Jump to content

Sistem de franare Polo 9N


vladDC
 Share

Postare recomandată

Daca iti resuseste "transplantul" ai putea sa faci si ceva poze pe parcurs si, eventual, sa pui si o lista cu piesele necesare. Parca m-ar tenta si pe mine asa o operatie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa fac sigur si voi pune aici tot ce poate ajuta si pe alti doritori de asa ceva ;)

O lista cu toate piesele necesare este pusa de catre Hazin la postul #120.

Modificat de raducu_020
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, Octav are dreptate. Prietenii stiu de ce:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu eram foarte multumit de frana pe polo meu chiar mi se parea f brutala fata de opel corsa care am avut inainte ,dar de ceva vreme observ cateodata ca parca pedala se intareste si trebuie sa apas destul de puternic pedala ca sa franeze ,ca si cand nu as mai avea servo(nu chiar de tot ) ,dar asta se intampla sporadic nu intotdeauna ,de asta sunt derutat ,ce ar putea fi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Foloseste mufa de la placuta de frana uzata; scurtcircuitezi cele 2 fire si introduci mufa la locul ei. Varianta cu VAG nu da rezultat: pe moment pacalesti sistemul, insa la pornirea motorului ti se va aprinde din nou martorul in bord. La fel am patit si eu, nestiind ca am placute cu senzor, iar acum totul este ok. Trebuie sa ai grija sa verifici placutele pe la 30.000 km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

am o problema la frana la un polo 2007 1400 tdi.dupa ce pun frana la a 2 si a 3 pedala se intareste si raman fara frane.cineva mi-a zis ca poate e bai pompa de vacuum de la frana.are cineva idee sau probleme de genul asta si cam cat ar costa pompa de vaccum de frana? sau ce as putea sa fac?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

salutare.am rezolvat problema de la polo meu cu frana am avut un furtun de la vaccum spart.problema e ca intre timp am cumparat o pompa de vaccum de frana si am ramas cu ea ca la mag nu mi-au luat-o inapoi,daca va tre la careva o dau cu placere ieftin cu cat am luat-o (factura)daca va intere ne auzim

post-50637-0-12837500-1302280401_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Plus ca frana de mana la Polo nu e genul care sa inghete. Abia la maxim raman blocate rotile in conditii de panta foarte abrupta.

:rolleyes:

Vai vai, ce spui tu straine, Ingheata de nici soarele din Sahara nu le mai dezgheata,, daca nu prinde frana de mana la tine, da-i cu reglajul ca trebuie sa stea teapana..

Intrebare ptr cunoscatori:

- ce cod au placutele de frana fata la un Polo 1.6 cu motorizare BTS? varianta benzinar 105 cp, 2007?

Cineva cu ETKA, imi poate spune daca sunt cu senzor? Vreau sa imi iau ATE dar nu stiu ce cod sa comand..

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La tine ingheatza/se blocheaza daca tragi in mers?

Poate doar daca te proptesti cu picioarele in podea si tragi cu ambele maini.

Frana de mana e pe cablu si e reglata.

A mea prinde la 3-4 dinti. La 5-6 deja nu mai misca de pe loc. Test de frane facut periodic. Ultima data acum 1 saptamana. Franele sunt f bine, inlcusiv cea de mana.

Dar sa le blochezi in mers? Mai greu cum am zis. A, da pe nisip, pe zapada, pe iarba... Poate la tine or fi si anvelopele mai putin aderente.

Poate ma lamuresti si pe mine cum faci tu.

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

cu mine vorbesti Aditu?

Nu am incercat din mers, spuneam doar pentru stationare..multi se plang de frana de mana ca aluneca, nu prinde, bla,bla,bla.I-am spus doar ca nu e reglata.

am sa incerc si din mers:D :Driver: is curios.Ar trebui sa prinda strong la al 4-5 lea dinte....spor...

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai da, cu tine :)

Discutiile erau mai mult despre cum prinde in mers.

Pe loc normal ca tine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ceva vreme am observat ca pedala de frana are o zona in care "agata". Adica merge frumos un pic, agata putin si iar merge frumos pana jos. Nu e o chestie grava, si doar deranjanta. Any ideas?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

saltare mi sa aprins martou in bord de placut is pe gata am 80000km, ma sfatuiti si pe mn care sunt cele mai bune placute si discuri de frana.si inca o intrebare masina din fabrica cu ce a fost echipata ce firma de placute si discuri

Modificat de stanu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lichidul de frana se schimba dupa un timp sau doar se inlocuieste? Cum as putea sa-mi dau seama daca mai e ok lichidul ce il am?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se schimba la 2 ani sau poate si mai repede daca ai motive.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc! Ma uit deseara in cartea de service sa vad daca a fost schimbat si cand.

O sugestie la problema de mai sus ai cumva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu ce as putea sa iti sugerez pentru problema ta.

Verifica nivelul lichidului de frana. Daca a depasit 2 ani schimba-l. Poti chiar sa ii faci un test de calitate.

Poate ar trbui gresate pisonasele de frana daca zici ca iti agata. Sau poate chiar pedala de frana, desi asta nu prea e treba profesionista. Dar nu strica sa incerci.

