Jump to content

Sistem de franare Polo 9N


vladDC
 Share

Recommended Posts

Nu mai stiu cu ce placute vine masina dar cred ca cu ATE, de polo vb ! eu la 115 mi-am schimbat si discurile am pus ate power si placute ate power si pot sa spun ca dupa 1000 de km pana s-au asezat este diferenta de la cer la pamant ! si inainte erau bune avand discuri fata spate dar acum e cu totul altceva ! asa ca recomand ! :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
ovidiupirjol

Salutare! Azi mi-am pus si eu discuri si placute noi, pentru ca la frana imi vibra destul de rau volanul, mai ales de la >80 km/h, vibra parca cu tot cu puntea din fata, si un mecanic care a facut o tura cu masina a zis ca se simte si in pedala de frana! eu nu am sesizat si la pedala dar era deranjant oricum!

In fine astia de la service mi-au zis ca discurile sunt cu probleme...mai exact ovalizate!(dar vazandu-le de aproape nu pareau uzate, sau ovalizate, ei mi-au zis ei ca nu se observa cu ochiul liber)

Asa ca am comandat discuri si placute noi ATE de la magazinul lor de piese, care m-au costat 640 RON, disc frana ATE 256mm diam. - 220 Ron/buc, si setul de 4 placute tot ATE cu senzor 200 Ron, sau cel putin asa mi-a calculat patronu', ca factura inca nu am vazut-o, am intrebat de ea si de garantie daca ofera, si a zis ca sa tin minte cand le-am achizitionat, ca tot la ei vin si ne intelegem noi :huh: dar maine merg si ii cer factura, sa vad si eu pe ce am dat banii!

Voi ce ziceti am dat mult pe ele? adica 2 discuri ventilate ATE de 256, si un set de placute cu senzor ATE, total 640....mentionez ca eu am vrut ATE ca ei mi-au zis si de variante mai ieftine TRW si nu mai stiu ce!

Edited by ovidiupirjol
Link to comment
Share on other sites

Placutele sunt cam scumpicele...parerea mea. Eu am luat Ferodo Premier cu senzori la 130 roni/set. Deci un total de 260 ronisori punte fata + spate.

Link to comment
Share on other sites

Sal

la autokarma

placutele cu senzor PRODUCATOR ATE 282.78 ron

Link to comment
Share on other sites

@ovidiupirjol: Pretul pentru placute ATE este destul de ok,poate un pic cam mare.Eu am gasit placute ATE cu 185 RON dar tot la banii astia am gasit si mi-am montat placute TEXTAR...calitatea oferita de cele doua marci de placute,fiind cam la fel.

Oricum,sa mergi sa-ti dea factura pe produse si bineinteles garantie...mai ales pentru discurile de frana,este posibil ca discurile de frana vechi sa nu fi avut nimic si sa le fi schimbat degeaba.

In alta ordine de idei:Ce fel de magazin de piese auto este ala care nu-ti da factura pentru ce ai cumparat....cum vine asta cu "tine minte cand le-ai luat...bla,bla,bla...ca tot la noi vii"..o fi de la TVA,o fi marfa fara acte.......

S-auzim de bine

Link to comment
Share on other sites

ovidiupirjol

Cu siguranta o sa merg sa imi iau factura, si mie mi s-a parut f ciudat, mai ales pentru ca nu este un service mic, e destul de mare si aranjat, plus ca oamenii inclusiv patronul, au vorbit frumos....

In legatura cu discurile, nu aveau cum sa nu fie ele de vina, pentru ca dupa ce le-am schimbat nu mai vibreaza absolut deloc nici volanu', nici partea din fata, frana prinde perfect, numai ca scartaie putin in mers, si ma gandesc ca scartaitul este din cauza ca sunt noi, pana se slefuiesc un pic.....Iar pe cele vechi le-am oprit eu ca doar nu era sa le las lor...dar cum as putea sa aflu daca mai sunt bune?!

Apropo de garantie aveti idee cat ar trebui sa aiba discurile garantie, adica cat ofera service-urile de obicei?

Edited by ovidiupirjol
Link to comment
Share on other sites

ovidiupirjol

Am ajuns ieri la service.ul cu pricina si am luat factura dupa ce m-am certat cu patronu'...zicea ca el se simte jignit cand ii cere cineva factura, ca il gaseste toata lumea acolo nu pleaca nicaieri si bla bla! In mmasii de idiot ar fi vrut sa merg pe incredere ca la el vin multi si el e de incredere si alte aiureli!

In fine discurile de frana din ce scrie pe factura au costat 220Ron/buc (ATE 422151), iar placutele eu credeam ca fac cam 200Ron setul, dar nu ca nepotul imi bagase si manopera (dupa ce in prealabil imi zisese ca daca iau piesle de la ei nu costa nimic manopera), deci placutele au costat 150Ron s-au asa au scris ei pe factura (ATE 607117)

http://www.comenzipieseauto.ro/placute_fra...a-ate-p642.html

Mi-a trecut tovarasu' 2 ore de manopera a cate 35Ron, chiar daca am stat maxim 1 ora, si se mai caca pe el si la factura, ca sa contribuie si el la evaziunea infloritoare din Romania!(ma intreba pe mine cat imi luase ca sa stie ce draq trece pe factura si cum le imparte in mmasii de nenorocit)

Daca vreti sa il ocoliti pe inculpatul care mi-a bagat mana in buzunar si pe urma facea pe prostu', este vba de RIV Service, din Craiova, in spate la biserica Madona Dudu!

Sa auzim de bine!

Link to comment
Share on other sites

:D "Patronii" de genul asta ar trebui reclamati la Protectia Consumatorului,ba chiar sa le inchida service-urile.Cum adica l-ai jignit daca i-ai cerut factura.........asta-i culmea,daca ai fi fost intr-un targ de la tara:cumperi un porc de la un taran si vrei factura :blink:era o treaba ........ori "patronu" are service "respectabil si corect" si legea il obliga sa-ti dea factura.Oare cand o sa scapam de ticalosii astia nenorociti?

Link to comment
Share on other sites

Am o intrebare :

Mi-am schimbat de cateva luni placutele + lichidul de frana.

Lichidul mi-a fost scos cu presiune, iar cel nou, introdus tot cu presiune.

Am observat, dupa ce s-au asezat placutele, ca frana prinde o idee mai de jos, adica trebuie sa apas cam un centimetru mai mult ca sa se infraneze la fel cum o facea si inainte.

Intrebarea este: am in instalatie aer, sau placutele pe care le am pus sunt mai dure, si de aceea franarea nu se mai face ca inainte?

Link to comment
Share on other sites

Posibil sa ai aer. Aerisirea e sfanta si nu e de gluma.

Link to comment
Share on other sites

Snake_CMC23

Treaba cu factura e vina jumi-juma. In primul rand nu ar trebui sa platesti pana nu ti se da factura iar in al doilea rand trebuia sa iti dea factura :vaidecapulmeu:.

@john_doe: daca ai facut schimbul cu instalatie din aia care face vid nu prea ar avea de unde sa fie aer in instalatie. Da-i cu un VAG-com un test la ABS si vezi daca se schimba ceva. Daca nu se schimba inseamna ca e posibil sa ai ceva aer in instalatie asa ca te duci iei un perfuzor de la farmacie....o cheie de 8 si una de 11 o sticla si un prieten sa dea la pedala....si scoti lichidul pe la aerisitoare si il pui inapoi in borcan cu toate ca lichidul de frana nu ar trebui sa stea foarte mult in contact cu aerul.

Edited by Snake_CMC23
Link to comment
Share on other sites

Si-a inlocuit cineva sabotii de pe spate?Se poate face usor(in fata blocului) :)?....... sau este musai sa merg la un mecanic,nu de altceva dar i-am cumparat de doua saptamani si-i tot plimb in portbagaj si nu prea am curaj sa umblu eu pe acolo.....

Link to comment
Share on other sites

Nu e prea greu. Desfaci roata, dai jos capacul, desfaci rulmentul (daca ai cheie) si scoti mecanismul cu saboti. Inlocuiesti arcurile de la cel vechi la cel nou care cred ca il ai fara arcuri. Ai girja sa le pui la fel. Apoi ma cureti si tu tamburul, si dai si cu smirghel pe saboti ca sa fie aderenti de la inceput. Apoi pui la loc tot in ordine inversa.

Eu am preferat sa fac la o reprezentanta Skoda toata treaba pt mai multa siguranta. Am vazut ca mecanicul a mai potivit pe acolo cu o surubelita sabotii inainte de a pune capacul. A zis el ca nu stiu cum ii aseaza.

