Jump to content

Motorul 1.2 tsi cbza cbzb cbzc distributie pe lant probleme si rezolvari


Recommended Posts

vizitator
On 6/26/2020 at 7:03 PM, Daw00 said:

Salutare tuturor,

Am un Seat Ibiza 1.2 motor CBZB si am fost pentru o constatare la Porsche service (martor EPC aprins sporadic, dispare dupa repornire) care mi-au spus ca trebuie schimbat actuatorul si apoi calibrat prin soft, pret 1500 ron. Pana aici totul bine, totusi, imi spun ca aparent in aprilie 2019 (eu am cumparat masina noiembrie 2019) ar fi fost introdus in sistem ceva problema computer bord (nu au vrut sa-mi dea mai multe detalii) iar ca e posibil ca masina sa fie resoftata aftermarket, ceea ce ar duce in timpul calibrarii la arderea computerului de bord, care ar costa 9000 ron sa-l inlocuiesc.

Masina a fost cumparata de pe piata, deci ma gandesc ca e posibil ca vanzatorul sa-i fi facut un resoft decat sa plateasca inlocuirea actuatorului, astfel posibil scapand mai ieftin. Acum ma intreb cum e totusi posibil sa se arda computerul de bord daca se face o resoftare stoc, sau poate este vorba de ceva mecanism de protectie ce nu-l inteleg eu. 

Rog pe cei priceputi sa ma ajute cu raspuns pentru urmatoarele intrebari:
Este riscul real ca computerul de bord sa se arda la calibrare? Daca da, pretul pentru inlocuire este intr-adevar ~9000 ron?!
Exista vreo metoda\posibilitate prin care sa indentific daca intr-adevar masina a fost resoftata aftermarket?
Daca a fost resoftata aftermarket exista vreo solutie sa o pot repara fara sa risc a arde computerul de bord?

Orice recomandari sunt binevenite. Multumesc.

Acelasi motor CBZB il am si eu. Daca erai din Buc veneai intr-o seara in piata Constitutiei sa dam o tura, si iti spuneam pe loc daca e resoftat sau nu.

In aceasta situatie, gaseste pe cineva din orasul tau (inteleg ca esti din Timisoara) care are 1,2 TSI, si faceti o tura prin oras si isi da seama daca ai soft aftermarket sau nu.

In mod normal cei de la reprezentanta sunt primii care s-ar prinde daca ai sau nu soft aftermarket..ma mira ca nu ti-au spus sigur. Daca erai in garantie cu masina, sa vezi cum cercetau imediat.

A treia solutie este sa iei legatura cu cei de la TCM tuning, iti citesc softul si iti spun daca e cel original sau resoftat. Poti sa ii trimiti un email lui Voinea in acest sens...

PM: eu stiu un caz in care s-a ars ECU la un BMW. Fusese resoftat inainte, proprietarul ori nu stia ori nu a spus tuneruluui, si cand a vrut sa il resofteze din nou, s-a parlit. 

 

Link to post
Share on other sites
  • Replies 1.9k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • bogdanpiatra

    133

  • vizitator

    104

  • Dun

    87

  • Rave

    86

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nu vreau sa te alarmez, dar ce faci daca sa zicem, trebuie sa mergi in concediu cu masina  afara din tara cu familia, si ti se rupe lantul chiar daca ai o intindere sub 74mm?    74mm inseamn

Sa va arat diferentele dintre kiturile de distributie vechi si nou (03F198158B)

Lumea ia de buna o valoare fixa de alungire a lantului, cine si de unde a scos aceasta valoare? este 100% corecta si exacta? iti garanteaza cineva ca sub 74mm alungire nu iti face motorul zob? la asta

Posted Images

davides

Verificat presiune de ulei cu manometru, la relanti  nu aveam presiune mai deloc, am schimbat filtrul de ulei si presiunea a revenit la normal. Concluzia e ca filtrul a fost defect fabricat dar eu ii suspectez pe mecanici ca l au strans prea tare.. 

Edited by davides
Link to post
Share on other sites
deenman

Ne poti spune ce firma a fost filtru de ulei folosit?

Link to post
Share on other sites
skodamen

Filtrele astea de ulei mai sufera de o boala, le mai ramane garnitura inauntru. Si domnii mecanici monteaza noul filtru peste garnitura veche.

Edited by skodamen
Link to post
Share on other sites
davides

@deenman filtrul "defect" a fost Mahle si l-am inlocuit cu MANN ... 

 

@skodamen tot ce e posibil si asta ... si eu ii suspectez ca nu au facut ceva ok ... 

Link to post
Share on other sites

La acest motor obligatoriu doar filtru de ulei original .Este 50 lei ....nu se face economie cu 10 -15 lei  luand ceva mai ieftin...dovada o avem mai sus.

Ceva asemanator am patit si eu dupa ce am montat mann. Sa intensificat zgomotoul de lant datorita presiunii insuficiente.

Edited by liviu.
Link to post
Share on other sites
  • Administrator
Aerofan
în urmă cu 21 ore, skodamen a scris:

Filtrele astea de ulei mai sufera de o boala, le mai ramane garnitura inauntru. Si domnii mecanici monteaza noul filtru peste garnitura veche.

Patit si eu dar am observat la timp si l-am scos (am o boala sa curat locul inainte de a monta ceva), interesant ca l-au montat totusi, cu 2 garnituri e greu sa infiletezi dar probabil au mers pe principul lui Murphy, nu merge iau un ciocan mai mare.

@davides acum stii de ce fac singur tot la masina :P pe langa ca economisesc bani evit si alte neplaceri.

Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...

1.2 tsi cbzb, fabricatie 2014, 140000 km, distributie neschimbata... avea sunete la pornire

s-a schimbat distributia si mecanicul a zis ca nu era intins lantul, nu am putut face comparatii/masuratori intre lanturi din cauza pandemiei

deci kit-ul 03f198158b e de cursa lunga 

Link to post
Share on other sites

Cam toate distributiile montate dupa iunie 2011 sunt de cursa lunga. Eu am ajuns cu masina din semnatura la 100000km si sunt tot cu kitul original. Nici nu prea huruie la pornire, in afara de cazul in care o parchez pe un plan inclinat. Urmeaza sa mergem la revizia nr. 10, sa vedem ce mai spun mecanicii.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Salut. Pe scurt am ajuns la 150.000km cu 1.2tsi 2012 cumparat de la PBN de nou. In mers a inceput sa se auda uneori un zornait(banuiesc ca este lantul) numai la drum lung, daca merg mai putin de 10km nu se aude. Chestia interesanta este ca la prima pornire face cum facea si la 40.000km, zornait 2sec maxim. De mentionat ca de la 60.000km pana in prezent am bagat doar ulei 10w60(nu sariti cu pietre!). Nu inteleg de ce cei de la service sunt reticenti in a masura intinderea lantului. Vreun sfat? Merci.

Edited by Pesso
Link to post
Share on other sites
vizitator

Probabil nu considera ca este cazul sa masori intinderea. Si la a mea (100 000km) spun ca nu e cazul de masurat ptr ca sigur nu sare de la punct in viitorul apropiat.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Am facut revizia si zgomotul a disparut. Banuiesc ca are legatura cu garnitura filtrului de ulei.

Link to post
Share on other sites
On 6/14/2018 at 5:31 PM, k4b00 said:

Incearca sa folosesti filtru de ulei mahle/knecht, am primit feedback pozitiv din polonia in legatura cu sunetul de la pornire.

 

eu am mai scris despre o posibila sursa a sunetelor la pornire de la filtru de ulei, nu neaparat garnitura care ar ramane acolo... recomand mahle/knecht sau hengst 

Link to post
Share on other sites
vizitator

De curios cei de la reprezentante ce filtru de ulei pun?

Link to post
Share on other sites

oem care este facut de mann, era acum ceva timp

Link to post
Share on other sites
vizitator

foarte interesant. Atunci poate merita ca la urmatoarea revizie sa venim cu un filtru de ulei Mahle de acasa...

Link to post
Share on other sites

Salut, prin februarie am cumpărat un Seat Leon 5F 2014 1.2tsi 86 cai, la prima vedere mașina arăta foarte bine, fara accident, dar mănâncă ulei... Până acum am mers așa dar acum as cam vrea sa o fac, la ce costuri să mă aștept și ce preț ar fi corect pentru reparație. Consumă în jur de 1 litru la 1000-1200km. Ulei am folosit doar Motul 5w30.

Link to post
Share on other sites

Acum vazui leon 5f...modelul asta a avut 1.2 tsi pe curea si nu are piesa de mai sus

E topic separat cu cel pe curea

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Similar Content

    • Adi_vw
      By Adi_vw
      A încercat cineva schimbarea răspunsului pedalei de accelerație asa cum zice aici? După grafice e o diferență atât la timpul de întârziere al clapetei de admisie cât și al amplitudinii. 
      https://forums.vwvortex.com/showthread.php?9261103-OBD-Eleven-mod-to-improve-throttle-response&p=113899735&viewfull=1#/topics/9261103?page=5
    • Adi_vw
      By Adi_vw
      La inceputul saptamanii am reusit sa ridicam masina de la dealer.

      Seat Leon Style 1.5tsi 96KW cu urmatoarele dotari:
      1. pachet enjoy style
      alarma; full link;  media system plus; oglinzi pliabile; pachet iarna; senzori de parcare fata si spate. 2. confort style
      oglinda heliomata; senzori de lumina si ploaie; faruri cu functie coming/leaving home Surpriza placuta a fost ca a venit cu roata de rezerva de uz temporar.
      Momentan avem in jur de 30km, toti facuti in oras din pacate, dar fara a depasi 3000rpm. Urmeaza sa-i facem rodajul pentru 1500-2000km. Sunt curios cum se simte dupa ce se mai lasa putin motorul.
      Consumul e surprinzator de bun avand in vedere ca motorul e nou. Am reusit sa scot aproximativ 7.3% pe un drum de 8km in oras, fara a merge subturat si fara a folosi sistemul start-stop. E drept ca acum e destul de liber orasul, dar in aceleasi conditii cu Golf 6-le diesel n-as fi scazut sub 6-6.5%.
      Am observat ca in oras merge foarte mult in 2 cilindrii, dar schimbarile intre 2 si 4 cilindrii sunt insesizabile. 

      Urmeaza covorase de cauciuc, folie ppf pe faruri si probabil folie pe geamuri.





    • Iulian M
      By Iulian M
      La sfarsitul lunii aprilie, VW a facut public cateva detalii despre noul motorul 1.5 TSI aici.
      Pe hartie pare foarte interesant si foarte avansat. Din ce am vazut pe aici, noile motoare 1.2 TSI, 1.4 TSI (cele cu distributie pe curea) si 1.8 TSI 180CP nu au mai avut asa probleme mari dar acest 1.5 TSI pare sa fie un motor nou cu destule inovatii ce probabil va fi cuplat cu DSG7.
      Ati cumpara 1.5 TSI stiind ce probleme au pus primele 1.2 TSI si 1.4 TSI? Dar 1.5 TSI in combinatie cu DSG7? 
      Miller combustion cycle with a high compression ratio of 12.5:1 Turbocharger with variable turbine geometry (VTG). Common-rail injection system with up to 350 bar pressure Innovative thermal management Cylinder deactivation (ACT) APS-coated cylinder walls (atmospheric plasma spray)  
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri