Jump to content
codz

Automobile hibride si full-electrice

Recommended Posts

Abu

Rave, dar cei care-si pun acasa statie de incarcat ce folosesc, AC-ul de la priza sau statia are vreun invertor de incarca DC?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rave

Statiile de acasa sunt toate AC, dar au nevoie de 380v. Nu stiu daca exista si pe 220v dar daca ar exista ar fi de putere mica. 

O statie home-use poate pleca de pe la 500 de euro cele basic, pe la 1.000 de euro una decenta si pot ajunge la mii de euro cele cu control wireless, gsm si alte figuri d-astea.

O statie fast-charge, DC, parca era vreo 15.000 de euro sau mai mult. Nu vad rostul unei astfel de investitii in conditiile in care nu ai nevoie sa ai bateria plina in 30 de minute la o masina care oricum va sta degeaba ~8 ore peste noapte...

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
zidanne

@Rave repeta după mine: sistem trifazat 400V, monovazat 230V ;)

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rave

Bre, eu sunt mai batran asa... Nu pot sa ma obisnuiesc usor cu denumirile si tehnologiile astea noi... Pe vremea mea se zicea 380 si 220. Acum imi e greu sa ma adaptez timpurilor si sa adopt schimbarile si noile chestii...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Iulian M

Putem sa zicem ca la curent ii batem pe americani cu ai lor 120V tensiune de linie :)Fara trifazat in SUA incarci in 10 ore abia 70-80km ca maxim poti scoate cam 1.5-1.8kWh dintr-o priza normala. Primul lucru observat in SUA e puterea slaba a uscatorului de par si a prajitorului de paine fiind limitate la 1000-1500W.

Americanii au muscle-car V8 si noi muscle-car electrice.

Edited by Iulian M
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Akaiu07

Pentru acasa incarcatorul de AC este mai mult decat sufcient. De mai bine de jumatare de an incarc exclusiv acasa, in 3 ore GTE-ul este incarcat. Chiar si pe timpul zilei cateoadata il mai bag la incarcat, dar in genera  noaptea. Incarcatorul este China de pe aliexprees si nu vreti sa vedeti in ce conditii zace prin curte...mi-e si rusine :santa: L-am infasurat intr-o punga si zace pe jos, l-a plouat , l-a nins...el isi face treaba:)) Ce se afla in interiorul unui astfel de incarcator? 2 relele un oscilator programabil si cateva leduri! Cel mai mult costa de fapt conectorul si cablul, in rest platim...la greu doar pentru ca avem masina electrica..dar asta este alta discutie!

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Laurentiu_LWR

Ca si masina de firma ce ati recomanda?  I s-a aprins sefului meu un beculet verde la cap si la anu ar vrea sa fim mai eco...

Electric sau hybrid?

Pana acum am observat urmatoarele si va rog sa ma corectati daca gresesc...

Electricele au autonumie mult mai mare ca hybridele...dar in acelasi timp nu te poti risca sa iesi din oras.

In prezent avem 2 x Dokker cu care facem tara cand este nevoie si ma gandeam sa avem electrice (dar ce?) strict pentru oras si cand e vorba se ieseala apelam la Dokkere.

In situatia asta ar merge un hybrid?

Deci...s-a gandit cineva pana acum la treaba asta ?:)

Curentul nu este o problema...cel putin la depozit unde la fel vrea sa avem instalatie de panouri solare...

Am vazut ca iese/va iesi Kangoo electric...stiti ceva de el?

Multumesc :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rave

In primul rand conteaza foarte mult la ce aveti nevoie de ele.

Doar pentru transport de persoane sau si de echipamente (si cat de mari sunt acestea), nu sunt foarte multe electrice "mari". Apoi conteaza cam cati km aproximati ca faceti zilnic cu ele, chiar daca doar prin oras. Raspunzand doar la aceste 2 intrebari poti sa-ti dai imediat seama de ce fel de masina aveti nevoie. Daca avveti nevoie de o masina "mare" exista doar Kangoo ZE ca masina full electrica care sa ofere si spatiu de incarcare. Daca va descurcati cu un portbagaj normal, chiar daca e cu bancheta rabatata (sau scoasa...) puteti sa va uitati la Zoe. 

