Jump to content

Motorul 1.2 tsi cbza cbzb cbzc distributie pe lant probleme si rezolvari


qwk
 Share

Recommended Posts

Posibil distributia nu a fost bine pusa la punct.

Link to comment
Share on other sites

Mersi mult! Din pacate nu cunosc parte de mecanica...asa ca urmatoarea intrebare ar fi. Exista riscul ca distributia sa pocneasca?

Link to comment
Share on other sites

Nu exista astfel de risc. Eu am patit ca la schimbul distributiei sa nu fie bine asezate calele de blocare si efectul a fost sa nu aiba vlaga - nu trage bine si trebuia mult turata.

Ar trebui sa mai verifice mecanicul inca odata. ( surubul de blocare arbore nu se monteaza peste un suport care tine niste furtune -asta a fost la mine)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
On 10/19/2019 at 6:35 PM, george12 said:

Salut,știe cineva unde se află debitmetru?as vrea sa il schimb.. Am fost cu ea pe tester acum săptămâni și ii dădea eroare..de ieri iar face figuri..e bbc de 1.2 tsi

La 1.2 TSI nu ai debitmetru (MAF), ci un senzor de presiune-temperatura (MAP). Il vei gasi pe tubulatura dintre turbo si clapeta de acceleratie, prins in 2 surburi.
Cam asa arata vazut de sus (partea aceea cu garnitura verde e in interiorul tubulaturii de aer)
PS: vezi ca mai este unul identic si pe galeria de admisie
image.thumb.png.ec80ce5403d2722f3277d4bc205396ae.png

Edited by godsmack87
Am adaugat info
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Salutare!

Dețin un Seat Leon COPA 1.2 TSI/ 105cp,  an 2012, luna 12 !

Este vre-un posesor auto ca cel menționat mai sus care a avut sau are probleme cu turbina sau ansamblu turbo,  în sensul ca se aprinde EPC și motorul nu mai trage?

Cum ați rezolvat problema?

App, la tester apare problema la P334B00 charge pressure actuator- mechanical malfunction !

Mulțumesc!

Link to comment
Share on other sites

On 10/29/2019 at 3:38 PM, k4b00 said:

P334B ar trebui să spună că e o problemă mecanică ... de inlocuit

Cea cu A în coadă e remediabila

Dacă îți mai face probleme încearcă o calibrare, pașii de parcurs sunt în descrierea video

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Detin o Skoda O2 fl cu motor cbzb. Azi a ramas aprins pe bord EPC, eroare stocata 10478,P334A, masina in limp. Am sters eroarea si masina a functionat fara probleme. 

Tija actuatorului are ceva joc, masina e produsa in 2012, unii zic ca nu ar mai fi o solutie saiba, actuatorul fiind construit altfel. 

Am gasit pe net discutii referitor la actuator pentru masini dupa 2012,se pare ca problema apare datorita uzurii si a lipsei de ungere a pieselor din interior, se desface, se curata de rugina si se unge cu vaselina rezistenta la temperatura si care nu ataca plasticul. 

A facut cineva operatia asta? Nu e explicat foarte clar, as avea nevoie de ceva lamuriri cu privire la scoaterea capacului, trebuie scoasa o siguranta si nu prea stiu care, avand in vedere ca e de plastic si are ceva ani sansele sunt mari sa se rupa si sincer nu as vrea sa cumpar alt actuator, e destul de scump. 

Edited by vali zak
Link to comment
Share on other sites

Va salut!
Proaspat posesor de VW Golf vi 1.2tsi 105cp /2012, doar ce am cumparat masina, 139.000km, dupa o prima verificare as zice ca are nevie urgent de o distributie noua. Am sunat ca tot omul la cateva reprezentante din cadrul VAG pentru a obtine preturile aferente, nu ma asteptam la asa ceva....Skoda Pantelimon 4000 RON!!!! (cu discounturi piese 25% si manopra 10% incluse), am ramas masca, efectiv. (ce-i drept, discutand am aflat ca nu pot folosi un bidon de ulei la 4L ci te obliga la 4 bidoane x1L Mobil one 5w30 la pretul total de 400 ron, lista de repre umflate continua....)

