI are si tehnologia de dezactivare a cilindrilor si la viteze decente (<120) chiar poate merge cu sub 5% consum instant.

Modificat de Doc Morelli
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Haideți sa ne rezumam la discuții despre acest motor și sa nu începem un versus între 1.5 130, 1.5 150 și 1.0... 

Multumesc! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 hours ago, skodamen said:

Mai, 12000 km cu consum mediu sub 5%?  MI se pare imposibil.

Scrieti la producator, probabil nici ei nu cred cat de bun e motorul.

Dieselul e poveste.

Pune si tu niste poze, chiar nu cred. Sau faci drumuri doar la vale?

Uite una din iarna, cand a fost rece afara, cu multa ceata si temperaturi negative ziua si doar cateva zile mai calde. Merg mult extraurban, cu opriri dese, in zona de munte/deal si am tinut-o aproape zilnic cca 5 minute pe loc pentru degivrare parbriz. Pe langa asta, in fiecare dimineata merg un km urban, unde am consum cca 15-16% iarna, daca nu mai mult.

Asta a fost cel mai mare consum pe termen lung, odata cu incalzirea vremii mai scade putin. Eu merg linistit, fluent, nu ma grabesc la drum lung pentru ca e inutil.  Golf-ul e o masina de zi cu zi, in care prefer sa ma relaxez si sa ascult muzica.

Pentru senzatii tari am acces la un Rwd, benzina, 500nm si 370CP ?

20200107_171146.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai voi mergeti aproape gratis.

toti sunteti cu acelasi consum?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vorbim de 1 motor si fiecare da date despre consumul propriu care e in primul rand pe masini diferite.

E normal ca 1.5tsi sa consume 6-7 mediu pe golf leon sau octavia cu tractiune fata si sa consume 8-9 pe tiguan ateca sau kodiaq cu tractiune integrala si dsg.

Si pe langa asta mai e stilul de condus. Am reusit cu masina personala sa scot 5.8 la exterior dar a fost un test sa vad cat pot scoate. In rest consumul este 8.

La fel si traficul. Una e sa spun ca in urban am consum 7-8 cand urban inseamna 50%mamaia in extrasezon si oras cta, si sa ma compar cu cineva din bucuresti care are mai mult consum la ora decat la km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare !

Vreau sa pun si eu cateva intrebari legate de acest motor.

Cum se comporta motorul vostru 1.5 TSI dupa ultimul update (daca ati facut) ? Mai sunt probleme ?

A cumparat cineva mai recent o masina echipata cu acest motor ? Banuiesc ca au un soft nou. Mai prezinta acele "simptome" ?

Intentionez sa cumpar un Tiguan cu motorizare 1.5 TSI ACT - 150 CP si nu stiu daca sa il iau cu cutie manuala sau DSG . Daca as sti ca o sa scap de problemele semnalate pe acest topic, as lua cu DSG. 

Sunt mai rare cazurile de cutii DSG cu astfel de probleme decat la cutie manuala ?

Doar la cutiile DSG s-au constatat pierderi de putere ? Nu as vrea sa arunc cu banii pe geam daca nu e prea mare diferenta intre ele (vorbind strict de probleme)...

Ma gandesc ca pe o masina cu cutie manuala pot sa-i dictez eu cand sa schimbe treptele, adica sa-mi adaptez stilul de condus astfel incat sa nu mai simt smuciturile . Sau in ultima instanta sa cumpar 2.0 TDI cu 150 CP ...

Voi ce parere aveti ?

Multumesc anticipat !

Modificat de SORINHO
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La dsg eu nu am avut probleme. Masina livrata in aprilie 2019. Nici nu am cerut ulterior alt soft pentru ca nu am vrut.

Eram anti dsg inainte sa am una. Consideram la fel...ca schimb eu cand vreau si o turez dupa cum cred.

Dar de cand am e clar...mers normal ...e drive.

Vreau o depasire normala dau kickdown.

Vreau sa merg mai agitat o dau in sport iar daca am nevoie de ultima rezerva de putere in sport dau kickdown.

Sigur greu voi mai reveni la manuala.

Modificat de Sop
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Detin un Leon FR 2019 cu acest 1.5 TSI de 130 CP. Masina are 15.000 km si tocmai am facut prima revizie.

Eu merg cu masina 90% pe autostrada Bucuresti-Pitesti. Pe termen lung, consumul este fix 7%, adica pe ultimii ~7000km.

In 15.000km masina nu a consumat absolut deloc ulei. Pentru mine este motorul ideal.

La turatii joase,pana in 2500rpm este destul de lent, dar dupa 4000rpm chiar trage binisor.

Pana cum nu au fost probleme de niciun fel cu masina, nici acel efect de cangur nu l-am simtit.

Ca si minus vad acest sistem ACT, care sper sa nu scada fiabilitatea motorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Personal am următoarea experiență (120.000 km în 2 ani și jumătate, 90% extraurban):

- mers sportiv cu jante stock Dijon pe 17 inch ( anvelope dunlop winter sport 5) consum mediu aprox 7L/100km;

- mers normal cu jante AEZ Raise pe 18 inch (anvelope Pirelli P0) consum mediu 7.7.

Am scos și eu o dată sau de 2 ori consum de 5L/100km, în modul eco și maxim 90 km/h in afara localităților.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@petermed 

Salut. Ce varianta de 1.5 TSI este? 130 sau 150 cp?

Ai avut pana la km acestia vreo problema, ma refer aici la consum de ulei sau antigel sau orice altfel de problema.

Modificat de Rave
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Ma intereseaza un golf variant 1.5 tsi 130cp manual sau automat pentru mers la job in Bucuresti si colindat tara in scurte iesiri de weekend. Efectul kangaroo la  ce varianta de 1.5 TSI este? 130 sau 150 cp?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

BeciAcustic

Doar la 150CP a fost acest efect, cel de 130CP este ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.5TSI 150CP, manual, pot anula din ambreiaj tendinta de a da in nas, uneori, in mod de conducere Normal. In Eco nu am mers niciodata. Se manifesta cand e motorul rece.

In Sport nu se manifesta deloc, acolo motorul se simte ca e mai puternic, diferenta e mare la condus, parca sunt doua motoare diferite.

Va fi greu sa gasesti un 1.5 TSI de 130CP la test drive, dar ar fi bine sa incerci inainte. Neaparat ia in calcul modul de selectare a modurilor de conducere, altfel motorul nu va da tot ce poate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am un Leon FR 1.5 TSI 130 cp si nu am avut aceasta problema cu efectul de dat in nas. Si pot sa confirm ca in Sport parca e alta masina.

Modificat de Vlad48
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mare lucru nu ar trebui sa se intample in sport, in afara de faptul ca acceleratia fiind drive-by-wire devine mai sensibila. Apasata la podea, masina ar trebui sa acelereze la fel si in normal si in sport. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O "caracteristica" speciala a motorului 1.5 TSI 130 CP este folosirea unei turbine cu geometrie variabila, care cica ajuta cel mai mult in plaja medie de turatii. 

Cand aveam diesel cu geometrie variabila era de bine, dar asta era demult. Acum la benzinara mica, vom vedea :)

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

9 hours ago, adrian001 said:

Mare lucru nu ar trebui sa se intample in sport, in afara de faptul ca acceleratia fiind drive-by-wire devine mai sensibila. Apasata la podea, masina ar trebui sa acelereze la fel si in normal si in sport. 

Este diferenta mare in modul in care motorul trage in Normal si in Sport, iar asta o vad in special in urban, unde merg la turatii scazute si unde iau viteza mult mai repede decat in modul Normal si fara efort din partea motorului. Comparatia este facuta pe acelasi traseu, in aceleasi conditii. Si de aici inclusiv lejeritatea cu care poti depasi mai usor, in aceeasi treapta de viteza, la aceeasi turatie. Asta imi permite la drum lung sa merg in ture mai mici si, paradoxal, sa am acelasi consum de benzina, mergand mai relaxat.  Astea sunt cateva puncte cheie, pe care nu le poti intui, fara sa le incerci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu te contrazic, eu ziceam doar ca motorul nu e mai puternic in modul sport. Senzatia de putere mai mare este strict data de cum este mapata acceleratia, la capatul opus este modul Eco care are un raspuns intarziat. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!