Jump to content

Motorul 1.2 tsi cbza cbzb cbzc distributie pe lant probleme si rezolvari


qwk
 Share

Postare recomandată

Rapid CBZB (iunie 2014)

Salut! Sunt nou pe forum si sunt in ceata rau. Am achizitionat skoda rapid spaceback ,de noua , in iunie 2014 de la brady trade. Auzisem de problema cu 1.2 tsi si de aceea , inainte de achizitie , am intrebat daca sa rezolvat , iar acel consultant (Radu Kilimen) , mi-a spus sa stau linistit ca sa rezolvat problema si ca masina mea va avea distributie pe curea , intarita cu titan sau ceva de genu, si ca se schimba la 180.000 de km. Pe la 30.000-40.000km am inceput sa sesizez acel zgomot la pornire , 1-2 secunde , dar nu de fiecare data , poate de cateva ori pe an. Primul schimb la 25.000km(2ani) , al doilea la 43.000km(1.7 ani). La 50.000km a inceput sa se auda mai des, dar numai la pornire si nu de fiecare data , cu vreo jumate de secunda in plus. Pana aici am pus doar ulei Castrol long life. Iesind din garantie , la urmatorul schimb ,am fost la un service de cartier, de incredere si cu experienta.Vorbind de zgomotul rar de la distributie, acestia mi-au spus din start sa termin cu Castrol si sa pun Motul sau Mobil, pt ca ,Castrolul lasa de dorit , mai ales la rece si sa schimb uleiul o data pe an sau la 10.000-15.000km , mai ales cu motorul asta si cu faptul ca merg 70-75% in oras. Asa ca la 58.000 km am pus Motul. Nu exagerez , dar zgomotul la pornire sa redus la cateva ori pe an (rar)spre deloc, ca la 30.000km , iar durata zgomotului la 1 secunda. Azi , la 68.000km ,aproape ca am uitat cand sa mai auzit cu exceptia unei singure dati , dar mai tare ca niciodata si timp de cam 3 secunde. Intradevar , aveam capota deschisa si luam cuent de la un vecin , pt ca ramasesem fara baterie(daca are legatura). La inceputul acestui an , am inceput sa ma interesez la brady (prin tel) care e treaba cu distributia , la cat se schimba si de ce zgomote (vroiam info oficiale de la dep. service ) , ca sa aflu ca masina mea are distributie pe lant (ca asa apare in baza de date) si ca se nu imi fac probleme pana la 200.000 km ca cica sa rectificat...WTF? Baetii de la service-ul de cartier au zis sa nu-mi fac probleme pt ca fiind editie mai noua , o sa mi se aprinda becuri in bord (o sa fiu avertizat) si nu ar trebuie sa se intample asta mai devreme de 100.000km , cand de altfel imi recomanda sa o schimb. Pana la urma ce sa fac ? Sa astept 200.000km (cum zice brady) , sa astept becurile si 100.000km , cum zice service-ul de cartier ? Ma pot baza pe martorii din bord la acest model CBZB din 2014 asa cum spun ei ? Daca aveti un sfat ,multumesc si scz de lectura ?.

Modificat de Rapid CBZB (iunie 2014)
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, pe Skoda Rapid s-a montat motorizarea 1.2 TSI pe lant (nici nu aveau cum sa puna varianta de motor pe curea pe aceasta platforma).  Radu Kilimen te-a indus in eroare. Il cunosc pe baiat,  e director la Brady, nu cred ca a facut-o intentionat, dar pur si simplu nu stie ce vinde.

Asta e, eu zic sa nu iti faci probleme pana la 100 000km. Am trecut eu de 90 000km cu varianta mea de lant, care e din august 2011, deci tu cu masina din 2014 vei ajunge si mai departe fara sa schimbi lantul. ?

In privinta uleiului si eu am renuntat la Castrol, si bine am facut. Am mers pe Mobil ESP Formula  si e mult mai bun. Motul ar trebui sa fie si mai bun, numai ca la Avia Motors pun doar Castrol sau Mobil. 

La 1.2 TSI CBZB uleiul se schimba la 1 an sau 15000km, depinzand care termen intervine primul. Nu face greseala sa stai 2 ani sau 30000km, acestea nu sunt intervale ptr acest motor.

Nu ti se vor aprinde martori in bord ca sa te avertizeze ca o sa iti sara lantul...sau, daca se aprind, lantul a sarit deja si paguba e facuta. Toti carora le-a sarit lantul, s-au trezit pur si simplu cu lantul sarit, fara nicio avertizare prealabila in bord.

Singura metoda tehnica de a determina daca lantul e prea alungit este sa masori alungirea lantului. Daca alungirea (asa numita sageata) este pana in 74 mm, atunci este in parametri. Daca a trecut de 74 mm, distributia trebuie schimbata de urgenta, lantul poate sari oricand. Din pacate in Buc aceasta operatiune de masurare a alungirii lantului s-a scumpit (au vazut ca au multi clienti), poate incerci la o reprezentanta din alt oras sa faci acest lucru.

Insa, repet, daca as fi in locul tau pana la 100 000km as sta linistit. Apoi incepi cu masuratorile de lant si vezi cum sta situatia.

Asta a fost parerea mea, care detin 1,2 TSI pe lant din 2011.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu o sa existe becuri in bord aprinse care sa te ajute sa previi aceasta problema ; daca dupa ce ai schimbat uleiul ai sesizat ca zgomotul s`a diminuat, probabil tu confunzi zgomotul de lant cu cel de tacheti la pornire, care ar trebui sa il auzi doar la rece si dupa ce masina a stat nepornita mai multe zile. Exista si cazuri in care lantul s`a rupt fara sa dea absolut niciun semn nici prin prisma zgomotului. Si eu sunt de parere ca singura varianta cat de cat safe de prevenire ar fi masurarea lantului.

Modificat de bgd_b92
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rapid CBZB (iunie 2014)

M-as bucura sa ma insel in privinta zgomotului si sa fie tachetii , dar nu cred. O pornesc de cateva ori pe zi si fac drumuri scurte de 3-6 km. Chiar si azi de dimineata a zornait cam 2 sec., dar dupa aceea , la urmatoarele porniri ,nu a mai facut . Multumesc pt sfat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vad ca esti din Bucuresti. Daca vrei, ne intalnim intr-o seara sau in weekend (spre exemplu la Carrefour Vulcan center), ma sui la tine in masina, pornim motorul de 2-3 ori si imi dau seama daca e de la lant sau din alta parte. Am urechea formata cand e vorba de zornaitul de lant,  mie imi zornaie din 2013, il recunosc dintr-o mie.

Daca te intereseaza propunerea, imi dai PM. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
On 05.09.2017 at 12:06, k4b00 a scris:

Incearca sa ceri o oferta la o reprezentanta Skoda de langa tine cu kit-ul 03F198158B.

La mine in Craiova au cerut 1500 ron pt manopera, kit, ulei, filtru ulei.

Reprezentantele VW din ce am inteles inca nu accepta sa puna kit-ul acela ca nu au primit informare sa il puna si pe masinile fabricate inainte de 11.2011. Si daca kit-ul 03F198158A rezista +- 90000 km, de 03F198158B nu am auzit plangeri.

Eu am ales sa o schimb la un service autorizat cu 800 ron( 500 ron kit-ul, 300 manopera).

 

Salut,stii daca merge pus si pe modelul din 2010 luna a12?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt colegi cu Skoda Octavia 1.2 TSI 105 CP  produsa in anul 2010 care si-au pus ultima varianta de kit si nu se mai plang de distributie. Deci da, se poate monta fara nicio problema  codul 03F198158B. Acesta costa aprox 450 lei si  contine patine, intinzator, suruburi, lant si pinioane.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Dupa 2 turbine si 2 actuatoare schimbate la un polo CBZB din 2011, am gasit video-ul asta postat acum o luna: https://youtu.be/NxZx8nl1BcE

Intrebare: cauza la "wastegate actuator - electrical malfunction" nu este de fapt motorul in sine, si nu blocarea rotilor dintate ca si in video-ul de mai sus ? A incercat cineva o carpeala ca distantierul ala din video ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu vad foarte clar distantierul, dar modelele din 2010 au avut rechemare pentru montare distantier, nu stiu pana la ce luna din 2011 s-a montat acesta. L-am montat la vreo 20000 de km, acum 142000 fara probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Carpeala facuta de respectivul  ,fabrica a rezolvat-o mult mai elegant cu actiunea "saiba".Obligatoriu noua pozitie a actuatorului trebuie reglata din soft. Loturile cu probleme ,la prima intrare intr-un service autorizat Vag au beneficiat sau beneficiaza de respectiva actiune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 hours ago, liviu. said:

Carpeala facuta de respectivul  ,fabrica a rezolvat-o mult mai elegant cu actiunea "saiba".Obligatoriu noua pozitie a actuatorului trebuie reglata din soft. Loturile cu probleme ,la prima intrare intr-un service autorizat Vag au beneficiat sau beneficiaza de respectiva actiune.

Asa e dar aparent nu e suficienta rezolvarea din fabrica. Am 10 revizii facute la pbv1, 170,000km si saiba aplicata in 2012.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Xuhu, in afara de tine nu am mai auzit pe nimeni sa aiba probleme cu actuatorul dupa actiunea ,,saiba''. Turbine schimbate au mai fost, dar nu din cauza actuatorului. Poate e cazul sa te gandesti si la alta explicatie, nu numai la pozitia actuatorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 12/24/2019 at 9:25 AM, vizitator said:

Xuhu, in afara de tine nu am mai auzit pe nimeni sa aiba probleme cu actuatorul dupa actiunea ,,saiba''. Turbine schimbate au mai fost, dar nu din cauza actuatorului. Poate e cazul sa te gandesti si la alta explicatie, nu numai la pozitia actuatorului.

Explicatii n-am primit, si tin motorul intre 2200-3000rpm. Ma gandesc sa cer la reprezentanta sa-mi calibreze si sa-mi vanda un actuator (al 5-lea) pe care sa-l pot monta la primul service cand imi pica iar pe transfagarasan sau in Ungaria, sa nu mai stau 3 sapt dupa programare, comandat piesa, montat.

Cineva care stie ce presupune calibrarea imi poate zice daca sunt probleme cu solutia asta ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ai specificat daca actuatorul tau este din lotul cu probleme ,care necesita distantier. Undeva se greseste daca s-a stricat de atatea ori. Calibrarea se face cu piesa montata. Cat costa un actuator? Se gaseste ca piesa separata?

Modificat de liviu.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, se gaseste, era cca 700 lei la reprezentanta, fara montaj. Asta acum vreo 2 ani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, liviu. said:

Nu ai specificat daca actuatorul tau este din lotul cu probleme ,care necesita distantier. Undeva se greseste daca s-a stricat de atatea ori. Calibrarea se face cu piesa montata. Cat costa un actuator? Se gaseste ca piesa separata?

03F145725K am acum montat, fabricat in august 2018 in Austria. E montat fara distantier.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intrebarea era daca turbina ta a necesitat acel distantier. Poti sa schimbi 100 de actuatori ,daca turbina necesita acel distantier. Reprezentanta ar trebui sa stie asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4 hours ago, liviu. said:

Intrebarea era daca turbina ta a necesitat acel distantier. Poti sa schimbi 100 de actuatori ,daca turbina necesita acel distantier. Reprezentanta ar trebui sa stie asta.

Inteleg intrebarea ta. Toate cele 2 turbine si ulterior 2 actuatori le-a schimbat reprezentanta. Dar o sa pice si cel de acum si daca pot calibra unul identic montat pe masina, il pot tine in portbagaj gata calibrat. 

Multumesc tuturor pentru raspunsuri/pareri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O ultima mentiune: a doua cauza este blocarea articulatiei actuatorului cu supapa turbinei, si aparent solutia este lubrifierea odata la cateva luni a articulatiei: https://www.golfmk7.com/forums/index.php?threads/how-to-fix-the-turbo-wastegate-rattle-on-the-vw-golf-mk7-1-4tsi-140-150ps.340805/

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca masina e din 2011 este clar ca e varianta de actuator fara distantier. Abia din 2012 au venit noile actuatoare, cu distantierul inclus. Totusi, imi e greu sa cred ca cei de la reprezentant au fost asa de prosti incat au montat un actuator vechi, fara distantier. Macar saiba sa fi pus, in acest caz.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu mai stiu cand au schimbat turbina(sfarsitul lui 2011, inceputul lui 2012) cu corpul putin mai mare, dar rusii vad ca zic ca pe turbina cu codurile 03F145701 L (X), M (X), K (X), R (X), S (X) sau T (X) nu se pune distantier si actuatorul cu placa asta de 40 mm

image.thumb.png.c7138d43d2a8c2f47efc37067b3b0219.png

Dupa din ce am vazut au modificat si actuatorul pt cei cu turbina fara corp crescut si care folosesc distantier cu unul care are placuta aia de 57mm si asa renunta la distantier.

 

Modificat de k4b00
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Saiba la turbina in Romania a inceput sa fie schimbata cam din aprilie 2012. Eu am fost printre primii care mi-am pus saiba . M-am dus la Avia, nici nu auzisera de asa ceva, apoi m-am dus la PBN si ei mi-au pus saiba intr-adevar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

am un Seat Toledo 1.2 TSI  cod motor CBZA din septembrie 2014,  88500 km

Revizii facute la reprezentanta cu ulei castrol  pana acum 2 ani. Dupa am schimbat eu uleiul si filtrele ( Ravenol + filtre Mann)

De vara trecuta apare acel sunet de lant : cam de 6-7 ori pe luna cand afara este vreme umeda si temperatura peste 5-10 grade.

Niciodata nu suna daca afara sunt  -5  -10 grade  . Iarna asta am pornit dupa 2-3 zile la -7 grade si nu a sunat deloc.

In mers nu suna niciodata doar la pornire.

Ce parere aveti ar trebui schimbat lantul sau mai pot merge cu el asa , nu inteleg de ce nu suna si la temperaturi joase

 

Multumesc

 

 

Modificat de SBdodoCJ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!