Jump to content

Sistem de franare Polo 9N


vladDC
 Share

Postare recomandată

Salut. Va rog sa-mi spuneti ce trebuie inlocuit la masina din semnatura avand in vedere problema care se vede in filmulet: scapa lichid de frana pe la garnitura dinspre fata. Se inlocuiesc garniturile sau acel sistem cu totul?

 

https://www.youtube.com/watch?v=hFbnbBqM-6k&list=FL3XJJWE5QjbiX2S3L6OGSBw&index=1

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e normal sa arunce lichid de frana afara fiindca iasa pistonasele la maxim, aeriseste roata cu tamburul montat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar e normal sa-mi impinga unul din pistonase la maxim si pe celalalt doar putin? Se vede in filmulet ca cel dinspre fata iese maxim si cel disnpre spate doar putin

Modificat de Mihai.Nechifor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa aerisire nu am vazut inca. Da , e normal sa se intample daca nu ai tamburul pus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sabotii sunt montati dar dupa cum se vede unul din pistonase abia se misca. Ma gandesc ca scapand presiunea pe la cel care iese de tot si scapa lichid nu mai are forta sa il dea afara si pe al doilea. De asemenea cred ca cel care iese mai mult se cam blocheaza

 

Se scimba ceva garnituri si in inerior? E posibil sa fie deteriorat pistonasul si de asta sa culiseze mai greu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde cum arata pistonasele si cilindru pe interior,sa nu fie punctate de rugina ca nu faci mare lucru,asa pui un cilindru nou si nu ai treaba.

In alta ordine de idei pistonasele lucreaza altfel cu tamburul pus,nu ies atat afara si daca iese unul mai repede echilibreaza presiunea in celalalt Bineinteles sa nu fie unul mai gripat sa culiseze mai greu.

Modificat de calin.g
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum a spus si Al Bundy,e normal sa se intimple asa,iar daca nu curge lichid de frina cu tamburul pus,nu pricepem ce vrei sa remediezi...Cu tamburul montat corespunzator,pistonasele nu pot iesi afara,chiar daca sabotul e ajuns la suprafata metalica prin uzura.

L.E Deja vad ca sint al treilea care zice asta...

Modificat de dan 48
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intrebarea principala era de ce unul din pistonase iese mult mai putin si de ce cel care iese mai mult are tendinta sa se blocheze foarte des?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru ca nici fratii gemeni nu se comporta la fel, daca mi se permite un raspuns mai putin tehnic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am avut problme cu franile pe spate la Polo 9N, in sensul ca parcam in panta cu frana de mana trasa si, de multe ori, in special dupa o ploaie ma trezeam cu roata dreapta spate blocata.  

De atunci am inceput sa nu mai trag frana de mana in parcare, o las in viteza I.  Chiar si asa, dupa o vreme, roata dreapta spate a inceput sa mearga infranat, se cunostea dupa cum trage masina. Am ridicat-o pe cric si abia puteam sa o invart cu mana.

 

M-am dus la service - ambii cilindri de pe spate praf, cel din stanga, de la roata infranata scapa lichid, sabotii nu se mai miscau corect, ramaneau blocati pe tambur (stanga spate permanent, dreapta spate periodic).

Sabotii nu aveau cine stie ce uzura pe suprafata de contact - mai mergeau - in schimb tot sistemul de arculetze, tije, era praf -  coapte de la temperatura, rugina, mizerie la greu, 

 

Concluzia:  e bun sistemul pe saboti si tambur dar e afectat la greu de uzura sub influenta umiditati, mizeriei si a temperaturii de franare. Daca arcurile si tijele se blocheaza cu mizerie si rugina, sabotii nu se mai retrag corect de pe tambure, rezulta frecare, se incalzesc ca dracu, se coc toate piesele alea, se gripeaza si iese o mare varza. 

 

Solutia:  sabotii duc destul de mult, cu o conditie, sa faci curatenie in interior (in special in sistemul de arcuri si tije) cel putin o data pe an cu spray de frane. Masinile stau in parcare si ploua la greu peste ele multe luni din an. Praful e de asemenea din belsug. Personal, nu am vazut nimic mai uzat la masina decat sistemul de franare spate, dupa mai multi ani de neumblat acolo. 

 

Macar o data la doi ani trebuie examinati vizual sabotii. Si nu sabotii in sine ci sistemul de antrenare - arculete si tije. E multa mizerie si umezeala care ajunge acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare, am luat recent un polo 1.4 tdi 9n3 din 2006. Facea figuri la franare, cand era pedala normala, cand era foarte tare ca si cum ar fi oprit motorul. De cateva ori chiar am crezut ca il tamponez pe cel din fata. Ma gandeam sincer la chestii groaznice, dar de fapt era fisurata partea de plastic sau de cauciuc care intra in pompa, se auzea clar cum fasaia, si daca puneam mana acolo nu mai fasaia. Daca aveti probelme de genul merita verificata imbinarea respectiva (nu stiu in termeni tehnici cum se numeste).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stutul de la vacuum care intra in tulumba de frana...cred ca despre el vorbesti

Modificat de Mihai.Nechifor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Si la mine a crapat furtunul ala stupid in forma de "L" care intra la vacuum, exact la cot.

E din plastic dur si cred ca din cauza vibratiilor, crapa. Nu imi scapa aer pe acolo si nici probleme la frana nu am avut, dar l-am vazut crapat si l-am bandajat "romaneste" cu niste Poxilina si vad ca tine, nu am probleme. 

