Jump to content
codz

Automobile hibride si full-electrice

Recommended Posts

YRX

Voi comparati pretul kwh de acasa cu cel de la statia de incarcare. Nu este chiar acelasi lucru datorita bransamentului de putere. Ca sa faci un fast charge la 10 masini cu peste 40kwh per masina ori te legi pe medie tensiune si iti faci transformarea singur, ori te indoaie Enel la bransament, sau iti spune senin ca nu se poate, nu au capacitate.

Daca investesti in propria statie de transformare costul ei este mare si trebuie amortizata. Asa ca cel putin cativa ani, pana se amortizeaza investitia pretul va fi maricel.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rave
7 minutes ago, teologul said:

Problema e ca cei care au cumparat electrice sigur au fost entuziasmati de posibilitatea de a incarca gratis, propovaduita inclusiv de dealeri.

Eu ma asteptam la 1 leu/kWh, ceea ce mi se parea decent fiind, oricum, dublu fata de pretul maxim casnic. Problema e ca au ajuns vam la 2 lei/kWh ceea ce mi se pare prea mult pentru ca ajunge sa te coste sa mergi 1.000 km cu un e-Up! cat costa sa mergi cu un Clio 1.5 dCI, ceea ce e stupid!

Si da, recunosc ca nu am calcat niciodata in Kaufland pana sa am electrica si acum o fac. Lectie pentru celelalte magazine daca ma vor inapoi ca client :) 

3 minutes ago, YRX said:

Voi comparati pretul kwh de acasa cu cel de la statia de incarcare. Nu este chiar acelasi lucru datorita bransamentului de putere. Ca sa faci un fast charge la 10 masini cu peste 40kwh per masina ori te legi pe medie tensiune si iti faci transformarea singur, ori te indoaie Enel la bransament, sau iti spune senin ca nu se poate, nu au capacitate.

Daca investesti in propria statie de transformare costul ei este mare si trebuie amortizata. Asa ca cel putin cativa ani, pana se amortizeaza investitia pretul va fi maricel.

Statiile rapide existente permit o singura incare fast-charge per statie, si nu prea sunt locuri cu mai mult de o statie fast charge, eu nu stiu nici unul, si au transformator in ele pentru ca fast charge se face DC nu AC. Si investitia nu va fi amortizata niciodata pentru ca se monteaza continuu noi statii, ceea ce e bine, asa ca procesul de amortizare merge spre infinit :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
YRX

Lasa transformarea DC, eu ma refeream la faptul ca pe reteaua de joasa nu se va putea alimenta la puteri de ordinul sutelor de kwh niciodata, trebuie sa alimentezi de pe reteaua de medie.

Pai de ce crezi ca nu se poate alimenta decat o masina?

Deocamdata sunt in faza de pionierat, dar daca incep sa fie cautate trebuie sa mareasca capacitatea., macar pentru 3, 4 masini. Si atunci va iesi la iveala problema de infrastructura, cel putin in orase.

La metroul din Dr Taberei nici pe 110 kv nu au putut alimenta ambele TBM-uri simultan, au fost folosite pe rand, cu toate ca Enel se obligase sa asigure curentul pentru 4 TBM-uri.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rave

Mai e mult pana ajungem acolo. Macar sa aiba fiecare parcare si fiecare magazin cate o statie fast-charge de 50kWh si apoi ne putem pune probleme legate de adaugarea mai multor statii sau de unele de 100-150 kWh :)) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Akaiu07

Apropos de mentalitatea pur balcano-dacica.....Daca aia de la Renovatio au tras un part puturos, de ce sa nu o faca si altii....recte "Romstal" mai nou s-au hotarat pur si simplu sa intrerupa/inchida statiile:scratch: Iar motivatia este de noaptea mintii..."ca au existat ceva probleme si momentan au fost inchise si ca nu stiu daca si cand vor mai fi redeschise". Am plecat zambind....ce sa sa le zic...ca s-au luat dupa ceilalti din breasla care si-au facut  reclama cat sa-i stie lumea si acum dau cu mucii-n fasole?. Pe mine personal nu ma afecteaza mai deloc ca masina deja este la incarcat in fata casei. Dar pentru cei care au avut curajul si au investit in masini electrice dar nu au posibiltate tehnica de incarcare la domiciliu este un semn de rau augur sa simta  acum acest gen de manifestare colectiva in sens negativ.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
B_o_g_d_a_n

Gata cu up electric in Romania?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Akaiu07

Tocmai ce faceau reclama aseara la stiri...se laudau cu programul rabla si prima de 10000euro pt o electrica. Iar un berbec tot povestea el cum firma lui este dispusa sa faca un mare discount  la statiile de incarcare pt persoanele fizice. Dar nu  tine cont ca multi stau la bloc si chiar si gratis de ar primi o astfel de statie nu are ce face cu ea! Sa puna mana si sa ofere locatii de incarcare la pret de enel +10% si ar fi toata lumea multumita. Ei ca si-ar vinde masinile iar clientii ca ar  avea unde sa le incarce la un pret rezonabil. Asa vad eu o sutiatie reciproc avantajoasa (win - win)

 

PS Pretul unei statii de 22KW ajunge undeva la 1000euro..Asta pentru un distribuitor auto serios este maruntis. Sa mearga la primarie sa ceara un spatiu pentru instalare sa faca un contract cu Enel sa isi puna un 10%  adaos la curent daca vor intradevar sa stimuleze piata auto de electrice!