Este cam singura varianta care ofera si autonomie decenta, ~300 Km reali, si e si la un pret decent, ~23.000 dupa reducerea de la stat. Pentru hibride plug-in reducerea de la stat este de ~4.500 de euro, pentru full electric reducerea este de ~10.000 de euro dar chiar si asa vorbim de masini destul de scumpe.

e-Up! este o masina de oras cu autonomie destul de micuta, buna sa te duci la cumparaturi, birou, sa duci copiii la gradinita/scoala dar nu neaparat recomandata sa bati Bucurestiul cap-coada toata ziua (desi am mai facut asta). La fel si Smart-ul.

e-Golf-ul este o masina de familie/imagine si scumpa. E buna pentru un reprezentant dar nu pentru echipe de muncitori. Investitia prea mare nu mi se pare ca renteaza. In aceeasi categorie intra si i3, Leaf, Kona, Niro etc

Mai departe nu ma duc, iPace, e-Tron etc, ca nu are rost :)) 

LE:

Kangoo are baterie de doar 33kWh, fata de 40 kWh cat are Zoe si charger de, aparent, doar 7kWh adica o sa faca cam ~200km, fata de ~250-300 Zoe, si o sa stea ~6 ore la incarcat. Nici Zoe nu are fast-charge, nici macar optional, are doar AC, dar la 22kWh sta doar 1,5-2 ore la incarcat. Exista cateva (2-3) statii de 43kWh AC la care parca putea sa incarce ceva mai repede. 

Edited by Rave
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Laurentiu_LWR

Din pacate ZOE sta bine pe performante dar cam prost pe spatiu :(

Si cam spatiu este ceea ce avem nevoie...si in felul acesta varianta ar fi Kangoo...

Dupa cum stii...varietatea este cuvantul de baza in meseria noastra...si ar fi ideal sa fii acoperit in cele mai multe situatii...

Stiu doar sa iti spun ca atunci cand nu sunt lucrari...fac 25km/zi dus-intors...stand cel putin 10 ore la depozit deci timp suficient de incarcare...

Problema intervine cand muncesti cu adevarat...si iei echipa de cel putin 4 baieti plus bagaje...si ajungi undeva prin Bucuresti...nu stii unde...

Mai sunt situatii cand lucrarea/concertul se intinde pe mai multe zile si ai traseu doar acasa-locatie deci fara depozit unde era punctul de incarcare...

Cred ca vom ajunge in situatia in care trebuie sa iau cateva cabluri in plus...pentru ca la o scena pe langa instalatia de sunet si lumini...mai avem si 2 masini  :))

Deci la concertele in aer liber am fi acoperiti cu incarcarea...asta ar insemna ca am putea pleca si inafara...in limita a 200km fata de depozit...

Pai si hybride?

Edited by Laurentiu_LWR

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rave

Hibridele au 30-40km range full-electric si nu-si merita pretul. Ori full-electric ori diesel pentru ce aveti voi nevoie. E prost ca nu exista fast-charge pe Kangoo, altfel era ideal... 30 de minute la Kaufland, in drum spre casa, si gata, baterie plina! :) 

Sau niste Kia e-Niro! Nici mica, nici mare dar poate ajunge...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Laurentiu_LWR

Diesel avem Daciile...care sunt E6 deci putem sta linistiti o perioada buna de timp...

Trebuie sa vedem cand ajunge in Ro si la ce preturi...

Oare se poate folosi atat programul rabla cat si cel de masini electrice pt aceeasi masina?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rave

Rabla se cumuleaza cu Rabla Plus, da. :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
B_o_g_d_a_n

Poti sa-ti iei o duba pe benzina si ii montati GPL. Costurile de achizitie sunt mult mai mici, arderea GPL-ului genereaza mult mai putine noxe chiar si decat benzina, statii de reincarcare sunt absolut peste tot, financiar e clar mai rentabil decat curentul, nu esti limitat la range, o sumedenie de avantaje... In plus, electricele nu-s eco decat dupa ce ajung in showroom, deci e ca si cum ai vedea problema cu ochelari de cal.

Share this post


Link to post
Share on other sites
eyesbloom
6 hours ago, Rave said:

In primul rand conteaza foarte mult la ce aveti nevoie de ele.

Doar pentru transport de persoane sau si de echipamente (si cat de mari sunt acestea), nu sunt foarte multe electrice "mari". Apoi conteaza cam cati km aproximati ca faceti zilnic cu ele, chiar daca doar prin oras. Raspunzand doar la aceste 2 intrebari poti sa-ti dai imediat seama de ce fel de masina aveti nevoie. Daca avveti nevoie de o masina "mare" exista doar Kangoo ZE ca masina full electrica care sa ofere si spatiu de incarcare. Daca va descurcati cu un portbagaj normal, chiar daca e cu bancheta rabatata (sau scoasa...) puteti sa va uitati la Zoe. 

Este cam singura varianta care ofera si autonomie decenta, ~300 Km reali, si e si la un pret decent, ~23.000 dupa reducerea de la stat. Pentru hibride plug-in reducerea de la stat este de ~4.500 de euro, pentru full electric reducerea este de ~10.000 de euro dar chiar si asa vorbim de masini destul de scumpe.

e-Up! este o masina de oras cu autonomie destul de micuta, buna sa te duci la cumparaturi, birou, sa duci copiii la gradinita/scoala dar nu neaparat recomandata sa bati Bucurestiul cap-coada toata ziua (desi am mai facut asta). La fel si Smart-ul.

e-Golf-ul este o masina de familie/imagine si scumpa. E buna pentru un reprezentant dar nu pentru echipe de muncitori. Investitia prea mare nu mi se pare ca renteaza. In aceeasi categorie intra si i3, Leaf, Kona, Niro etc

Mai departe nu ma duc, iPace, e-Tron etc, ca nu are rost :)) 

LE:

Kangoo are baterie de doar 33kWh, fata de 40 kWh cat are Zoe si charger de, aparent, doar 7kWh adica o sa faca cam ~200km, fata de ~250-300 Zoe, si o sa stea ~6 ore la incarcat. Nici Zoe nu are fast-charge, nici macar optional, are doar AC, dar la 22kWh sta doar 1,5-2 ore la incarcat. Exista cateva (2-3) statii de 43kWh AC la care parca putea sa incarce ceva mai repede. 

Salut,esti sigur ca pentru hibride se dau 4500 euro?

Eu am vorbit cu cei de la Toyota,au zis ca maxim 9200 ron  pentru un hibrid

Share this post


Link to post
Share on other sites
Doc Morelli

10000 Euro pentru electric complet.

4500 Euro pentru PHEV.

2000 Euro pentru Hybrid simplu.

Edited by Doc Morelli

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rave

Hibrid plug-in inseamna o masina care are si mufa de incarcare, Golf/Passat GTE de ex. Cam tot ce inseamna Toyota este un hibrid simplu, fara mufa de incarcare, si nu se incadreaza la "plug-in"

Inca ceva, sumele se dau in lei, nu in euro. Adica cei 45.000 de lei dati pentru o masina full-electric inseamna mai putin de 10.000 de euro. La fel si celelalte categorii desi nu mai stiu exact sumele.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Laurentiu_LWR
2 hours ago, B_o_g_d_a_n said:

Poti sa-ti iei o duba pe benzina si ii montati GPL.

In primul rand...vrem sa luam masini noi...

In al doilea rand...am vrea sa mergem inainte cu tehnologia...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ebi

  Mai stati 2-3 ani sa mai scada preturile la cele electrice, sa apara baterii noi ieftine, compacte si de capacitate mare, si nu in ultimul rand, sa scoata Dacia o electrica accesibila. Chiar daca nu veti lua Dacie, o Dacie electrica ieftina coboara pretul la toate electricele de pe piata.  Electricele care sunt acum au preturi ultrameganesimtite cu tot cu ajutorul guvernului. Nu se amortizeaza niciodata.

Edited by Ebi

Share this post


Link to post
Share on other sites
DECC

Din motivul acesta si mai ales din imposibilitatea de a face o calatorie ce depaseste 750 Km  (drumul meu anual  la mare in Grecia) fara

sa stai ore in sir la o statie de incarcare, poate inexistenta inca in Bulgaria, am hotarat ca inca o Hybrida este mai utila pt. mine.

Pe scurt, o calatorie mai lunga cu masina full electrica, inca este dificila din motivul statiilor de incarcare , putine si rare cele care permit o incarcare rapida.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rave

Hai ca nu e chiar asa... :) 

Sunt multe masini electrice de “fitze”, plecand de la e-Golf/i3 si ajungand la e-Tron, iPace si Tesla dar sunt si cateva ok, cand luam in calcul prima de la stat.

e-Up!-ul, la ~15.000 de euro, este cu 2-3.000de euro mai scump decat varianta 1.0 TSI echipara similar si eu, la 15.000km, am platit extravaganta suma de 90 de lei/an pe incarcari.

Nissan Leaf / Kia e-Niro sunt pe la 25.000 de euro, decent dotate, si sunt niste compacte normale. La fel, doar cu cateva mii de euro mai scumpe decat variantele termice echivalente. 

Ca fapt divers pentru cei care se plang de range, e-Niro cu bateria de 64kWh are range mai mare decat GT-ul meu 🤦‍♂️ 455km (WLTP) e-Niro fata de ~400-450km GT-ul. Si, la o statie de 100kWh, ar trebui sa se incarce in 40-45 de minute (daca are charger-ul de 100kWh la fel ca Hyundai Kona Electric, nu sunt sigur de asta)

Este un moment bun sa cumperi electric datorita acestei prime de la stat. Alte tari ofera 5.000, unele chiar 2.500 de euro, si tot se vand masinile electrice. Merita profitat de chestia asta! ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ebi

Este foarte bine ca se cumpara aceste masini electrice. Ce ne-am face fara oamenii care sa cumpere un produs nou aparut foarte scump. Datorita lor exista progres si companiile pot investi multi bani in dezvoltare si cercetare. Progresul nu se face cu de'alde oameni ca mine, care nu cumpara ultimul tip de telefon sau ultimul tip de masina.

  • Upvote 1
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
yeeeeman

Problema la fast charge (peste 1C) este ca scade considerabil durata de viata a bateriilor. Eu as pune pentru aceasta fuctionalitate fast charge niste capacitoare care se incarca foarte repede fix in situatii de genul asta. In restul cazurilor, 30 de minute pentru 80% baterie este arhisuficient.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Laurentiu_LWR
14 hours ago, Ebi said:

Mai stati 2-3 ani sa mai scada preturile la cele electrice,

Acelasi sfat l-am primit si la ultimul SIAB...lucrand la standul KIA  si vazandu-ne ca ne tot uitam dupa Niro,un agent de vanzari ne-a recomandat sa mai asteptam putin....ca vor scoate Sportage hybrid...

Deci este bun sfatul cu asteptatul

14 hours ago, Ebi said:

Nu se amortizeaza niciodata.

Aici nu stiu daca sa mai fiu de acord...pentru ca noi avem in plan sa nu platim curentul :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cocojambo1

Tare-s curios de preturi :Driver: poate pana la craciunul viitor..

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri