Jump to content

Sistem de franare Polo 9N


vladDC
 Share

Postare recomandată

Am si eu nevoie de un sfat... de ceva timp la franari mai bruste se aprinde martorul de la frana de mana si incepe sa piuie intermitent.

S-a mai lovit cineva de astfel de problema ??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este la nivel. Aceeasi problema apare si la viraje ceva ma stranse si viteza marisoara...

Am schimbat arcuri,amortizoare, capete de bara, bara de torsiune, placutele sunt O.K... nu imi explic fenomenul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vreun contact pe undeva care face figuri ?

Mie mi-a facut la Octavia la un momentdat ceva de genul asta cu acelasi mod de avertizare - si pana la urma s-a dovedit a fi doar un contact de la frana de mana.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare tuturor!

Am nevoie de un sfat. Vreau sa-mi schimb singur placutele de frana fata la un polo 9N 2004 motor 1,4 TDI.

Daca ma puteti ajuta cu un manual sau cu niste poze.

Mersi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Dupa o analiza a sistemelor de frinare intre golf4 (1j1) si polo 9n3 am vazut o singura deosebire in ceea ce priveste frinele cu discuri de pe puntea spate,si anume la pistoanele etrierelor la polo este de 32 mm iar la golf 4 este de 38 mm si 41 mm.In rest dimensiunile discurilor si placutelor sint identice.Vreau sa pun etriere pe spate la polo.Intrebarea mea:mai trebuie vreo modificare la unitatea de ABS,sau altfel spus,este vreo diferenta intre presiunea aplicata in cilindrii frinelor cu etrier fata de cele cu tambur?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este la nivel. Aceeasi problema apare si la viraje ceva ma stranse si viteza marisoara...

Am schimbat arcuri,amortizoare, capete de bara, bara de torsiune, placutele sunt O.K... nu imi explic fenomenul.

Dupa schimbarea discurilor si placutelor de frana, au disparut problemele.

Am observat ca cel la care imi schimbam placutele a rupt firul de la senzori, placutele ajunsesera aproape chele.

Mari "succesuri" si drumuri bune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi zicea cineva ca a vazut la un Polo din 2003 sau 2004 motor de 1.4 TDI , discuri pe spate. Are cineva un Polo din 2003 sau 2004 sa aiba discuri pe spate.?

da am eu un polo 1.4 16 valve, cutie automata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sal all . am si eu un polo 1.4 16 valve cu tambure pe spate. intrebarea mea este : placutele pe fata se schimba usor,are cineva un manual in care sa arate cum se schimba placutele( macar in limba engleza/romana) ? :) multani

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi s-a aprins si mie martorul de bord legat de placutele de frana. E ciudat ca se aprinde la cateva minute dupa ce merg cu masina, dar la o zi dupa ce s-a aprins prima data, a disparut, cu toate ca m-am uitat la rotile din fata si se vede ca nu a mai ramas mare lucru din placute. Stiu ca pare ciudat, dar masina are 55 de mii de km si asta e prima data cand trebuie sa le schimb, spun asta pentru ca am observat ca in mod normal se schimba la un numar mult mai mic de km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intrebare : - ce scule trebuie ca sa pot desface si sa pot pune placutele? stiu ca o cheie imbus dar nu stiu de cat. :vaidecapulmeu:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum pot inchide martorul din bord pentru placute? ca am pus din alea fara senzor si acuma sta aprins in bord.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