Toata treaba nu a durat nici mult si am primit si un test de drum si apoi un test pe standul de frane gratuit. Mai mult pentru testul asta am ales reprezentanta. Toata treaba a costat 170 lei (Ferodo sabotii, iar manopera cu reducere de 20%).

Edited by Aditu
Link to comment
Share on other sites

Multam' fain de sfaturi.

Cred ca o sa merg si eu la un mecanic,nu prea vreau sa ma bag la sistemul de franare si oricum nu am cheie pentru rulment si nici nu vreau sa zapacesc toate arcurile alea.

Sabotii (ATE) m-au costat 120 lei si un set de arculete (ATE) 50 lei iar manopera nu cred sa ma coste mai mult de 20 lei.

Link to comment
Share on other sites

Mecanicul iti va face ce iti poti face si tu daca ai avea cheiea. Pt mine scopul principal a fost sa vad si un test de frane.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Imi zicea cineva ca a vazut la un Polo din 2003 sau 2004 motor de 1.4 TDI , discuri pe spate. Are cineva un Polo din 2003 sau 2004 sa aiba discuri pe spate.?

eu am un polo 2003 1,4 tdi 55kw motor tip bay in 3 cilindri si are discuri pe fata si pe spate.....garantat ca eu am inlocuit placutele pe fata si spate..

Link to comment
Share on other sites

eu am polo din 2002 1.4 TDI 55kw motor AMF tot in 3 cilindri si are discuri si pe fata si pe spate

Edited by Aditu
QUOTE
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

As avea si eu o intrebare legata de franele spate cu tambure: cam la cati km se schimba sabotii? Am mea are 60.000 km si ma gandesc ca ar trebui schimbati, concluzia a m tras-o de la faptul ca atunci cand trag frana de mana imi aluneca un pic masina, deci nu prind prea bine. Sau poate doar ar trebui curatat interiorul pe acolo de praf?

Link to comment
Share on other sites

In mod normal...tin peste 100.000. Am inteles ca ei ar face fata si la 400.000.

Acum problema se pune altfel, sabotii fac fata, dar parghiile lor de actionare nu prea. Sunt expuse prafului, umezelii, temeperaturilor ridicate...

Asa cum ai zis, se recomanda cam odata pe an sa se faca o curatire a sabotilor si tamburilor, si chiar o curatare a parghiilor.

Daca scapa un pic...asta nu inseamna ca sunt uzati. Mai depinde uneori si daca au sau nu praf pe suprafata de contact, sau rugina...

Plus ca frana de mana la Polo nu e genul care sa inghete. Abia la maxim raman blocate rotile in conditii de panta foarte abrupta.

Mai studiaza forumul ca sunt destul discutii. Nu te sfii sa folosesti Search-ul de langa Regulament :rolleyes:

Edited by Aditu
Link to comment
Share on other sites

Eu am schimbat sabotii la 130.000 si la fel cum a spus si aditu,nu sabotii cedeaza,mai degraba ansamblul de parghii care actioneaza sabotii.La mine acest mecanism de actionare era gripat total,nu lucrau deloc si la actionarea si eliberarea franei de mana,sabotii ramaneau blocati in pozitia deschis si se auzea un huruit groaznic, in mers.Oricum, recomand ca odata cu inlocuirea sabotilor,sa se inlocuiasca si arcurile aferente,deoarece arcurile vechi sunt ruginite,posibil decalite de la temperatura si s-ar putea sa nu mai aiba proprietatile de altadata.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Salutare tuturor.In familie a intrat mai nou si un Polo 9N de 1.2 din 2004 -in acte si din oct 2003 din fabricatie,102.000 km.Frana cu tambure pe spate.Dupa ce am cumparat masina am realizat ca are mai multe problemute.Cea mai suparatoare e cea de la sistemul de franare care se prezinta in felul urmator.La apasarea constanta (pentru o franare lina)a pedalei de frana se constata o franare cam ineficienta pe o cursa destul de mare a pedalei( cam 1 treime din cursa), dupa care franeaza brusc, neplacut, intro zona scurta se realizeaza practic o franare puternica.Eu ma mai descurc cu ea, dar cu sotia la volan(e masina ei)situatia e cam de cosmar, ne smucim ca papusile de carpa inauntru, ea by default conduce cam nasol :) .Mentionez ca pedala opune rezistenta normala, deci nu merge in gol ca si cand ar avea aer in sistem.Alte constatari, se simte oarecare joc mort (nu stiu cat e de normal la tipul asta de masina ) al sabotilor de frana de pe spate, joc constatat in stationare prin apasarea corelata a franei de picior concomitent cu tragerea franei de mana.Pe romaneste, daca apas pedala de frana mai finutz (deci nu maxim pana la blocare) si trag dupa aceea frana de mana, constat ca pedala se mai lasa in jos.Posibil ca parghiile de la sabotii din spate sa nu functioneze corect, clichetul de autoreglaj sa nu functioneze sau chiar tamburii ovalizati?Cam la ce defectiuni sa ma astept, preturi de piese, ce sa fac, ce sa verific prima data....multumiri anticipate.Cel mai probabil ca reparatia o voi face cu manutza mea, posed scule si un atelier rezonabil, insa pe partea de diagnosticare si how to am nevoie de ajutor.Era bine daca gasesm un manual de reparatii pt masina, dar asta e, incerc sa ma descurc si fara.

