Jump to content

Automobile hibride si full-electrice


codz
 Share

Postare recomandată

Nu am mai gasit un topic special pentru discutii despre automobilele electrice si hibride, acum e momentul in care toti ne uitam la aceste alternative, unii cu scepticism, unii cu convingerea ca in Romania vom ramane cu ele (cu cele full electrice) in drum (desi majoritatea se pot incarca de la un 220V normal, desi in multe ore), unii cu ideea ca acesta este viitorul.

 

Sa incepem cu articolul http://www.automarket.ro/stiri/e-oficial-de-azi-primesti-20000-de-lei-bonus-de-la-stat-ca-sa-ti-cumperi-66751.html care anunta cresterea ecotichetului (bonusului de la stat) de la 12.000 lei la 20.000 lei (4.500 eur) la achizitia unei masini full electric si introducerea unui bonus de 5.000 lei la achizitia unei hibride (dar atentie!) care emite mai putin de 50 grame CO2/km.

 

Lista masinilor electrice disponibile la vanzare in Romania care se incadreaza la ecotichetul de 20.000 lei (din sursa mentionata):

 

Marcă și model CP Preț de listă cu TVA (fara ecotichet)
Renault Zoe 87 20.900 EUR
Renault Kangoo Maxi Z.E. 60 17.360 EUR
Kia Soul EV 111 37.188 EUR
Mitsubishi i-MiEV 67 32.240 EUR
Volkswagen e-Golf 116 36.654 EUR
Volkswagen e-Up! 86 26.222 EUR

 

La lista a doua mai lucrez, daca o gaseste cineva din prima pe net il rog sa o posteze aici. Atentie! Hibride care emit mai putin de 50 grame CO2/km (de exemplu Toyota Auris care are pret de lista 20.600 EUR emite conform brosurii de prezentare 82 grame CO2/km, este vorba de consumul combinat normal, ca in modul electric nu emite CO2).

 

Pana aflam si lista hibridelor din Romania din care cate emit sub 50 grame CO2/km, sa discutam despre lista de electrice. Intrucat diferentele sunt mari intre Renault si urmatoarele, prima care sare in ochi este Renault Zoe .. cca. 16,4mii eur .. eu as face un versus cu Toyota Auris la 20,6mii eur .. 4,2 mii in plus dar nu poti ramane in drum in Romania, eu zic ca pe moment este best buy (Auris-ul hibrid) .. inca un lucru .. consumul la Auris hibrid este 3,5l/100 .. in oras. De cealalta parte pe Zoe il incarci cu un cost de vreo cinci ori mai mic / 100km insa problema este abonamentul lunar al bateriilor (950eur/an)

 

Apropo, pe 21.10.2015 (ziua in care au mers .. back to the future .. Doc si Marty McFly) se lanseaza primul vehicul comercial pe hidrogen, Toyota Mirai ("viitor" in lb. japoneza). Este tot o masina electrica insa sursa de energie este hidrogenul. Putem sa ne uitam ca la filme SF deocamdata, in Romania probabil nu ajunge nici in 20 de ani pentru ca noi ne chinuim sa facem autostrazi si alea fara benzinarii normale, daramite cu hidrogen.

https://ssl.toyota.com/mirai/fcv.html

http://www.multivu.com/players/English/7658651-toyota-back-to-the-future/

http://www.marketwatch.com/story/toyota-takes-you-back-to-the-future-2015-10-14

Modificat de codz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca fost posesor de Toyota Prius III 1.8 VVTI Hybrid (acelasi motor si sistem hybrid ca si pe Auris sau Lexus CT200h), vreau sa fac niste precizari.

 

Consumul de carburant real este cu aprox 1,5-2 litri mai mare ca si in brosura. Consum oras 5,5-5 %, extraurban 5-6 %, la un mers normal si merge spre 7-8 % in regim de autostrada si viteze ridicate. Consum de sub 5% se scoate doar mergand foarte incet. 