Agata cu motorul oprit sau pornit? Agata de fiecare data?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Agata periodic, dar trebuie sa incerc cu motorul oprit. M-am uitat acum in cartea de service si se pare ca ultima schimbare a fost in 2006. Ma duc zilele astea sa-mi cumpar lichid de frana si-l schimb. Daca tot ma "distrez" cu franele, o sa curat / gresez ce pot si vedem daca mai agata dupa aia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum trebuie aerisite franele cu motorul pornit sau au orpit ? :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O intrebare,care poate parea stupida si in topicul nepotrivit.Am nevoie de security acces code pe modulul ABS la Polo 2006.Modulul este ABS 8.0 front BOSCH.Ma poate ajuta cineva macar cu un sfat cum si cu ce pot sa il aflu?Multumesc!

Modificat de dan 48
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut. Am inceput mai demult sa tot caut informatii despre cum se schimba placutele pe fata la Polo 9n3. Am gasit informatii si in Etka si aici pe forum si prin alte parti, dar nu am gasit pe nimeni sa spuna dimensiunea cheii cu care se desface etrierul. Eu am incercat sa demontez etrierele cu o cheie imbus de 6mm si de 8mm, dar cea de 6 se invarte in gol si ce cea de 8mm e prea mare. Am tot cautat imbus de 7mm, dar nu gasesc de cumparat si ma intreb daca asa ceva se fabrica. La voi cum este? Cu ce cheie desfaceti cele 2 suruburi care tin etrierul? Mersi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
Iulian-Marcel

Inbus de 7mm. Se fabrica...Eu mi-am luat unul chiar azi din Praktiker ( la urgenta :icon_thumright: )

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

desi nu s-a mai postat de mult aici o sa postez ca sa fiu on topic cum se spune ...

acum 2 zile mi-am schimbat placutele de frana care pareau a fi cele originale (masina are 56500 km) ... problema este ca martorul din bord nu se reseteaza ... placutele vechi nu aveau nici un fir care sa se conecteze la mufa, dar martorul din bord s-a aprins la timpul potrivit ... placutele vechi le-am cumparat cu senzor, dar ca sa vezi surpriza nu am avut la ce il conecta asa ca a trebuit rupt... problema mea este: stie careva daca s-a mai pus vreun sistem pe polo 9n3 in afara de cel clasic in care bagai mufa pentru ca ma deranjeaza martorul care sta aprins in bord :)

din cate am inteles de la un magazin de piese auto masina a fost facuta in germania pentru romania fapt care, in opinia mea, a determinat si echiparea ei cu frane cu tambur pe spate in loc de discuri de frana. asa ca probabil cei dintre voi care aveti discuri pe spate ati fost mai norocosi si ati luat masini care au fost produse pentru tari cu pretentii si reglementari in acest sens (spun asta pentru ca am vazut pe multi nedumeriti de ce unii au tambur si unii au disc desi motoarele au aproximativ aceeasi putere).

despre tranzitia tambur ==> disc ... a gasit cineva un kit complet sau stie cat ar costa ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Cred ca ai observat bine ca senzorul e pus doar pe o placuta si ca acea placuta sta pe stanga, e partea interioara. Daca ti s-a aprins beculetul in bord inseamna ca ar trebui sa ai si mufa. Mufa e prinsa cumva de bascula in partea stanga si in apropiere e si firul pentru ABS (daca ai ABS).

2. Cei de la magazin nu cred ca stiu prea multe. Polo nu se fabrica in Germania. Cea mai mare parte a lor se asambleaza in Pamplona (Spania) si Bratislava (Slovacia). A mea (9n3, 1,4TDI, 70cp, 2007) e fabricata in Bruxelles (are litera B in locul in care se trece fabrica in VIN) si a fost vanduta prima data in Olanda (are manualele in olandeza si stampila unui magazin de pe langa Rotterdam), iar pe spate are tot tambure. Cei care au discuri pe spate la 1.4TDI au cumparat-o cel mai probabil inainte de 2005, pentru ca dupa face-lift s-au gandit ca ar trebui sa mai faca si niste economii. Deci stai linistit, pentru Romania se fabrica la fel ca si pentru celelalte tari.

3. Despre tranzitia tambur ==> disc mai cauta pe forum ca sunt multi care au discutat despre ce piese sunt necesare. Un kit nu cred ca o sa gasesti, dar ai putea gasi pe la dezmembrari piesele de care ai nevoie. Nevoie prea mare de discuri pe spare nu cred ca ai, doar daca deobicei iti plac situatiile limita, iar in cazul asta e posibil ca nici franele ceramice sa nu te ajute prea mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc pentru raspuns .... VIN-ul meu incepe cu : WVW ... din cate am citit asta este pentru germania, dar bineinteles s-ar putea sa ma insel ... sincer provenienta ei nu prea conteaza, este o masina buna, dar ii lipseste foarte mult puterea/cuplul .... este trist ca un diesel sa aibe cuplul egal cu echivalentul pe benzina (aproximativ) ... asadar situatiile limita mai rar ca n-avem cu ce, dar as fi vrut discuri pentru ca incerc sa ii fac o remapare stage 1 la tcm ...

revenind la discutia despre frane ... am placutele vechi in portbagaj si niciuna din ele nu are vreun fir/contact ... de mers cu martorul aprins - cca. 500 km ... si placutele mai au cel putin 3 mm ... daca inainte nu aveam martorul aprins si acum il am inseamna ca senzorul exista .... am si abs ... deci intrebarea ramane ... unde este senzorul :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Vizitator changed the title to Sistem de franare Polo 9N
  • Vizitator pinned this topic
  • Marian unpinned şi pinned this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!