Edited by alin 105
Link to comment
Share on other sites

Tinand cont ca e proaspat intrata in familie, eu cred ca merita o verificare completa a sistemului de franare.

Schimba lichidul de frana, aeriseste circuitul (inclusiv cilindrul de la ambreiaj), verifica placutele si desigur sabotii. Incearca sa si cureti putin tamburii, iar sabotii poti chiar sa ii schimbi, sunt cam 100 lei setul (st-dr).

Mai citeste pe aici si pe Fabia, si mai uite niste imaigini:

http://www.pimpowski.de/Handbremse_nachstellen.htm

http://www.pimpowski.de/bremskloetze_schei...wechseln_ha.htm

Edited by Aditu
Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Unde ma sfatuiti si pe mine sa ma duc sa schimb sabotii de frana la Polo? Masina are in prezent ca. 116000 km si sabotii nu au fost schimbati in ultimii 3 ani. Placutele din fata le-am schimbat la PBN unde mi-au umflat factura cu 100% ceea ce ma face sa nu mai vreau sa trec pe acolo.

Am intrebat la Augsburg si am primit o oferta de pret pentru saboti la 108 ron, iar manopera 180 de ron. Pentru ce or fi aia 180 de ron nu stiu ca ora de manopera este vreo 80 de ron. Operatia in sine nu ar trebuii sa dureze mai mult de 1 ora cu tot cu testatul. Cel putin la porsche 1 singur mecanic a inlocuit placutele fata si mi-a demontat si roata din spate ca sa verifice uzura sabotilor si asta in mai putin de o ora.

Testul de frana nu l-am vazut la Porsche cat timp am stat acolo langa masina si cand a iesit afara sunt sigur ca nu l-a facut prin parcare mai ales ca testerul se afla tot inauntru.

Vreau sa iau placutele de la Augsburg si sa le montez in alta parte avand tot o data siguranta garantiei pentru manopera. Un test de frana ar fi bine venit..

Link to comment
Share on other sites

eu am dat 170 lei cu tot cu manopera.

Cauta o reprezentanta ceva care sa iti faca discount pentru masina mai veche de 5 ani, si unde sa iti faca si un test de frane in banii dati. Nu stiu sa iti recomand in Bucuresti. Eu am fost la reprezentanta Skoda din VL.

Succes!

Link to comment
Share on other sites

"Unde ma sfatuiti si pe mine sa ma duc sa schimb sabotii de frana la Polo? Masina are in prezent ca. 116000 km si sabotii nu au fost schimbati in ultimii 3 ani. ......."

Nu este obligatoriu sa schimbi sabotii pentru ca ai un nr. de km,problema inlocuirii apare doar daca ai probleme cu ei (zgomot,blocare,frana de mana ineficienta)

Inlocuirea lor nu este cine stie ce mare filozofie,daca ai o cheie pentru rulmentii de pe spate si,bineinteles,daca iti place sa mesteresti la masina....daca nu, poti sa-i inlocuiesti la orice service(nu de reprezentanta) cu max. 50 RON manopera.Bafta

Link to comment
Share on other sites

  • Guest changed the title to Sistem de franare Polo 9N
  • Guest pinned this topic
  • Marian unpinned and pinned this topic

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!