 

Masina este foarte usor de condus, se impaca de minune cu transmisia CVT. Plecarea de pe loc se face electric, motorul termic intrand in functiune putin mai tarziu. Nu produce acel soc la oprire-pornire motor ca si sistemele start/stop de pe un model diesel de exemplu. Autonomia full electric de 2-3 km este ca si inexistenta. Trebuie facuta diferenta dintre o masina hybrid si una electrica. Motorul electric sustine tot timpul motorul termic si de acolo consumuri scazute. Multi nu inteleg conceptul si spun: "daca merge doar 2 km electric e degeaba...".

Eu recomand aceste modele doar ca si masina de oras, unde e silentioasa, consuma putin, e verde. Extraurban duce lipsa de putere, consumul e mai mare ca si al unui TDI.

Alte plusuri ar fi fiabilitatea foarte buna, cel putin pt. gama Toyota. (In teste prius-ul e unul dintre cele mai fiabile modele fabricate vreodata. De VW sau alte marci nu ma pot pronunta)

 

Minusuri:

- rezervor combustibil mic (intrau aprox 37 litri).

- in caz de probleme, piese foarte scumpe si repere ce se gasesc doar pe original. (De exemplu compresorul de aer conditionat e 12.000 Lei) + lipsa priceperii mecanicilor. 

- valoare mica de revanzare

 

 

Eu, vad treaba cam asa:

- masina full electrica doar pentru oras. ( deocamdata preturile raportat la ce ofera masinile respective, sunt enorme. Aici ma refer in special la eUp, I Miev sau Soul..) 

- masina hybrid din gama "normala" (prius, auris) pentru folosinta 70% oras si 30% extraurban. Probabil un Golf GTE e mai placut de condus si extraurban avand mult mai multa putere. De Lexus GS, IS, RX, etc nu are rost sa vorbim, acolo avantajul sistemul hybrid e in special la impozite :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pretul la Zoe e pentru varianta cu acumulatori inclusi sau cu cei "inchiriati"?

 

Ar fi fain sa pui la fiecare (full electric) autonomia si marimea masinii.

 

Daca nu ma insel si BMW i3 e full electric, inca nu se vinde? Masina de testdrive stiu ca au condus niste prieteni.

Modificat de danb1974
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Jetta20tdiHLDSG6

tinand cont de faptul c-am vazut cel putin 3 diferite, inmatriculate pe Buc plus vreo 2 cu numere de DE (nu stiu daca-s aceleasi si reinmatriculate, sau nu) as putea spune chiar ca "s-a umplut" bucurestiul de ele :)

dar urat rau i3-ul ala...ca audi a2 asa...

tesla e un full electric serios (si scump)...deocamdata cam rarute, nu stiu de ce :P

 

edit:typos

Modificat de Jetta20tdiHLDSG6
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vecinul meu are un Renault Tweezy full electric. Zilnic face cu el in jur de 18-20 km. Masina e ok am condus o si eu. Insa cu multi consumatori, faruri, stergatoare, radio nu cred ca faci 10 km.

In achimb frigul e moartea lor, anul trecut dupa iarna a trebuit sa schimbe bateriile, aproape 1500 e.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In Irlanda Nissan Leaf este destul de popular si l-am vazut si la taxi-uri.

 

Cu tot cu discountul de la stat (5000E aici), Nissan Leaf se vinde de la 21.500E.