trebuie inchis din vag-com. vorbeste cu cineva care se pricepe si se poate stinge din vag-com. succes :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am eu polo 2003 cu discuri pe spate pe cine intereseaza :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salutare tuturor! Am o problema, defapt este un gand...cu care ma confrunt de ceva vreme. Inainte de toate mentionez ca am un Polo, an de fabricatie 2008, TDI, 51kw-68cp, cod motor BNM, echipare Trendline, fara ABS si fara nici un fel de sistem de siguranta in afara airbag-urilor frontale si normal,:P centurilor de siguranta. Masina are ca sistem de franare pe spate acesti foarte discutati tambure cu saboti. Pentru gustul meu si fata de ce masini am mai condus, la masina asta franarea este foarte slaba si nesigura, neavand ABS (scuze ca repet) plus tambure. Am vorbit si cu ceva cunostine, prieteni, chiar un domn mecanic in vederea posibilitatilor de remediere ale problemei mele si am fost sfatuit sa cumpar, daca gasesc, din dezmembrari o punte spate de la un Polo 9N cu discuri frana spate sau doar fuzetele (sistem de prindere pe punte, etrieri, discuri etc). Toti mi-au spus si eu cred (sper) ca franarea va deveni mai eficienta cu aceasta schimbare.

Intrebarile mele pentru cine ma poate ajuta ar fi:

-se poate face conctret toata operatiunea asta? merita (am gasit o punte spate/frane disc cu totul,inclusiv cablu pt frana de mana, pret cam 200 euro)

-masina de la care as putea lua sistemul de mai sus este un Polo 1.4 benzina cu, caluti mai multi decat a mea dar, care are ABS!! Se poate monta sistemul de franare pe masina mea care nu are ABS? se potrivesc piesele? practic se poate anula mecanic sistemul din fuzeta cu disc? (nu am pricep prea bine la partea mecanico-electronica la sistemul de franare) se va comporta ok frana spate daca ele sunt facute pentru alta masina respectiv alt sistem de franare?

-stie cineva daca exista o varianta de echipare pt Polo 9N cu frane pe disc fata-spate, FARA ABS?

-am citit si in alte topic-uri idei, sfaturi dar nimeni parca nu a explicat exact pe intelesul meu si exact ideia mea...poate mai este cineva interesat sa faca aceasta schimbare.

Multumesc mult!

Modificat de raducu_020
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa cum ai observat exista Polo 9N/9N3 atat cu cat si fara discuri spate.

E clar ca poti monta ep spate discuri. Puntea chiar e prevazuta cu gauri de prindere fuzeta cu disc, in spatele tamburilor.

La intrebare cu ABS-ul nu stiu ce sa iti spun, dar si masinile care au ABS pot merge fara el din diverse motive/probleme.

Cred ca ar fi mai interesant insa sa ai si ABS activ, atunci chiar ca ai face un upgrade.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK, trecerea de la tambur+saboti la discuri+placute pe spate incepe sa ma intereseze din ce in ce mai mult.

Hai sa facem o lista necesara acestui transplant sa vedem la ce sume ajungem.

Mentionez ca POLO al meu e fara ABS, 1.2 70 caluti, iar referitor la acei tambure cu saboti, am numai cuvinte licentioase.

Am deschis si un topic cu scartaituri pe la franele de pe spate, am raspuns si pe alte topic-uri, si sabotii mei fac din ce in ce mai multa galagie si franare ~= zero.

De exemplu acum iarna, scartaie ca draq cand pun frana. Toti prietenii ma intreaba: Bah, tu nu mai ai placute? Si eu le raspund: Nici nu am avut vreodata pe spate :D:D:D.

Asa ca, pentru cei interesati de acest transplant, hai sa facem un cost (de la dezmembrari ca nou iese scump).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

raducu_020

Eu am pus la polo 9n3 din 2006, 64cp, fara ABS, discuri pe spate doar pt. faptul ca nu-mi placea cum se vedeau jantele peste tambure.

Nu trebuie sa schimbi puntea pt. ca puntea ta e prevazuta sa primeasca suportii de etrier, poti sa verifici, vei vedea ca se zaresc urechiusele unde se prind acestia. Nu sunt de meserie dar am studiat problema asta inca de cand am cumparat masina si am dus la bun sfarsit toata operatiunea, singur.

