Jump to content
codz

Automobile hibride si full-electrice

Recommended Posts

Rave
On 10/30/2017 at 2:55 PM, P o p i c a said:

Am vazut intrun topic asemanator pe colegul @mad_kat care mentioneaza starea bateriei la temperaturi joase.

Am facut niste calcule si capacitatea bateriei dupa 3 ani pe drumuri si 100k+ km e la 96,3%.

In martie 2015 masina arata 191km range in modul Eco+ si cu toti consumatorii opriti. Saptamana trecut am verificat iarasi in 3 zile diferite si de fiecare data mi-a aratat 184km.

@mad_kat nu e chiar asa panica in ce priveste acumulatorii cat sa fie nevoie sa fie schimbati la cativa ani. 

Si ca virgula, folosita asa cum face colegul, o masina electrica intoarsa pe toate partile posibile este mai ecologica si mai rentabila financiar decat orice fel de motor termic.

Share this post


Link to post
Share on other sites
teologul

adevarul nu-l stim inca, incearca cate unul sa mai scoata ceva la iveala, unii platiti de petrolisti, unii de grreen peace, unii din gandirea proprie de specoialist nealterat.

E adevarul absolut studiul x? Dar studiul Y? 

daca vom afla peste cativa ani ca toti copii negri care muncesc in minele de .........sunt morti? e ok?

sau ca muncitorii care fabrica bateriile mor la 50 de ani?

poluarea motoarelor termice o stim, traim cu ele de ceva ani  si cancerele de plamani, laringe, esofag sunt la mare raspandire.

Dar efectul nociv al masinii electrice inca nu-l stim.

Iar despre studii, e bine sa le privim cu reticenta.

Si masina VAG era cea mai prietenoasa cu mediul  pana la aparitia Diesel Gate. Tot din statistici, tabele, etc.

  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
bobalex18
58 minutes ago, teologul said:

poluarea motoarelor termice o stim, traim cu ele de ceva ani  si cancerele de plamani, laringe, esofag sunt la mare raspandire.

 

cancerele de laringe se întâlnește (99% din cazuri) la bărbați (în jurul vârstei de 55 ani) care fumează foarte mult și consumă „tărie”. 

cancerul de esofag este cauzat de alimentație/reflux (la fel, 99%).

cancerul de plămâni, interpretabil.....

acum să nu devenim penibili și să considerăm că motorul diesel este vinovat pentru tot răul din lume iar mașinile electrice reprezintă MESIA.

fac abstracție de factorul financiar (investiții/producție/comercializare), viitorul electric al industriei auto îl văd doar printr-o soluție nucleară. altfel, nu este fezabil. 

Edited by bobalex18
completare
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
teologul

E off, dar cancerul e favorizat de multi factori, cred ca nu e cazul sa dezbatem asta aici. Plus ca eu am dat doar un exemplu, citind diverse studii, constati ca si cancerul de prostata e favorizat de o viata de fumator. La urma urmei ce are una cu alta, dar se pare ca are.

Mai bine ramanem on, poate eu nu am dat exemplul cel mai fericit. Dar faptul ca poluarea omoara nu cred ca e de demonstrat.

Edited by teologul

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rave
3 hours ago, B_o_g_d_a_n said:

You're welcome ;)

Pai este subventionata! Evident ca luam in calcul chestia asta. Nu discutam despre ce ar fi daca nu ar fi si cum era daca nu era... :) 

La momentul actual, in conditiile de acum, o masina electrica este mai ieftina pe termen lung decat una termica si mai si polueaza mai putin in timpul asta, mai ales daca depaseste pragul de 100.000 km. Astea sunt fapte, nu vorbe si discutii. 

Singurele probleme ramase sunt cele legate de incarcare si autonomie, dar cat timp stilul de viata al cumparatorului este destul de flexibil cat sa acomodeze timpul de incarcare si se incadreaza in autonomie este perfect.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Akaiu07

Cred merge aici. Despre diferitele tipuri de hybride care sa fac.

tipuri hibride-1.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rave

Si... momentul a venit!

C05DA235-58D4-48D1-9946-DDB85927A6B8.thumb.jpeg.86a4fceaf7fb90d237a238be6b5c1d3d.jpeg

Brusc, nu prea mai merita sa pierzi timpul la incarcat pentru 100-200 diferenta fata de o masina pe benzina sau chiar mai putin fata de un diesel, daca are consum mai mic...

Share this post


Link to post
Share on other sites
yeeeeman

Cam nasol :mellow: Asta e valabil pentru incarcatoarele Renovatio?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rave

Da, dar cum sunt cam singurii de pe piata... ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
deenman

:biggrin: Frumos mod de "a incuraja" achizitia de masini electrice. Ramane incarcarea acasa, e mai ieftin acasa decat la ei?

Edited by deenman

Share this post


Link to post
Share on other sites
yeeeeman

Totusi, mi se pare ca s-au cam lacomit la preturi, avand in vedere ca nu sunt foarte multe masini electrice, iar pana acum era complet gratuit.

Share this post


Link to post
Share on other sites
EEXCALADE

Tipic romanesc ,nu ma surprinde 

Share this post


Link to post
Share on other sites
teologul

La incarcatoarele montate de catre Telekom oare ramane gratuit? Ca am vazut in ceva orase.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rave
30 minutes ago, deenman said:

 e mai ieftin acasa decat la ei?

