Jump to content
codz

Automobile hibride si full-electrice

Recommended Posts

Ebi

   Celor care stau la casa (de preferinta cu curent trifazat tras) nu le pasa ca exista sau nu statii de incarcare in oras. Masinile electrice sunt scumpe si deocamdata sunt accesibile celor bogati care-si permit si casa.  Eu stau la casa si mi-ar placea sa am masina electrica (nu am bani). Din pacate nu am trifazat. Siguranta de la contor este de 32A, adica pot consuma maxim 7 KW instantaneu. (P=UxI). Daca as pune o masina la incarcat care trage 4 KW, daca pornesc masina de spalat sare siguranta. Daca as avea trifazat, as putea consuma instantaneu 3 x 7KW.  Sau merge si la monofazat, dar o pui la incarcat cand mergi la culcare.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rave
1 hour ago, mihai.onu94 said:

unii incep sa se razgandeasca privind achizitia, probabil si dezvoltarea retelei va fi intr-o mica masura influentata

Asta e cea mai mare problema, nu pretul in sine ca nu e mare. Dar oamenii vor vedea faptul ca o electrica ii costa cat o masina normala, ba mai mult la achizitie, si nu vor mai avea motiv sa-si cumpere daca nu stau la casa / au garaj / parcare subterana / solutie de incarcare in afara retelei Renovatio. Si se vor vinde mai putine masini, infrastructura nu se va dezvolta atat de repede pentru ca cererea o sa fie mica si o sa stagneze totul. Asta pentru ca s-au trezit unii ca sunt romani si ca au monopol pe reteaua de incarcat asa ca... de ce sa nu profite de el?! Romaneste asa...

@Ebi  e-Up! trage maxim 3.7kW/h pe Type 2, la 220 cred ca trage mai putin, dar peste 3,7 sigur nu sare. Incarcarea peste noapte este recomandata pentru ca sunt tarife mai mici (cred), masina oricum sta, timp e destul, si dimineata te trezesti cu ea calda/rece.

Oricum, eu nu ma consider bogat si clar nu stau la casa dar... :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
bobalex18

Tariful acasă diferă în funcție de planul tarifar. Daca este ieftin noaptea (după ora 22:00), este ceva mai scump ziua. Nu confundați cat trage din rețea pe oră cu capacitatea rețelei deoarece aceasta nu trage constant și fluctuează. Daca mai aveți o plita cu inducție, o mașina de spălat vase etc , o sa fie o bucurie la siguranțe. Eu am trifazic in apartament și tot îmi dar siguranțele....

Eu susțin curentul electric dar nu cum este în prezent, complet nesustenabil. Așa cum sunt anti-subventii de la primarie la fel sunt și anti-eco-bonus de 10.000 de euro. Oricum, in acest topic (fata de alte topic-uri de pe alte forumuri) discuțiile sunt de calitate și concrete.

Este normal că acest furnizor de electricitate sa includă o taxă, deoarece este un business și pentru a supraviețui trebuie sa încaseze. Daca vrem sa se și dezvolte, atunci ceea ce încasează este mai mult decât decent.

 

  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rave

Din punctul meu de vedere, prefer sa se dea acel bonus de 10.000 de euro pentru o masina electrica decat 10 bonusuri de cate 1.000 de euro pentru masini diesel :) Si asta pentru ca electricitatea, ar putea sa vina din surse sustenabile daca se vrea asa ceva, benzina/motorina insa... nu.

Si, da, evident ca e normal sa se plateasca curentul necesar incarcarii masinilor electrice, dar e prea mult. Am facut calculul si pe mine ajunge sa ma coste sa merg cu masina cat m-ar costa un Clio 1.5 dCI pe aceeasi distanta - 1.000 km/luna - ceea ce e... cel putin stupid. Si, in loc sa se stimuleze vanzarea de masini electrice, face sa nu merite o masina electrica daca e si mai scumpa decat una normala, costa la fel de mult in exploatare dar are autonomie mai mica si timpi mari de incarcare...

S-a ales o solutie gresita si la fel de gresita e si directia spre care se indreapta.

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
cristi511

Acum vin eu si intreb: o pozitie oficiala din partea companiei respective exista? Asta ca raspuns la o cerere argumentata exact cu calculele de mai sus...

Pentru ca ar fi interesant de aflat si justificarea lor, tinand cont totusi ca discutia se poarta acum unilateral. 

Personal consider ca daca tot dai niste bani ca eco bonus pentru utilizatori atunci ar trebui si firmele care intentioneaza sa dezvolte relelele de incarcare sa primeasca niste facilitati. Sau, mai exista varianta prin care statul poate obliga importatorii de vehicule electrice sa dezvolte reteaua de incarcatoare...

Atunci cand o piata este absolut noua dureaza pana apare reglementarea si tocmai de asta lucrurile o pot lua razna foarte repede si foarte usor.

Pacat, tocmai ce discutam saptamana asta in familie posibilitatea achizitionarii unui vehicul electric. Problema apare cand pui in balanta o suma considerabila de bani si autonomia/independenta venita la pachet...

In momentul de fata, in Romania, masina electrica isi "merita" banii doar in aglomeratiile urbane mari. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rave

Nope, doar postarea de pe fb si pagina web:

 

Quote

Reteaua #Renovatio #echarge este in plina expansiune. In numai 2 ani am ajuns la peste 30 locatii si mai mult de 60 puncte de incarcare. 
#FutureIsElectric… anunta toti marii producatori auto sau expertii in #mobilitate #sustenabila. Credem intr-un viitor electric, de aceea intentionam sa ajungem la peste 100 statii de incarcare rapida pana in 2020, si cat mai multe puncte de incarcare normala, atat in zonele urbane cat si in locatii de tranzit pentru a facilita deplasarile intre marile aglomerari urbane. #Uniunea#Europeana ne ajuta in a atinge acest obiectiv prin #cofinantarea unui numar de 53 statii de incarcare rapida si 3 ultra-rapida, in cadrul unui proiect din programul Mecanismul pentru Interconectarea Europei. 
Pana in acest moment, atat Renovatio cat si unii dintre partenerii nostrii (Kaufland Romania fiind cel mai important) au sustinut in totalitate costurile incarcarilor pentru posesorii de vehicule electrice.
Incepand cu 19 Martie 2018, Renovatio introduce un sistem de #tarifare al serviciului de incarcare.
Am creat trei tipuri de #abonamente, in functie de necesitatile de mobilitate ale clientilor nostri. 
Pentru moment, este necesara incheierea unui contract pentru oricare dintre cele trei abonamente. Inregistrarea si plata cu ajutorul unui card bancar va fi posibila incepand cu a doua parte a anului.
Abonamentul START, nu are o durata minima contractuala si este ideal pentru cei ce se bazeaza ocazional pe solutiile de incarcare oferite de o retea publica; abonamentul ENTRY, cu o durata contractuala minima de 12 luni, se adreseaza celor care folosesc in mod regulat reteaua e-charge apeland atat la solutii de incarcare normala cat si rapida; abonamentul FAST, cu o durata contractuala minima de 12 luni, se adreseaza celor care folosesc intens reteaua Renovatio e-charge si pentru care timpii redusi oferiti de solutiile de incarcare rapida sunt deosebit de importanti.
Sistemul de tarifare este unul bazat pe timpul petrecut de catre vehicul conectat la statia de incarcare si de puterea pe care acesta o poate accesa din statia de incarcare.
Mai multe informatii sunt disponibile pe site-ul nostru, la sectiunea tarife: http://www.e-charge.ro/tarife

In rest, au evitat un raspuns direct desi i-am acuzat in cateva randuri ca pun frana dezvoltarii miscarii masinilor electrice :)) si ca, in acest mod, aduc costurile de exploatare ale unei masini electrice la cele ale echivalentului termic. Dar nu e ca si cum i-as putea eu face sa se razgandeasca asa ca... whatever!

Postarea este aici

Edited by Rave
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
bobalex18

Eu văd aceste subvenții că fiind cancerul dezvoltării. Am mai zis, vrei eco, cng/gpl. Că electricitatea se poate obține din surse regenerabile, da, dar chiar așa e? Doar in Norvegia avem 110% din consum din hidro, in rest se ard cărbuni la greu. 

La ce este foarte simplu pt că avem corespondenți direcți termic/electric.

Daca consideram că  tehnologia electrică este mult mai  simplă și ieftină de  produs iar daca un e-golf  costa 37k euro costă iar un golf dotat similar costă 23k euro atunci:

- prețul este umflat enorm iar subventia nu susține altceva decât o rata de profit foarte mare

- tehnologia nu este atât de simplă, înseamnă (cum motorul clar e simplu) că acele baterii sunt mai greu de produs. Ceea ce se traduce in mai mult resurse utilizate/consumate și poluare indirectă

- tehnologia nu este sustenabila

 

Ce mă bucură este faptul că datorită unor feedback-uri reale, se va lăsa deoparte propaganda ieftină și se vor căuta soluții sustenabila si fezabile. 

  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
cristi511

Bun, cu alte cuvinte luam bani de la UE, Kaufland isi plateste singur statiile ( ca si ceilalti parteneri) dar noi cerem bani multi pentru ca in urma unei analize temeinice am aflat nevoile clientilor nostri...minunat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rave

@bobalex18 important e ca se poate, deoarece chiar se poate, important e sa se si vrea sa se treaca la productie sustenabila. Momentan sunt ok-ish... (vezi aici)

Multa lumea, cand ia in calcul masina electrica, se gandeste ceva de genul "da, dar acum electricitatea se obtine tot poluand si sa produci baterii polueaza cat o masina normala in 8 ani de zile asa ca sunt inutile masinile electrice" dar, desi au dreptate 80-90%, ideea e ca ce se intampla acum este doar o perioada de tranzitie. Nu se poate face trecerea peste noapte. Nu exista "Gata! De maine producem toata electricitatea din surse sustenabile si am inventat niste baterii care nu polueaza deloc, au 1.000 km autonomie si se incarca in 5 secunde". E nevoie de timp, probabil de zeci de ani pana se va ajunge  in punctul ala. Important e ca drumul este cel bun, spre limitarea poluarii si gasirea unei motode sustenabile de transport, sub orice forma ar fi ea.

@cristi511e un cantec... "Noi suntem romani..." :)) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Muale
15 hours ago, Iulian M said:

Exista cumva alternativa pentru Renovatio? S-au anuntat ceva companii pe viitor care vor sa le faca astora competitie cu servicii similare?

Cunosc pe cineva care lucreaza la Axionet. Din pacate nu au influenta celor de la Renovatio.

Dar poate cu timpul...pe orice domeniu concurenta poate fi benefica utilizatorului si pe "felia" asta este loc de concurenta.

Incarcarea gratis este de asteptat sa dispara si fiecare sa isi plateasca plinul. Poate doar in cateva locatii sa ramana gratis pt a fideliza clientul (restaurante, magazine, etc).

9 hours ago, cristi511 said:

Sau, mai exista varianta prin care statul poate obliga importatorii de vehicule electrice sa dezvolte reteaua de incarcatoare...

Si pe importatorii de vehicule, sa dezvolte reteaua rutiera?!

Statul trebuie sa fie direct implicat in asta, folosind banii din taxa de poluare ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
megamotoreta

Un panou de celule fotoelectrice nu se poate monta pe masina, culcat, pe orizontala, si in mers sau stationare sa incarce acumulatorii?

La Mercedes sau Maybach e tehnologia asta, panoul mentine pornit sistemul de climatizare cand e parcata masina in soare, astfel cand intra proprietarul in masina e deja rece.

Edited by megamotoreta

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ebi

Ar contribui cu 1% la incarcarea bateriilor si ar ingreuna si mai mult masina. Pentru climatizare ma indoiesc ca ar face fata la consum. Pentru ventilatie, da. Este si topic pe acest forum.

Edited by Ebi

Share this post


Link to post
Share on other sites
bobalex18

și la unele modele audi, alimentează un ventilator. nu e e rece în mașină ci nu sunt 70 de grade (sau câte se fac vara).

energia solară este bună doar pentru apă caldă, în rest pentru fanii elon musk care cred în țigle sf. 

  • Upvote 1
  • Downvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
bobalex18

în primul rând mesajul nu îți era adresat. îmi cer scuze dacă l-ai luat personal. pentru tine era doar primele 3 propoziții.

referitor la a scădea prețul de încărcare, să vă așteptați la o reglementare foarte strictă în domeniu deoarece statul își asigură o ponderă însemnată din cheltuielile de funcționare din accize și tva (în special benzină/motorină). dacă suma colectată din accize va scădea, bugetul va fi reîntregit prin mutarea acestora în electricitatea cu care se alimentează mașinile electrice. pe termen mediu (peste 3 ani) prețul nu va scădea. cât ar costa motorina/benzina fără accize?

  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
yeeeeman

Daca privim doar din punct de vedere financiar, da, statul nu ar trebui sa dea niciun banut pentru masini electrice, sa fie la fel ca la rabla.

Totusi, daca ne gandim si la faptul ca statul ori primariile, administratia locala, prin masurile si actiunile pe care le intreprinde are si rolul de a imbunatati calitatea vietii si de a asigura un mediu sanatos cetatenilor, atunci situatia se schimba drastic. De altfel, asta e si principalul motiv pentru care orasele din vest sustin aceasta trecere, nu ca nu ar avea ce face cu banii...

Ne intoarcem iara si iara la aceeasi discutie despre pasul cel mai important pe care il fac electricele si anume, scoaterea poluatorului principal din orase. Eu circul destul de mult pe jos si stiu ce vorbesc. Daca mergi pe langa o strada, nu ai cum sa nu simti si sa nu te sufoci de la noxe si fum. Nu mai vorbesc de zgomot. Si cum toata lumea merge astazi cu masina, nu ai cum sa realizezi asta din scaunul soferului cu AC-ul pornit, totul pare in regula.

Si atunci ar trebui sa sustinem subventionarea masinilor electrice, ca tranzitia sa se faca cat mai repede cu putinta. 

De acord, situatia nu este perfecta la ora actuala, pruductia electricitatii si a bateriilor inseamna poluare, insa din nou, cel putin teoretic au posibilitatea de a fi realizate 100% din surse curate comparativ cu benzina/motorina, care niciodata nu vor fi curate. Si se va trece la surse regenerabile, pentru ca sunt mai avantajoase din punct de vedere financiar. Uita-te putin la arabi, regii petrolului in ce investesc masiv.

Hai totusi sa nu uitam de sanatate, de mediul inconjurator, de copiii de astazi, cei ce vor urma si nu numai, care au dreptul sa se bucure de orase lipsite de zumzetul constant de motoare si cu aer curat.

Ca sa evit iarasi o replica in contradictoriu, sunt perfect constient de dezavantajele masinilor electrice, in special cel economic si de faptul ca nu toata poluarea din lumea aceasta este produsa de masinile din oras, insa pana ce apare o alta solutie mai buna (bicicleta, mijloace de transport in comun, mers pe jos :rolleyes:), cu asta defilam.

Edited by yeeeeman
  • Like 2
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ebi

Bobalex18,  cum vezi introducerea accizelor la electricitatea destinata automobilelor pentru cei care stau la casa si isi incarca masina in curte?

Renovatio sunt lacomi pentru ca vor sa vanda curentul cel putin dublu, iar investitia  nu i-a costat mai nimic pentru ca este cu fonduri europene. Daca ar fi automate (cum sunt cele care livreaza oua/lapte/sifon/sucuri/tigari) care sa dea curent in functie de cati bani bagi, eu mi-as pune unul in gardul curtii.

Edited by Ebi

Share this post


Link to post
Share on other sites
megamotoreta

     Ar contribui cu 1-10-50% din incarcarea bateriilor, in functie de marimea panoului. Stiinta progreseaza. Pt ventilatie ajung niste panouri mici,montata in interior,deci cele de sus, externe sunt ok pt ce spun eu.

Quote inutil se sanctioneaza!

Edited by ForceTurbo

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rave

50% la un e-Up!, care are cea mai mica baterie de pe piata, inseamna 9kWh. M-as mira ca un panou sa acumuleze 9kW in 8 ore cat sta masina in soare, cu atat mai putin sa sustina consumul masinii, care e de sa zicem 14-15 kW/h... Si pentru 1 kWh/zi nu merita deranjul, 5 minute la o statie de incarcare rapida asigura mult mai mult de atat. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
bobalex18

@Ebivei avea nevoie de proiect pentru instalația de încărcare și se va înregistra separat consumul. La fel ca la centrala termică. Te prinde fara proiect și avize, o amenda usturătoare. Cum te controlează? Pai, mașina o cam ai pe numele tau, o iei cu subvenție, etc etc. Exista metode. Se vor axa pe așa ceva. Luați de bun ce am scris aici.

Mai este un coleg de forum care crede că o investiție de 2000 de euro in panouri este suficientă pentru a susține o parte importanta din consumul casnic și încărcarea mașinii. Macar @Rave este cu picioarele pe pământ

  • Upvote 1
  • Downvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
B_o_g_d_a_n

...meanwhile, in Romania reala:

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
cristi511

Da Bogdane, e sport national pentru ca autoritatile nu isi fac treaba: itp-ul se trece pe...bani, RAR-ul se trece pe...bani, reviziile se fac in curtea scolii samd...

E foame de bani, sanatatea altora peste 5, 10 ani chiar nu conteaza. 

Uite si jumatatea cealalta a paharului:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
GTD

serios doar romanul se poate scandaliza ca trebuie sa plateasca sa incarce masina sau ca trebuie sa plateasca ceva orice :rolleyes: imediat incepem sa ardem  pancarde cu ''Renovatio" ca sunt lacomi si ''pentru ca fonduri europene'' dar de Kaufland de exemplu nu zice nimeni ca sunt lacomi ca iti vand laptele cu mark up de 5-6 ori

Edited by GTD
  • Like 2
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rave

Iarasi, problema nu e CA se plateste, problema e CAT se plateste; tocmai pentru ca e cam ca laptele ala... umflat artificial mult prea mult. 

Kaufland era de asteptat sa faca lucrul asta, practic tocmai au castigat mult capital de imagine facand ce faceau si pana acum. Si e de asteptat ca majoritatea firmelor sa faca acelasi lucru, curentul lunar costa destul de putin pentru cat castiga de pe urma acestei decizii. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
teologul

Problema e ca cei care au cumparat electrice sigur au fost entuziasmati de posibilitatea de a incarca gratis, propovaduita inclusiv de dealeri.

Numai ca s-au schimbat putin regulile jocului.

In schimb 45 de minute la Kaufland(asta presupunand ca gasesti priza libera), inseamna 45 de minute de cumparaturi. Ca doar nu stai in masina. Si doar nu intri in magazin sa iesi cu mana goala. Ai nu ai traba, ai intrat, tot cumperi ceva. Macar o oferta mica. Mie asa mi se intampla.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri