Jump to content
codz

Automobile hibride si full-electrice

Recommended Posts

Rave

~40-65kWh, 300-500Km range, dimensiuni exterioare de Golf, spatiu interior de Passat, charger DC de 125kWh, AC sper macar de 11kWh, ~30.000 pretul pentru cea cu bateria mica.

Viitorul suna bine! :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
detinator
On 12/10/2018 at 10:35 PM, Iulian M said:

Putem sa zicem ca la curent ii batem pe americani cu ai lor 120V tensiune de linie :)Fara trifazat in SUA incarci in 10 ore abia 70-80km ca maxim poti scoate cam 1.5-1.8kWh dintr-o priza normala. Primul lucru observat in SUA e puterea slaba a uscatorului de par si a prajitorului de paine fiind limitate la 1000-1500W.

Americanii au muscle-car V8 si noi muscle-car electrice.

La americani poti sa faci cerere sa treci pe 230V, unde incarcarea e mai rapida in mod semnificativ. Atasez o imagine sugestiva

incarcare.jpg

On 12/12/2018 at 12:02 PM, Laurentiu_LWR said:

Ca si masina de firma ce ati recomanda?  I s-a aprins sefului meu un beculet verde la cap si la anu ar vrea sa fim mai eco...

Electric sau hybrid?

Pana acum am observat urmatoarele si va rog sa ma corectati daca gresesc...

Electricele au autonumie mult mai mare ca hybridele...dar in acelasi timp nu te poti risca sa iesi din oras.

e gresit prin omisiune:

- hibridele pot fi PHEV (Plugin Hibrid EV), care au o atunomie pur-electric de vreo 40km si se incarca la priza. Din pacate de obicei nu beneficiaza de incarcare rapida, si atunci se ajunge la situatia paradoxala ca incarcarea unui hibrid sa dureze mai mult ca o electrica incarca pe fast charge (recomandat doar 80% si mai rarut pt a proteja bateria)

- hibridele simple, care nu se incarca decat de la motorul termic (si un pic din franare regenerativa)

Te poti risca cu amandoua sa iesi din oras, de ce sa nu poti? Continui drumul pe benzina (motoare in ciclu Atkinon de obicei, mai putin performante, dar mergi cat ai nevoie)

Share this post


Link to post
Share on other sites
DECC
Posted (edited)

Buna ziua.

Stie cineva ,sigur nu presupuneri, cine si cum se face incarcarea bateriei de 12 volti de pe un auto hybrid care nu este Plug-In ?

Deoarece stiu ca nu exista un alternator separat actionat de motorul termic, iar incarcarea bateriei de inalta tensiune , in cazul meu 230v, se face cu motorul electric de propulsie.

In cazul acesta bateria de 12V nu ar fi incarcata decat atunci cand motorul electric ar incarca si bateria de 230V . Iar pe timpul noptii cu farurile si alti consumatori sau mers mult doar cu motorul electric si stationat cu bateria mare la minim ,nu ar asigura o incarcare corecta a bateriei de12V .

In cazul meu, incalzirea din scaune , AC  se fac cu ajutorul bateriei de 230V dar si asa daca nu ar exista si un invertor ce ar folosi energia din bateria de 230V sa incarce si el bateria de 12V, DPMDV nu ar fi OK.

Multumesc pt.timpul Dvs.

 

Edited by DECC

Share this post


Link to post
Share on other sites
DECC
Posted (edited)

Multumesc pt raspuns

Da nu este nici o problema cu franceza.  Aveam si eu manualul acesta in engleza.  Dar in afara de faptul ca scrie ca motorul/generator  incarca si bat de 12V iar elctronica d e putere ce comanda motorul electric se ocupa si de bateria de 12V NU mai sunt alte info. in acest manual despre subiect.

Ramane sa imi "dau cu presupusu' ca : deoarece atunci cand schimbi bateria de 12V trebuie sa folosesti VCDS-ul ca sa o inregsitrezi cu datele ei pe cea noua, presupun ca starea ei de incarcare/descarcare este urmarita de unul din multele calculatoare de pe masina si daca sesizeaza ca este nevoie sa fie incarcata atunci porneste motorul termic chiar daca bateria mare nu are nevoie de reincarcare , doar ca sa o incarce pe cea de 12V.

Cred asta, deoarece am observat ca iarna daca folosesti caldura si temperatura apei din motorul termic , scade deoarece este oprit, deplasarea facindu-se electric in acel timp ,porneste motorul termic, chiar daca bateria mare nu are nevoie doar ca sa asigure caldura ceruta in habitaclu.

Cu toate ca tehnic un charger care sa foloseasca energia din bateria mare ar fi fost poate mai economic DPDV al consumului de benzina,Este relativ simplu ca sa incarci o baterie de 12Vde la o sursa de 230 V Curent Continu

presupun doar iarasi ,  ca VW probabil ca a analizat si costul acestui sistem si a ales ce e mai economic ca rentabilitate a produsului, chiar daca/poate  creste consumul de benzina.

Ramane sa mai caut info .in continuare.

 

Edited by DECC

Share this post


Link to post
Share on other sites
yeeeeman

Pacat ca nu au avut si Hyundai Ioniq/Kona sau noul Kia Soul. Acestea sunt cele mai eficiente momentan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri