Jump to content

Motorul 1.2 tsi cbza cbzb cbzc distributie pe lant probleme si rezolvari


qwk
 Share

Postare recomandată

Asa cum s-a scris de atatea ori pe acest forum, empiric nu isi poate da nimeni seama daca trebuie schimbat lantul. In general la motoarele produse incepand cu vara lui 2011 lantul original tine  min 100 000km, deci teoretic la tine ar mai tine. Cei de la reprezentanta spun ca lantul trebuie schimbat daca huruie mai mult de 3 secunde la pornirea motorului si/sau daca huruie in mers. Dar nici asta nu o poti lua de buna.

Cel mai bine e sa masori alungirea lantului la reprezentanta. Abia cand ajunge la 74 mm, poti sa fii sigur ca lantul trebuie schimbat. Eu spre exemplu am mers 60 000km cu huruit de lant la pornire, si tot nu a sarit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
catalin.diaconu93

Salutare, 

De curand am cumparat un audi a1 1.2 tfsi 86 cp CBZA, an de fabricatie 08.2011. Dimineata la pornire se aude lantul,as dorii sa-l schimb,am citit pe forum ca sunt mai multe tipuri de lanturi.Puteti sa mi dati va rog un cod exact de piesa care s-ar potrivii si ar fi cel mai ok?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut.

Am o Jetta MK6 2011, 1.2 TSI, 105Cp. Fosta proprietara i-a schimbat distributia la 45.000 in 2016. Acum am 81.000km. La mine zornaie cateodata si la pornire cu motorul cald. Mai ales daca e inclinata in rampa. Atunci zornaitul dureaza si mai mult de 2-3sec. As putea zice ca la mine in majoritatea cazurilor face mai mult la cald, decat la pornire cu motorul rece.

Imi puteti recomanda un kit original, eventual un magazin online? Pana la urma sunt variante de lant inbunatite? adica au schimbat ceva dupa 2010/2011?

Ms

Modificat de BV-31STE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va rog sa nu-i raspundeti!!!

draga bv-31ste, sunt 75 de pagini, arata-mi te rog ca nu ai gasit raspunsul la ultima intrebare. Te rog sa recitesti regulamentul. Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mă poate ajuta cineva?La un Seat Toledo 1.2 tsi 86cp cod motor CBZA pompa de presiune face un zgomot ca de scârțâit și când o accelerez se oprește motorul după care iau contactul și pornește iar! apare cod eroare P0191 pe tester!Am schimbat pompa de presiune + Tachet hidraulic din capul pompei ,pompa de combustibil,distribuție noua pompa apa noua lanț pompa nou și tot așa face

 

Screenshot_20200205-151335.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si nu era normal sa incepi cu senzorul si verificarea lui? cum ai ajuns sa schimbi jumate de motor inaintea unui senzor? 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai care este cel de pe rampa că l am schimbat și pe ăla și tot așa face!

Modificat de lupo_bv
quote postare anterioara
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
On 3/6/2014 at 6:29 PM, andrei_221 said:

coduri piese distributie

1. auto pana in 23.10.2011

lant - 03F109158K

intinzator - 03F109507B

pinion ax came - 03F109571C

2. auto dupa 24.10.2011

lant - 03F109158G

intinzator -  03F109507D

pinion ax came - 03F109571F

Salut. Masina e o Jetta 1.2 TSI fabricata la inceputul lui 2011.

Fosta proprietara i-a schimbat distributia la 45000km in 2016 cu reperele de la punctul 1 (03F109158K, 03F109507B)

Dilema mea este, nu trebuiau cele de la puctul 2? Adica daca vreau sa schimb din nou lantul trebuie puse cele pt masina pana in 23.10.2011?

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In 2016 se monta lantul de la varianta 1, adica 03F109158K. Doamna a pus ultima varianta de lant de pe piata din anul 2016, nu ai cu ce sa o invinovatesti. Nu era Mafalda sa stie ce variante de lant vor aparea in 2017 si 2019.

In 2017 a aparut varianta de lant   cu J incoada (03F109158J), iar in 2019 cea cu G in coada (care, din cate s-a scris pe site, este aceaiasi doar ca difera tara de productie). 

Daca motorul nu huruie la pornire, nu ai de ce sa iti faci probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

03F109158G exista din 2011, s-a pus pe masinile fabricate dupa 11.2011

03F109158J exista din 6.2017 

 

Nu e problema doamnei ca l-a pus pe cel cu K in coada...nici acum nu cred ca exista service inafara de skoda care sa puna J la masini fabricate inainte de 11.2011... K le da softul ca e compatibil

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bun si acum intrebarea de baraj.

la mine cateodata huruie la pornire, motor rece/cald, cum il apuca. De care sa pun pe viitor?

03F109158K pus in 2016 e o varianta imbunatatita fata de 03F109158K dinainte de24.10.2011? Sau e acelasi lucru

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Kitul cu B in coada.Kit 03F198158B

Modificat de liviu.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stai, nu te grabi. Nu trage concluzia pripita ca trebuie sa schimbi lantul. Varianta de lant pe care o ai tu ar trebui sa tina muuultii km. Eu, spre exemplu, am 90 000km si sunt tot cu kitul original (de dinainte de 11.2011).  Trebuie mers la o reprezentanta, masurata intinderea lantului, si daca trece de 74mm, atunci se schimba kitul de distributie. 

Cat despre ce varianta de kit pui, e simplu: 03F198158B. Adica  te duci la reprezentanta, le dai talonul, si iti dau ei kitul compatibil (iti recomand sa il iei de la reprezentanta, costa 450 RON si ai certitudinea ca este original). Ia tot kitul, nu pe bucati (astfel nu mai conteaza ce coduri au lantul, intinzatorul, pinioanele). 

Insa eu zic cadistributia ta va mai tine mult si bine, kitul tine minimum 100 000km. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
On 10/4/2017 at 9:29 PM, danb1974 said:

E a doua oara cand trebuie sa trag pe dreapta si sa repornesc motorul, din cauza de citire implauzibila de pe G247. Dupa prima patanie am schimbat senzorul. Zilele astea s-a intamplat din nou. Masina parea ca pe moment a ramas fara benzina si a pornit mai greu ca de obicei. Rezervor plin, bagat benzina de 99 (probabil cam 75% de 99 peste 25% de 95)

Pot fi si alte cauze decat senzor sau cablaj?


6229 - Fuel Pressure Sensor (G247) 
          P0191 00 [096] - Implausible Signal
          Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Mileage: 87487 km
                    Date: 2017.10.01
                    Time: 19:13:26

                    Engine speed: 1651.00 /min
                    Normed load value: 42.7 %
                    Vehicle speed: 28 km/h
                    Coolant temperature: 89 °C
                    Intake air temperature: 62 °C
                    Ambient air pressure: 1010 mbar
                    Voltage terminal 30: 13.457 V
                    Unlearning counter according OBD: 35
                    Fuel high pressure: actual value-Actual fuel rail pressure: 2438.44 hPa
                    High fuel pressure: specified value-Fuel rail pressure: specified: 82498.3 hPa
                    Fuel low pressure: actual value-Fuel pump: actual fuel pressure: 2934.62 hPa
                    Activation of fuel pump electronics-LEPWMBKS_W: 92.000 %

 

Salutare, exact aceasi problema o intampin si eu si nu imi dau seama ce sa ii fac, ma dispera.

Are idee careva ce poate fi facut ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pompa de inalta sau tija impingatoare uzata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut colegi, ma gandesc si eu sa schimb distributia. Simptomele sunt cele standard : "zornait" la pornire din cand in cand, la semi cald sau cand exista mai multe porniri in interval scurt de timp (plimbareala din 2 in 2 km prin oras) . Distributia a fost schimbata de fostul proprietar la 24.000 de km . Momentan am 108.000 km (deci actualul lant are aprox.84 de mii ). Dupa mai multe revizuiri ale acestui topic sunt hotarat sa o fac in regim "propriu" (nu reprezentanta). Apropo Protos Alba-Iulia mi-a cerut un pret de 2.600 ron piese + manopera.

Piesele le voi cumpara in regim propriu de pe autokarma cred ca(au avut pretul bun ptr OEM) aprox. 530 ron set .alte oferte au fost 900, 1200 ... lantul va fi cel cu B in coada 03f198158b

Intrebarile mele pt. colegii care deja au trecut prin aceasta experienta ... se schimba si acele bolturi? numerele 8-6-5 din attach ul de mai jos? Pe langa acestea ce se mai schimba? au auzit si despre acel lant la pompa de ulei !? se schimba si aceasta? ... Uleiul si filtru automat :) ... parca trebuie si ceva solutie siliconica de etansietate ?

Orice informatii legate despre aceasta operatiune sau la ce sa fiu atent, e binevenita :) 

Multumesc

 

WhatsApp Image 2020-04-09 at 11.21.34.jpeg

Modificat de davides
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Pretul cerut de Protos este mai mare si decat cel cerut de Porsche Buc Nord....chiar ca sunt lacomi. 

Te sfatuiesc sa cumperi kitul de la reprezentanta, costa 450 ron si ai certitudinea ca este original. Nu m-as incurca cu alti furnizori cand e vorba de distributie la 1,2 TSI.

De schimbat lantul de la pompa de ulei nu am auzit. Oricum nu este inclus in kit-ul pe care il cumperi de la reprezentanta, deci nu cred ca este obligatoriu sa il schimbi. Pe cati cunosc ca au schimbat distributia la 1.2 TSI, nu am auzit pe niciunul sa schimbe ceva pe la pompa de ulei.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare tuturor,

Am un Seat Ibiza 1.2 motor CBZB si am fost pentru o constatare la Porsche service (martor EPC aprins sporadic, dispare dupa repornire) care mi-au spus ca trebuie schimbat actuatorul si apoi calibrat prin soft, pret 1500 ron. Pana aici totul bine, totusi, imi spun ca aparent in aprilie 2019 (eu am cumparat masina noiembrie 2019) ar fi fost introdus in sistem ceva problema computer bord (nu au vrut sa-mi dea mai multe detalii) iar ca e posibil ca masina sa fie resoftata aftermarket, ceea ce ar duce in timpul calibrarii la arderea computerului de bord, care ar costa 9000 ron sa-l inlocuiesc.

Masina a fost cumparata de pe piata, deci ma gandesc ca e posibil ca vanzatorul sa-i fi facut un resoft decat sa plateasca inlocuirea actuatorului, astfel posibil scapand mai ieftin. Acum ma intreb cum e totusi posibil sa se arda computerul de bord daca se face o resoftare stoc, sau poate este vorba de ceva mecanism de protectie ce nu-l inteleg eu. 

Rog pe cei priceputi sa ma ajute cu raspuns pentru urmatoarele intrebari:
Este riscul real ca computerul de bord sa se arda la calibrare? Daca da, pretul pentru inlocuire este intr-adevar ~9000 ron?!
Exista vreo metoda\posibilitate prin care sa indentific daca intr-adevar masina a fost resoftata aftermarket?
Daca a fost resoftata aftermarket exista vreo solutie sa o pot repara fara sa risc a arde computerul de bord?

Orice recomandari sunt binevenite. Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, este posibil sa se arda. Când am avut Golf-ul 6, care era 1.2 TSI, am fost întrebat în mod repetat la un upgrade de software dacă mașina este resoftata sau nu pentru ca exista acest risc și reprezentantul service îmi tot arata un Cayenne la care s-a ars computerul de bord în timpul u ui upgrade software. Nu știu cât costa alt ECU... Sa nu uitam totuși ca este un risc, nu o certitudine. Nu garantează nimeni ca se va arde dar nici nu garantează nimeni ca nu va păți nimic... 

Cea mai sigura, și cred ca și ieftina, metoda de a vedea dacă mașina are sau nu soft este sa faci un test dyno. 

Dacă nu ma înșel, actuatorul ar trebui sa meargă reglat și mecanic, nu doar din software, dar aici întreabă pe cineva care chiar se pricepe :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 10/29/2019 at 3:38 PM, k4b00 said:

P334B ar trebui să spună că e o problemă mecanică ... de inlocuit

Cea cu A în coadă e remediabila

Dacă îți mai face probleme încearcă o calibrare, pașii de parcurs sunt în descrierea video

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum iti dai seama daca masina are soft ?

° fara sa te coste nimic :

- iei legatura cu vechiul proprietar

- cauti pe cineva dispus sa te dea o tura cu o motorizare identica pe aceeasi caroserie 

- te uiti pe youtube la filmari 0-100 sau alti timpi, apoi faci si tu si compari cifrele ( cel mai relevant ar fi sa masori pe treptele 3+4 ca acolo nu ai cum sa pierzi aderenta sau sa ratezi treapta la schimbare )

° pt 200 lei, faci un dyno.

 

Evident ca un ECU SH e mult mai ieftin ( cred ca sub 2000 lei cu adaptari si toata distractia ).

Modificat de bgd_b92
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun, am schimbat distributia ! TOTUL OEM kit+lant pompa ulei .. doar cureaua de accesorii a fost Contitech ... Am momentan 230 km cu distributia noua, timp in care mi s-a aprins de 2 ori Oil Pressure in bord  ... CE am observat de fiecare data cand s-a aprins am mers distante mai lungi un pic .. peste 30 km ... Am oprit motorul si am lasat-o 1 h apoi nu a mai dat ...

Ati mai patit careva asa ceva?Ce ar putea fi? Senzorul de presiune ulei sa se fi dereglat ? filtrul sa fie? Am pus pe Mahle ...  

In ultima foto era mizeria din "sorbul" de ulei .. Nu stiu la ce a facut referire mecanicul cand a zis "sorb" ... Oricum distributia e brici ... nu tu zornait ... nimic .. liniste ...

 

IMG_20200627_150040.jpg

IMG-20200622-WA0003.jpg

IMG-20200622-WA0004.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-a aprins rosu sau galben?

Ai verificat nivelul uleiului? Intreb ca poate a pus ulei dar nu a mai dat o cheie sa umple si filtrul si ai ramas cu el la minim. Daca urci o panta ia o gura de aer si da presiune scazuta. Ti-a aparut si asa ceva? Cu 4000 rpm?
20160129_133014.thumb.jpg.da90466363d978582e69234482bc62b6.jpg

Dpmdv sau ai putin ulei sau ai un senzor care face figuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ulei pe joja e la nivelul maxim ... Pai si in 200 de km nu s-a umplut ? sa schimb filtrul de ulei? 

Modificat de davides
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!