Am decis sa fac distributia in regim propriu si voiam sa ma ajutati cu pareri /sfaturi:
-inteleg ca pentru motorul meu CBZB se poate monta KIT-ul de distributie 03F198158B (ultima varianta disponibila, daca nu gresesc, reprezentanta mi-a zis ca acest cod nu se poate pune pe motorul meu, eu avand lantul  lant 03F109158g, KIT-ul cuprinzand lant 03F109158J, probabil este diferenta si la intinzator)?
-de la reprezentanta mi-au spus ca pinionul de pe axul pe came nu se poate schimba la motorul meu, fiind turnat din constructie...din ce am citit pe zeci de forumuri nu exista asa ceva, pinionul fiind piesa inlocuibila
-exista cumva un cod de KIT si pentru 'distributia mica' de jos de la pompa de ulei? (sau daca imi puteti  da codurile individuale pentru lantul de la pompa de ulei si pinionul /roata dintata de jos, de pe pompa). Daca tot demontez baia de ulei si schimb pinionul de la jumatate as vrea sa stau linistit pe viitor, sa nu mai umblu la motor pret de 70-100.000km

 

Am lasat mai jos un filmulet cu motorul 'la rece'

https://youtube.com/shorts/n5hDK1WFATI?feature=share


 Multumesc anticipat tuturor,

Edited by ValiR89
Link to comment
Share on other sites

Buna ValiR89,

Eu am schimbat anul trecut in luna martie distributia, dar masina mea avea un rulaj de aproximativ 200k km, Seat Altea cod motor CBZB fabricatie 2012.

Ca simtomatica, uneori la prima pornire - dimineata, in acel interval de 2-5 secunde, pana se amorsa intinzatorul, se auzea lantul cum zornaie.

Reprezentanta locala Vw nu a vrut sa-mi schimbe distributia deoarece autoturismul era Seat si nu facea parte din portofoliul lor.  Am discutat la Reprezentanta regionala Seat si pretul cerut era de 1450 lei in care era prinsa manopera, piese de schimb si uleiul. Pana la urma am rezolvat problema tot in service-ul pe care il frecventez de foarte multi ani, doar ca a trebuit sa achizitionez un set Cale blocare distributie volkswagen audi seat skoda 1.2 tsi cbza cbzb cbzc - aproximativ 90 lei.

Eu am schimbat atat lantul de distributie cat si lantul de la pompa de ulei, plus toate pinioanele. Codurile nu le mai am notate, dar am pozele de la ambalaje.

In poza 8 si 9 sunt reperele care erau montate pe masina.

 

 

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

7.jpg

8.jpg

9.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...
On 27.02.2022 at 22:19, vali zak a scris:

Detin o Skoda O2 fl cu motor cbzb. Azi a ramas aprins pe bord EPC, eroare stocata 10478,P334A, masina in limp. Am sters eroarea si masina a functionat fara probleme. 

Tija actuatorului are ceva joc, masina e produsa in 2012, unii zic ca nu ar mai fi o solutie saiba, actuatorul fiind construit altfel. 

Am gasit pe net discutii referitor la actuator pentru masini dupa 2012,se pare ca problema apare datorita uzurii si a lipsei de ungere a pieselor din interior, se desface, se curata de rugina si se unge cu vaselina rezistenta la temperatura si care nu ataca plasticul. 

A facut cineva operatia asta? Nu e explicat foarte clar, as avea nevoie de ceva lamuriri cu privire la scoaterea capacului, trebuie scoasa o siguranta si nu prea stiu care, avand in vedere ca e de plastic si are ceva ani sansele sunt mari sa se rupa si sincer nu as vrea sa cumpar alt actuator, e destul de scump. 

Salut, am întâmpinat și eu acum exact ceea ce ai descris tu la aceași mașină, cum ai rezolvat? Și dacă cumva ai schimbat actuatorul a mai fost nevoie de acea șaiba? Ce preț a avut operațiunea făcută?

Link to comment
Share on other sites

Salut.Masina fiind model 2012 nu a fost nevoie de saiba, trebuie doar curatat actuatorul, nu e foarte complicat, e filmulet pe yt. La a mea si a revenit total, nu au mai fost probleme. 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
On 3/2/2022 at 12:20 PM, ValiR89 said:

Va salut!
Proaspat posesor de VW Golf vi 1.2tsi 105cp /2012, doar ce am cumparat masina, 139.000km, dupa o prima verificare as zice ca are nevie urgent de o distributie noua. Am sunat ca tot omul la cateva reprezentante din cadrul VAG pentru a obtine preturile aferente, nu ma asteptam la asa ceva....Skoda Pantelimon 4000 RON!!!! (cu discounturi piese 25% si manopra 10% incluse), am ramas masca, efectiv. (ce-i drept, discutand am aflat ca nu pot folosi un bidon de ulei la 4L ci te obliga la 4 bidoane x1L Mobil one 5w30 la pretul total de 400 ron, lista de repre umflate continua....)

Am decis sa fac distributia in regim propriu si voiam sa ma ajutati cu pareri /sfaturi:
-inteleg ca pentru motorul meu CBZB se poate monta KIT-ul de distributie 03F198158B (ultima varianta disponibila, daca nu gresesc, reprezentanta mi-a zis ca acest cod nu se poate pune pe motorul meu, eu avand lantul  lant 03F109158g, KIT-ul cuprinzand lant 03F109158J, probabil este diferenta si la intinzator)?
-de la reprezentanta mi-au spus ca pinionul de pe axul pe came nu se poate schimba la motorul meu, fiind turnat din constructie...din ce am citit pe zeci de forumuri nu exista asa ceva, pinionul fiind piesa inlocuibila
-exista cumva un cod de KIT si pentru 'distributia mica' de jos de la pompa de ulei? (sau daca imi puteti  da codurile individuale pentru lantul de la pompa de ulei si pinionul /roata dintata de jos, de pe pompa). Daca tot demontez baia de ulei si schimb pinionul de la jumatate as vrea sa stau linistit pe viitor, sa nu mai umblu la motor pret de 70-100.000km

 

Am lasat mai jos un filmulet cu motorul 'la rece'

https://youtube.com/shorts/n5hDK1WFATI?feature=share


 Multumesc anticipat tuturor,

Salut @ValiR89

Ai apucat sa faci distributia?
Daca da, sunetul a disparut? Intreb deoarece, in filmuletul tau se auzea sunetul acela de masina de cusut, care e produs de pompa de inalta presiune, nicidecum de distributie.
Sunetul de distributie we mai puternic si acopera sunetul pompei de presiune
 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Salut. La un G6 1.2 TSI CBZB 102 CP, aparea sporadic pe bord fara simptom martor galben EPC sau ESP fault.

La diagnoza cu OBD11 eroarea din modulul ABS provenea de la ECU-engine cu eroarea: P135500 - Ignition activation cyl. 1 Open circuit

Conu Goagal spune ca pentru remediere trebuie verificate bobine,fise, cablaje,etc.

Am sters eroarea dar dupa circa 400 KM masina a inceput sa mearga intrerupt,urat cu martor EPC permanent aprins in bord. La oprire si repornire martorul din bord si mersul urat al motorului a disparut.

La o noua diagnoza apar erori legate de missfire pe cilindru 1 si 4, oprire injector pentru a nu deterioara catalizatorul si multe erori pe celelalte module : "low voltage"

Bujiile si fisele (aftermarket) de pe masina erau vechi de 2 ani dar tinand cont ca sunt in zona calda deasupra turbinei poate erau coapte fisele.

Am schimbat bujiile, fisele si bobina de inductie centrala si momentan nu a mai aparut erori sau mers nerotund.

A mai trecut cineva printr-o experienta asemanatorare sau ce altceva sa mai testez ? (compresie, cablaje ECU,fire)

Multumesc.

history.txt

Link to comment
Share on other sites

da, cu una din fise e caz general

fisele aftermarket sunt cam de proasta calitate, chiar cele "Tesla" , eu am schimbat doar una si mergeam cu celelate in portbagaj. Parca a treia fisa era cu probleme

Fisele originale, revizuite, au un copex care protejeaza de caldura bujiile, dar cred ca acum sunt macar 800 de lei( erau 600 acum cativa ani)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Am 400 km de la "autodiagnoza". Masina merge bine. Cred ca cel mai probabil a fost una din fise. Am pus bujii NGK fise & bobina BERU( fisele nu au acel COPEX. Cele OEM erau aprox 600 RON....

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Se poate sau nu folosi kit-ul 03f198158b la motoare CBZB care nu sint montate pe skoda ?

Inteleg ca ar trebui schimbate si pinioanele iar reprezentantele refuza acest lucru ...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Salut,

Am următoarele erori, in poza. 

Motorul se oprește și uneori își revine după 10-20 minute, zici că îi taie benzina. Acum nu știu dacă este distribuția mișcată, a fost schimbată acum 30.000 km. Turbo nu mai are acel șuierat specific și simt că parcă nu exista cand accelerez. Plus că am găsit ulei în tubul dintre turbo și clapeta. Am mai schimbat fisele plus bujii, pompa benzina și filtru benzina, pompa de înalta presiune.  

Idei?

IMG_20231003_110146.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Salut!Cred e timpul sa schimb și eu lanțul distribuție la un 1.2 tsi ptr că a început să huruie la aproape fiecare pornire!O avea vreo treabă că am băgat Edge in loc de Magnatec ?A huruit de la prima pornire cu Edge!Asa mai actual știți ce costuri sunt?

Link to comment
Share on other sites

nu are treaba cu uleiul, mai degraba cu garnitura la filtru de ulei . se mai uita pe acolo.... 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!