 

Unul nou e vreo 70-100 lei si am preferat sa nu dau  banii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Va salut,

Intr-o seara am virat dreapta si am auzit un sunet urat ca de metal, m-am dat jos si m-am uitat pe sub masina pe la roata nimic apoi cand am inceput sa misc masina se auzea iar exact ca un metal care freaca de ceva .

Pana acasa am mers cu 40/h  se auzea si mai rau la viteze mai mari,am suit masina pe cric si am verificat fiecare roata pana cand am descoperit de unde venea sunetul.

Era la roata dreapta pe interior intre disc si placuta de frana un inel de metal rupt si va rog cine stie sa imi spuna de la ce e? si daca este urgent de reparat?

post-125225-0-58696400-1383003115_thumb.

post-125225-0-38561700-1383003126_thumb.

Si parca volanul se misca mai usor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu sunt sigur 100%, cred ca este vorba de inelul de siguranta al rulmentilor din butucul rotii. Piesa respectiva intra in santul din fuzeta (marcat in poza) si asigura rulmentii. Parerea mea este sa mergi neaparat la un mecanic sa verifice.post-10189-0-59455000-1383070183_thumb.j

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Piesa este pinionul de la Abs. Am schimbat de curand rulmentii cu butuc cu tot si asa mi s-a spus si mie. Normal vine montata pe butuc.1158830.jpg

Modificat de Lupisor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bai nene,ala nu e nici o piesa de ABS,este exact siguranta de la rulment.Ala de a schimbat rulmentii,e asa prost informat?!?Aia se preseaza odata cu rulmentul si asigura rulmentul impotriva deplasarii acestuia in exteriorul portfuzetei.Fara acea siguranta,la viraje,rulmentul va iesi incet spre exterior,pina se va inclina sau pina incepe sa frece capul planetarei in portfuzeta.Daca ai ABS,iti distruge senzorul prima data...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va multumesc,da am fost la mecanic si era siguranta rupta si rulmentul era iesit putin afara.

Mi-au zis ca trebuie sa schimb rulmentul cu totul pt. ca siguranta vine pe el si nu merge montata altfel,am dat comanda ma costa 300 lei cu tot cu montaj de la FAG.

Acum 3 luni cel care mi-a montat rulmentul la roata nu a pus siguranta si sa rupt ,rulmentul era SKF :(.

post-125225-0-54250800-1383238227_thumb.

Din ce am vazut si vad si in poza nu merge scoasa siguranta dupa rulment ci vine asa.

Va multumesc mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E bine ca am aflat si eu ce e piesa aceea de fapt. Acum imi dau seama ca mecanici slab pregatiti gasim si in service-uri deatul de renumite. Cel putin la mine in oras.

Offtopic: mersi Dan pentru raspunsul prompt

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...
petrisorionut86

Eu la polo 2003 1.4 16V 75 cai am discuri si placute de frana pe toate rotile. Ca si franare vorba unui coleg LUX, ca si costuri, la mine sunt placute de frana cu senzori si 4 placute + 4 discuri din care 2 ventilate fata costa aproximativ 854 de lei mai exact in constanta marca ATE toate + manopera care este foarte ieftina. ASta ca sa va faceti o parere generala. Daca tii la masina ta si ai tambur pe spate eu personal zic ca merita investia de 1500 de euro sa ai discuri si acolo cu mentiunea sa nu ai ca mine o masina care valoreaza acum pe piata 3000-3500  de euro penrtru ca la vanzare acei bani vor fi pierduti. Daca e mai nou MERITA daca nu are deja din fabrica. Drive safe with your wolkswagen. :icon_bounce:  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
Guest Pippo09

Daca utilizezi masina  normal nu merita investitia ca sa faci conversia de la tambur pe disc.La o franare in caz de urgenta de la tambure la discuri si etrieri stock(polo in cazul acesta) nu e diferenta.

Daca montezi etrieri,discuri si automat si jante mai mari pt. ca cele de 14"nu cred ca mai incap atunci da, vei avea o diferenta sesizabila la franare.Cum am mai spus daca circuli normal nu merita investitia.

Daca ai o masina modificata si conduci sportiv,da merita pentru ca discurile se racesc mai repede si au o performanta mai buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salut baieti , detin un Polo 9n din 2008 1.4 tdi. Ma aflu peste hotare si doresc sa schimb frina pe spate, initial am comandat pastile ,dar am gresit ca nu e cu pastile.

 

Acum stau la dubii , daca e : http://www.mister-auto.it/it/kit-freni-a-tamburo/bolk-bol-c121075_g3859_a999BOL-C121075.html  Tamburo , sau asta  http://www.mister-auto.it/it/kit-ganasce-freno/volkswagen-polo-9n-1-4-tdi-55kw_v16279_g70.html Gansace.

 

daca ma ajuta cineva va voi fi f. recunoscator. 

va multumesc de atentie si timpul acordat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe spate ai tambure...saboti + cilindri frana.

Si in caz ca e nevoie schimbi si cablul de la frana de mana.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Pe spate ai tambure...saboti + cilindri frana.
Si in caz ca e nevoie schimbi si cablul de la frana de mana. 

 

adica Tambure ,si saboti intra in acelasi sistem ? , sorry dar nu sunt priceput in astea.

 

Pentru ca ma gindesc sa cumpar doar Saboti , dar imi fac griji ca n-o sa mearga la sistema cu tambure, va rog sa ma lamuriti si pe mine cit mai urgent.

 

Si daca fac parte din acelasi sistem, si schimb doar sabotii o sa aiba ceva efect ? , saboti joaca rolul la pastile , nu ? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Vizitator changed the title to Sistem de franare Polo 9N
  • Vizitator pinned this topic
  • Marian unpinned şi pinned this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!