Eu am cumparat piesele necesare de la un prieten care dezmembreaza masini, am luat cele necesare de pe un Seat Ibiza care avea o alta motorizare cu mai multi cai, era diesel si avea si ABS. Cand m-am dus sa-mi iau pisele, acolo erau doi tipi care dezechipau la masini si unul mi-a zis ca nu o sa-mi mearga ca nu am ABS, dar celalalt m-a asigurat ca nu va fi nici o problema... si nu a fost, totul functioneaza foarte bine iar la ITP am insistat sa-mi spuna daca am frane bune pe spate.

Trebuie urmatoarele:

-suportii de etrier care se prind pe punte cu cate 2 suruburi groase, deci trebuie si cele 4 suruburi,

-etrierii si conductele care intra in ei, de la repartitorul acela din spate pana la etrier,

-niste aparatori de tabla,

-doua cabluri pentru frana de mana

-discuri + placute si parca mai erau doua suruburi mai mici care fixau discurile

Astea sunt piesele, mai trebuie ceva lichid de frana...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi cer scuze pentru intarziere cu raspunsul meu si tin sa iti multumesc mult de tot Hazin, pe aceasta cale!!!

Exact asa am gandeam si eu! Cand am fost ultima oara la service cu masina si mi-a ridicat-o pe elevator am vazut (mecanicul mi-a aratat) ca exista pe punte acei suporti prevazuti special pentru un upgrade la discuri de frana. Spuneam de toata puntea pentru ca nu am gasit la dezmembrari (si m-am interesat bine)decat anasamblul asta cu totul (toti vand numai cu totul si cer cam 1000 ron pe ea). Am sa mai astept si am sa mai caut, pentru ca trebuie sa gasesc numai fuzetele si cabluri si exact ce mi-ai enumerat mai sus, separat! Deci practic, cum am sa gasesc piesele am sa fac acest upgrade pentru ca sunt aproape sigur ca se va schimba ceva! Dupa ce rezolv chiar am sa merg la un test pe aparat pentru verificare frane (exact cum ai spus si tu), plus partea estetica, vorba ta ;)

Cat despre ABS...nu cred ca m-as inhama sa fac acest "transplant" nici macar de la o alta masina, iar de cumparat nou tot ansamblul nici nu am indraznit sa ma gandesc vreodata :blink: Stiu ca e super costisitor (munca, bani, teste...si posibilitatea sa nu mearga chiar "de fabrica"). In orice caz, sunt obisnuit acum dupa 2 ani si 70.000 km sa stapanesc masina si cu franele in stagiul asta, dar repet o sa fac schimbarea la discuri pe spate!

Va multumesc tuturor pentru sfaturi si ajutor si cand reusesc sa fac miscarea asta, promit si niste detalii cu poze!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poti face si un test de frane inainte de modificare sa stii cat se imbunatateste

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect!! Primul test (la stagiul actual) l-am facut la ITP. Frana este liniara si tine egal pe ambii tambure pt ca sunt reglati bine, dar oprire..."ciuciu"...mai ales primii km cand pleci de pe loc, pe frigul asta, ud, inghetat, scartaie, freaca...urat si slab rau :)) Uite buna idee ai, am sa merg sa fac un test inainte sa fac upgrade-ul, cu parametrii scrisi pe foaie si am sa pun aici tot ce aflu si reusesc sa fac!

Modificat de raducu_020
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca stai si te gandesti poate ca ar fi bine si daca ai lua puntea cu totul, pentru ca ai lua si cabluri si tot...Numai sa le scoti la un pret bun, si sa nu fie discurile uzate raportat la pret ;)

Succes

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ideal ar fi sa imi dea "dezmembratorul" numai ce imi trebuie, fara punte (adica si conductele din repartitot pana la etrieri, plus cablurile franei de mana) Sti...ma gandesc, ca discurile si placutele nici nu le-as lua de la el, mi-as cumpara noi ca sa stiu o treaba sigura! ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Vizitator changed the title to Sistem de franare Polo 9N
  • Vizitator pinned this topic
  • Marian unpinned şi pinned this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!