 

Ceva asemanator de la Nissan (Pulsar de exemplu) pleaca de la 20.500E (In Romania vad ca Pulsar pleaca de la 16.500E (in Irlanda sunt mai scumpe cu vreo 4-5000E pentru ca au o taxa de prima inmatriculare inclusa in pret))

 

- Nissan Leaf: http://www.nissan.ie/vehicle/leaf

- Nissan Pulsar: http://www.nissan.ie/vehicle/pulsar

 

Leaf-ul il promoveaza ca pentru 20.000km, vei plati 200E in electricitate (sau chiar mai putin daca o incarci gratis pe la statiile din oras). Cu o acceleratie 0 - 100km/h in 11.5 secunde si 200km range nu e chiar rau. Pentru cine face 50-60km/zi commuting si are cum sa incarce masina acasa peste noapte, e grozav. (o poti programa sa fie incalzit interiorul inainte de a pleca cu masina (deci nu mai consumi curent cu incalzirea de la o temperatura scazuta), plus ca in Irlanda temperatura iarna nu prea scade sub 0 grade iar vara nu creste peste 20 grade)

 

Sincer, daca as avea aici posibilitatea sa o incarc peste noapte, combinatia mea ideala in acest moment ar fi: Nissan Leaf + Mazda MX5 pentru weekend.

 

Asta e comparatia facuta de VW Irlanda intre Golf 1.2 TSI, 1.6 TDI si E-Golf raportat la preturile de carburant si electricitate de aici.

 

(Golf 7 1.6 TDI DSG7 Highline e 30k in Irlanda; E-Golf e 33k)

(in loc de E-Golf, prefer Leaf-ul chel de 21k + diferenta folosita pana la un MX5 (fie el si SH))

 

Bonus, incarcarea masinii la statiile de prin oras e gratuita. (nu se stie cat va mai fi)

Modificat de Iulian M
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

http://www.gandul.info/auto/toyota-ar-putea-lua-o-decizie-fara-precedent-in-urma-scandalului-emisiilor-poluante-de-la-volkswagen-14844617

 

Toyota vrea să renunţe aproape complet la producţia de maşini cu motorizare pe benzină până în anul 2050, mizând pe vânzarea de modele hibride şi cu pile de combustie.

Modificat de codz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

http://www.automarket.ro/stiri/probleme-noi-pentru-proprietarii-de-masini-electrice-din-sua-e-nevoie-de-66801.html Sunt adeptul masinilor electrice, dar nu in conditiile actuale. Ma uitam pe cateva materiale si se afirma ca tehnologia actuala Li- Ion permite productia a 4 milioane de automobile la nivelul actual al rezervelor si tinand cont si de utilizarile masive din alte industrii (sub 1% se foloseste pentru acumulatorii destinati productiei auto). Daca nu se gasesc solutii alternative, o sa fie doar o frumoasa poveste masina electrica. Mi-a placut Mirai (au fost deja livrate 3 in Europa), tehnologia este revolutionara dar nu stiu cati o sa fie de acord sa mearga cu bomba dupa ei. Si credeti-ma, este o bomba mult mai puternica decat rezervorul GPL.  Eu mai astept, mi-am luat o buburuza de oras in 3 cilindri si am consum de 5,7 l/100 km. Imi tin si Golf-ul pentru extraurban si pese 4-5 ani o sa iau o decizie tinand cont si de schimbarile tehnologice si de taxare. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai bomba mai puternica decat rezervorul gpl este  pana si "banalul" rezervor de benzina. Eu credeam ca deja e lamurita faza cu bomba gpl insa vad ca unii inca cred in bau bau.

Revenind la subiect, parea mea e ca deocamdata nu merita sa cumperi un auto full electric pana cand nu o sa se gaseasca solutii altenative la autonomia/reincarcarea bateriilor, ceea ce probabil nu va fi prea curand si asta pentru ca nu se vrea.(mafia petrolului nu cred ca e de acord cu diminuarea profitului.)

Modificat de dan1980_25
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Jetta20tdiHLDSG6

mafie o sa fie intotdeauna in orice aduce bani.

deci poate exista bine mersi si mafia curentului electric.

intotdeauna adevarata mafie a stiut sa se reprofileze si sa se adapteze repede.

petrol curent sau vaci de muls...prea putin conteaza.

observa cata mafie poate sa fie in industria apei potabile, de exemplu...de au ajuns si i oi la costum sa ne spuna ca e un privilegiu, nu un drept...sa bem apa...

deci rationamentul asta e prea putin relevant

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si cam cat timp crezi ca le-ar lua marilor companii petroliere si seicilor arabi sa se reprofileze pe curent? unde intre noi fie vorba, nu vor exista asemenea profituri. Dupe ce se rezolva partea cu autonomia si incarcarea rapida a masinii full electrice, mai e doar un pas mic pana la a merge doar pe incarcare solara cu autonomie nelimitata. Si atunci Alecu Salam intra la faliment. Dar el bogat fiind acum, face tot posibilul sa boicoteze cum poate si unde poate. Deocamdata industria aceasta a curentului auto ca sa-i spun cumva, e fata de marile companii de titei ca o carie care cand e deja prea mare mergi si scoti maseaua. Cu siguranta insa, viitorul nu e petrolul dar nici electricitatea nu e. Sau cel putin nu asa cum o vedem noi azi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Jetta20tdiHLDSG6

observ ca e o tendinta generalizata de a gandi si exprima chestiuni ce privesc toata omenirea si intreaga planeta prin: "deocamdata", "1000 de ani", "azi-maine"...

n-as vrea sa fiu off-topic dar nici discutie coerenta n-avem cum sa purtam cand ne referim la azi si la deocamdata.

banuiesc ca in timpul revolutiei industriale aia cu aburii lor nu s-au gandit la petrol, apoi aia cu benzina nu s-au gandit la motorina, apoi astia cu petroalele lor nu se gandesc la curent si nici la energia nucleara si nici la si nici la...

 

spun doar ca e o tampenie sa insisti pe teoria conspiratiei si pe cum aia cu petrolul fac si dreg. daca nu e piata si lumea nu cumpara degeaba imping ei balene pe gazolina...ce vrei sa sspui? ca-i asanaeaza sau asasineaza pe toti?

 

"Deocamdata" e intr-un fel sau altul din cauza consumatorului. poti influenta in mare parte prin propaganda, spalari de creieri si altele dar nu pe toti si nu pe termen lung.

 

daca era asa, ala care putea era regele pamantului si noi toti eram sclavii lui, fara tari si alte tampenii.


p.s - cel mai sigur viitor e acela care-a fost dintotdeauna, la pingea. nu la benzina, curent sau hidrogen. ca e pingeaua ta sau potcoava calului, tot aia e.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nimeni nu asasineaza pe nimeni. Cea mai buna varianta acum, sau "deocamdata" daca preferi asa, e masina conventionala. Si aici marefer la marea masa de oameni. Ai benzinarii peste tot, masinile sunt relativ accesibile la pret. O electrica cu 50 000 euro si pe care nu am unde sa o incarc la un drum lung...hmmm. eu zic pas.

Cand apare concurenta cu ceva serios mai ales la pret, consumatorul de rand se va adapta.

Citeam zilele trecute de masina care circula cu apa sarata si are undeva la 900 CP. E deja omologata si circula prin Germania de anul trecut. Pretul? Mai bine sa nu-l stii. De ce nu se dezvolta tehnologia la scara mare si in 5-6 ani sa mergem toti cu asa ceva pe masini de familie la preturi decente? Raman la parerea mea si chiar nu sunt conspirationist: stiinta este, tehnologie este, potential este, vointa este... dar putina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

http://www.zf.ro/auto/norvegia-un-model-pentru-incurajarea-vanzarilor-de-masini-electrice-14853288

 

In Norvegia 20% din masinile vandute sunt electrice. Ponderea masinilor electrice din totalul in circulatie este 2%. Din articol inteleg ca urmatoarea este Olanda cu 1%.

 

Chiar si in ritmul Norvegiei este foarte greu sa ajungi la o majoritate de masini electrice in secolul nostru. Dar pana in 2050 cum zicea Toyota posibil sa vedem la vanzare majoritatea hibride si electrice, benzine si diesel-uri de capacitate mica, doar cele care mai pot tine pasul cu EURO .. 10?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acel articol nu mentioneaza un anumit aspect, care este trigger-ul la acele 20% din masinile electrice din Norvegia: taxele pentru masinile conventionale ce sunt intre 50% si 100% din valoarea masinii in functie de greutate si motorizare.

 

Dupa parerea mea, acesta este principalul motiv pentru care acolo sunt multe masini electrice. Daca si in alte tari Tesla Model S ar costa cat doua Golf-uri entry level, cred ca ar fi mai populara.

 

"Tax Exemptions in Norway Cut Tesla Model S Price in Half.

The Model S benefits from a tax exemption of up to $91,000 in Norway, or half the price of the after-exemption MSRP of the Model S.

It’s not that the Model S is cheap in Norway though.

A vehicle such as the cheapest version of the Volkswagen Golf can be purchased there for approximately $50,000."
 

Modificat de Iulian M
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Norvegienii sunt 5,5 milioane, deci relativ putini, iar guvernul isi permite sa dea sute de milioane ca sa reduca poluarea, au ei alt sistem de taxe prin care le vin banii inapoi la buget fiti fara grija, o duc mai bine decat alte state poate mai bine decat Germania care munceste din greu sa fie in top.

 

Tocmai pentru ca multe state se bazeaza pe productia de automobile clasice, pana toate sa produca hibride sau electrice nu se grabeste nimeni sa dea subventii atat de mari ca in Norvegia, unde din cate stiu nu se produce nimic pentru industria auto. In Romania in schimb citeam un ariticol, in fiecare judet in top 10 sunt 2-3 firme care produc pentru industria auto.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Jetta20tdiHLDSG6

bun exemplu norvegia...care traieste, printre altele, din petrol :)...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Norvegienii sunt 5,5 milioane, deci relativ putini, iar guvernul isi permite sa dea sute de milioane ca sa reduca poluarea, au ei alt sistem de taxe prin care le vin banii inapoi la buget fiti fara grija, o duc mai bine decat alte state poate mai bine decat Germania care munceste din greu sa fie in top.

 

Tocmai pentru ca multe state se bazeaza pe productia de automobile clasice, pana toate sa produca hibride sau electrice nu se grabeste nimeni sa dea subventii atat de mari ca in Norvegia, unde din cate stiu nu se produce nimic pentru industria auto. In Romania in schimb citeam un ariticol, in fiecare judet in top 10 sunt 2-3 firme care produc pentru industria auto.

 

 

Pai isi permite atata timp cat pentru o masina cu motor convetional percepe o "taxa de prima inmatriculare" cum ar veni care e de la 50% din valoarea masinii in sus. In Irlanda din cei 20.000Euro dati pe Mazda 2, vreo 3000Euro a fost "taxa de inmatriculare". La 1.8 TSI, taxa ar fi fost 5500Euro.

 

Cel cu Nissan Leaf beneficiaza de 5000Euro prima de la stat. Tot cel cu Nissan Leaf atat in UK cat si in Irlanda (aici am verificat eu) iese mai rau la asigurare (era cam cu 200E/an mai mare asigurarea fata de Octavia 1.8 TSI) pentru ca e incadrat la alte limite. (cel care isi ia o masina electrica, de obicei face commuting zilnic, eventual mai multi km fata de medie)

Modificat de Iulian M
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

http://www.automarket.ro/stiri/efectul-dieselgate-in-germania-1-milion-de-masini-electrice-pe-strazi-si-66945.html

 

Germania vrea 1milion de masini electrice si 10.000 statii de incarcare pana in 2020. In prezent sunt 2.400 statii de incarcare.

 

Urmeaza subventii generoase pentru achizitia masinilor electrice in Germania. Daca subventiile sunt de minim 10.000 eur devine interesant.

 

Elon Musk simte potentialul vanzarii a mii de Tesla in Germania si spune ca motoarele termice si-au atins limitele, probabil nu este adevarat dar stie ca va face bani multi in Europa de acum incolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!