Edited by Akaiu07
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Akaiu07

Nu credeam ca exista orase in care la interval de 2-3 minute iti trece prin fata ochilor cate o Tesla:o  Si va rog sa ma credeti ca nu exagerez deloc!  :)

In ianuarie am vazut in Germania 6Tesle la incarcat si  vreo 3 in miscare pe autostrada si mi-a parut ceva deosebit...Acum ma pufneste rasul comparand cu ce au astia pe aici. 

 

IMG_20180414_124755.jpg

IMG_20180414_130038.jpg

IMG_20180412_214723.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Akaiu07

In parcarea de la intrarea unei zone de agrement. Statii pe 2 randuri...tot sa incarci in asemea conditii.:)

parcare ev.jpg

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
codz

http://www.automarket.ro/stiri/crestere-spectaculoasa-a-inmatricularilor-de-masini-electrice-si-plug-in-84301.html

România a raportat 195 de mașini electrice și plug-in hybrid înmatriculate în primele 3 luni ale anului, în creștere cu aproape 1700% comparativ cu perioada similară din 2017, când s-au înmatriculat doar 11 unități.

Edited by codz
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ebi

   Din iulie 2019 o sa fie obligatorie dotarea din fabrica a masinilor electrice cu generator de zgomot care sa nu aibe buton de oprire. Fiind prea silentioase, asa cum sunt acum nu sunt auzite de ceilalti participanti la trafic si predispun la accidente.

   Am vazut o caricatura in legatura cu asta, dar nu o mai gasesc, asa ca o povestesc. Unul cu o masina electrica la service. "Va rog sa-mi puneti un zgomot imitatie de motor de Dacia 1300 cu o bataie de tacheti  combinata cu o bataie discreta de planetare".

  • Like 1
  • Haha 6

Share this post


Link to post
Share on other sites
Laurentiu_LWR

Bun...trecand peste problema cu cat costa KW/h si de unde incarcam mai ieftin...exista pe undeva o lista cu ce masini/modele avem pe piata?

Din categoria SUV-uri hibride as fi mai mult interesat...

Share this post


Link to post
Share on other sites
bobalex18

Suv plug-in? Dacă poți numi suv, e mini countryman. Altceva nu îmi dau seama acum

Share this post


Link to post
Share on other sites
Laurentiu_LWR

Trebuie inlocuta o Kia Sportage...deci ceva in genu ala...sa ofere cam acelasi lucru...dar hibrid:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rave

Kia Niro e cam singurul crossover, exceptand Countryman-ul de mai sus, de pe piata. Mai avem viitorul Tiguan GTE, iar apoi X5, Q7 etc

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
bobalex18

KIA Niro nu este plug-in - poate greșesc  Este un hibrid in stil Toyota, mult marketing și zero rezultate

Share this post


Link to post
Share on other sites
Iulian M

Exista Kia Niro atat hibrid cat si plug-in hibrid. In viitor o sa fie si Kia Niro EV.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
zorro00

@Laurentiu_LWR vezi si Mitsubishi Outlander phev

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rave

A, da. Am avut Outlander PHEV la test drive pentru o zi. Este de luat in calcul. 

Daca te intereseaza ceva legat de el poti sa ma intrebi sa nu facem OT aici. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
DECC

A facut cineva sau stie cineva de un chiptuning facut la o hybrida?

E eficient , sau deja este scos tot ce se poate din acest motor (cel din semnatura)?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Akaiu07

Se poate face ca la orice motor TSI. In modul GTE nu-ti place cum trage? A mea se misca f bine.

Share this post


Link to post
Share on other sites
bobalex18

a lui este hibrid în stil toyota. nu se mișcă ca un plug-in.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Akaiu07

Aaaaa..scuze, credeam ca este generatia noua. Mea culpa!:icon_redface:

Share this post


Link to post
Share on other sites
DECC

"Venind" de pe o cutie automata cu convertizor de cuplu trebuie sa recunosc ca imi place cum se misca masina, cu DSG de pe asta.

Si 150 de CP in loc de 96 chiar se simt. Dar intodeauna este loc de mai bine.

Am vazut in oferta celor de la TCM Tuning ca mai pot sa scoata inca intre 50 -70  de CP si 60 - 90 Nm

Ea are acum, combinat, 150CP si 240Nm.

Problema mea era ca daca masina asta NU are voie sa tracteze, oare nu ar fi prea mult pt ambreiaje - cutie -- planetare ?

Acum deja daca accelerez mai mult la plecare de pe loc tinde sa rupa aderenta .Si sunt anvelope 225 de iarna

Cred ca m-am exprimat gresit cand am intrebat daca se mai poate scoate ceva din motor, trebuia sa intreb

: daca se mai poate scoate ceva din motor fara sa afecteze transmisia ? Dar cred ca intrebarea asta ar fi mai bine pusa in aria tehnic.

Sa zicem atunci ca e retorica

Edited by DECC

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri