Jump to content

Automobile hibride si full-electrice


Recommended Posts

~40-65kWh, 300-500Km range, dimensiuni exterioare de Golf, spatiu interior de Passat, charger DC de 125kWh, AC sper macar de 11kWh, ~30.000 pretul pentru cea cu bateria mica.

Viitorul suna bine! :) 

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...
  • Replies 216
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Rave

    38

  • codz

    14

  • Ebi

    13

  • yeeeeman

    12

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Din acelasi motiv pentru care toti cetatenii suporta milioanele de euro bagate in Catedrala... ca numai a mantuirii nu e, desi banii aceia puteau fi cheltuiti mult mai bine pentru spitale, scoli sau i

Din iulie 2019 o sa fie obligatorie dotarea din fabrica a masinilor electrice cu generator de zgomot care sa nu aibe buton de oprire. Fiind prea silentioase, asa cum sunt acum nu sunt auzite de ceilal

și la unele modele audi, alimentează un ventilator. nu e e rece în mașină ci nu sunt 70 de grade (sau câte se fac vara). energia solară este bună doar pentru apă caldă, în rest pentru fanii elon

Posted Images

On 12/10/2018 at 10:35 PM, Iulian M said:

Putem sa zicem ca la curent ii batem pe americani cu ai lor 120V tensiune de linie :)Fara trifazat in SUA incarci in 10 ore abia 70-80km ca maxim poti scoate cam 1.5-1.8kWh dintr-o priza normala. Primul lucru observat in SUA e puterea slaba a uscatorului de par si a prajitorului de paine fiind limitate la 1000-1500W.

Americanii au muscle-car V8 si noi muscle-car electrice.

La americani poti sa faci cerere sa treci pe 230V, unde incarcarea e mai rapida in mod semnificativ. Atasez o imagine sugestiva

incarcare.jpg

On 12/12/2018 at 12:02 PM, Laurentiu_LWR said:

Ca si masina de firma ce ati recomanda?  I s-a aprins sefului meu un beculet verde la cap si la anu ar vrea sa fim mai eco...

Electric sau hybrid?

Pana acum am observat urmatoarele si va rog sa ma corectati daca gresesc...

Electricele au autonumie mult mai mare ca hybridele...dar in acelasi timp nu te poti risca sa iesi din oras.

e gresit prin omisiune:

- hibridele pot fi PHEV (Plugin Hibrid EV), care au o atunomie pur-electric de vreo 40km si se incarca la priza. Din pacate de obicei nu beneficiaza de incarcare rapida, si atunci se ajunge la situatia paradoxala ca incarcarea unui hibrid sa dureze mai mult ca o electrica incarca pe fast charge (recomandat doar 80% si mai rarut pt a proteja bateria)

- hibridele simple, care nu se incarca decat de la motorul termic (si un pic din franare regenerativa)

Te poti risca cu amandoua sa iesi din oras, de ce sa nu poti? Continui drumul pe benzina (motoare in ciclu Atkinon de obicei, mai putin performante, dar mergi cat ai nevoie)

Link to post
Share on other sites
  • 4 months later...

Buna ziua.

Stie cineva ,sigur nu presupuneri, cine si cum se face incarcarea bateriei de 12 volti de pe un auto hybrid care nu este Plug-In ?

Deoarece stiu ca nu exista un alternator separat actionat de motorul termic, iar incarcarea bateriei de inalta tensiune , in cazul meu 230v, se face cu motorul electric de propulsie.

In cazul acesta bateria de 12V nu ar fi incarcata decat atunci cand motorul electric ar incarca si bateria de 230V . Iar pe timpul noptii cu farurile si alti consumatori sau mers mult doar cu motorul electric si stationat cu bateria mare la minim ,nu ar asigura o incarcare corecta a bateriei de12V .

In cazul meu, incalzirea din scaune , AC  se fac cu ajutorul bateriei de 230V dar si asa daca nu ar exista si un invertor ce ar folosi energia din bateria de 230V sa incarce si el bateria de 12V, DPMDV nu ar fi OK.

Multumesc pt.timpul Dvs.

 

Edited by DECC
Link to post
Share on other sites

Multumesc pt raspuns

Da nu este nici o problema cu franceza.  Aveam si eu manualul acesta in engleza.  Dar in afara de faptul ca scrie ca motorul/generator  incarca si bat de 12V iar elctronica d e putere ce comanda motorul electric se ocupa si de bateria de 12V NU mai sunt alte info. in acest manual despre subiect.

Ramane sa imi "dau cu presupusu' ca : deoarece atunci cand schimbi bateria de 12V trebuie sa folosesti VCDS-ul ca sa o inregsitrezi cu datele ei pe cea noua, presupun ca starea ei de incarcare/descarcare este urmarita de unul din multele calculatoare de pe masina si daca sesizeaza ca este nevoie sa fie incarcata atunci porneste motorul termic chiar daca bateria mare nu are nevoie de reincarcare , doar ca sa o incarce pe cea de 12V.

Cred asta, deoarece am observat ca iarna daca folosesti caldura si temperatura apei din motorul termic , scade deoarece este oprit, deplasarea facindu-se electric in acel timp ,porneste motorul termic, chiar daca bateria mare nu are nevoie doar ca sa asigure caldura ceruta in habitaclu.

Cu toate ca tehnic un charger care sa foloseasca energia din bateria mare ar fi fost poate mai economic DPDV al consumului de benzina,Este relativ simplu ca sa incarci o baterie de 12Vde la o sursa de 230 V Curent Continu

presupun doar iarasi ,  ca VW probabil ca a analizat si costul acestui sistem si a ales ce e mai economic ca rentabilitate a produsului, chiar daca/poate  creste consumul de benzina.

Ramane sa mai caut info .in continuare.

 

Edited by DECC
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Pacat ca nu au avut si Hyundai Ioniq/Kona sau noul Kia Soul. Acestea sunt cele mai eficiente momentan.

Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...

Hydrogenul si Curentul Electirc vor inlocui Benzina si Motorina la Pompe :D 

Dar ce te faci cand 80 % poate mai putin poate mai mult , din locuitorii tarii stau la bloc ... Cum isi incarca masina ? Vor veni cei de la Parking ( cei ce au loc inchiriat ) cu statie de incarcare auto ?! :D La statii gen Petrom , LukOil cate " pompe " pentru electrice credeti ca se vor construi ? Desi cost per constructie este mult dar mult mai mic decat o pompa pentru motorina sau benzina ... Statul nu va mai avea cum sa fure :)) ... Vasuzem un clip cu un politist care umplea cu combustibil un bidon de 20 de l ... Cum va mai putea el " imprumuta " curetul electric ?! ???? 

Lasand caterinca la o parte , solutia pentru electrice sunt panourile solare foto-voltaice , pentru a prelungii cu 10-20 km sau cat vor producatorii , deplasarea ... si incarcarea rapida a bateriilor la priza ... Ar fi cam singura solutie pentru a reincarca bateriile , in caz de urgenta ...

In Elvetia parca e plin de Tesla ... si la noi de VW din 2000 :))...  

Si eu imi doresc mult sa evoluam in bine si sa tinem pasul cu tehnologia ... Eu zic ca inceputul este promitator , mai ales ca acum cam toti producatorii auto lanseaza si modele electrice , hybride dar si pe hydrogen desi preturile sunt maricele pentru anumite modele , ceea ce este normal , vor scadea o data cu vanzarea in masa a masinilor ... sunt curios cat de " free " va fi curentul electric si la ce taxe se vor pune ... Nascocesc ceva " luminatii " din parlament !!! 

Voi urmari topicul cu interes ... 

Link to post
Share on other sites

"si incarcarea rapida a bateriilor la priza"

  Asta niciodata nu se va intampla. Daca ai monofazat acasa vezi ca ai o siguranta la contor de 32A. Adica daca nu ai alti consumatori in casa vei putea incarca teoretic cu maxim 7KWh. Daca ai trifazat la casa, cu maxim 3x7=21KWh. 

   Cu hidrogen incarci aproape la fel de repede ca si cu benzina si practic masina este tot electrica, pentru ca nu arzi hidrogenul ci il transformi in electricitate.

Edited by Ebi
Link to post
Share on other sites
Jetta20tdiHLDSG6

astea nu sunt planuri pentru azi, maine sau peste 5 ani in RO. toti proprietarii de masinii electrice pe care-i cunosc, inclusiv pe cei din familia mea, au cel putin 1/2 alternative clasice.

ca in toate domeniile in Romania lucrurile se vor misca prin tragere/impingere in contextul geo-politic local/international. cand nu vom mai putea exporta ce produce, dizalache-uri si benzinache-uri respectiv cand nu vom mai putea importa cazane, ca nu vor mai fi, d-alea bune, rulate bine in afara. respectiv cand vom plati taxe imense de intrare/tranzit, respectiv cand cand cand contextul international ne va trage dupa el.

asa se intampla cu tot in astfel de tari.

bineinteles ca retardatii conducatori locali vor incerca inainte toate mizeriile gen interzicere/suprataxare/si alte masuri "nepopulare" si ineficiente in context. care sunt bune, dar in contextul in care problema de fond e rezolvata, nu sa pui carul inainte boilor cum facem noi as usual

Link to post
Share on other sites

Mi se pare imposibil sa reconstruiesti o intreaga infrastructura mondiala energetica in asa fel incat sa permita milioanelor sau zecilor de milioane de masini sa se incarce in acelasi timp in maxim 10 minute si sa ai un range real de minim 500 de km.

Asadar, banii mei sunt pe hidrogen sau pe noi si inca nedescoperite rezerve de petrol. Sa nu uitam ca atat Africa cat si Antarctica au fost candva localizate in zone tropicale, cu o masa biologica extrem de bogata.

Va urma!

Link to post
Share on other sites

Banuiesc ca e posibil ca in loc de panou fotovoltaic sa reincarci prin 5G ! Ce spuneti ? 

Sa folosesti o tehnologie wireless de reincarcare , cum au unele telefoane ... 

Link to post
Share on other sites

'Datele' sunt transportate de modulatie. Ceri energie, camp magnetic puternic. Ce vrei tu este un EMP ...

Edited by IRONICK
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri

 Ne cerem scuze că intervenim dar credem că folosiți un plugin de ad-block. 

Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere ce sunt afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block. Ne-ar ajuta foarte mult sustinerea acestei comunitati. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante. Multumim! :)

PS: daca aveti probleme cu situl chiar si dupa ce a fost dezactivat adblocker incercati sa intrati din alt browser si discutati cu noi pe topicul Updete forum din aria acesta https://vwforum.ro/forum/20-anunturi-administrative-observatii-si-sugestii/
Exista si alte extensii (gen VPN) sau antivirus ce filtreaza traficul si pot bloca cookies. Verificati si pe acestea daca le aveti setate corect pentru vwforum.ro . Multumim

 

 

Accept