La abonamentul Fast si Fast Charge ies ~12 lei/100 km. Acasa ar costa ~9 lei/100 km. Aici vorbim doar de costul incarcarii, fara sa luam in calcul cei 220 de lei abonamentul, si sunt valori pentru masina mea.

Daca zicem ca facem 1.000km /luna la cei 12 lei /100 km adaugam si 10% din costul abonamentului si avem 12+22=34 de lei /100 km.

Benzina costa 50-60 de lei pentru 100 km. (MaxxMotion, consum de 9-10% medie in oras) dar daca luam in calcul un Renault Clio 1.5 dCI e posibila o medie de 5-6 l/100km in oras, moment in care nu doar ca o sa coste mai putinsa mergi cu masina, dar timpul de “incarcare” al unei astfel de masini e mai mic si costul de achizitie muuult mai mic. 

Practic, daca lucrurile raman asa, aspectul practic al masinilor electrice (ca sunt mai ieftine de “incarcat”) iese din discutie. Raman celelalte

12 minutes ago, teologul said:

La incarcatoarele montate de catre Telekom oare ramane gratuit? Ca am vazut in ceva orase.

Preturile acestea sunt valabile in reteaua Renovatio, nu stiu daca se aplica si la acestea. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
andrei0241

La 1000km/luna la cele cu combustie mai adaugi si revizia anuala/10k km (filtre, ulei + manopera schimb). Diferenta se mai mareste, dar ramai cu avantajele de autonomie ridicata si alimentare oriunde si rapida

  • Upvote 1
  • Downvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
The_Ego

Pentru cine nu sta la curte sau cu posibilitate simpla de a incarca acasa/loc de munca aparitia acestui "abonament" si plata in functie de rapiditatea incarcarii taie un avantaj important al masinii electrice.

Cel mai puternic argument pt electric ca daily era incarcarea gratis. Chiar daca socotind ca oricum sunt mai ieftine incarcarile decat plinul de benzina, nu totul se calculeaza in bani. Iar cand deja diferenta de bani se micsoreaza, incepe sa nu mai fie un motiv real. In continuare linistea autonomiei, rapiditatea plinului, benzinarii peste tot atarna greu balanta. Time is money!

Asta inseamna sa ai monopol, pt ca oricum vor plati. Nu ii intereseaza pe Renovatio de stimularea pietei etc etc. Ce-i in mana, nu-i minciuna...cum ii prinzi pe consumatori, cum ii arzi.

Edited by The_Ego

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rave

Ca se plateste incarcarea nu e un lucru rau, ma asteptam la asta. Nu am luat masina gandindu-ma ca o sa merg toata viata gratuit, dar ma asteptam undeva la 1 leu/kWh, cat e la OMV, ceea ce oricum e dublu fata de cat costa curentul acasa, dar orice firma trebuie sa faca si profit si sa traiasca. Asa era acceptabil pentru ambele parti. Si venea la 14-20 lei/100 km, destul de mult sub 50-60 lei/100km ai Leon-ului.

Dar cu abonamentul asta absolut inutil costul sare prea mult cat sa mai merite deranjul. Adica la 40 lei/100km deja vorbim de masini care consuma 7 l/100 km si alimenteaza cu 95 sau, de ce nu, diesel-uri... Dar, na... money talks!

Bine, pentru cei care numara fiecare litru la consum, tot e mai ieftin, dar pentru restul... nu stiu, mie incepe sa-mi dea cu virgula.

Share this post


Link to post
Share on other sites
deenman

Pai stai, ca eu am pe ultimii 10.000km consum mediu 7% din care 70% sunt facuti in Bucuresti. Bine, eu merg la consum, mereu.

  • Downvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites
teologul

ce presupune abonamentul? in afara de privilegiul de a incarca de la ei.........

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rave

@deenman eu am facut comparatia cu masina mea care are un consum de 9-10, poate 8 pe vara cand e mai liber.

@teologul nimic... fix asta e problema mea

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ebi
10 minutes ago, teologul said:

ce presupune abonamentul? in afara de privilegiul de a incarca de la ei.........

   Daca ai abonament incarci la pretul de 0,018 in loc de 0,074 daca nu ai abonament.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Johnny Bravo

Era de asteptat sa inceapa sa taxeze incarcarea. Mie mi-au si spus cand am cerut cardul, ca urmeaza sa introduca taxe din martie.

Ce mi se pare naspa este oferta financiara. Ma asteptam la un cost pe Kw, nu pe timp, nu cu abonamente care nu includ nimic. La cum arata oferta, anuleaza principalul avantaj al electricelor.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Iulian M

Exista cumva alternativa pentru Renovatio? S-au anuntat ceva companii pe viitor care vor sa le faca astora competitie cu servicii similare?

Edited by Iulian M

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rave

Nooe! Nimic la nivelul asta

Share this post


Link to post
Share on other sites
mihai.onu94

In momentul in care va aparea concurenta sigur vor mai scadea si preturile. Insa punctele de incarcare apar o data cu cresterea numarului de masini electrici iar cum la aflarea preturilor actuale pt incarcare, unii incep sa se razgandeasca privind achizitia, probabil si dezvoltarea retelei va fi intr-o mica masura influentata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri